Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tää ei lopu pitkään aikaan niin kauan ku jengi raahaa siel vitun testeis 👍 jos oot kipeenä niin jää kotiin sairastaa niinku ennen vanhaan. Haistata pitkät pomolle jos pakottaa kiimassa menemään testiin 😬. Facebookis, Twitteris jengi oikein pahoittaa mielensä jos on ruuhkaa testeihin niinku WTF mikä vitun rakkaus niillä on tullu tohon hommaan. 🤯
Joko sä unohdit minkä takia siellä joutuu käymään? Ei sitä itse oikein voi päättää ellei ole työtön joka hoitaa lapset kotona.

Kyllähän ne naamarit estää julkisiin tiloihin uloshengityksen mukana kulkeutuvia hiukkasia.
Niinkuin Möykkynen ylempänä totesi niin nuo perus kirurgiset/kangas naamarätit enemmänkin vaan muuttaa hiukkasten suuntaa IMO. Joku FFP2/3 tjsp suojaa oikein käytettynä jossain määrin. Huom oikein käytettynä.

Rokotuksesta se ettei yritä omalta osaltaan nujertaa tota tautia. Jos porukka ei ois ottanu rokotteita ni Isorokko, polio sun karseet vittumaisuudet kiusais vieläki ihmiskuntaa.
Itse en todellakaan usko tän taudin nujertamiseen rokotteilla. Niinkuin influenssa, se tulee pyörimään pallolla forever. Muuntuu vaan niin perkeleesti matkalla. Mun hihasta ravistettu veikkaus on et vielä vähemmän vaaralliseen muotoon. Niinkuin mun käsityksen mukaan deltallakin on käynyt. Tartuttavampi, mutta vaarattomampi.

Tälleen vielä mielenkiinnosta, sairastit siis joskus aikoja sitten? Oliko jotain riskiryhmätaustaa?

Niinkuin Möykkynen ylempänä totesi niin nuo perus kirurgiset/kangas naamarätit enemmänkin vaan muuttaa hiukkasten suuntaa IMO. Joku FFP2/3 tjsp suojaa oikein käytettynä jossain määrin. Huom oikein käytettynä.
Ei ole mielipide kysymys. Ja noita maskeja on aika montaa versiota. https://www.tays.fi/fi-FI/Ohjeet/In...toa_kasvomaskeista_kirurgisista_suune(111676)

Ja todetaan tähän vielä, että tota tehoahan tuolla sanotaan aina, että "saattaa estää". Ja tämä johtuu siitä, että kyseessä on virallinen - ei kaupallinen - selostus.
Eli muotoa "tämä estää viiruksen"- käytettäessä olisi sen lauseen sanoja vaikeuksissa. Eriasia on sitten jos noita maskeja kaupataan, niin kyllähän se myyjämies ne sloganit keksii millä maski myy.

Ja itse jos puhun maskista, niin tarkoita tuota kirurgista. Tässäkin tietty tulee ongelmaa, jos toinen osapuoli viittaa kasvomaskiin ja minä kirurgiseen. Mut joo.

Ei ole mielipide kysymys. Ja noita maskeja on aika montaa versiota. https://www.tays.fi/fi-FI/Ohjeet/In...toa_kasvomaskeista_kirurgisista_suune(111676)

Ja todetaan tähän vielä, että tota tehoahan tuolla sanotaan aina, että "saattaa estää". Ja tämä johtuu siitä, että kyseessä on virallinen - ei kaupallinen - selostus.
Eli muotoa "tämä estää viiruksen"- käytettäessä olisi sen lauseen sanoja vaikeuksissa. Eriasia on sitten jos noita maskeja kaupataan, niin kyllähän se myyjämies ne sloganit keksii millä maski myy.

Ja itse jos puhun maskista, niin tarkoita tuota kirurgista. Tässäkin tietty tulee ongelmaa, jos toinen osapuoli viittaa kasvomaskiin ja minä kirurgiseen. Mut joo.

Vaan eipä siinä isoa eroa ole onko se kirurginen vai joku muu maski. Molemmat estää pisarat molempiin suuntiin. Eipä ne sitten muuta tee.
Että eipä sillä niin väliä mistä maskista puhuu.

Jos laitettaisiin kaksi henkilöä 20 minuutiksi suljettuun 10m2 tilaan, toinen koronapositiivinen ja toinen terve ja molemmille kirurginen maski päähän. Niin tässä skenaariossa oma mutu on että terveelle tulisi tartunta jos on tullakseen, eikä sillä maskilla ole mitään vaikutusta siihen.
Laittaisin huomattavasti enemmän painoarvoa tilan ilmanvaihtoon jos sellainen olisi tilassa ja se olisi päällä.

Kainuussa alkaa pinna kiristyä:
Ei jumalauta. Koko kaupunki kiinni vaan, kun ollaan "leviämisvaiheessa" vaikka:

– Meillä on ollut viime kuukausina nollasta kahteen koronapotilasta samaan aikaan sairaalassa

On tämä mielisairasta touhua ja koko ajan menee hullumpaan suuntaan.

Jos laitettaisiin kaksi henkilöä 20 minuutiksi suljettuun 10m2 tilaan, toinen koronapositiivinen ja toinen terve ja molemmille kirurginen maski päähän. Niin tässä skenaariossa oma mutu on että terveelle tulisi tartunta jos on tullakseen, eikä sillä maskilla ole mitään vaikutusta siihen.
Laittaisin huomattavasti enemmän painoarvoa tilan ilmanvaihtoon jos sellainen olisi tilassa ja se olisi päällä.

Minkä vuoksi koronatestaajat ei sairastu? Näillä kirurginen maski ja ovat sairastunen naaman edessä. Ei toki montaa minuuttia yksi henkilö, mutta liukuhihnalta käy väkeä. Tarkoitan niitä suljettuja tiloja. Ei kaikkia testejä oteta auton ikkunasta.

Täytyy olla joko visiiri tai kirurginen maski & visiiri kombo.

Kai testaajilla on järeämmät maskit käytössä? En tiedä kun en ole käynyt.

Eijjo. Ihan perus kirurgine rätti. Jollain visiiri jollain suojalasit.

39-6566825e78b242137d1

Back
Ylös Bottom