Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Termistöön liittyvä pohdinta: Onko ne joita antivaxereiksi kutsutaan nyt niin niitä hc janttereita, jotka vastustavat siis kaikkia rokotuksia vaiko onko nyt media maalannut kaikista koronarokotevastaisista (näkyvästi) antivaxereita?
Mitenköhän moni jättäisi jäykkäkouristusrokotteenkin ottamatta, jos sen haittavaikutuksia tai todennäköisyyttä ylipäätään saada jäykkäkouristus luukutettaisiin yhtä ponnekkaasti kuin koronan kohdalla on tehty? "Yksikin on liikaa" - vai miten se meni?

Kerrankin kun joku teidän leiristä yritti vastata asiallisempaan sävyyn, niin päätit tulla ulisemaan persejuttujas ja laskemaan tason taas pohjalle? Sutkin vois joku ottaa edes jotenkin vakavasti jos yrittäisit edes, mutta ei. Dystopia, piikkiperse, hullut, paskamahat, psykoosit, fanit... huoh.. Ja muiden puheet on ala-asteen tasoisia? Tuollaisten mielipiteitä ei vaan voi ottaa vakavasti. Ja älä ees vaivaudu mihinkään kalikka vastaukseen, jatka naurua vaan, mäkin jatkan. Buddylle pisteet vastauksesta ilman liiallista vitun kylvämistä ja toisten haukkumista ja oikeasti asiaan vastaamisesta omalla mielipiteellään.
Älä nyt ala uhriutumaan. Ja todellakin keppi kolisee kovaa siellä ja teille nauraminen täysin syystäkin.

Luin vain ketjun viimeistä sivua, en ole seurannut muuten enää. Jännä juttu että millään tavalla puolustelet tota kommenttia, en voi ymmärtää. Sen sijaan että olisit samaa mieltä, että onhan aika härskiä, lähdet mua vastaan. Mieti sitä. Herää nyt helvetti.
Et tosiaan ymmärrä. En puolustele tuota kommenttia millään tavalla. Tuo ajatus on vain hutiloiden rakennettu olkiukko, jolla yrität ohittaa pointin.

Laske itse arvio oman mielesi mukaan. 4.55 miljoonaa delannut tahan asti maailmassa. 15% anti vaxxereita? Numero olisi 682,500. Ei ne kaikki uutisiin paase. Tassa jalleen loistava esimerkki, "pari on kuollut" koska uutisissa ei ole nakynyt enempaa :cautious:

P.S. 15% arvio tulee maista joissa rokotus on saataville kaikille helposti ilmaiseksi mutta jengi ei ota.
Kuka on anti-vaxxer? Miksi termi rokotevastainen jos ihminen on kuitenkin rokotettu kuten valtaosa näistä mitä implikoit?
Sekä kuinka sairas olet kun saat tyydytystä ihmisten kuolemasta?

Viime viikolla muksu sanoi että on vähän kipeä olo, ilmoitin opelle että ei tuu tänään kouluun niin vastaus oli että onhan käyty testissä.
En vastannut mitään ja vein seuraavana päivänä kersan kouluun kun ei ollut muuta kuin nokka vähän vuosi ja sanoi että olo on hyvä.
Vaikka minutkin on täällä leimattu koronafanittajaksi, niin enpä minäkään ole kertaakaan vienyt muksuja testeihin, jos on vähän nokka vuotanut tai ollut pientä kuumetta. Vaikka koulun ohjeistuksen mukaan testeissä olisi pitänyt aina käydä, ei kukaan koskaan kysellyt niiden perään.

Kun ei itse tee asiasta numeroa niin normaalisti voi elää.
Juur näin, joskus ollut itsellä maski, yleensä ei. Mutta ei kukaan kyllä ikinä, siis ikinä ole pyytänyt maskia laittaan.

Kesällä kun tuli junailtua jonkin verran, niin sielläkin pidin maskia yleensä junaan hypätessä, mutta sen jälkeen pois. Ei ikinä konnarikaan pyytänyt laittaan maskia, vaikka kuulutukset pyöri, että pidä maskia.

Tässä ketjussa vaan osalla irtoaa aivan todellisuudesta kuvitelmat. Mainitaan sanoja maskipakotus ym., mutta kun ei sellaista ole. En ainakaan itse ole kokenut. Samoin hienoja sanoja antivaxxeria ja mitä lie hienoa sanaa suoraan twitteristä varmaan imettynä. En ole vaivautunut piikille, eikä kukaan ole millään tapaa itseäni kyseenalaistanut. Olen vain sanonut, että en ole jaksanut, koska en kuulu riskiryhmään.

Älä nyt ala uhriutumaan. Ja todellakin keppi kolisee kovaa siellä ja teille nauraminen täysin syystäkin.
Joo, en ala, miksi alkaisin? Vai onko tää taas niitä sanoja mitä viljelet kun oot jostain kuullut, muttet ymmärrä tarkoitusta? En mä ees ymmärrä miks jaksan vastata. Kai sitä jotenkin toivoo, että ihminen pystyisi joskus ottamaan palautetta vastaan ja tarkastelemaan omaa toimintaansa. Mutta ehkä ei vaan kaikkien kohdalla tapahdu ikinä. Roopeli on ehkä jopa koronaakin kiehtovampi tutkimuskohde.

Juur näin, joskus ollut itsellä maski, yleensä ei. Mutta ei kukaan kyllä ikinä, siis ikinä ole pyytänyt maskia laittaan.

Kesällä kun tuli junailtua jonkin verran, niin sielläkin pidin maskia yleensä junaan hypätessä, mutta sen jälkeen pois. Ei ikinä konnarikaan pyytänyt laittaan maskia, vaikka kuulutukset pyöri, että pidä maksia.

Tässä ketjussa vaan osalla irtoaa aivan todellisuudesta kuvitelmat. Mainitaan sanoja maskipakotus ym., mutta kun ei sellaista ole. En ainakaan itse ole kokenut. Samoin hienoja sanoja antivaxxeria ja mitä lie hienoa sanaa suoraan twitteristä varmaan imettynä. En ole vaivautunut piikille, eikä kukaan ole millään tapaa itseäni kyseenalaistanut. Olen vain sanonut, että en ole jaksanut, koska en riskiluokkaa.
Sä et ole kohdannut siis pakotusta niin sitä ei ole? Olet niin yksinkertainen... Itselle on joka kerta hammaslääkärissä koitettu pakottaa sitä maskia. Pankissa vartija koittaa asettaa maskia päähän tuulikaapissa. Ei sillä että tuo vaikuttaisi, mutta pakotusta se on henkilötasolla. Tiedän muutaman kivijalkaliikkeen missä on vedetty koko koronasekoilu niin pitkälle etten jaksanut enää käydä koska tyyliin 2 asiakasta liikkeessä samaan aikaan ja maskit pitää olla jne jne. Saa tuo pyöräfirma haistaa vitut.

Valtaosassa paikkoja suositukset eli voi mennä kuten itse haluaa, mutta on niitä paikkoja missä joutuu tähän paskaan reagoimaan.

Joo, en ala, miksi alkaisin? Vai onko tää taas niitä sanoja mitä viljelet kun oot jostain kuullut, muttet ymmärrä tarkoitusta? En mä ees ymmärrä miks jaksan vastata. Kai sitä jotenkin toivoo, että ihminen pystyisi joskus ottamaan palautetta vastaan ja tarkastelemaan omaa toimintaansa. Mutta ehkä ei vaan kaikkien kohdalla tapahdu ikinä. Roopeli on ehkä jopa koronaakin kiehtovampi tutkimuskohde.
Sä olet vain yksi monista täällä joille kolisee asiat ja sitten alkaa tuo ulina kuin jollain ala-asteen kakaralla joka ei tykkää toisesta. Koita kestää ja tutki rauhassa minua. Eihän sinullakaan ole mitään muuta koronfanituksessa jäljellä :D

Sama täällä. Mutta ite oon joskus kysyny, niin sitten jos on vastattu että joo niin oon pistäny sen maskin.
Mutta ei kyllä ole kukaan pyytänyt.

Alussa tietty tuli pidettyä, koska näin sen perus käytöstapoihin kuuluvaksi kun oli "uutta ja jännää" koko korona. Mutta ne ajat on takana.

Historiasta löytynee vastaus siihen miksi näihin koviin influenssa epidemioihin reagoidaan , ohessa esimerkki miten käy kun ei ollut rokotetta jeesaamassa..https://fi.wikipedia.org/wiki/Espanjantauti

Okei, virukset periaatteessa toimivat samankaltaisesti eli käyttävät isäntäeliön soluja lisääntyäkseen, mutta ei se mitenkään tarkoita että virusten aiheuttamat sairaudet välttämättä muistuttavat toisiaan. Miten paljon yhteistä näet esimerkiksi AIDS:n, flunssan, influessan, herpeksen, ebolan, hepatiitti C:n, ontelosyylän ja tuhkarokon välillä?
Nyt olikin kyse aikuisen ja lapsen immuunipuolustuksen erosta, ei erosta eri virusten välillä.

Historiasta löytynee vastaus siihen miksi näihin koviin influenssa epidemioihin reagoidaan , ohessa esimerkki miten käy kun ei ollut rokotetta jeesaamassa..https://fi.wikipedia.org/wiki/Espanjantauti
Espanjantauti oli kuitenkin vähän eri kategoriassa, nykyaikana olis tullut pikkusen enemmän raatoja.

Mennyt sota ja vankileirit ei mitenkään nostanut lukua vaan jonkun piikin puuttuminen?
Hyvimpä tuo savolainenkin pelastu.Tiedän lähipiiristä 3 jotka on ollut sairaalassa ton piikin jälkeen.

Kai sitä jotenkin toivoo, että ihminen pystyisi joskus ottamaan palautetta vastaan ja tarkastelemaan omaa toimintaansa. Mutta ehkä ei vaan kaikkien kohdalla tapahdu ikinä.
"toivo on sinun päässäsi, ei minun" t. feikki-Roopeli
Roopeli on ehkä jopa koronaakin kiehtovampi tutkimuskohde.
Kieltämättä, vaikka kaverin jossain sen maanisimmassa vaiheessa laitoinkin ignoreen, on hänen ja muun anti-koronafanbasen "keskustelu" ja ajatuksenjuoksu pretty much ne syyt miksi tätä nykyään seurailee. Kovin noiden toiminta itselle vieraanlaista, ja ehkä siksi myös tavallaan kiehtovaa 😁

Back
Ylös Bottom