Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Katsotaan. Olisi se korjannut jo.
Siksi tämä onkin mielenkiintoista. Ei tuollaista virhettä katsottaisi hetkeäkään kauemmin ja jos se päiviä myöhemmin vasta korjaa niin todennäköisesti pakotettu siihen. Itse se olisi jo korjannut. Ei tuollaista virhettä vain tulisi kun miettii tuota linjaa mitä tuo kaavio kertoo luvuista. Ei mitenkään.
Annetaan nyt edes herran nukkua yönsä yli ennenkuin lähdetään kaikki maailman konditionaalit lyömään tiskiin.
Edelleenkin nuo pidemmän ajan tilastot ovat sen kannalla, että ministerille kävi erhe eikä sitä syystä tai toisesta huomattu - se on sentään LOOGISIN vaihtoehto.

Jotenkin tuo Roopelin venkoilu on niin naurettavaa, että sitä on jo lähes fanitettava. Tulee mieleeni Sergei Lavrov, vaikka sille näytettäisiin videomateriaalia miten venäläiset joukot suorittaa operaatioitaan itä-ukrainassa, niin ei varmasti myönnä. "Emme ole sekaantuneet ukrainan sisäisiin asioihin. Ukrainassa ei ole venäläisiä sotilaita ...tai vaikka olisikin niin se on länsimaiden syy kun sekaantuvat muiden maiden asioihin!" 😁

Kumma juttu että nyt viranomainen tekee virheitä mutta kun ne länkyttää että hakekaa rokote niin sit juostaan kilpaa piikille. Viranomaiset tekivät sikaflunssapiikin kohdalla aika ison virheen.
Niitä saa ihan ajanvarauksellakin, niin ei tartte silleen päättömästi juoksennella.

Kumma juttu että nyt viranomainen tekee virheitä mutta kun ne länkyttää että hakekaa rokote niin sit juostaan kilpaa piikille. Viranomaiset tekivät sikaflunssapiikin kohdalla aika ison virheen.
Ehkä tuo ettei osaa erottaa puheessa tapahtunutta lipsahdusta muista asioista, virheistä tai tarkoituksen mukaisesta valehtelusta kertoo tarpeeksi sinun kyvystäsi ymmärtää mistään mitään.

Ja näyttää siltä, että on laitettu tarkoituksella tuo ikähaarukka 20-79vuotta...Kun miltä se näyttäisi jos olisi vaikka 20-60v ja 61-79v....

Suomessa koronaan kuolleista yhdeksän kymmenestä on yli 70v. Tuo suhdeluku ei varmasti kovinkaan paljoa eroa sairaalahoitoa vaativista tapauksista. Mutta eihän se tietysti olisi mikään uutinen jos otsikko olisi: "Rokottamattomilla 20 - 70 vuotiailla kaksi kertaa isompi riski joutua sairaalahoitoon."

Viimeksi muokattu:
Ei muuten virusta kiinnosta sun tai mun mielipide vittuakaan saatika politiikka.

Jos siis olisi kerrottu 2 vuotta sitten nyt toteutuneet luvut? Wtf?
NIIn jos olisi 2-vuotta sitten annettu realistinen arvio eikä keksitty, että 3-5% kuolee...Tiedät varmaan itse, että se oli hatusta keksitty luku ja sama yritys ennenkin tehnyt vastaavia älyttömiä ennustuksia.

Tässä ei ole uskominen kyllä oikein mihinkään lähteeseen kun kaikilla on oma agenda. Itse mieluusti uskon siihen mitä koen elämässä. Mun lähipiirissä on vain yksi koronatapaus tältä koko ajalta. Tämä on mun työkaveri jonka vieressä istun tällaisessa aika pienessä kopissa. Itse en siis sairastunut vaikka istun siis ihan vieressä. Itse olen lisäksi käynyt salilla,painimassa, kaupassa, ravintoloissa syömässä yms. ihan normaali elämää elänyt koko ajan. En käytä maskia enkä käsidesiä. Joten en kyllä koe että tämä korona olisi kovin vakavasti tarttuva tauti. Mutta uskoohan monet Jumalaankin joten siitä vaan voi uskoa myös koronaan ja voi laittaa maskin naamalle samoin kun musliminaiset pukee burkhan
Itse olen kuullut joidenkin sairastaneen karmean koronan ja kun sitten olen kysynyt, no mitä tapahtui, niin ei mitään flunssaa kummallisempaa. Ihmiset on psyykattu pelkäämään. Joku väitti, että normaaliflunssa ei vie hajuaistia. Mulla on sitten ollut korona ensimmäisen kerran jo sitten vuosia sitten. Muutenkin ensin sanottiin, että oireet oli mukamas erilaiset kuin normissa ja vähitellen kaikki oireet muuttui samaksi. Homman nimi on kusettaa riittävän kauan ja vaikka sen jälkeen kertoisit totuuden, niin kukaan ei enää usko.

Niitä saa ihan ajanvarauksellakin, niin ei tartte silleen päättömästi juoksennella.
Pitäs varmaan ihan oikeasti mennä ja varata aika, ja voisi sitten selvittää mitä rokotteen antaja ihan oikeasti rokotteesta tietää. Ja tietääkö, että pahimmissa tapauksessa häntä voidaan tulla tulevaisuudessa syyttämään tästä tietämättömyydestä JOS pahimmat ennusteet käyt toteen. Itse en niihin halua uskoa, vaan enemmänkin olen tuon kontrollin kasvattamisen kannalla koronan varjolla. Mutta en olisi yllättynyt jos tässä seuraavan 2-8 vuoden aikana alkaa näkymään pahempia sivuvaikutuksia rokotteista. Kysymys on vain kuinka moni saanut plasebon ja kuinka moni oikeaa ja millaisella annostuksella. Ja kenenkään on turha väittää, ettei plaseboa ole kun se on parissakin haastattelussa tullut ilmi, kun on kysytty viranomaisilta, että mitenkäs niiden koronapassi, jotka ovat saaneet plaseboa.

Suomessa koronaan kuolleista yhdeksän kymmenestä on yli 70v. Tuo suhdeluku ei varmasti kovinkaan paljoa eroa sairaalahoitoa vaativista tapauksista. Mutta eihän se tietysti olisi mikään uutinen jos otsikko olisi: "Rokottamattomilla 20 - 70 vuotiailla kaksi kertaa isompi riski joutua sairaalahoitoon."
Tai jos rokotetuilla 20-50 vuotialla onkin isompi riski joutua sairaallahoitoon rokottamattomiin nähden johtuen kasvaneista vakavavista rokotehaitoista kuten autoimmuunisairaudet, ade, jne.

NIIn jos olisi 2-vuotta sitten annettu realistinen arvio eikä keksitty, että 3-5% kuolee...Tiedät varmaan itse, että se oli hatusta keksitty luku ja sama yritys ennenkin tehnyt vastaavia älyttömiä ennustuksia.
Annatko mulle 2 vuoden päähän oikeet lottonumerot samalla?
Tämä sama kaavaa mikä tässä "pandemiassa" on näkyy myös maahanmuutto ja sukupuoli keskustelussa. Eli avoin keskustelu tukahdutetaan ja ajetaan vaan sitä yhtä näkökulmaa.
Kerrotko mitä keskustelua on "tukahdetettu"?

Pitäs varmaan ihan oikeasti mennä ja varata aika, ja voisi sitten selvittää mitä rokotteen antaja ihan oikeasti rokotteesta tietää. Ja tietääkö, että pahimmissa tapauksessa häntä voidaan tulla tulevaisuudessa syyttämään tästä tietämättömyydestä JOS pahimmat ennusteet käyt toteen. Itse en niihin halua uskoa, vaan enemmänkin olen tuon kontrollin kasvattamisen kannalla koronan varjolla. Mutta en olisi yllättynyt jos tässä seuraavan 2-8 vuoden aikana alkaa näkymään pahempia sivuvaikutuksia rokotteista. Kysymys on vain kuinka moni saanut plasebon ja kuinka moni oikeaa ja millaisella annostuksella. Ja kenenkään on turha väittää, ettei plaseboa ole kun se on parissakin haastattelussa tullut ilmi, kun on kysytty viranomaisilta, että mitenkäs niiden koronapassi, jotka ovat saaneet plaseboa.
Paahan lähdettä näille hullutuksilles!

Back
Ylös Bottom