Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Niin varmaan poimisi paikalliset enempi omaan pakastimeen ja torille myyntiin. Ja luonnon elukat suihinsa. Elintarviketeollisuus pärjännee ja varmaan saa marjoja jatkossakin jos asiallisen hinnan maksaa. Niiden metsän marjojen arvohan nousisi rajusti kun tuo halpatyövoima olis poissa.
Työttömille ollut ainakin ennen tosi hyvää hommaa kun saanut verottomana tienata. Itsekkin myynyt esim hilloja 30€ kilohinnalla joskus. Ei ole paha homma tienata marja aikana useampi tonni rahaa jos on aikaa. Se on työttömille hyvä raha vaan meinaa nuo ulkomaalaiset viedä kannatusta nykyään..

Ei maskeja, ei rajoituksia eikä mitään rokotepasseja mutta 2 rokotetta per capita.

Thats the way millä ulos kurimuksesta!

Themapappa on vissiin THL:n tai jonkun muun rokote lobbaus koneiston värväämä. Ei jumalauta kukaan voi rakastaa rokotteita muuten noin paljon. Tai pelokas kansalainen toki voi.

Oot siis sitä mieltä et raskaana olevat ja vauvat pitäis myös piikittää?

Missä vaiheessa otin kantaa hänen motiiveihinsa?

"Kokeile luoda käyttöjärjestelmä jonka joku haluaa ostaa ja sen jälkeen onnistuneesti kehittää sitä kun se on kasvanut maailmanlaajuiseksi."
Etkö tuossa ottanut mitään kantaa motiiviin? Hän ei luonut avoimeen lähdekoodiin perustuvaa ydintä ostettavaksi. Tai sitten hän on valehdellut alusta asti. Saatan toki olla väärässä.

Missä vaiheessa esitin hän on "ykköspysy"?
Häh? Se oli termi, jota minä käytin.

Minä totesin vain, että hänen ongelmanratkaisu kykynsä ylittänee tähän keskusteluun osallistuvien tason ja olen siitä taas jälleen kerran entistä enemmän vakuuttunut.
Voi olla, että ylittänee. Luultavasti riippuu ongelmastakin. Hänen ongelmanratkaisukykynsä perusteella en välttämättä vaatisi valtakunnallisia tai maailmanlaajuisia terveyspäätöksiä. Tietyin edellytyksin antaisin hänen vaihtaa koodissa kaksoispisteen puolipisteeseen.

Mikäli väität, että Linus järjestelmän luoja ei omaa hyvää ongelman ratkaisukykyä sekä kykyä omaksua tietoa olet vain kujalla boi.
Väitän, että on ongelmia, joita ei nörtin ongelmanratkaisukyvyllä kyetä ratkaisemaan. Kaikki voivat halutessaan omaksua tietoa. Pärjään sen kanssa, että olen kujalla.

Tossa Linus Torvalds joka on elämänsä aikana ratkaisut suurempia ongelmia
Toistan kysymyksen: Minkälaisia "suurempia ongelmia" tiedät hänen ratkaisseen?

Etkö tuossa ottanut mitään kantaa motiiviin? Hän ei luonut avoimeen lähdekoodiin perustuvaa ydintä ostettavaksi. Tai sitten hän on valehdellut alusta asti. Saatan toki olla väärässä.

Häh? Se oli termi, jota minä käytin.

Voi olla, että ylittänee. Luultavasti riippuu ongelmastakin. Hänen ongelmanratkaisukykynsä perusteella en välttämättä vaatisi valtakunnallisia tai maailmanlaajuisia terveyspäätöksiä. Tietyin edellytyksin antaisin hänen vaihtaa koodissa kaksoispisteen puolipisteeseen.

Väitän, että on ongelmia, joita ei nörtin ongelmanratkaisukyvyllä kyetä ratkaisemaan. Kaikki voivat halutessaan omaksua tietoa. Pärjään sen kanssa, että olen kujalla.

Toistan kysymyksen: Minkälaisia "suurempia ongelmia" tiedät hänen ratkaisseen?

En edelleen ottanut kantaa motiivin vaan esitin haasteen sinulle luoda järjestelmä josta joku haluaa maksaa eli toisin sanoen riittävän hyvä sellainen. En edes ymmärrä miten voit asian nähdä niin tai sitten vain yrität saivarrella.

Tartut todella epäoleellisin asioihin tässä ja menee turhan jankutuksen puolelle. Oleellista on onko mielestäsi hänen käsityksestä Mrna rokouksista väärä, jos niin miksi?

Mitä Suurempia ongelmia kysymykseen tulee sanoin edelleen suurempia ongelmia kuin tähän ketjuun kirjoittavat henkilöt. Jokainen joka on mielestään ratkaissut suurempia ongelmia kuin Linus
voi ilmoittautua ja kuvailla ongelman tai ongelmat niin mietitään vaikka yhdessä.

Eikö sulla yhtään käy mielessä että nuo testit vois näyttää väärin?Eli nuo 51 on täysin terveitä vakavasti sairaita oireettomia long covid oireisia?
Kerrot vaan millä tavoin siihen testiin tulee virusta jota ei ole nenänielussa? Kuinka se tapahtuisi? Varsinkin kun lapissa testataan kahdella eritestillä sama''potilas'', antigeeni pikatesti ja pcrllä perään.

Viimeksi muokattu:
EI suinkaan tarttuva. JOka 3.s testi posi floridassa.
1628994771186.png

flo.webp

Themapappa on vissiin THL:n tai jonkun muun rokote lobbaus koneiston värväämä. Ei jumalauta kukaan voi rakastaa rokotteita muuten noin paljon. Tai pelokas kansalainen toki voi.

Oot siis sitä mieltä et raskaana olevat ja vauvat pitäis myös piikittää?
En ole. En mä mitään rokotteita saatika lääkkeitä rakasta - päättelen vain mikä olisi lyhyin reitti ulos. Kyllä varmasti pelokas kansalainen voi tai rakastaa tai voi olla rakastamatta rokotetta, en tiedä kun en koe pelkoa liittyen rokotteisiin enkä ihastusta.

En ole missään sitä mieltä että mun mielestä pitäis rokottaa ketään koronaan liittyen mutta olen sitä mieltä, että tarpeeksi laaja koronarokotteen kattavuus johtaa rajoituksettomaan elämään.

En ole. En mä mitään rokotteita saatika lääkkeitä rakasta - päättelen vain mikä olisi lyhyin reitti ulos. Kyllä varmasti pelokas kansalainen voi tai rakastaa tai voi olla rakastamatta rokotetta, en tiedä kun en koe pelkoa liittyen rokotteisiin enkä ihastusta.

En ole missään sitä mieltä että mun mielestä pitäis rokottaa ketään koronaan liittyen mutta olen sitä mieltä, että tarpeeksi laaja koronarokotteen kattavuus johtaa rajoituksettomaan elämään.
"En ole missään sitä mieltä että mun mielestä pitäis rokottaa ketään koronaan liittyen (hän luo kuvaa ettei oikeasti pakottaisi rokotetta kenellekään eikä näe sitä tarpeellisena ja on ns. oikeasti järjissään asiassa ja jokaisella olisi oma oikeus)

mutta

olen sitä mieltä, että tarpeeksi laaja koronarokotteen kattavuus johtaa rajoituksettomaan elämään." (tässä hän kumoaa välittömästi kaiken ja piikkien pisto onkin taas ehto normaaliin paluuseen ja kaikille pitää saada piikkiä...)

Näiden kanssa elämme

Kerrot vaan millä tavoin siihen testiin tulee virusta jota ei ole nenänielussa? Kuinka se tapahtuisi? Varsinkin kun lapissa testataan kahdella eritestillä sama''potilas'', antigeeni pikatesti ja pcrllä perään.

Sitten vielä kertauksen vuoksi mietitään vaikka yhdessä mitä se pcr testi etsii sieltä?Sen mä tiedän että jos sen käyttää 60 kierrosta niin hanavesikin näyttää positiivista,kai siinäkin on sitten sitä viirusta.

Johan aluksi sanottiin että 2vklo lockdown tasaa "käyrää".Sen jälkeen rokote,sen jälkeen toinen,sitten kolmas...
Mitä jos vaan jatkais elämää influenssasta huolimatta?Ihan hyvin näyttää väkiluku nousseen influenssasta huolimatta.Toimet sen sijaan on vaikuttanut negatiivisesti valta osan elämään.Jotkut on lyönyt kunnolla rahoiksi.

Sitten vielä kertauksen vuoksi mietitään vaikka yhdessä mitä se pcr testi etsii sieltä?Sen mä tiedän että jos sen käyttää 60 kierrosta niin hanavesikin näyttää positiivista,kai siinäkin on sitten sitä viirusta.
Ainakaan näyttö ei tue, eikä konkretia.

Testattuja näytteitä yhteensä noin 6 105 900
Ilmoitettuja tapauksia yhteensä: 114 281

eli 1.87% positiivisia. Eikö niitä vääriä poseja pitäis olla suurempi määrä kun hanavesikin olisi positiivinen? Vai eikö 6.1 miljoonan sample ole riittävä otos koko?

Eikö tuon posilukeman pitäisi olla kymmeniä prosentteja? Vai testaako suomi ''väärin'' kun poseja ei ole tuon enempää?

Tämä on tämän hetkistä faktaa. Se vain pitää hyväksyä.

Ainakaan näyttö ei tue, eikä konkretia.

Ilmoitettuja tapauksia yhteensä: 114 281

eli 1.87% positiivisia. Eikö niitä vääriä poseja pitäis olla suurempi määrä kun hanavesikin olisi positiivinen? Vai eikö 6.1 miljoonan sample ole riittävä otos koko?

Eikö tuon posilukeman pitäisi olla kymmeniä prosentteja? Vai testaako suomi ''väärin'' kun poseja ei ole tuon enempää?

Tämä on tämän hetkistä faktaa.
"parasta dataa tällä hetkellä mikasa"

Ja arvaa montako kertaa samat ihmiset ramppaa testeissä? Sehän on niille harrastus, harrastuksessa sitten onnistutaan kun saadaan se korona. Siihen saakka voivotellaan kotona ja juostaan viikottain testissa josko olis jo napannut. Osahan kävelis tikku nokassa jos olis testi jolla vois ite testaa. Nehän muuta tekiskään kun ronkkisivat nokkaansa verille asti ja pettymysten kautta uuteen päivään niin kauan että korona iskee. Sitten alkaa tykitys somessa miten on kamalaa ja voi voi ku on kuumetta ja 5 kuukauden päästä vielä varvas kipee, long time no see korona.

Ja arvaa montako kertaa samat ihmiset ramppaa testeissä? Sehän on niille harrastus, harrastuksessa sitten onnistutaan kun saadaan se korona. Siihen saakka voivotellaan kotona ja juostaan viikottain testissa josko olis jo napannut.
En usko että tuota kukaan halajaa. Se ei tosin poissulje sitä, että varmasti myöskin olosuhteiden pakosta joutuu käymään turhissa testeissä.(esim työpaikka vaatii nega testiä)

Ja arvaa montako kertaa samat ihmiset ramppaa testeissä? Sehän on niille harrastus, harrastuksessa sitten onnistutaan kun saadaan se korona. Siihen saakka voivotellaan kotona ja juostaan viikottain testissa josko olis jo napannut. Osahan kävelis tikku nokassa jos olis testi jolla vois ite testaa. Nehän muuta tekiskään kun ronkkisivat nokkaansa verille asti ja pettymysten kautta uuteen päivään niin kauan että korona iskee. Sitten alkaa tykitys somessa miten on kamalaa ja voi voi ku on kuumetta ja 5 kuukauden päästä vielä varvas kipee, long time no see korona.
Mä oon samaa mieltä että prosentuaalisesti varmasti long covid tapauksia on hyvin pieni määrä suhteessa paljon niitä puhutaan. Nyky datan perusteella, vahvan sellasen +3kk kestäviä oireita olisi noin 1-5%. Toki absoluuttinen luku esim 100k:sta se on aika iso luku.(mun mielestä) Saatika maailmanlaajusesti.

Mä oon samaa mieltä että prosentuaalisesti varmasti long covid tapauksia on hyvin pieni määrä suhteessa paljon niitä puhutaan. Nyky datan perusteella, vahvan sellasen +3kk kestäviä oireita olisi noin 1-5%. Toki absoluuttinen luku esim 100k:sta se on aika iso luku.(mun mielestä) Saatika maailmanlaajusesti.
"long covid"

Tämä tarkoittaa suomeksi pitkittynyttä flunssaa mikä oli ennen ihan perusjuttuja kanssa. Nykyään sekin on brändätty muuksi.
Mikäs se urheiljoiden vaivatauti olikaan? Mykoplasma.
No nykyään sekin on trendikäs "long covid" kun "short covid" ei ole tarpeeksi pelottava.

Ja paljonko tossa on psykosomaattisia oireita kun kuukausien päästä valitetaan että väsyttää. Pitää oikeasti olla aivan patologisen kiintynyt koronaan jos osaa määritellä puolen vuoden päästä väsymyksen koronan piikkiin. Täällähän se yksi innoissaan raportoi lähes kaikki ongelmat koronan piikkiin. Jotenkin koomista miten osa vahvasti sanoen rakastaa koronaa niin paljon ettei halua siitä millään päästää irti.

Ohan se toki inhottavaa kun on eka 1,5 vuotta pelännyt sormi perseessä tautia, sitten se iskee ja tulee vaan parin päivän flunssa. Eihän se nyt passaa, pitää koittaa oikeuttaa se pelko ja laitetaan joka saatanan vaiva parkkisakosta kovaan paskaan koronan syyksi.

Ja paljonko tossa on psykosomaattisia oireita kun kuukausien päästä valitetaan että väsyttää. Pitää oikeasti olla aivan patologisen kiintynyt koronaan jos osaa määritellä puolen vuoden päästä väsymyksen koronan piikkiin.
Edelleen täsmälleen samaa mieltä. Varmasti stressi- kaikkinensa,

-millä maksan vuokran?
-millä maksan asuntolainaa?
-2 kouluikästä lasta kotona.
-onko mulla töitä vielä 2kk päästä,

Aivan varmasti kuormittaa ketä tahansa. Ja vaikka puoliso olis mikä Monica Bellucci tai George Clooney niin kyllä se naama rupee tympäsee jos käytännössä 247 joutuu olee saman katon alla. :)

Sekä suoranainen vitutus tätä tilannetta kohtaan.

Back
Ylös Bottom