Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Heidän rooli on toimia hyödyllisinä idiootteina.Veikkaan että kun neljättä piikkiä aletaan suunnitella niin passin kannattajillakin alkaa mieli muuttumaan. Tämä voi olla jo ensi kesänä.![]()
Heidän rooli on toimia hyödyllisinä idiootteina.
No älkääs nyt poijjaat. Ne samat huijarit jotka möivät rokotteen koko maapallolle kehittävät täysillä hyvää lääkehoitoa eli tuskin montaa rokotekertaa enää tarvitsee. AIDS lääkekombon kehittämiseen meni tosin 30v mutta tämä virus on yksinkertaisempi kuin ns lentivirus.Kun koronaan sitten on tehokas lääkehoito niin kaippa se nyt kelpaa jos sairastutte...Veikkaan että kun neljättä piikkiä aletaan suunnitella niin passin kannattajillakin alkaa mieli muuttumaan. Tämä voi olla jo ensi kesänä.![]()
Jos saisin veikata niin ei tiedä kukaan tätäkään... vielä. Eli ihan linjassa kaiken muun tiedon kanssa mitä ollaan opittu tässä matkan varrella tästä rokotteesta, jota suositellaan kaikille.Siis onko tästä jotain luotettavaa dataa, että tartuttaako ihminen yhtä hyvin koronaa kenellä ei ole rokotteita kuin ihminen kenellä on rokoitteet?
No älkääs nyt poijjaat. Ne samat huijarit jotka möivät rokotteen koko maapallolle kehittävät täysillä hyvää lääkehoitoa eli tuskin montaa rokotekertaa enää tarvitsee. AIDS lääkekombon kehittämiseen meni tosin 30v mutta tämä virus on yksinkertaisempi kuin ns lentivirus.Kun koronaan sitten on tehokas lääkehoito niin kaippa se nyt kelpaa jos sairastutte...
Nettifoorumille kirjoittelu on tietysti yksi juttu mutta hyvin merkityksetön. Sosiaalisen median kautta vaikuttaminen voisi olla hyvinkin merkittävä tapa mutta pitäisi olla paljon seuraajia enkä ole missää sosiaalisessa mediassa edes kirjoilla.Mites näistä pidetään kiinni? Riittääkö että on hirveän vihainen nettifoorumilla vai pitääkö sen lisäksi olla ottamatta rokote ihan periaatteesta?
Ihan hyviä vastauksia, mutta ne on silti pelkkiä sanoja. Ainoa konkreettinen asia millä voit vaikuttaa on tuo äänestäminen. Jonkin asian kannattaminen tai vastustaminen on käytännön tasolla täysin merkityksetöntä. Siksi en oikein ymmärrä sitä kun olet monta kertaa tuonut esille, ettet ymmärrä miten helposti ihmiset ovat luopumassa perustuslaillisista oikeuksistaan liittyen juuri tähän koronapassiin. Sen suhteen on konkreettiset vaikutusmahdollisuudet aika vähissä. Ei tässä mistään olla luopumassa, vaan ne oikeudet otetaan pois sitten vaikka väkisin.Nettifoorumille kirjoittelu on tietysti yksi juttu mutta hyvin merkityksetön. Sosiaalisen median kautta vaikuttaminen voisi olla hyvinkin merkittävä tapa mutta pitäisi olla paljon seuraajia enkä ole missää sosiaalisessa mediassa edes kirjoilla.
Omalla kohdallani perustuslaillisista oikeuksista kiinnipitäminen on siten konkreettisia, vastuullisia, tekoja. Esim.
- Liikkumisvapaus. En missään tilanteessa kannata liikkumisrajoituksia, ulkonaliikkumiskieltoja tms. normaalin ylähengitystieinfektion torjumisen takia. En myöskään äänestä ehdokasta, joka tällaisia rajoituksia ja kieltoja kannattaa.
- Elinkeinovapaus: En missään tilanteessa kannata elinkeinovapauden rajoituksia saatika yritysten sulkemisia tms. normaalin ylähengitystieinfektion torjumisen takia. En myöskään äänestä ehdokasta, joka tällaisia rajoituksia ja sulkemisia kannattaa.
- Yksityisyyden suoja: En missään tilanteessa kannata "koronapassia" tms. joka pakottaa ihmisen paljastamaan muille omia luottamuksellisia terveystietojaan ja vielä niiden perusteella epätasa-arvoistamaan ja syrjimään tiettyä osaa ihmisistä normaalin ylähengitystieinfektion torjumisen takia. En myöskään äänestä ehdokasta, joka tällaista kannattaa.
- Itsemääräämisoikeus: En missään tilanteessa ohjaa, painosta tai kiristä ketään ottamaan tai jättämään ottamatta mitään lääkitystä, ml. rokotteet. En varsinkaan normaalin ylähengitystieinfektion torjumisen takia. Se on jokaisen oma vapaa valinta. En myöskään äänestä ehdokasta, joka haluaa rajoittaa itsemääräämisoikeutta. Omalla kohdallani olen päättänyt olla ottamatta koronarokotetta, koska en tarvitse sitä terveydellisistä syistä. Yhtä validi syy olisi myös periaatteen takia ottamatta jättäminen. Itsemääräämisoikeus ei ota kantaa syyhyn, miksi joku ottaa tai jättää ottamatta jotain lääkettä.
Karkeasti ottaen nämä ovat minun velvollisuuteni.
Ensimmäiseen kappaleeseen lähes samaa mieltä. Yksittäisen ihmisen teot tai tekemättä jättämiset ovat isossa kuvassa merkityksettömiä mutta loppupeleissä vastaankin tekemisistäni vain itselleni ja kun olen täyttänyt em. velvollisuuteni, voin katsoa itseäni vielä peiliinkin tuntematta häpeää. Jos ja kun en mitään muuta saanut aikaan, niin en ainakaan itse lähtenyt tähän hulluuteen mukaan. Tämän laajempaan toimintaan minun velvollisuuteni ei ulotu.Ihan hyviä vastauksia, mutta ne on silti pelkkiä sanoja. Ainoa konkreettinen asia millä voit vaikuttaa on tuo äänestäminen. Jonkin asian kannattaminen tai vastustaminen on käytännön tasolla täysin merkityksetöntä. Siksi en oikein ymmärrä sitä kun olet monta kertaa tuonut esille, ettet ymmärrä miten helposti ihmiset ovat luopumassa perustuslaillisista oikeuksistaan liittyen juuri tähän koronapassiin. Sen suhteen on konkreettiset vaikutusmahdollisuudet aika vähissä. Ei tässä mistään olla luopumassa, vaan ne oikeudet otetaan pois sitten vaikka väkisin.
Ja toisaalta vähän kärjistäen voisin sanoa, että ei rokotettu luovu juuri mistään, paitsi periaatteellisesta oikeudesta liikkua ilman passia, mutta se ei ole käytännön tasolla suurikaan asia. Rokottamaton luopuu paljon enemmästä, vaikka se olisi hyvin helpolla tempulla estettävissä. Ihan itse rokottamattomat ovat itsensä siihen tilanteeseen ajaneet, että passia pitää edes miettiä. Ei se ole kenenkään muun vika eikä mun tarvitse siitä tuntea henkistä vastuuta.
Ei ihan täysin totta. Koska toinenkin tapa löytyy. Jos rokottamattomia ei olisi, ei tarvittaisi passia. Niitä varten se on keksitty, ei rokotettuja varten. Joka tapauksessa voinen olla levollisin mielin piilossa syytöksiltä, koska olen jo monissa vaaleissa äänestänyt puoluetta joka nyt koronapassia vastustaa.Rokotepassi on poliittinen väline, jonka käyttöön tai käyttämättömyyteen voi vaikuttaa ainoastaan äänestämällä. Ihmiset ovat äänestämällä ajaneet itsensä siihen tilanteeseen, että passia pitää edes miettiä. Todellista terveydellistä perustetta passille ei ole.
Kysehän ei ollut "normaalista ylähengitystieinfektiosta" 2020 vuoden alussa. Silloin ei tiedetty (tästähän ei voi kukaan olla edes erimieltä) oikein miten vakava korona on. Se, että se ei onneksi ollut niin vaarallinen loppujen lopuksi (varsinkaan toimenpiteillä) mitä ihan taisi ensimäiset arviot olla Suomessa, niin sehän on helvetin hyvä homma.Nettifoorumille kirjoittelu on tietysti yksi juttu mutta hyvin merkityksetön. Sosiaalisen median kautta vaikuttaminen voisi olla hyvinkin merkittävä tapa mutta pitäisi olla paljon seuraajia enkä ole missää sosiaalisessa mediassa edes kirjoilla.
Omalla kohdallani perustuslaillisista oikeuksista kiinnipitäminen on siten konkreettisia, vastuullisia, tekoja. Esim.
- Liikkumisvapaus. En missään tilanteessa kannata liikkumisrajoituksia, ulkonaliikkumiskieltoja tms. normaalin ylähengitystieinfektion torjumisen takia. En myöskään äänestä ehdokasta, joka tällaisia rajoituksia ja kieltoja kannattaa.
- Elinkeinovapaus: En missään tilanteessa kannata elinkeinovapauden rajoituksia saatika yritysten sulkemisia tms. normaalin ylähengitystieinfektion torjumisen takia. En myöskään äänestä ehdokasta, joka tällaisia rajoituksia ja sulkemisia kannattaa.
- Yksityisyyden suoja: En missään tilanteessa kannata "koronapassia" tms. joka pakottaa ihmisen paljastamaan muille omia luottamuksellisia terveystietojaan ja vielä niiden perusteella epätasa-arvoistamaan ja syrjimään tiettyä osaa ihmisistä normaalin ylähengitystieinfektion torjumisen takia. En myöskään äänestä ehdokasta, joka tällaista kannattaa.
- Itsemääräämisoikeus: En missään tilanteessa ohjaa, painosta tai kiristä ketään ottamaan tai jättämään ottamatta mitään lääkitystä, ml. rokotteet. En varsinkaan normaalin ylähengitystieinfektion torjumisen takia. Se on jokaisen oma vapaa valinta. En myöskään äänestä ehdokasta, joka haluaa rajoittaa itsemääräämisoikeutta. Omalla kohdallani olen päättänyt olla ottamatta koronarokotetta, koska en tarvitse sitä terveydellisistä syistä. Yhtä validi syy olisi myös periaatteen takia ottamatta jättäminen. Itsemääräämisoikeus ei ota kantaa syyhyn, miksi joku ottaa tai jättää ottamatta jotain lääkettä.
Karkeasti ottaen nämä ovat minun velvollisuuteni.
Viesti velvollisuuksistani oli selkeä ja yksiselitteinen. En näe mielekkäänä lähteä avaamaan sinulle samoja asioita enää vielä yksinkertaisemmalla tasolla.Kysehän ei ollut "normaalista ylähengitystieinfektiosta" 2020 vuoden alussa. Silloin ei tiedetty (tästähän ei voi kukaan olla edes erimieltä) oikein miten vakava korona on. Se, että se ei onneksi ollut niin vaarallinen loppujen lopuksi (varsinkaan toimenpiteillä) mitä ihan taisi ensimäiset arviot olla Suomessa, niin sehän on helvetin hyvä homma.
Täten jos sä Möykkynen päätät omassa päässäs, että joku ei ole vaarallinen ja se kuitenkin olisi niin sä meinaat kuolla siis onnellisesti ilman mitään valtion velvoitetta hoitaa sinua?
Jännä kyllä missä maailmassa sä elät? Omassa kuplassa. Koska velvollisuudet ovat siis jonkun sinun oman ajatusmaailman velvollisuudet?
Vai meinasitko niinkuin sun oman maailman oikeuksia? Se tekis enemmän järkeä tohon hommaan.
Ja koska korona EI ole mikään "normaali ylähengitystieinfektio", vaikkakaan onneksi on selvinnyt että ei se mikään hallitsemattomasti leviävä ruttokaan ole, niin vie mun silmiin pohjan tolta populistiselta paskalta jota kirjoitat noista asioista.
Itse kannatan kylläkin samoja asioita. Tietysti. Kukapa ei.
Liikkumisvapaus, elinkeinovapaus, yksityisyyden suoja ja itsemääräämisoikeus. Onko suomessa montakin yksilöä tai poliitikkoa jotka eivät noita asioita kannattaisi?
SE, että tarttuvan taudin kohdatessa kansakunta niin noita ylläovelia säädellään, ei tee mun mielestä mitään ihmeellistä sille niiden pohjalle.
Äärilaita esimerkki: Jos tulee sota. Mä meen minne mä halua, pidän kiskaa auki enkä saatana ota jozosuolaa (ydinpommi) enkä varmasti kerro missä mä liikun - koska omat oikeudet ja Valtio on noita toimia suositellut ja peräti vähän käskyttävällä äänensävyllä? Ei - vaan mä kyllä pysyn suositusten piirissä, en pidä kiskaa auki ja otan jozosuolan ja kerron missä olen. Kyllä näissä esimerkeissä mä näen selviytymismahdollisuudet tässä jälkimäiseessä suurempana.
Että onhan tää hauskaa, että nykymaailmassa saa olla semmonen vastaantaisteleva teini ihan aikuisenakin. Voi käydä vähän torilla huutelemassa miten ei varppina ota rokotetta jne. Mutta toisaalta sehän tästä kansakunnasta taitaa tehdä nykymittareilla sivistyneen. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Paitsi mamujen. Perkele. Niillä ei kyllä ylläolevia vapauksia voi olla... Eiku hetkonen...
No niin pitkään kuin et tiedä sanojen konkreettinen, vastuullisuus ja velvollisuus tarkoitusta niin ei toi kovin selkeä ole.Viesti velvollisuuksistani oli selkeä ja yksiselitteinen. En näe mielekkäänä lähteä avaamaan sinulle samoja asioita enää vielä yksinkertaisemmalla tasolla.
Kyseessä on Suomen perustuslaki, ei pääni sisällä oleva säännöstö mutta kuten sanottu, en ole kiinnostunut käymään keskustelua näin matalalla tasolla.No niin pitkään kuin et tiedä sanojen konkreettinen, vastuullisuus ja velvollisuus tarkoitusta niin ei toi kovin selkeä ole.
Tai no on se siis selkeä näyttämään sun oman maailmankuvan sisällä olevan säännöstön yms. Mutta sehän siitä nyt mielenkiintoisen tekeekin, että sillä ei ole normaalimaailman kanssa niin paljoa tekemistä.
Toihan ei muuten auta ollenkaan koitta pitää mua jotenkin "alempana".Kyseessä on Suomen perustuslaki, ei pääni sisällä oleva säännöstö mutta kuten sanottu, en ole kiinnostunut käymään keskustelua näin matalalla tasolla.
Kaikki nämä asiat määritellään Suomen laissa. Kts. https://suomenlaki.almatalent.fi/#//Regulation$yes/////2021-09-22Toihan ei muuten auta ollenkaan koitta pitää mua jotenkin "alempana".
Ja kyllä mua muutenkin kiinnostaa @MÖYKKYNEN toi sun maailmakuva. Esim. että onko noi vapaudet vain Valtion sisällä syntyneille vai onko ne myös samantein muillakin jotka tulee tänne?
Vai mitä sanoo Suomen perustuslaki tästä...