Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Miten ihmeessä voisin verrata mihinkään, kun en edes tiedä mitä Facebookin tai Instagramin tilejä tarkoitat? En ole edes tehnyt omaa tiliä kumpaankaan noista.

Rima alittuu keskustelun tasossa jatkuvasti.
Ja mä oon virheellisesti luullut, että sä oisit tietoinen ihan laaja-alaisesti tästä koronasta. Jos sä viittaat "politikointiin" jne.
Mutta näköjään et siis ole tietoinen kuin oman kantasi kannasta?

Mulla ei varmaan ole siis enää mitään asiaa sinulta kysyttävää jos tosiaan asia näin on.
joten nyt toisaalta toi sun "riman alittelu" syytös tekeekin täysin järkeä. Jos näkemyksesi on vain oma kantasi niin selvempi homma. Jättänen tämän siis tähän.

Mulla on myös korkeasti koulutettuja tuttavia. Tohtorin hattua ja Mensan jäsenyyttä löytyy. Kulkevat tuolla pitkin kyliä edelleen naamiot päässä, ulkonakin. Eivät tapaa vieläkään ystäviä normaalisti. Pitävät karanteeneja kun nenä vuotaa etc.

Jaksaa edelleen hämmästyttää mua..
No onneks me pallinaamat ja idiootit osataan sit täällä kaikki nahistella pakkiksella niin ei tartte tuolla ulkoilmassa hullujen (aivan sama mikä puoli - hullu o hullu) kanssa dallailla.

Ja mä oon virheellisesti luullut, että sä oisit tietoinen ihan laaja-alaisesti tästä koronasta. Jos sä viittaat "politikointiin" jne.
Mutta näköjään et siis ole tietoinen kuin oman kantasi kannasta?

Mulla ei varmaan ole siis enää mitään asiaa sinulta kysyttävää jos tosiaan asia näin on.
joten nyt toisaalta toi sun "riman alittelu" syytös tekeekin täysin järkeä. Jos näkemyksesi on vain oma kantasi niin selvempi homma. Jättänen tämän siis tähän.
Muista myös pitää lupauksesi tästä eteenpäin.

Olen ottanut sen linjan etten lähimpien kavereiden kanssa enää puhu koronasta muuta kuin jossain sivulauseissa. Osa on vissiin ottanut rokotteen ja osa ei, en edes tiedä. Täällä pakkotoistolla voi vääntää kun siltä tuntuu.
Sama juttu. Lähimpien kavereiden kans ei tule aiheeseen uhrattua aikaa. Sitten on näitä jotka jaksaa aina aihepiiristä jauhaa ja heidän kanssaan on yhteydenpito sitten vähentynyt. En jaksa kommentoida aihetta mitenkään..

Olen ottanut sen linjan etten lähimpien kavereiden kanssa enää puhu koronasta muuta kuin jossain sivulauseissa. Osa on vissiin ottanut rokotteen ja osa ei, en edes tiedä. Täällä pakkotoistolla voi vääntää kun siltä tuntuu.

sama juttu, en jaksa kavereiden kanssa koronasta puhua, enkä kyllä kauheasti jaksa täälläkään vängätä.

Jeessan valtiota maksamalla veroja 6-numeroisen summan vuodessa. Opiskelut ym. on kustannettu kansalaisten verovaroista. Etkö voisi itse jeesata demokratiaa pitämällä kiinni perustuslaillisista oikeuksista? Esim. Elinkeino- ja liikkumisvapauteen on jo puututtu. Yksikönsuojaan ollaan puuttumassa kuten myös itsemääräämisoikeuteen.

Miksi kaikki urpot aina keulii kuin paljon ne tekee kassaa anosti netissä?

Ei kai keskustelua jaksa, kun täälläkin huomaa kuinka toiset näkee ruumiita kadulla ja passin (ja loputtoman piikkirumban sitä myötä) ainoana keinona ulos tästä.
Sitä se ei tule olemaan ja israel sen jo hyvin havainnollistaa. Milloin tulee se pointti, että passin hyvänä asiana näkevät hoksaavat sen olevan vain lääkeyhtiön tahdon mukana pomppimisena, 12. piikin kohdalla kun ei ole vieläkään palattu normaaliin? Vai palaatteko aina vaan siihen samaan hokemaan , " kun ne rokottamattomat"?

Totuus on se, että suomessa asia mennyt hyvin, tehohoitopaikat ei ole ollut lähelläkään täyttä koskaan. Alueittain (pk-seutu) varmasti ollut painetta, mutta ei missään vaiheessa ole tilanne ollut sellainen kuin iltapäivälehtien otsikot kirkuu.

Passista vielä sen verran, että kannattajat kehuu sen olevan helppo kun lähtee matkalle. Kuulin just Turkissa lomailleelta (oma loma-asunto), että piti pari viikkoa ennen matkaa kirjata ylös kaikki paikat missä kävi ja paikanpäällä jokaisessa sisätilassa vilauttaa passiappi/ HES koodi. Eli eihän se ollut kuin kerran kentällä vilautus ja olipa helppoa. Vai oliko sittenkään.

Ei kai keskustelua jaksa, kun täälläkin huomaa kuinka toiset näkee ruumiita kadulla ja passin (ja loputtoman piikkirumban sitä myötä) ainoana keinona ulos tästä.
Sitä se ei tule olemaan ja israel sen jo hyvin havainnollistaa. Milloin tulee se pointti, että passin hyvänä asiana näkevät hoksaavat sen olevan vain lääkeyhtiön tahdon mukana pomppimisena, 12. piikin kohdalla kun ei ole vieläkään palattu normaaliin? Vai palaatteko aina vaan siihen samaan hokemaan , " kun ne rokottamattomat"?

Totuus on se, että suomessa asia mennyt hyvin, tehohoitopaikat ei ole ollut lähelläkään täyttä koskaan. Alueittain (pk-seutu) varmasti ollut painetta, mutta ei missään vaiheessa ole tilanne ollut sellainen kuin iltapäivälehtien otsikot kirkuu.

Passista vielä sen verran, että kannattajat kehuu sen olevan helppo kun lähtee matkalle. Kuulin just Turkissa lomailleelta (oma loma-asunto), että piti pari viikkoa ennen matkaa kirjata ylös kaikki paikat missä kävi ja paikanpäällä jokaisessa sisätilassa vilauttaa passiappi/ HES koodi. Eli eihän se ollut kuin kerran kentällä vilautus ja olipa helppoa. Vai oliko sittenkään.
On se kyllä kun porukka kehuu "olevan helppoa" kun käytännössä kaikkea kytätään ja pitäisi kirjata ylös... sairasta

En tiedä, ehkä siksi, että se ärsyttäisi sinua?
Mitäs leuhotit veronmaksu summillas, juniorit pistää sulle nyt jauhot kurkkuun, ja minä ripitän päälle että kausi-influenssaa ei sairasteta mahallaan teholla, koronaan ei ole vielä oikeeta hoitokeinoa ,siks koko maapallo on kusessa tän kanssa, aikanaan sitten toivottavasti tulee käypä lääkitys, rokotteilla ostetaan aikaa, kyllä sä tän tajuat jos oot pystynyt hommaan sen bemarin ja paksun kaulaketjun!!

Mitäs leuhotit veronmaksu summillas, juniorit pistää sulle nyt jauhot kurkkuun, ja minä ripitän päälle että kausi-influenssaa ei sairasteta mahallaan teholla, koronaan ei ole vielä oikeeta hoitokeinoa ,siks koko maapallo on kusessa tän kanssa, aikanaan sitten toivottavasti tulee käypä lääkitys, rokotteilla ostetaan aikaa, kyllä sä tän tajuat jos oot pystynyt hommaan sen bemarin ja paksun kaulaketjun!!

Mitä jos menet lenkille niin ei tarvi olla lääkeyhtiöiden hyödyllinen idiootti?

No niin, kukapa sitä jaksaisikaan enää 1½ vuoden jälkeen kuunnella samaa panikointia normaalista ylähengitysteiden infektiosta tai kyselyjä piikittäytymisestä. Samalla tavalla itsekin reagoisin.
On sitten kumman ääripään eduataja tahansa, niin sama homma.

Mitä jos menet lenkille niin ei tarvi olla lääkeyhtiöiden hyödyllinen idiootti?
Muista pitää toi lääkeyhtiö vastainen linja sit kun esim ko tautiin on lääkkeet olemassa ja saat itse taudin. Mikähän vittu niissä lääkeyhtiöissä noin ahdistaa.Ne on globaaleja pörssiyhtiöitä ja niiden pitääkin tehdä voittoa, muuten kaputt.Pointti on se että lähes jokainen iso lääkeyhtiö käyttää jopa 15% tuloksesta lääketutkimukseen ja kehittelyyn jotta sinunkin kaltaiselle narisijalle saadaan hyviä lääkkeitä tulevaisuudessa. Nyt mä lähen lenkille..

Viestisi perusteella lääkitystä saattettaisiin tarvita myös johonkin muuhun, kuin koronaan.

Voin huomenna arvioida ku nään mitä otetaa/otettiin. :) Uskon että verenkuvat, kolet, maksaa, munuaista, kilppari, verensokurit.

mut on, toimii.

Paljokohan tommonen maksaa?
Ite jos käy yksityisellä, niin semmonen 500-1000€ riippuen laajuudesta. Jotenka pitää kyllä kehasta Suomen terveydenhuoltoa oli koronaa tai ei, että kyl on kovaa settiä!!! Ku tommonen onnistuu siis.
Lupasin ilmotella tästä. Eli joo, tuo setti oli mitä veikkailin. (täytyy sanoa samalla, että hyvä kun pyysin labrat..ei tykänny labrat 3vkon liikkumattomuudesta ja pizzan syömisestä :D )
-----------

View: https://twitter.com/PauliRautiainen/status/1440335261880045574?s=20

View: https://twitter.com/PauliRautiainen/status/1440335267169124353?s=20

Mä en vieläkään näe missä esim. sinä näet täällä tässä pakkiksen keskustelussa noita mainitsemiasi "ruumiiden näkijöitä".
Ja tohon mä voin vastata vaikka en tuota passia sinänsä ihan absoluuttisena "hyvänä asiana" näe, että ei ikinä. Koska lääkeyhtiöiden mukana pomppimiseen vaikuttaa enemmän buranan ja panadolin popsiminen. Ja normaaliin, jona luultavasti pidät aikaa ennen koronaa ei tulla ikinä palaamaan - koska korona muutti sitä "normaalia" ja nyt on nyt ja se on väistämättä erilainen kuin esim. vuosi 2018 - halusi tai ei.
Yhtälailla hokemia omaa jokainen joka osallistuu keskusteluun.

Ei ole ollut ei. Ja syynä (tai sen ansiosta) tähän voitanee pitää osaltaan ainakin tehtyjä toimenpiteitä.

Mä kehuin passia! HEP! Täällä käsi ylös. Mä kehuin, että se toimii NORJAN - toistetaanko - NORJAN rajalla. Mua ei kiinnosta jotku turistirysä Kreikat tai Turkit muutenkaan.
Sitten mä oon teknisessä mielessä sitä mieltä, että mun silmiin tuollainen toiminto että ladataan äppi joka näyttää sen passin ja toisella on äppi joka lukee sen niin on helppokäyttöinen ihan jokaiselle? Nykyään selataan kännykkää enemmän ku kattellaan maisemia niin en kyllä näe mikä siinä sitten on niin vaikeeta pitää sitä esillä esim. ravintolan ovella (kun esillä se on kuitenkin). Että joo. Mulle se olisi helppoa.

Ja siis vieläkään mä en ymmärrä mikä sullakaan on tarve jotenkin voittaa jokainen Mikasan linkittämä tutkimus? Mä oon lueskellu sun postausten linkkejä ja on niissäkin pointtinsa. Mutta Jos pitäs sun ja mikasan linkit ja postit pistää johonki järjestykseen, niin kyllä mikasan linkkien takaa löytyy huomattavasti vaikeaselkoisemmat mutta samalla kattavammat tutkimukset jne.

Muista pitää toi lääkeyhtiö vastainen linja sit kun esim ko tautiin on lääkkeet olemassa ja saat itse taudin. Mikähän vittu niissä lääkeyhtiöissä noin ahdistaa.Ne on globaaleja pörssiyhtiöitä ja niiden pitääkin tehdä voittoa, muuten kaputt.Pointti on se että lähes jokainen iso lääkeyhtiö käyttää jopa 15% tuloksesta lääketutkimukseen ja kehittelyyn jotta sinunkin kaltaiselle narisijalle saadaan hyviä lääkkeitä tulevaisuudessa. Nyt mä lähen lenkille..
Hienoa. Suorita velvollisuutesi ja hae loput suomen piikit kankkuun.
Hidastat normaaliin pääsyä.

Back
Ylös Bottom