Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Kaikki nämä asiat määritellään Suomen laissa. Kts. https://suomenlaki.almatalent.fi/#//Regulation$yes/////2021-09-22

Jos asia kiinnostaa, tieto löytyy sieltä.

Tämä alemmaksi keskustelun tasossa alkaa olla jo vaikea päästä.
Kertauksen vuoksi tässä tiivistetympi versio: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Ei tää sen alempaa ole. Vai onko se niin, että jos möykkysen kanssa on erimieltä niin keskustelu onkin "alempaa". Jep jep.

.

Jos saisin veikata niin ei tiedä kukaan tätäkään... vielä. Eli ihan linjassa kaiken muun tiedon kanssa mitä ollaan opittu tässä matkan varrella tästä rokotteesta, jota suositellaan kaikille.

Siis onko tästä jotain luotettavaa dataa, että tartuttaako ihminen yhtä hyvin koronaa kenellä ei ole rokotteita kuin ihminen kenellä on rokoitteet?
Vähän epäselvää joo vielä. Joitain viitteitä on että vähentää luokkaa '''ihan hyvin''

''Two studies1,2 from Israel, posted as preprints on 16 July, find that two doses of the vaccine made by pharmaceutical company Pfizer, based in New York City, and biotechnology company BioNTech, based in Mainz, Germany, are 81% effective at preventing SARS-CoV-2 infections. And vaccinated people who do get infected are up to 78% less likely to spread the virus to household members than are unvaccinated people. Overall, this adds up to very high protection against transmission, say researchers.''

The second study2, co-authored by researchers in Israel and the United States, was based on a retrospective analysis of data from about 66,000 multiperson households with at least one infected member, collected by Maccabi Healthcare Services, a large health-care provider based in Tel Aviv, Israel, between June 2020 and March 2021.

Both studies found that two doses of the Pfizer–BioNTech vaccine were 81% effective at preventing infections. Those who did get infected were also less likely to pass the infection to household members than were unvaccinated individuals.

The first study saw a drop of 78%, and the second 41%, in infectiousness — with the large difference in numbers perhaps explained by the fact that the estimates are based on a very small number of vaccinated people who were infected and then infected others.

Kertauksen vuoksi tässä tiivistetympi versio: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Ei tää sen alempaa ole. Vai onko se niin, että jos möykkysen kanssa on erimieltä niin keskustelu onkin "alempaa". Jep jep.
Kysyit koskeeko em. vapaudet kansalaisia vai kaikkia, jotka maahan saapuvat etkä tiennyt mistä tieto löytyy tai et jaksanut etsiä, joten kyllä, keskustelun taso on todella alhainen.

Olen itsekin joutunut huomauttamaan, että en jaksa jauhaa koronasta, sillä se tulee korvista ulos.

En ihmettele, jos on laitettu yhteydenpito nolliin, jos ystävällä ei ole muuta tarjottavaa kuin normaalien kuulumisten ja keskustelujen sijaan puhua vain yhdestä aiheesta.

Olen itsekin joutunut huomauttamaan, että en jaksa jauhaa koronasta, sillä se tulee korvista ulos.

En ihmettele, jos on laitettu yhteydenpito nolliin, jos ystävällä ei ole muuta tarjottavaa kuin normaalien kuulumisten ja keskustelujen sijaan puhua vain yhdestä aiheesta.
No niin, kukapa sitä jaksaisikaan enää 1½ vuoden jälkeen kuunnella samaa panikointia normaalista ylähengitysteiden infektiosta tai kyselyjä piikittäytymisestä. Samalla tavalla itsekin reagoisin.

Ja tämä tarinahan on ilman muuta oikeasta elämästä eikä esim. päästä keksitty.
Ei sillä ole mitään väliä koska nykyään jokaisella on lähipiirissä vähintään yksi qanon positiivinen tai muuten korkeamman totuuden haalija. Pointti lehtijutussa oli se että ei kannata väsyttää itseään henkilön kanssa joka on täysin omissa maailmoissaan, enhän minäkään käännytä sinua ottamaan rokotetta vaikka itse kannatan rokotusohjelmaa.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/1b27800c-c8f1-411d-938e-cc02d5b9e6e1 No niin, ystävyyskin voi mennä foliohatun kanssa...
Toi on muuten ennen koronaa jo ollut ilmiö ja huolestuttava sellainen. Oon törmänny henkilöön jolla meinas lähtee mopo käsistä salaliittoihin.
Ilmiö siis siitä, että niin vakaasti luetaan vain yhtä lähdettä että aletaan kiistatta siihen uskomaan. Vähän niinkuin todella syvä uskonto.

Tuo itse tarina on selkeästi sanoilla ja kuvauksilla väritetty mutta pohja varmasti onkin totta.

Mulla myös hyvä kaveri jonka tuntenu 25v joka oli mua mm. koulussa 100 x parempi ja Nyt on täysin hurahtanu kaikkiin mahollisiin 5g rokote qanon paskaan. Tää oli aika iso yllätys mulle kun pidin ihan oikeesti fiksuna tyyppinä.(varmasti onkin monissa asioissa minua fiksumpi)

En mä viitti käydä näin ala-arvoista keskustelua.
höhö.
Sähän ton uskottavuutta kritisoit. Joten pallo on sulla.
Miten ihmeessä voisin verrata mihinkään, kun en edes tiedä mitä Facebookin tai Instagramin tilejä tarkoitat? En ole edes tehnyt omaa tiliä kumpaankaan noista.

Rima alittuu keskustelun tasossa jatkuvasti.

Rokotetta kannattavia syytetään tuputtamisesta mutta minä eikä kukaan mun rokotetuista kavereista ole tuputtanut asiaa väkisin mutta annapas olla kun törmäät näihin tietäjiin, nehän ne sen mölinän pitävät omasta kannastaan ja terrorisoivat lähipiiriään toinen toistaan hurjemmilla salaliitojutuilla missä ei ole mitään järkeä. Vähän aikaa sitten ja vielä nuori nainen ,alkoi sauhuta miten Meksikossa ja Puolassa ei ole yhtään rokotettu eikä yhtään koronaa, tämä tieto oli siis varmasta lähteestä, no ei se nyt sitten ihan niin ollutkaan, mutta sitten....who;n tilastot ovat väärennetty.....miten vitussa sihen enää sitten vastaat...

Vähän vaikea taas hahmottaa, että miksi tuo juttu nyt sitten on keksitty, vaikka vastaavia tapauksia täälläkin pyörii? Vai onko Iltalehti nyt ongelma? Pitääköhän tässä tutkiskella itseään että ymmärtää.

Mulla myös hyvä kaveri jonka tuntenu 25v joka oli mua mm. koulussa 100 x parempi ja Nyt on täysin hurahtanu kaikkiin mahollisiin 5g rokote qanon paskaan. Tää oli aika iso yllätys mulle kun pidin ihan oikeesti fiksuna tyyppinä.(varmasti onkin monissa asioissa minua fiksumpi)
Mulla on myös korkeasti koulutettuja tuttavia. Tohtorin hattua ja Mensan jäsenyyttä löytyy. Kulkevat tuolla pitkin kyliä edelleen naamiot päässä, ulkonakin. Eivät tapaa vieläkään ystäviä normaalisti. Pitävät karanteeneja kun nenä vuotaa etc.

Jaksaa edelleen hämmästyttää mua..

Back
Ylös Bottom