Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Höhö. Tossa oli tarkoitus lähinnä ihmisten käyttäytymistä pohtia. Siinä suhteessa on aivan sama puhuuko koronasta vai hivistä.Eli mielestäsi on epäolennaista onko tälle vielä tarvetta koronan suhteen. On hyvä tehdä tälläinen järjestelmä valmiiksi, että jos sattuu tulemaan tappava virus johon on rokote, niin voidaan sit heti ottaa käyttöön se?
Kysy itseltä miten olemme selvinneet täällä maapallolla tähän saakka ilman rokotepassi-sovellusta?
1. Huonosti (passi on elinehto)
2. Hyvin (passia ei tarvi)
Omasta mielestä tälle ei ole perusteita. Ei minkäänlaisia.
Ja miksi Ranskaa ei saa käyttää esimerkkinä? Käsittääkseni kyseessä on hyvinkin sivistyneenä pidetty länsimaa?
Suosittelen sitten googlettamista, ennenkuin näsäviisastellaan: https://rokotepalvelu.fi/rokotteet/...-gBtOyTh3JxgN3pdfQn_jGW6-PUGZeuxoCqCcQAvD_BwEJos kaikki maailman taudit pelottaa, kannattaa ottaa pörssi käteen ja käydä hakemassa heti kerralla ihan kaikki saatavilla olevat rokotteet.
Itse koen tärkeämmäksi pitää autosta hyvää huolta. Tarkastaa jarrut ja kaikki muutkin osat säännöllisesti. Pitää puhelin ajonaikana poissa ja keskittyä liikenteeseen.
Itsellä ainakin on paljon suurempi todennäköisyys, että vahingoitan itseä tai muita liikenteessä kuin, että levitän tappavaa tautia muihin. Tämä johtuu työmatka ajoista.
Mutta jos pelkää saavansa keltakuumeen ja levittävän sitä muihin rokote on paikallaan.
Tuossa jää vain huomioimatta esim riski terveydenhuollon kuormittumiselle. Eli vaikka ne rokottamattomat mielestään ottavat vain henkilökohtaisen riskin, ottavat ne myös riskin terveydenhuollon kuormittamisesta ja ne terveydenhuoltokulut maksetaan tietenkin verovaroista. Ei autollakaan saa ajaa ilman turvavyötä, vaikka ihmisellä onkin oikeus itsensä teloa. Tyhmä vertaus myönnetään, mutta luulisin että turvavöiden pakolliseksi asettamisessa on mietitty terveydenhuollon kulutkin ihmishenkien säästämisen ohessa.Mä näen tuossa Themappan velvollisuusajattelussa senkin, että jos kaikki muut on suojattuja, ja suojaamattomat ovat suojaamattomia omasta tahdostaan, niin he ottavat silloin täysin omalle kontolleen sen riskin jos siinä sellaista on. Ei se siinä vaiheessa ole mikään velvollisuus noudattaa mitenkään eri kastin säädöksiä kun toiset. Kaikille samat oikeudet, jos et oo halunnut ottaa rokotetta niin so not, otat silloin tietoisen riskin mennessäsi ihmisten sekaan. Tämä muidenkin vastaavien tautien kohdalla. Passilla nimenomaan saadaan ihmiset eriarvoiseen asemaan ja rähinää kansalaisten keskelle. Ainoa missä ymmärrän edes jollain tasolla passin/todistuksen/whatever on maahantulo. Tosin siinäkin rokotepassi on ihan yhtä tyhjän kanssa koska voit silti tuoda tautia.
Kuinka monta keltakuumetartuntaa on Suomen maaperällä tullut?Suosittelen sitten googlettamista, ennenkuin näsäviisastellaan: https://rokotepalvelu.fi/rokotteet/...-gBtOyTh3JxgN3pdfQn_jGW6-PUGZeuxoCqCcQAvD_BwE
Oon varmaan yksin kantani kanssa mutta toi keltakuume oli siihen mitä kirjoitin niin loistava esimerkki!!
Että en pelkää keltakuumetta mutta jos sattuisin matkustamaan maahan missä se rokotus on pakollinen, niin otan sen enkä väntää rajalla vastaan.
Olen matkustellut. Monessa maassa on pakollisia rokotteita ja osa on suosituksia. Mutta olen onnistunut siinä ilman rokotepassi-sovellusta.Höhö. Tossa oli tarkoitus lähinnä ihmisten käyttäytymistä pohtia. Siinä suhteessa on aivan sama puhuuko koronasta vai hivistä.
Pelkän koronan suhteen ei ole tarvetta passille, eli siis kyllä olen sitä mieltä että KORONAPASSIA ei tarvita. Rokotuspassista mielestäni yritin kirjoittaa - ehkä kirjoitan nuo sanat sekaisin tai sitten lukija lukee ne sekaisin.
Mä voin kysyä sulta, että miten me ollaan pärjätty ylipäätään ilman älypuhelimia? Tai autoja? Tai Viljaa? Tai taitai. Naurettavaa kysellä tommosta.
Et oo tainnu paljoa matkustella? Vai siis mikä tossa ois huonoa omata joku sovellus, johon kaikki rokotukset saa merkattua? Ei se pakota ketään ottamaan mitään.
Itse ainakin arvostan kaikkia keksintöjä, sovelluksia jne. jotka sujuvoittavat matkustelua tai elämää ylipäätään. Kyllä mä käytän ihan ohjeita ja suosituksia ruoakin laitossa. Eikä kukaan mua pakota syömään jotain mitä joku ehdottaa. Jos nyt kärjistellään ja viisastellaan.
Saa ja pitääkin käyttää esimerkkinä. Missä mä oon sanonu että ei sais, jos mä itekin käytin sitä esimerkkinä???
Tähän vain sivuhuomautuksena että on se jännä kun jos maahanmuutosta on puhe, niin ihmiset ovat todella erikulttuurin omaavia ja käyttäytyy ihan eri tavoin ja omaavat ristiriitoja käyttäytymisessä ja tavoissa... MUTTA jos puhe on koronasta ja varsinkin sen tuomista lieveilmiöistä (ihan sama mikä reunamielipide), niin hoppista heijaa kun ihmiset käyttäytyykin samoin? WTF???
Mitä sä nyt väännät?Kuinka monta keltakuumetartuntaa on Suomen maaperällä tullut?
Vielä kun muistaa ennen tuota aivastaa taipeeseen…
![]()
Niinistö kohtasi Macronin – uusi kättelytyyli kiinnitti huomion
Presidentit tervehtivät toisiaan uudenlaisella tavalla.www.iltalehti.fi
Pitää varmaan noin alkaa ottamaan ote?
Mitä sä nyt väännät?
Mä käytin esimerkkinä keltakuumetta miksi näkisin, että rokotepassi niminen sovellus olisi mun mielestä hieno homma. Ja täten rokotepassi.
Buum! kuule ku rajamiehet piippais sen qr koodin ja matka jatkuis.
Hienon puheen piti !!VKK-puolueen puheenjohtaja Ano Turtiainen piti suorasanaisen puheen eduskunnassa 7.9.2021, jossa hän kehotti eduskuntaa lopettamaan tämän ihmisten vedättämisen. Turtiainen kehotti lopettamaan heti tähän päivään ja välittömästi kaikki koronarajoitukset ja koronarokotukset sekä puheet rokotepasseista. Tässä on Ano Turtiaisen koko puhe kirjallisessa muodossa:
"Arvoisa puhemies. Nyt ollaan siis hallituksen esityksellä viilaamassa tartuntatautilain väliaikaisesti voimassa olevan 58 d §:n sisältöä. Siis miksi näitä mitättömiä lakeja vielä viilaillaan? Kaikki nämä toimet osoittautuivat jo yli vuosi sitten täysin tarpeettomiksi ja ylimitoitetuiksi. Hyvät kollegat, tällaiselle toiminnalle nauravat jo metsän eläimetkin. Lopetetaan ihmisten vedättäminen. Julistetaan koko korona ja siihen liittyvät kaikki toimet lopetetuiksi saman tien. Eivät kansalaiset tyhmiä ole. He kyllä ymmärtävät, että tällainen suhmurointi on pelkkää teatteria. Tässä yritetään hiljalleen, ikään kuin huomaamattomasti, siirtyä normaaliin niin, etteivät päättäjät joutuisi vastuuseen tästä koronahuijauksesta, jolla on saatu aikaiseksi konkursseja, talousahdinkoa ja veronmaksajille järkyttävän kokoinen lasku — puhumattakaan terveysongelmista, joita seuraa kokeellisista koronapiikeistä.
Arvoisa puhemies. Koska suomalaiset ovat tunnollista kansaa ja kulttuurissamme suositus sekä kehotus koetaan yleisesti velvollisuutena eli pakkona, on ollut erittäin vastuutonta tehdä ja jatkaa tällaista toimintaa, jonka jo aikoja sitten tilastot paljastivat valheeksi. Tällaisella toiminnalla on häpäisty koko kansa. Menkää, hyvät kollegat, katsomaan vaikka kauppakeskuksiin, kuinka moni siellä edelleen kulkee aivan turhaan naama peitettynä. Toki onhan tämä viimeinen vuosi ollut kulta-aikaa niin sanotuille miesflunssapotilaille, sillä normaalia räkätautia potevana tai jopa oireettomana saat koko maailman huomion, eli koko terveydenhuoltokoneisto ja media pitää sinua kädestä ja paapoo, ja näin tilastoihin saadaan taas merkintä, jolla voidaan lietsoa lisää pelkoa kansalaisiin. Ihan oikeasti: Tämä hulluus ei enää naurata. Tämän valepandemian seuraukset ovat yhteiskunnalle enemmän kuin vakavia.
Arvoisa puhemies ja hyvät kollegat, lopetetaan tähän päivään ja välittömästi kaikki koronarajoitukset ja koronarokotukset sekä puheet rokotepasseista. Mitään noista ei tarvita eikä olisi koskaan tarvittukaan. Ja nyt on aika koko eduskunnan pyytää anteeksi Suomen kansalta typeryyttään ja harhassa elämistä. Arvoisa puhemies, te voisitte sen aloittaa. Kiitos."
https://*********.net/v/1169019034/Päättäjät-vastuuseen-koronahuijauksesta-–-anteeksipyynnön-aika
Kyllä mä luulen, että se naula on hakattu jo aikaa sitten...Siinä Ano hakkasi viimeisen naulan poliittiseen arkkuunsa.