Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Ymmärsin Möykkysen tuossa ennustaneen Suomen päätöksentekoa eikä esittäneen omaa mielipidettään sopivasta ajankohdasta. Täytyy kerrankin olla jopa samaa mieltä, hallituksen poukkoilu ei hirveästi vakuuta.
Mitä korkeampi rokotekattavuus, sitä vähemmän ne poukkoilis. Tää on mun mielipide.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Näyttää tosi oireettomalta. Hyvin toimii rokotteet.
Sä nyt et näytä oikein ymmärtävän miten tämä virus toimii, puhumattakaan rokotteesta. Rokote ei edelleenkään estä tartuntaa, vaan lieventää oireita. Jos olet rokotettu, on todennäköisyys sairastua vakavaan koronaan huomattavasti pienempi. Kukaan ei ole sanonut että rokote = oireettomuus.

Markolle tsemppiä ja paranemista.

Juuri tätä tarkoitin, luonnollisesti. En tiedä kuinka tuon voi edes tulkita väärin muuten kuin tahallaan.
No mähän kysyin sulta.
Jos siis rokotekattavuus ei nouse, niin eikö ole aika ilmiselvää että sitä enemmän rajoitusten kanssa joutunee pelailemaan. Näin mä käsitän noiden poliitikkojen hommat.
Mutta JOS rokotekattavuus saataisiin nousemaan (en tiiä onko juna siis menny jo tässä aiheessa liian hitaan tahdin myötä) niin kyllä mä haluan uskoa, että rajoitukset vähenis entisestään.

Ei pidä unohtaa että Marko kuuluu riskiryhmään munuaissiirrännäisen takia. Hänellä on hylkimisenestolääkitys mikä vie vastustuskyvyn ihan pohjalukemiin. Rokotteen luoma immuunivaste ei ole lähellekkään yhtä hyvä kuin terveillä ihmisillä. Nämä rokotteen/rokotteet saaneet sairaalahoitoon joutuneet ovat olleet lähes kaikki vastaavanlaisia tapauksia.

Ihan pelkät tilastot sen kertovat; tartuntoja ilmaantuu joka päivä moninkertainen määrä vajaan vuoden aikaiseen tilanteeseen
Ja aktiivisemmalla testaaamisellahan ei ole mitään vaikutusta. Ei tietenkään.

Onko missään muuten tietoa siitä, kehittääkö rokotetun saama oireeton deltainfektio luontaisia vasta-aineita deltaa ja vastaavia virusvariantteja vastaan? Jos kyllä, niin tämä voisi olla se mekanismi, mikä pitkän päälle auttaisi varianttien kanssa pärjäämisessä ilman loputonta rokotuskierrettä.
Mä utelin tätä jo täällä tossa sata sivua (?) sitten.
Itse kanssa tuplarokotettuna mietin, että mitä jos mä olen sairastanut todella mietona korona eli mulla on 2 rokotetta ja sairastettu tauti niin eikö se ois aika kova resistanssi jo koronaan.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Onko missään muuten tietoa siitä, kehittääkö rokotetun saama oireeton deltainfektio luontaisia vasta-aineita deltaa ja vastaavia virusvariantteja vastaan? Jos kyllä, niin tämä voisi olla se mekanismi, mikä pitkän päälle auttaisi varianttien kanssa pärjäämisessä ilman loputonta rokotuskierrettä.
Toivottavasti tähän saataisiin pian tutkittua tietoa. Toisin päinhän ilmeisesti ainakin toimii, eli jos sairastaa ensin ja sitten rokotetaan, niin vastustuskyky vain kasvaa entisestään. Maalaisjärki sanoisi, että rokotusten jälkeen lievänä sairastettu korona toimisi boosterina, mutta ei aina parane maalaisjärkeen luottaa.

Jos siis rokotekattavuus ei nouse, niin eikö ole aika ilmiselvää että sitä enemmän rajoitusten kanssa joutunee pelailemaan.

Ykkösrokotteen kattavuus on jo erittäin korkea, yli 80% yli 12-vuotiaista, ja kakkosen osuus nousee jatkuvasti ja päätyy varmasti samaan. Realiteetti on se, että kovin paljoa korkeammaksi kattavuutta ei saada ilman pakkotoimenpiteitä, koska tietty vähemmistö ei sitä vapaaehtoisesti tule ottamaan. Jos nyt jäädään odottelemaan yli 90% kattavuutta yhteiskunnan avaamiseksi, niin siinä ollaan jo laalaa-maassa odottelemassa. Pitäisi siis joko tehdä rokote pakolliseksi (huom. en itse kannata missään nimessä) tai sitten olla valmius lähteä tehokkaasti avaamaan yhteiskuntaa heti, kun kaikilla halukkailla on ollut mahdollisuus kahden rokotteen sarjan saamiseen, ja sen jälkeen jäädä seuraamaan tilannetta ja reagoida ainoastaan sairaanhoidon ylikuormittuessa tai pahoissa paikallisissa ryppäissä. Jos odotellaan silmät kiinni epärealistista kattavuutta, niin siinä jäädään juuri kierteeseen, jossa odotellessa ensimmäisinä rokotteen saaneiden rokotesuojan teho alkaa jo laskemaan ja lähdetään kolmoskierrokselle sama ralli alusta. Silloin ollaan jo oikeasti oravanpyörän äärellä.

Kyllähän se sairastettu tauti antaa suojan kokonaisvaltaisesti tautia vastaan, toisin kuin rokote, joka antaa suojan tiettyä muunnosta vastaan ja zäkällä jotain toista muunnosta kans. Taudin voi kyllä saada uudestaankin vaikka olisi kerran sairastettu, mutta mahkut pienet. En tässä ehdi, enkä jaksa etsiä noita tutkimuksia mitä itse kahlannut läpi, jotka puoltavat taudin antamaa vahvempaa suojaa. Jokainen voi itsekin käyttää aikaa siihen, ei vie kauaa.
Hyvät vkl:t kaikille, oma osuus taas tässä. On tää meinaan sen verran sakeaa keskustelua päivästä toiseen :LOL:

Suurempi riski kuin normaalilla ihmisellä.
Ja normaaleja ihmisiä ei kuole juuri olllenkaan. Siihen kuolee vanhat ja monisairaat pääosin. Äläkä ala jeesustelemaan että Mongoliassa kuoli 3 vuotias leukemiapotilas.

Justiinsa tätä politiikkaa tarkoitin. Facebook on päättänyt, mikä on totta ja mikä ei, jonka perusteella he poistavat väärät mielipiteet tai toistuvista vääristä mielipiteistä poistavat koko käyttäjän. Tähän heillä on myös tietenkin oikeus yksityisenä yrityksenä. Jokainen voi kohdallaan miettiä haluaako käyttää tällaisen yrityksen palveluja. Huomattavaa on myös se, että tällainen sensuuri ei aiheuttanut mitään mediamyllyä, koska media ajaa samaa narratiivia.

Jos verrataan Kärkkäiseen, joka ilmaisi oman mielipiteensä ja johon sillä oli täysi oikeus mutta joka oli virallisen narratiivin vastainen, media sai paskahalvauksen ja maalitti Kärkkäisen natsikorttiakin käyttäen.
Eikös tätä Kärkkäisen natsikorttia käytetty siitä syystä, kun hänellä on ollut ymmärtääkseni jotain yhteistöitä natsijärjestöjen kanssa?

Näyttää tosi lieviltä oireet.

Makelle toki paranemisia, ohihan toi menee onneksi.
Ensinnäkin, en ole sanonut että ne oireet on lievät. Sanoin, kuten kaikki alasta jotain ymmärtävät, että se lieventää niitä oireita. Jos annetaan oireille mielivaltaisesti asteikko 0-100, ja markolla on nyt oireet 80, olisi ne luultavasti vaikkapa 94 rokottamattomana.

Toiseksi, Marko on läpikäynyt elinsiirron, josta seuraa hyljinnänestolääkitys loppuelämäksi. Se on immunosuppressiivinen, eli lamauttaa kehon oman immuunijärjestelmän lähes kokonaan. Rokottamattomalle elinsiirtopotilaalle koronavirus on äärimmäisen vaarallinen ja sen takia elinsiirtopotilaat ovatkin ns ykkös-riskiryhmässä eli ne, "joilla on vakavalle koronavirustaudille erittäin voimakkaasti altistava sairaus tai tila".

Kyllähän se sairastettu tauti antaa suojan kokonaisvaltaisesti tautia vastaan, toisin kuin rokote, joka antaa suojan tiettyä muunnosta vastaan ja zäkällä jotain toista muunnosta kans.
Rokotteet toimivat edelleen hyvin kaikkia havaittuja variantteja vastaan, eli tuossa vedit mutkat suoriksi ja liioittelit, vaikka siis nähtävästi niin onkin, että sairastamalla tulee parempi suoja lähtökohtaisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom