Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324

THL ja STM valmistelevat: Tapahtumille riskiarviot – mallista halutaan ”selkeämpi ja loogisempi”​

Miks?

täähän on hyvin simppeli, looginen ja muutenkin erinomaisen hyvä:
katso liitettä 230619
Tuo on täyttä paskaa.
Onko pisteytyksessä mukana myös riskit, jos paikalla välimeren koneinsinöörejä? Nistejä? Köyhiä? Työttömiä?

UK 16-19vuotiailta ennen rokotuksia löyty 45-63%lta vasta-aineita. Helvetin hyvä!
Ja rokotuksilla teilataan oma vastustuskyky. Mitä hyvää siinä on?

Kas kummaa kun näistä ollaan oltu hiljaa..

bzuid.webp

Ja rokotuksilla teilataan oma vastustuskyky. Mitä hyvää siinä on?

Kas kummaa kun näistä ollaan oltu hiljaa..

katso liitettä 230621
Ei se tuhoa. Vahvistaa. Totta kai on ristisuojaa. Mähän oon useesti puhunu mm.223, hku1 koronavirus ryhmän sairastetuista taudeista on ilmeisesti ristisuojaa mm. cd8, cd4 ja t solujen kautta. Se ei tarkota kumminkaan että tuon voi päästää valtoimenaan läpi planeetan. Tekis semi pahaa jälkee. Tämä voi olla yks selittävä teoria miks lapset ei sairasta vakavasti.

edit ja eikä tosta hiljaa olla oltu. Tiedemaailmassa ainakaan jos mäki oon tosta lukenu ja puhunu paljon aikasemmin.

Ei se tuhoa. Vahvistaa. Totta kai on ristisuojaa. Mähän oon useesti puhunu mm.223, hku1 koronavirus ryhmän sairastetuista taudeista on ilmeisesti ristisuojaa mm. cd8, cd4 ja t solujen kautta. Se ei tarkota kumminkaan että tuon voi päästää valtoimenaan läpi planeetan. Tekis semi pahaa jälkee.
"ei voi päästää valtoimenaan läpi planeetan"

Mistä vitusta sä nyt puhut? Ihan kuin ihminen jotenkin estäisi tuota vai mitä oikein implikoit? Ei kukaan estä tämän leviämistä läpi planeetan samoin kuin aiemminkaan minkään influenssan kohdalla... Luotko jotain uutta normaalia taas tässä? Se on jo levinnyt läpi planeetan ja tulee tekemään sitä jatkossakin. Monta sataa piikkiä tunget lumevaikutuksena vastustamaan tätä?

On kyllä dynaaminen duo tämä Roopeli/Möykkynen. Ne käy aina porukalla jokaisen eri tavalla ajattelevan kimppuun. Yrittävät tällä tavalla tukahduttaa avoimen keskustelun. Siihen vielä porukkaan Turpo peukuttamaan ja vitunhokija komppaa. Ihan silkkaa kiusausta on tuo.
Näillä kavereilla on loputtomasti aikaa ja halua trollata kaikki väärinajattelijat pois tästä keskustelusta. Sillä eihän kukaan normaalijärkinen jaksa loputtomiin. Monet on tätä yrittäneet, eikä heitä ole nähty sen koommin..
Tämän porukan lisäksi vielä Makhak, joka leimaa kaikki, siis aivan kaikki lampaiksi ja fanaatikoiksi, vaikka on itse ihan samanlainen.
Ja tämä porukka on vielä sitä ketjun järkevää ryhmää. Ainakin omasta mielestään.
Me ollaan hävitty tämä peli. 😉

Pahoittelen avautumista. Oon vain ihan kypsä tähän "kun nyt on tämä korona-aika" mantraan. Joka päivä, joka paikassa.

On kyllä dynaaminen duo tämä Roopeli/Möykkynen. Ne käy aina porukalla jokaisen eri tavalla ajattelevan kimppuun. Yrittävät tällä tavalla tukahduttaa avoimen keskustelun. Siihen vielä porukkaan Turpo peukuttamaan ja vitunhokija komppaa. Ihan silkkaa kiusausta on tuo.
Näillä kavereilla on loputtomasti aikaa ja halua trollata kaikki väärinajattelijat pois tästä keskustelusta. Sillä eihän kukaan normaalijärkinen jaksa loputtomiin. Monet on tätä yrittäneet, eikä heitä ole nähty sen koommin..
Tämän porukan lisäksi vielä Makhak, joka leimaa kaikki, siis aivan kaikki lampaiksi ja fanaatikoiksi, vaikka on itse ihan samanlainen.
Ja tämä porukka on vielä sitä ketjun järkevää ryhmää. Ainakin omasta mielestään.

Pahoittelen avautumista. Oon vain ihan kypsä tähän "kun nyt on tämä korona-aika" mantraan. Joka päivä, joka paikassa.
No osaat varmasti argumentoida jotain vastaan jos olet niin oikeassa?
Vai oliko tyypillinen "hullu rumppi" tason parahdus, mutta mitään et oikeasti taas osaa sanoa mihinkään?

En usko että kukaan tästä sinun harmillisesta koronasta puhuisi, jos tätä hulluutta ei olisi olemassa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn kuka tuo vitunhokija on? Itse kyllä kieltämättä käytän tuota sanaa useastikkin. En tunnista tuollaista kirjoittelijaa.

THL ja STM valmistelevat: Tapahtumille riskiarviot – mallista halutaan ”selkeämpi ja loogisempi”​

Miks?

täähän on hyvin simppeli, looginen ja muutenkin erinomaisen hyvä:
katso liitettä 230619

Sekoilun makua, mutta eikö tässä olis sen rokotepassin paikka? Jos tapahtuma pisteytetty yli pistemäärän x, niin passi vaaditaan paikalle tulijoille.

Ei tarvitse olla ollenkaan pahoillaan. Ymmärrän täysin turhautumisen. Tuo on aivan normaali ihmismielen reaktio kun huomaa olleensa väärässä tai muuten argumentit eivät ota enää pitoa. Monesti tällaisissa tapauksissa syy on helpompi vierittää muiden niskaan, ”väärin keskusteltu” jne.

Mun mielestä Möykkysen kanssa on itseasiassa ihan miellyttävä keskustella, vaikka ollaankin eri mieltä monesta asiasta. Vaikuttaa mun mielestä yleisesti ottaen kuitenkin ihan tolkun mieheltä.

Sekoilun makua, mutta eikö tässä olis sen rokotepassin paikka? Jos tapahtuma pisteytetty yli pistemäärän x, niin passi vaaditaan paikalle tulijoille.
Suaphan nähhä mitä tulloo. Mikä onki ratkasu, toivottavasti se on vähiten paska.
----
Rajuja syytöksiä. En sanoo juutataijaata.

”Siinä tilanteessa, jossa pääministeri itse julkisesti sanoutuu irti valtioneuvoston periaatepäätöksenä hyväksytystä hybridistrategiasta, joka on vahvistettu pääministerin johdolla, pääministerin tehtävänä on valtioneuvoston toimintaa koordinoiden varmaan valmistella sellainen päätös, joka miellyttää pääministeriä”, Pauli Rautiainen kommentoi.

Hyvinvointi- ja valtiosääntöoikeuden dosentin Pauli Rautiaisen mukaan Etelä-Suomen aluehallintoviraston torstaina tekemä paljon keskustelua ja arvostelua herättänyt päätös koronarajoituksista edustaa juuri sitä, mitä hallitus on ohjannutkin aluehallintovirastoja tekemään epidemiatilanteessa.
Hallituksen ministerit ja useat hallituspuolueiden poliitikot älähtivät torstaina, kun selvisi, että Etelä-Suomen aluehallintoviraston uudet kokoontumisrajoitukset estäisivät myös monenlaista lasten harrastustoimintaa.
Pääministeri Sanna Marin (sd) muistutti, että lasten ja nuorten harrastustoimintaa tulisi rajoittaa vasta viimesijaisena toimenpiteenä. Hän painotti hallituksen julistamaa lapset ensin -periaatetta.
”Hallitus haluaa lähettää selvän viestin kentälle siitä, että lapset ja nuoret ensin -periaatteen pitäisi toteutua. Haluamme, että periaate huomioidaan niin, ettei esimerkiksi lasten ja nuorten harrastustoimintaa lähdetä ensimmäisten asioiden joukossa rajoittamaan”, hän sanoi torstaina.
Rautiaisen tulkinta on suorasanainen.
”Sanoisin, että pääministeri valehteli. Tämä aluehallintoviraston päätös on täsmälleen STM:n ohjauskirjeen mukainen, joka on täsmälleen valtioneuvoston periaatepäätöksenä eli kaikkien ministerien eli pääministerin johdolla hallituksen vahvistaman hybridistrategian ja sen toimeenpanosuunnitelman mukainen”, hän kommentoi Iltalehdelle.
”Siinä tilanteessa, jossa pääministeri itse julkisesti sanoutuu irti valtioneuvoston periaatepäätöksenä hyväksytystä hybridistrategiasta, joka on vahvistettu pääministerin johdolla, pääministerin tehtävänä on valtioneuvoston toimintaa koordinoiden varmaan valmistella sellainen päätös, joka miellyttää pääministeriä”, Rautiainen jatkaa.
Itä-Suomen aluehallintoviraston ylijohtaja Soile Lahti syyttää hallitusta viranomaisen päätöksen alas ampumisesta.
”Kohtuullista olisi, että ennen kuin riennetään ampumaan alas jotakin, selvitetään mitä”, hän huomauttaa Twitterissä.
Katso upotus täältä

Suaphan nähhä mitä tulloo. Mikä onki ratkasu, toivottavasti se on vähiten paska.
----
Rajuja syytöksiä. En sanoo juutataijaata.

”Siinä tilanteessa, jossa pääministeri itse julkisesti sanoutuu irti valtioneuvoston periaatepäätöksenä hyväksytystä hybridistrategiasta, joka on vahvistettu pääministerin johdolla, pääministerin tehtävänä on valtioneuvoston toimintaa koordinoiden varmaan valmistella sellainen päätös, joka miellyttää pääministeriä”, Pauli Rautiainen kommentoi.

Hyvinvointi- ja valtiosääntöoikeuden dosentin Pauli Rautiaisen mukaan Etelä-Suomen aluehallintoviraston torstaina tekemä paljon keskustelua ja arvostelua herättänyt päätös koronarajoituksista edustaa juuri sitä, mitä hallitus on ohjannutkin aluehallintovirastoja tekemään epidemiatilanteessa.
Hallituksen ministerit ja useat hallituspuolueiden poliitikot älähtivät torstaina, kun selvisi, että Etelä-Suomen aluehallintoviraston uudet kokoontumisrajoitukset estäisivät myös monenlaista lasten harrastustoimintaa.
Pääministeri Sanna Marin (sd) muistutti, että lasten ja nuorten harrastustoimintaa tulisi rajoittaa vasta viimesijaisena toimenpiteenä. Hän painotti hallituksen julistamaa lapset ensin -periaatetta.
”Hallitus haluaa lähettää selvän viestin kentälle siitä, että lapset ja nuoret ensin -periaatteen pitäisi toteutua. Haluamme, että periaate huomioidaan niin, ettei esimerkiksi lasten ja nuorten harrastustoimintaa lähdetä ensimmäisten asioiden joukossa rajoittamaan”, hän sanoi torstaina.
Rautiaisen tulkinta on suorasanainen.
”Sanoisin, että pääministeri valehteli. Tämä aluehallintoviraston päätös on täsmälleen STM:n ohjauskirjeen mukainen, joka on täsmälleen valtioneuvoston periaatepäätöksenä eli kaikkien ministerien eli pääministerin johdolla hallituksen vahvistaman hybridistrategian ja sen toimeenpanosuunnitelman mukainen”, hän kommentoi Iltalehdelle.
”Siinä tilanteessa, jossa pääministeri itse julkisesti sanoutuu irti valtioneuvoston periaatepäätöksenä hyväksytystä hybridistrategiasta, joka on vahvistettu pääministerin johdolla, pääministerin tehtävänä on valtioneuvoston toimintaa koordinoiden varmaan valmistella sellainen päätös, joka miellyttää pääministeriä”, Rautiainen jatkaa.
Itä-Suomen aluehallintoviraston ylijohtaja Soile Lahti syyttää hallitusta viranomaisen päätöksen alas ampumisesta.
”Kohtuullista olisi, että ennen kuin riennetään ampumaan alas jotakin, selvitetään mitä”, hän huomauttaa Twitterissä.
Katso upotus täältä
Ei ole ihan ensimmäinen kerta, kun hallitus ja virkamiehet ovat nokittelemassa toisiaan tämän asian tiimoilta. Toisaalta se voi olla myös hyvä asia. Eripura saattaa viivyttää rajoitusten, passien ym. implementointia käytäntöön ja nuha ehtii hävitä ennen sitä itsekseen.

Tyrannia sensuroi aina totuuden. Totuuden naurunalaistamiseen käytettäviä salaliittoteorioita ei jostain syystä koskaan sensuroida, flat earth, aivomikrosiru, 5G, magneettinen käsi rokotuksen jälkeen jne.

Mä huomasin tuon siinä kun alkoi ilmestyä ammattimaisesti tehtyjä flat earth videoita.Niissä ollut grafiikka ja animaatiot ainakin yhden media alan ihmisen mukaan oli vaatinut huomattavia resursseja.Yhden näiden meemien alkuperää tutkivan tahon mukaan tuo litteä maa noin meeminä oli peräisin usan dod:stä.

Mä vähän mietinkin tota magneettisuus juttua.

https://*********.net/v/2192281298/Rokotemyönteisen-logiikka

Eikös tää kuvaa ihan ok tän hetken tilannetta?
Minkä takia ne 3 pikiin ihmiset enää vauhkoaa muiden piikeistä kun niinden osalta tän pitäis olla kokonaan ohi?

Back
Ylös Bottom