Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

"Dallas Mavericks superstar Luka Doncic has agreed to sign a landmark five-year, $207 million supermax rookie extension, agent Bill Duffy of BDA Sports told ESPN on Monday."

änäri jätkät jää täysin jalkoihin palkassa, toki tuohon päälle Lukalle vielä sponsorit joten varmaan lähempänä 300miljoonaa / 5v

No, näin etätyöaikaan on ihan mukava tilata himaan lounasta ja tehdä odotellessa vaikka hommia. Versus, että kuluttaa (virallisen) ruokiksen siihen, että lähtee ite sompaan safkaa jostain.

Darrassa ei kiinnosta nähdä ketään, joten Wolt / Foodora. Samoin jonkun pidemmän päivän jälkeen ei jaksa aina liikkua. Onhan noita tilanteita, joissa tilaa ihan mieluusti kotiin.

Nyt tehtynä makaronloodaa, joten njet Wolt.

hyvin kotonaviihtyvän puhetta, Minä en viihdy, kaikki aika sieltä pois on laatuaikaa

en ole ymmärtänyt tuota palvelua, eikä varmaan tarvitsekkaan

eikö imiset tykkää käydä imisten ilmoilla hakemassa sitä ravinnetta itse, miksi se pitää kuljetuttaa liikennesääntöjä rikkovia kuljettajia käyttäen kotiin

minulle ainakin tärkeämpää on päästä kotoota pois, kun se itse ravintoeines mitä haen/syön #kotonasaaollaaina

Eij ollut tämän työpäivän aikana mahdollisuutta lähteä käymään kaupassa. Woltilla maitua tai kahvia mustana. Jälkimmäinen: Vahva ei.

Viksumpi olisi ennakoinut, jotta tätä tilannetta ei olisi päässyt käymään ollenkaan.

Olohuoneessa haisee kissanpissi. En vain löydä lätäkköä 😮 Onko tämä nyt koronaoire. Tai sitten pisuteltu esim sohvaan tai taljamattoon.

Hei, nyt tuli textari. Olen NEGATIIVINEN. Pahus. Huomenna sitten töihin 🙃

Minä olen kerran tilannut Woltista kotiin lempparinuudeliannoksen, kun en jaksanut pukeutua ja lähteä sähköfillaroimaan keskustaan asti. Oli hyvää. Ehkä vokot voi helpommin autollaan ajella nakuna, jos ei huvita pukeutua.

Hah. Toki en taustoja tiedä, että mitenkä on vertailtu, mutta kokemusta on muutamasta IT pojektista jossa valittiin halvin tarjous. Ja se ei oo todellakaan ollut halvin kokonaisuus elinkaaren aikana. Päinvastoin. Lisätöiden ym. räätälöintien lisäksi aiheuttanut hirveitä kuluja talolle ihan toimimattomuudellaan.

Noh voi olla että tämä on hyvä, halpa ja toimiva :D

Hoitsujen palkkaamiseen ja mitoistusten täyttämiseen ei oikein rahaa ole, lastensairaalasta puhumattakaan. Mutta IT-hommiin on aina piikki auki. Olen ymmärtänyt että varsin iso osa terveydenhuollon budjetista ei ole terveydenhuollon budjettia, vaan piilotukea suomalaisille IT-firmoille (ja muilekin jos korruptio kohdillaan), että pysyttäisiin kv-vertailussa IT:n ihmemaana. Eilen vaimo sano että koitti varata aikaa sähköisesti terveyskeskukseen, niin oliskin pitänyt ladata joku "Maisa". No kävi lataamassa sen ja sitten terveyskeskuksen varausjärjestelmä vastas että ei ole tällainen sähköinen varaus siinä pisteessä mahdollinen. No, varmaan puoli miljardia palanut tohonkin hommaan, mut ruottalasilla ei olekaan Maisaa, ollaan selkeesti edellä! =D

Feeliasta kuulin männä vkl. Sekin menee kyllä testiin lähiaikoina.
Me ollaan välillä tilattu feelialta viikon tai parin ruuat kerralla. Enemmän sääntö kuin poikkeus että toimitus on sekasin. Yleensä osa tuotteista on vaihtunut ja pari kertaa on tullut ylimääräisiä. Kerran tuli kaikki tuplana eli kahen viikon ruuat vaikka viikon satsi ostettiin. Toki maksettiin vain tilatuista.

yksi ongelma noissa IT hommissa on se että virkamiehet speksaa miten sen sovelluksen pitää toimia ja mitä siitä pitää löytyä (virkavastuulla) ja siinä mennään jo pahasti metsään. Parempi olisi kun he kertoisivat mikä on tarve ja antaa toimittajan tehdä se työ. Hyvä esimerkki oli VR lippu-uudistus, se on 100% sitä mitä oli tilattu mutta eihän se toiminut ollenkaan tai ainakaan sitä ei osattu käyttää.

siitä sain kuulla yhden kalareissun verran koodaajalta, sviddy

Me ollaan välillä tilattu feelialta viikon tai parin ruuat kerralla. Enemmän sääntö kuin poikkeus että toimitus on sekasin. Yleensä osa tuotteista on vaihtunut ja pari kertaa on tullut ylimääräisiä. Kerran tuli kaikki tuplana eli kahen viikon ruuat vaikka viikon satsi ostettiin. Toki maksettiin vain tilatuista.
Useamman kerran on tullut tilattua ja aina tullut vain se mitä on tilattu.

Hoitsujen palkkaamiseen ja mitoistusten täyttämiseen ei oikein rahaa ole, lastensairaalasta puhumattakaan.

No tämähän se. Itse hallinnossa mietin että mistä vitusta niitä työntekijöitä saadaan. Rahalla saisi mutta rahaa ei ole, tai sitä saa mennä justiinsa tessin mukaisesti. Alkaa vituttamaan kaikki rekrytointi jo lähtökohtaisesti, kun pitäisi banaaneilla saada ammattilaisia töihin.

Muutama vuosi sitten olin kylläkin itsekin sen "Sari Sairaanhoitaja" kampanjan aikana sitä mieltä että korotuksiin ei ole varaa. Nyt kun konkreettisesti näkee, että tulijoita ei oven takana enää ole niin kusiset ajat edessä.

Tuo Feelia on minulle täysin uusi juttu, mutta tuolla hintatasollahan sitä on pakko kokeilla. 😳
Varmasti nämä tilauspalvelut nostavat elämänlaatua, ehdottomasti. Olen kuitenkin yrittänyt pitää henkilökohtaisesti, etten päästä lampun henkeä vapauteen. Sen kerran kun se Barabbas on irti, niin siltä tieltä ei ole paluuta. Jos haluaa syödä törkymättöä, niin silloin kävellään/singahdetaan kaupungille/ravintolaan, eikä tilata kämpille. Ja on ne annokset parempia paikanpäällä. Samoin tulee istuttua rauhassa alas ja keskityttyä asiaan.
Vähän sama, jos olutta haluaa juoda, illan annos haetaan kävelemällä. Ei osteta 24-pullon six-packiä keittiön nurkkaan.

Meni kahvitunnilla testitilaukseen itselläkin Feeliasta toimitus. Toimittavat oikeasti tänne asti kaiken muun paitsi "hiutaletavarat", mikäli nuo on hyvänmakuisia niin hurja helpotus ajankäyttöön ja säästöäkin paikallisen kaupan hintoihin :giggle:

Varmasti nämä tilauspalvelut nostavat elämänlaatua, ehdottomasti. Olen kuitenkin yrittänyt pitää henkilökohtaisesti, etten päästä lampun henkeä vapauteen. Sen kerran kun se Barabbas on irti, niin siltä tieltä ei ole paluuta. Jos haluaa syödä törkymättöä, niin silloin kävellään/singahdetaan kaupungille/ravintolaan, eikä tilata kämpille. Ja on ne annokset parempia paikanpäällä. Samoin tulee istuttua rauhassa alas ja keskityttyä asiaan.
Vähän sama, jos olutta haluaa juoda, illan annos haetaan kävelemällä. Ei osteta 24-pullon six-packiä keittiön nurkkaan.

Juu, kyllä ravintolaruoka on ravintolaruoka, eikä tämä sellaista korvaa. Mutta sitä perusburgermättöä en juuri jää pikaruokaravintoloihin syömään muutenkaan, vaan joko haen itse kotiin tai wolttaan kotiin. En saa lisäarvoa sotkuisesta Burger kingistä paikanpäällä. Pihviä en ottaisi kuljetettuna.

Mutta tuo Feelia näyttää tuovan arkeeni 30 min lisää aikaa, kun perusarkiruokaa tulee puolivalmiina. Tai enemmänkin, koska ei tarvitse myöskään uhrata paljoa ajattelua sille, että mitä ruokaa sitä ylipäätänsä tekisi. Potentiaalisesti vähemmän hävikkiä myös.

Back
Ylös Bottom