Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Eikös tää passi eriarvoista ihmisiä aikalailla...
Kyllä, mutta kuten on nähty, ihmiset ovat valmiita luopumaan jopa perustuslaillisista oikeuksistaan, kuten elinkeinovapaudesta, liikkumisvapaudesta, itsemääräämisoikeudesta ja yksilön suojasta influenssan torjunnan nimissä. Käsittämätöntä tässä on tämä ihmisten degeneraation etenemisen nopeus.

No kuhan vinoilin.
Ei mutta onhan tää (ei sulle ny pelkästään) hassua sekin, että täällä meuhkataan siitä miten ei varmasti ota rokotetta. Mainostusta taas siihen, että on ottanut rokotteen ei ole niin paljoa.
On noita jokunen ylpeillyt kun piikit on otettu. Enemmän oon kai sitä täällä julistanut itse et tulee ihan helvetin luotaantyöntävä olo kun noita rokotteita niin tungetaan jokaiselle. Oma mielipide on et jos munikäisellä yleisesti ottaen tavallista terveemmällä jannulla todennäköisyys saada yskäisyä kummempaa oiretta on häviävän pieni niin se rokote on suhteellisen turha.

Eri asia jos ois riskiryhmää.

Kyllä, mutta kuten on nähty, ihmiset ovat valmiita luopumaan jopa perustuslaillisista oikeuksistaan, kuten elinkeinovapaudesta, liikkumisvapaudesta, itsemääräämisoikeudesta ja yksilön suojasta influenssan torjunnan nimissä. Käsittämätöntä tässä on tämä ihmisten degeneraation etenemisen nopeus.
MYös ylimieliset kaikentietämät epidermologit ovat hyvin nostaneet päätänsä internetissä korona-aikana.
Näille ei paljoa nykytiedekään ja tutkimukset mahda. Koska ovat aina oikeassa.

On noita jokunen ylpeillyt kun piikit on otettu. Enemmän oon kai sitä täällä julistanut itse et tulee ihan helvetin luotaantyöntävä olo kun noita rokotteita niin tungetaan jokaiselle. Oma mielipide on et jos munikäisellä yleisesti ottaen tavallista terveemmällä jannulla todennäköisyys saada yskäisyä kummempaa oiretta on häviävän pieni niin se rokote on suhteellisen turha.

Mahdollisuus ns keuhkokoronaan on alle promillen. Tää tieto on mun ystävältä joka on vt lääketieteen tohtori eli lääkäri , mutta ei niiden puheisiin nyt hirveästi kannata luottaa vs *********

Ylpeilly ja ylpeilly... Mainintaa on ollut mutta ei nyt tuu kyllä mieleen että joku ois oikeen mainostanu, että: "jesh otin piikin ottakaa tekin jne.".
Mainittu on monta kertaa, että kyl se vaan on helpompaa rokotettuna elämä kun ei oo tarvinnu miettiä turhia salaliittoja jne.
Ja onhan siis suositus ottaa se rokote. Eikait sekään mitään mainostusta ole. Mutta se ns. vastustus päätyhän on kääntänyt asian päälaelleen heti alusta.
Esim. toi möykkynen on ihan näin ihmistutkinnan mielestä jännä tapaus. Hirvee tarve olla jotenkin oikeassa. Kokoajan palaa tohon samaan hokemaansa, miten tää on vaan flunssa ja korkeintaan influ jne. Ja sitmyöten sitten esittää ties mitä korruptio... eiku lobbaus syytöksiä ja teorioita.

Mitenköhän tuo passi toimii siinä tapauksessa, jos se on nyt esimerkiksi käytössä jollain kuntosalilla, ja kuntosalilla on jotain ongelmia vaikka sähköjen kanssa jolloin he tarvitsevat sähkömiestä sinne. Pitääkö tämän sähkömiehen näyttää passia ennen kuin pääsee töihin sinne salille?

Mitenköhän tuo passi toimii siinä tapauksessa, jos se on nyt esimerkiksi käytössä jollain kuntosalilla, ja kuntosalilla on jotain ongelmia vaikka sähköjen kanssa jolloin he tarvitsevat sähkömiestä sinne. Pitääkö tämän sähkömiehen näyttää passia ennen kuin pääsee töihin sinne salille?
Eikös tää aika suoraan oo niin, että passin tarttee?
koska se on se tila mihin se tarvitaan, ei sitä varten mitä siellä tilassa tehdään. hmmm. taitaa mennä noin.

Mahdollisuus ns keuhkokoronaan on alle promillen. Tää tieto on mun ystävältä joka on vt lääketieteen tohtori eli lääkäri , mutta ei niiden puheisiin nyt hirveästi kannata luottaa vs *********
Mites muut lääkärit jotka puhuvat koronaa vastaan vai oliko se kans *********?

Mites muut lääkärit jotka puhuvat koronaa vastaan vai oliko se kans *********?
No lääkärit puolesta ja vastaan suhdeluvulla saa jotain osviittaa. Näitä ns tod. rokotekriittisiä on suomessa 3-5%, mutta meteliä lähtee kuin 110% mutta se on ihan ok, pitäähän se yksilönvapaus olla, velvollisuuksista ei niin tartte lukua.

No lääkärit puolesta ja vastaan suhdeluvulla saa jotain osviittaa. Näitä ns tod. rokotekriittisiä on suomessa 3-5%, mutta meteliä lähtee kuin 110% mutta se on ihan ok, pitäähän se yksilönvapaus olla, velvollisuuksista ei niin tartte lukua.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä nämä mainitsemasi velvollisuudet ovat?

Rupee jo saamaan laitteita valmiiks tulevaa varten :D

Digitouch_CovidOvi_koronapassi_1920x1080-768x432.png

UUTUUS: Digitouch-CovidOvi, koronapassin lukija ja kolme askelta kohti mielenrauhaa.​

Tervehdimme ilolla ajankohtaista laiteuutuutta, joka tarjoaa mahdollisuuden turvalliseen yhdessäoloon kulttuurin, harrastusten ja erilaisten kokoontumisten merkeissä.​

Pienikokoinen lukijalaite sijoitetaan seinälle yleisötilan sisäänkäynnissä:

1. Tulija ohjeistetaan esittämään Covid19-sertifikaatti (rokotustodistus, todistus sairastetusta Covid19-taudista tai todistus negatiivisesta, enintään 72 h aiemmin otetusta Covid19-testistä)
2. Dokumentin QR-koodi esitetään lukijalaitteelle
3. Laite ilmoittaa lukutuloksen ääntä, tekstiä ja värikoodia käyttäen: vihreä = OK, punainen = ota yhteys henkilökuntaan.

Näin Suomi avautuu ovi kerrallaan! Onko sinun ovesi yksi niistä? Pyydä lisätietoa tai tarjous: info@digitouch.fi, 040 180 9041​

Esim noudattaa STM ohjeita mutta vitut siitä ,tärkeämpää on että saa sen oman ainutkertaisen päänsä pitää.
Ei tietenkään ne ole velvollisuuksia. Valtio voi määritellä vain velvollisuuksia, jotka perustuvat lakiin. Muut velvollisuudet jokainen määrittelee itse. Minun velvollisuuteni on esim. perustuslaillisten oikeuksien puolustaminen, jotka ovat demokratian kulmakiviä. On taatusti tärkeämpi velvollisuus kuin influenssan torjuminen. Mutta kun ei, tärkeämpää on se, että jokainen yritetään pakottaa luopumaan näistä oikeuksista influenssan takia.

Ei tietenkään ne ole velvollisuuksia. Valtio voi määritellä vain velvollisuuksia, jotka perustuvat lakiin. Muut velvollisuudet jokainen määrittelee itse. Minun velvollisuuteni on esim. perustuslaillisten oikeuksien puolustaminen, jotka ovat demokratian kulmakiviä. On taatusti tärkeämpi velvollisuus kuin influenssan torjuminen. Mutta kun ei, tärkeämpää on se, että jokainen yritetään pakottaa luopumaan näistä oikeuksista influenssan takia.
Mutta sinullahan on oikeudet päällä kokoajan ,ei niitä ole valtio ottanut missään vaiheessa pois, velvollisuuksilla tarkoitin lähinnä sitä eikö tunnu yhtään että voisit omalta osalta jeesata valtiota joka on antanut sinulle tähänkin asti kaikki rokotteet, terveydenhuollon ja opiskelut. Mikähän sotilas-arvo sinulla on ,siltä varalta että kutsu käy puolustamaan isänmaata..

Juu on se helppoo kun taas tälläkin iltalehti suorittaa aivotoiminnan..
Nykyään voi luvan kanssa olla tyhmä ja ilmeisesti kuvittelee suorittavansa jotain velvollisuutta :D

Juu on se helppoo kun taas tälläkin iltalehti suorittaa aivotoiminnan..
Nykyään voi luvan kanssa olla tyhmä ja ilmeisesti kuvittelee suorittavansa jotain velvollisuutta :D
No sinua ei ilmeisesti kiinnosta pätkääkään yhteiskunnan toimintojen normalisoituminen ja ettei tarvitse omalta osalta osallistua tämmöisiin hössötyksiin ja sinulla on siihen jopa oikeus mutta te olette vähemmistö ja vähemmistö ei saa hankaloittaa enemmistön toimintaa, capish.

Mutta sinullahan on oikeudet päällä kokoajan ,ei niitä ole valtio ottanut missään vaiheessa pois, velvollisuuksilla tarkoitin lähinnä sitä eikö tunnu yhtään että voisit omalta osalta jeesata valtiota joka on antanut sinulle tähänkin asti kaikki rokotteet, terveydenhuollon ja opiskelut. Mikähän sotilas-arvo sinulla on ,siltä varalta että kutsu käy puolustamaan isänmaata..
Jeessan valtiota maksamalla veroja 6-numeroisen summan vuodessa. Opiskelut ym. on kustannettu kansalaisten verovaroista. Etkö voisi itse jeesata demokratiaa pitämällä kiinni perustuslaillisista oikeuksista? Esim. Elinkeino- ja liikkumisvapauteen on jo puututtu. Yksikönsuojaan ollaan puuttumassa kuten myös itsemääräämisoikeuteen.

Back
Ylös Bottom