Roopeli
VIP
Onpa hieno yksinkertaistus ja leimaaminen että rokotetta ja muuta paskaa vastustaminen on vain "kapinointia".Onko sillä väliä, jos kuolleisuus ja viruksen vaarallisuus täten laskee? Siis sillä, että edes halukkaat saavat rokotteen jatkossa?
Kun tää on vähän tyhmää mun mielestä pyöritellä (ei möykkyselle, vaan yleisesti) tätä samaa mantraa. Tottakai virus keksii keinot - sehän on selvää. Mutta kun se viiruksen pohja on sama, niin sille voi rokotteella saada senverta vastustuskykyä että se vähentää kuolemia. Sairastamisella joo vois saada myös vastustuskyvyn mutta ikävää niille jotka kerkiää kuolla siihen.
Eli kuten jo aiemmin, niin itse olen sitä mieltä että nyt 2 rokotetta mahdollisimman monelle, rajoitukset ja naamarit pois ja jatkossa rokote sitä haluaville. Ei mitään passeja jne. Mutta tämähän ei ole mun päätettävissä mitenkään.
Tuli tossa muuten mieleen tosta "auktoriteettien kyseenalaistamisesta", että onhan sekin nykypäivänä eri kun Marin sanoo: " Nyt EI ole aika lähteä mökille" kun jos Niinistö sanoisi: "Nyt, siis nyt kuulkaa ei ole aika lähteä mökille".
Ja muutenkin tuntuu, että nykyään on jotenkin Suomessakin joidenkin pakko aina "viva la resistans"- ranskan tyyliin taistella sitä valtioksikin kutsuttua auktoriteettiä vastaan (siihen asti kunnes itse on ns. valtaapitävissä) kun on ilmiselvää, että Suomi on pärjännyt historiassaan auktoriteettien haastamisella - ei vastaan taistelemalla, vaan haastamalla.
Ja siitä voi tulla semmonen fiilis että ei muka haastettas auktoriteettejä, kun ainut mikä näkyy on se mielenosoittamalla saatu huomio siinä älyttömässä taistelussa esim. mannerheimintien telttailut hippien toimesta. Samaa näkisin tässä korona härdellissä. Ranskalaiset saa mun puolesta polttaa lippujansa ja passejansa ihan rauhassa. Toivoisin, että Suomalaiset taistelis koronaa vastaan yhdessä linjassa - Vaikkakin täten jokaisen pitäisi tehdä kompromisseja siinä. Ei passia - mutta 2 rokotetta kaikille.
Ei tuu nykyään onnistuu. Mutta kuhan heittelen aatetta(ni) ilmoille.
Taas luodaan narratiivia "rokotekammoisia" vastaan ja suoraa implikointia johonkin kapinalliseen?
Tätä vastustetaan logiikan ja kohtuuden puolesta sekä omien oikeuksien puolesta.