Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
No sinua ei ilmeisesti kiinnosta pätkääkään yhteiskunnan toimintojen normalisoituminen ja ettei tarvitse omalta osalta osallistua tämmöisiin hössötyksiin ja sinulla on siihen jopa oikeus mutta te olette vähemmistö ja vähemmistö ei saa hankaloittaa enemmistön toimintaa, capish.
Totta kai saa hankaloittaa jos se tapahtuu lakien puitteissa.

Mutta sinullahan on oikeudet päällä kokoajan ,ei niitä ole valtio ottanut missään vaiheessa pois, velvollisuuksilla tarkoitin lähinnä sitä eikö tunnu yhtään että voisit omalta osalta jeesata valtiota joka on antanut sinulle tähänkin asti kaikki rokotteet, terveydenhuollon ja opiskelut. Mikähän sotilas-arvo sinulla on ,siltä varalta että kutsu käy puolustamaan isänmaata..

Tää on aina tätä samaa. Minäkin ajattelin jotakuinkin noin joskus nuorena. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän ymmärtänyt, että valtio tai yhteiskunta ei anna sinulle yhtään mitään. Ne on ne ihmiset - ja korostaen vähemmistö ihmisistä - jotka tuottaa hyvää koko yhteisöön.

Tässä koronakeississä on hassusti se, että hyökätään noilla velvollisuusvaateilla monia sellaisia kohtaan, jotka itse asiassa on niitä yhteisön kulmakiviä. Moni koronarokottamaton on ahkera työntekijä, joka harrastaa liikuntaa paljon ja on ylipäätään nettokontribuoija yhteisöön.

Jeessan valtiota maksamalla veroja 6-numeroisen summan vuodessa. Opiskelut ym. on kustannettu kansalaisten verovaroista. Etkö voisi itse jeesata demokratiaa pitämällä kiinni perustuslaillisista oikeuksista? Esim. Elinkeino- ja liikkumisvapauteen on jo puututtu. Yksikönsuojaan ollaan puuttumassa kuten myös itsemääräämisoikeuteen.
Muttakun ei sitä valtiota kädenväännössä voiteta, meillähän on gobaalisti suht hyvät oikeudet kansalaisina vs venäjä ,kiina yms. Pelottaako se rokote oikeasti vai onko se nyt periaate kysymys? Minä otan kolmannenkin heti kun saatavilla, mikään laki ei velvoita tekemään samanlailla mutta...pelottaako se rokote?

Tää on aina tätä samaa. Minäkin ajattelin jotakuinkin noin joskus nuorena. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän ymmärtänyt, että valtio tai yhteiskunta ei anna sinulle yhtään mitään. Ne on ne ihmiset - ja korostaen vähemmistö ihmisistä - jotka tuottaa hyvää koko yhteisöön.

Tässä koronakeississä on hassusti se, että hyökätään noilla velvollisuusvaateilla monia sellaisia kohtaan, jotka itse asiassa on niitä yhteisön kulmakiviä. Moni koronarokottamaton on ahkera työntekijä, joka harrastaa liikuntaa paljon ja on ylipäätään nettokontribuoija yhteisöön.
Juuri näin. Tätä maata pitää pystyssä hyvätuloisten maksamat korkeat verot.

Muttakun ei sitä valtiota kädenväännössä voiteta, meillähän on gobaalisti suht hyvät oikeudet kansalaisina vs venäjä ,kiina yms. Pelottaako se rokote oikeasti vai onko se nyt periaate kysymys? Minä otan kolmannenkin heti kun saatavilla, mikään laki ei velvoita tekemään samanlailla mutta...pelottaako se rokote?
En tarvitse rokotetta koronaan kuten en ole tarvinnut aiempinakaan influenssakausina influenssaan

Missä kädenväännössä? Minähän noudatan täysin kaikkia lakeja

En tarvitse rokotetta koronaan kuten en ole tarvinnut aiempinakaan influenssakausina influenssaan

Missä kädenväännössä? Minähän noudatan täysin kaikkia lakeja
No influenssaan kuolee globaalisti n 650 000 ja tähän on mennyt 4500000, eli ei nyt ihan perus influenssa. Mutta alle 1kk ja tämä kaikki on vain ikävää historiaa ja kaikki toimii taas hyvin ,sitähän sinäkin varmaan haluat.

No influenssaan kuolee globaalisti n 650 000 ja tähän on mennyt 4500000, eli ei nyt ihan perus influenssa. Mutta alle 1kk ja tämä kaikki on vain ikävää historiaa ja kaikki toimii taas hyvin ,sitähän sinäkin varmaan haluat.
Omassa ikäryhmässäni henkiinjäämisen todennäköisyys koronatartunnasta on 99,987% eli minulle se on influenssa. Rokote voisi nostaa ehkä todennäköisyyden 99,988%. Jos otan rokotteita, otan ne aina vain terveydellisistä syistä, en koskaan poliittisista. Pahoin pelkään että kuukauden päästä tämä ei vielä ohi ole mutta toivotaan parasta.

Valtio päättää oikeuksistasi,jos teet niin kuin valtio sanoo saat vähän hyvää,jos et tee niin kuin valtio sanoo,sinua rangaistaan.
Tuliko tämä oivallus ihan puskista ja järkytyksenä..Muuta Syyriaan tai Afganistaniin niin olet jo nimesi perusteella hengenvaarassa. Ps Valtio on muuten säätänyt ne lait jonka mukaan sinua rangaistaan tarvittaessa joten Suomessa on hyvä olla ainakin jouluun asti.

Tuliko tämä oivallus ihan puskista ja järkytyksenä..Muuta Syyriaan tai Afganistaniin niin olet jo nimesi perusteella hengenvaarassa. Ps Valtio on muuten säätänyt ne lait jonka mukaan sinua rangaistaan tarvittaessa joten Suomessa on hyvä olla ainakin jouluun asti.
Mitä jos teitä rangaistaan? Hyväksytkö sen? Syrjiminen ei ole koskaan ollut sallittu...

Joo,olen ihan shokissa.
Sanelua ja kiristämistä luvassa varmasti lisää.

Joo,olen ihan shokissa.
Sanelua ja kiristämistä luvassa varmasti lisää.
Varmasti ja jos tilanne vaatii niin siirrytään kaukoidän malliin, siellä ei tässä asiassa ole suosituksia, kaikki rajoitukset on määräyksiä, on muuten ihan Espanjassa ja Italiassakin hiukka eri meininki, toivottavasti täällä ei vastaavaa tule.

No kyllä se nyt kuule menee aika toisinpäin.
No ei aina, esim kauan sitten osasta Helsinkiä jouduttiin poistamaan betoniporsaat koska alueen muslimi yhteisö koki ne loukkaaviksi, tällöin hetkellisesti liikenneturvallisuus vaarantui niin voidaan katsoa että tuolloin erittäin pieni vähemmistö syrji enemmistöä, lähtökohtaisesti heittoni oli kuitenkin omalaatuisen huumorintajuni jätöksiä..

Back
Ylös Bottom