Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Moni hyväksyy lasten koronarokotukset. Luin eka väärin. 75%.
''Lasten ja nuorten rokotusten hyväksyttävyys Koronarokotemyöntyvyys on Suomessa korkealla tasolla ja myöntyvyys on noussut kevään 2021 aikana. Kansalaispulssi-kyselyyn vastanneista aikuisista 91% suhtautui myönteisesti koronarokotteen ottamiseen kesäkuun puolessa välissä. Myös vanhemmat suhtautuvat lasten koronarokottamiseen myönteisesti. Kyselyssä perheellisistä kolme neljästä haluaisi rokottaa lapsensa, jos rokottamista suositellaan jatkossa. Edellä kuvatut tulokset ovat Tilastokeskuksen teettämistä Kansalaispulssi-kyselyistä (9.6-14.6.2021''

Joo siis onhan meidät kaikki "rokotettu pienenä". Ihan normi osa kehittyneen yhteiskunnan toimintoja. Nythän materiaalia on jo tarpeeksi osoittaa ettei mRNA rokotteista ole syntynyt haittoja, joten miksipä ei mikäli siinä hyötysuhde nähdään leviämiseen ja asioiden sujumiseen vaikkeivat koululaiset millään muotoa hengenvaarassa olisikaan koronan kanssa.

Joo siis onhan meidät kaikki "rokotettu pienenä". Ihan normi osa kehittyneen yhteiskunnan toimintoja. Nythän materiaalia on jo tarpeeksi osoittaa ettei mRNA rokotteista ole syntynyt haittoja, joten miksipä ei mikäli siinä hyötysuhde nähdään leviämiseen ja asioiden sujumiseen vaikkeivat koululaiset millään muotoa hengenvaarassa olisikaan koronan kanssa.
Minun korviini nuo syyt ”on piikitetty ennenkin” ja ”miksipä ei”, eivät kuulosta riittäviltä jos lääketieteellistä perustetta ei ole lisäpiikitykselle.

Mutta miksi se korona-piikki tarvitaan lapsille? 0 kuollutta, ehkä muutama on ollut sairaalassa. Piikki ei estä levittämistä. Eikö olisi hyvä olla joku muukin syy, kuin että rokotuksia on annettu ennenkin?

"Mahdolliset rajoitukset kohdistuvat todennäköisesti rokottamattomiin väestönryhmiin helpommin kuin rokotettuihin" Puoltaa 12-15 vuotiaiden rokottamista...

Nyt äkkii se nuhapassi kehiin :D:D:D:D

Minun korviini nuo syyt ”on piikitetty ennenkin” ja ”miksipä ei”, eivät kuulosta riittäviltä jos lääketieteellistä perustetta ei ole lisäpiikitykselle.

Niin tossa ne viralliset perusteet oli Mikasan viestissä. Tosiaan eivät lääketieteellisiä perusteita alaikäisille itselleen, vaan epidemian leviämistä vastaan. Ja noi käytännön syyt sitten mahdollisesti, varmaankin helpottaa jos yläasteen koulu voi olla auki vaikka vähän koronaa olisikin siellä.
Toisaalta mitään lääketieteellistä perustetta ei myöskään ole miksi alaikäisille ei voisi antaa rokotetta, harmiton heille.

Niin ja eilen otettu toinen shotti, ei kuumetta tänään tai muitakaan oireita, samoin mrs.

Ei tietenkään,koronarokote ainoa lääkeyhtiön kehittämä tuote ilman sivuvaikutuksia.
Nyt on pakko!
JOs pelottaa niin ei kannata ottaa. :) Simppeliä mitä tuosta verenpainetta nostamaan.
-------

Ne skenaariot on mahtavia mitä tuleman pitää. Työporukan kanssa lähette leffaan ja raflaan syömään. 9 tyyppiä pääsee raflaan ja yks alfaleijona jää periaatteiden kanssa oven ulkopuolelle. Kohta kun tulee potkuja töistä rokottamattomuuden takia niin avot. :giggle:

JOs pelottaa niin ei kannata ottaa. :) Simppeliä mitä tuosta verenpainetta nostamaan.
-------

Ne skenaariot on mahtavia mitä tuleman pitää. Työporukan kanssa lähette leffaan ja raflaan syömään. 9 tyyppiä pääsee raflaan ja yks alfaleijona jää periaatteiden kanssa oven ulkopuolelle. Kohta kun tulee potkuja töistä rokottamattomuuden takia niin avot. :giggle:
Lasten vuoksi pakko,sen verran tuputetaan kaikkea mitä itse en edusta.
Samapa tuo ravintoloiden kanssa,raha ratkaisee jos ei ole passia.Työnantaja ei näe minun terveystietoja,voi aina puhua paskaa.

skenaariot on mahtavia mitä tuleman pitää. Työporukan kanssa lähette leffaan ja raflaan syömään. 9 tyyppiä pääsee raflaan ja yks alfaleijona jää periaatteiden kanssa oven ulkopuolelle. Kohta kun tulee potkuja töistä rokottamattomuuden takia niin avot. :giggle:
Tässä viestissä ei ole kuin positiivisia asioita itselleni. Ei tarvitsisi osallistua työajan ulkopuolisiin rientoihin, ja potkut nykyisestä työpaikasta olisikin parasta mitä voisi tapahtua. :giggle:

Niin tossa ne viralliset perusteet oli Mikasan viestissä. Tosiaan eivät lääketieteellisiä perusteita alaikäisille itselleen, vaan epidemian leviämistä vastaan. Ja noi käytännön syyt sitten mahdollisesti, varmaankin helpottaa jos yläasteen koulu voi olla auki vaikka vähän koronaa olisikin siellä.
Toisaalta mitään lääketieteellistä perustetta ei myöskään ole miksi alaikäisille ei voisi antaa rokotetta, harmiton heille.

Niin ja eilen otettu toinen shotti, ei kuumetta tänään tai muitakaan oireita, samoin mrs.
Se leviämisenestohan on lähes olematon. No mutta, ehkä tuo on sitten se virallinen syy. Ei varmaankaan oikea totuus, mutta virallinen. Oikea totuus lienee se, jonka se yksi kunti oli pähkäillyt muutama sivu taaksepäin.

Lasten vuoksi pakko,sen verran tuputetaan kaikkea mitä itse en edusta.
Samapa tuo ravintoloiden kanssa,raha ratkaisee jos ei ole passia.Työnantaja ei näe minun terveystietoja,voi aina puhua paskaa.
Ilmeisesti tällänen qr-hommelilla se passi hoituu. Tai omakanta sovelluksella.

Helpoitenhan tuo käy jos on sairastanu.Paras skenaariohan ois jos tuon lievänä sairastais, mutta onko tohon sitten kukaan aidosti valmis ottaa riskiä, vaikka suurinosa tapauksista on selkeesti hyvin lieviä.

Käy vasta-ainetutkimuksessa ja esittää sen. Tai negatestitulos. Kyllä syksytalvi tulee olemaan melkosta showta. Jos aatellaan että rokotekattavuus ei kauheesti yli 70% nouse, niin 30 prosenttia 5.5miljoonasta on iso määrä ihmisiä. Suurin osa kumminkin jotka ei ota on suht nuorta väkeä. 20-45vuotiaita. JOtka ironisesti festareilla eniten taitaa käydä.

-------

Nuo skenaariot on kyllä kunnon kommunistin päiväunia jos rupeaa miettimään. Siinä vaiheessa kun terveydentilaa tai lääkitystä voidaan käyttää irtisanomisen syynä, niin peli on tietysti menetetty. Näin pitkälle asiat eivät toki voi eskaloitua.

Tässä viestissä ei ole kuin positiivisia asioita itselleni. Ei tarvitsisi osallistua työajan ulkopuolisiin rientoihin, ja potkut nykyisestä työpaikasta olisikin parasta mitä voisi tapahtua. :giggle:
Tuolla on paljon ihmisiä joilla ei ole todellakaan varaa menettää työpaikkaa.

Jotta nyt kukaan ei saa väärää kuvaa niin toi mun heitto oli sarkasmia. :) En tietenkään toivo, että kukaan tommosta joutuu kokemaan. Ei oo kiva fiilis varmastikkaan.

edit. @MÖYKKYNEN tässä samassa vastaus. :)

Tuolla on paljon ihmisiä joilla ei ole todellakaan varaa menettää työpaikkaa.

Jotta nyt kukaan ei saa väärää kuvaa niin toi mun heitto oli sarkasmia. :) En tietenkään toivo, että kukaan tommosta joutuu kokemaan. Ei oo kiva fiilis varmastikkaan.

edit. @MÖYKKYNEN tässä samassa vastaus. :)
Joo, ymmärsin toki että ne oli esimerkkejä.

Onko kohtalotovereita? Jouduin ekaa kertaa elämässäni turvautumaan psykologin apuun.

Olen huhtikuusta asti lähes yötäpäivää mietiskellyt kaikkia näitä koronajuttuja ja varsinkin niiden ristiriitoja ja älyttömyyksiä, esim. maskit ja rokotepakotus, jonka ehkä ymmärtäisin jos tämä olisi oikeasti kuolemanvakava tauti.
Someen ja Iltalehden kommentteihinkin olen eksynyt, virhe, tiedän.
Ja nyt uusimpana asiana tuntuu olevan täysin hyväksyttävää ajatella että rokottamattomilta pitäisi evätä yhteiskunnalliset palvelut, mokomia tappajia kun ovat!

Yllä vain muutama esimerkki päässä pyörivistä asioista, tämä mietityttää 24/7 enkä saa mielenrauhaa.

Psykologin kanssa tosiaan juttelin. Sanoi että olen ongelmanratkaisijatyyppiä ja tämä on sellainen asia johon ei lukemalla tai mietiskelemällä ratkaisua tule.
Oikeassa kyllä oli siinä, että jos minua joku asia kiinostaa tai on ongelma ratkaistavana, niin selvitän sitä kunnes olen saanut riittävästi tietoa tai asia on kunnossa.

Vähän kyllä huvitti kun kehotti miettimään ja lukemaan tästä asiasta vähemmän. Sanoin että vähän niinkuin sen takia yhteyttä otin. :D

Kertoi myös etten ole ensimmäinen "korona-asiakas" mutta onko Pakkiksella lisäkseni muita?
Täällä on jutuista päätellen paljon muita, joten et ole ainoa.

Yksi juutaiaisvainojen selityksistä oli, että juutalaiset levittävät tauteja, alkaako kuulostamaan tutulta?

Rokote ei estä saamasta tartuntaa, ei estä levittämästä sitä, se ainoastaa/mahdollisesti lieventää vakavia oireita, siis sillä marginaaliryhmällä, joille se on vaarallinen, kuten heille myös ovat vaarallisia kaikki muutkin nuhat, kuumeet yms.... Alle 70 vuotiaalle mahdollisuus kuolla koronaan on noin 0.001% Silti kaikki pitää pakon uhalla rokottaa. Olen menettänyt uskoni ihmiskuntaan.

Nuo skenaariot on kyllä kunnon kommunistin päiväunia jos rupeaa miettimään. Siinä vaiheessa kun terveydentilaa tai lääkitystä voidaan käyttää irtisanomisen syynä, niin peli on tietysti menetetty. Näin pitkälle asiat eivät toki voi eskaloitua.
Ne no sun päiväunia. Mistä tää sun ihme kommunismiläppäkin oikein tulee?
Mitä tapahtu vuonna 2015?

-------

Joko olet molemmat rokotteet ottanut?

Back
Ylös Bottom