Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ei taida semmoista tapaa kirjoittaa olla keksitty mikä voitaisiin täysin neutraalina kirjoittaa ja silti saada joku se lukemaan.
Onhan siis kansassa myös osa joka uskoo purematta kaiken paskan mitä mvlehdet ja tokentuubit jne. suoltaa myös.
Mä en edes tiedä mikä tuo toketuubi on, heh

Tarkoitin lähinnä sitä et jos minä olisin vaikka vasemmistolainen toimittaja jossain mediassa ja haluaisin silti olla vastuullinen julkaisija niin en yrittäisi missään kohti uutisoinnissa tuputtaa vasemmistolaista ajatusta lukijoihin. Tätähän tapahtuu paljonkin median toimesta se ei ole vastuullista journalismia vaan oman agendan ajamista.

En ole vasemmistolainen tuo oli vain yksi esimerkki.

Mä en edes tiedä mikä tuo toketuubi on, heh

Tarkoitin lähinnä sitä et jos minä olisin vaikka vasemmistolainen toimittaja jossain mediassa ja haluaisin silti olla vastuullinen julkaisija niin en yrittäisi missään kohti uutisoinnissa tuputtaa vasemmistolaista ajatusta lukijoihin. Tätähän tapahtuu paljonkin median toimesta se ei ole vastuullista journalismia vaan oman agendan ajamista.

En ole vasemmistolainen tuo oli vain yksi esimerkki.
Niin mä en taas koe että mulle tuputettas mitään aatetta, vaikka mä lukisinkin semmosta proosaa että oksat pois.
Ei kannata muuten voima- lehteen eksyä lukijaksi. Ei herrasjestasjasiunaasekävarjele. Siinä on semmosta tuubaa, että jää kaikki kakkoseks. :D

Kyllähän valtamedialla on tietyt asenteelliset ja agendaa ja ajatusmallia vahvistavat aiheensa.

Hyvä esimerkki ilmastonmuutos/hiilidioksidi. Hiilidioksidi on kuitenkin kasvien hiilari, äärimmäisen tärkeä ravinne kasveille ja sen pitoisuus ilmakehässä on hyvin pieni.
Metsästä riippuvaisen Suomen kannalta lisääntyvä CO2 on aikamoinen driver nopeammalle kasvulle ja seuraussuhde on suora, tapahtuu ihan varmasti ja koko ajan. Kiistaton fakta siis. Tehdäänkö tästä juttuja? Ei. Ei sovi agendaan. Ihmisen pitää vastustaa ja ihminen pitää ehdollistaa olemaan automaatiolla täysin ilmastonmuutosta ja lisääntyvää hiilidioksidia vastaan, siihen ei saa tulla säröjä. Joten tiedonvälistyksestä jätetään asioita pois. Ihmisiä siis tyhmennetään. Ja tämä ei siis tarkoita sitä, että haluaisin että ihmiset luopuisivat ilmastonmuutoksen vastatoimista. Haluaisin vaan että totuus kerrottaisiin kokonaisuudessaan. Samoin huomasin esim. Trumpia puolustaessa, miten USA:n presidentti joka veti talouden 50 vuoden huippulukemiin, ei ottanut hommastaan liksaa ja ei aloittanut yhtään uutta sotaa oli täysin paha, hullu ja epäonnistunut. Niin se vaan menee kun media saa vaihteen silmään, vastuullinen journalismi kyllä tippuu ihan ensimmäisenä kyydistä.
katso liitettä 230589

Tuohon ilmaston lämpenemisen vaan sen verran että puut varmasti voi nopeammin kasvaa, mutta niin myös vedet rehevöityy ja muuttuu. Ei se kovin hyvä asia ole. Muuten kyllä samaa mieltä, että onhan nuo iltalehti, iltasanomat, HS jutut melkoista paskaa yleensä. Melko vastuutonta touhua peloitella vanhempaa väestöä jatkuvalla koronapommituksella missä kerrotaan asiat aina sen pahimman mahdollisen mukaan tai kikkaillaan numeroilla niin, että saadaan asia kuulostamaan erityisen vakavalle. Olisi mukava tietää montako ihmistä on jo tuo pommituksen takia kuollut tavalla tai toisella. Ei kaikilla pälli kestä ja terveys pettää.

Nyt se saattaa alkaa. Tietämättä mistä tässä jutussa on kyse, mutta jos vanhemmat kokevat, että heidän lapsiaan ohjaillaan ottamaan piikki siitä huolimatta, että vanhemmat eivät sitä hyväksy, joillain varmasti menee kuppi nurin.
Nimenomaan ja viranomaiset sekä media uutisoisi asian juuri noin eli "rokotevastaiset häiriköi koululla" unohtaen termit vanhemmat sekä huolestuneet jne.
Haluan lisää infoa tästä asiasta. Onko jollain puskaradiota tuolla päin?

Vtu mitä idiootteja. Mielummin mesoisivat vaikka netissä.

View: https://twitter.com/HelsinkiPoliisi/status/1426121701633445889?s=20

Mä en tällä hetkellä suostuis omia lapsiani jos sellasia olisi edes laittamaan kouluun. Ei tarvii ku kuunnella se Levelin podcasti missä ne kertoo nykymenosta kouluissa. Opettajat, rehtorit yms kaikki ihan psykooseissa. Jälkiistuntoa jos ei pidä maskia. Syömään ei pääse jo eio maskia päässä. Rokotetta pakotetaan ja pelotetellaan opilaita.

Ihan mielipuolista touhua . VITTU !!!! Lapsille joilla ei ole mitään riskiä !! En yhtään ihmettele et tonne menee porukkaa riehumaan.

Mahtoiko olla vanhempia? Tarina ei kerro muutakuin koronarokotuksia vastustavat riehuivat... oliko mahdollisesti oma lapsi menossa piikille vaikka vanhemmat eivät suostuneet? hmmm?
Tämä.Tunnen vanhempia jotka ovat huolissaan että koronapiikki painostetaan ottamaan,aremmat lapset eivät välttämättä uskalla sanoa vastaan jos terveydenhoitaja painostaa ottamaan.

On kyllä aikakin riehua, jos muksu aivopesty ottamaan tuota piikkiä ja vanhemmat ei enää ole mukana tässä päätöksenteossa. En sietäisi ja menisin itsekin riehumaan tuonne jos olisin tuossa tilanteessa. Ihan sama miksi rikolliseksi minut leimaisi

Tuohon ilmaston lämpenemisen vaan sen verran että puut varmasti voi nopeammin kasvaa, mutta niin myös vedet rehevöityy ja muuttuu.

Ja metsiin voi tulla uusia syöpäläisiä, vieraslajeja, lahottajahomeita, sieniä ja ties mitä.
Ja niistä kyllä juttuja tehty vaikka kuinka paljon spekulaatioon perustuen. Oikeasti tapahtuvasta metsän nopeammasta kasvusta ei.
Vesiekosysteemit herkempiä, mutta aattelepa kun kaikki tämä tarmo mitä ilmastoon on laitettu, olis laitettu maailman saastuneimman meren eli Itämeren puhdistamiseen ja vaelluskalojen asioiden kuntoon laittoon, olis aivan mahtavat näkyvät konkreettiset tulokset nyt.
Mutta sehän olisi tylsää käytännöntyötä ja pelottelufaktori ei ollenkaan seksikäs. "Näkymätön vihollinen" ja "uhkakuva" ovat aina mediaseksikkäämpiä, virus, säteily ja tai CO2 toimivat tosi hyvin uhkakuvina.

Back
Ylös Bottom