Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Urpovitone on vissiin ymmärtänyt rajallisuutensa ja kommunikoi vain hymiöllä. Ehkä hyvä niin, koska verbaalinen anti saattaisi alittaa jopa Roopelin tason.
Piti ihan koestaa auttaako ignore tuohon ongelmaan, mutta ei. Aika huono ignore tällä forumilla kun on pakko nähdä notifikaatit kaikkien "reaktioista", oli mikä apina tahansa ja oli ignoorattu tai ei. Ei muuta kuin 😘 vain turbolle 😁

Ei ainakaan kannata sitä tietoa hakea mistään iltapäivälehtien palstoilta, niiden tarkoitus ei ole mikään muu kuin klikkihuoraaminen. Totuus voi olla aivan toista mitä niissä rummutetaan päivästä toiseen. Oletan et olet nuorempaa sukupolvea, jos olet sinun on aika turha stressata koronan takia. Erittäin harvat nuoremmat voi saada koronasta vaikean taudin, suurimalla osalla se on todellakin persuflunssa. Täytyy aina muistaa et mikään rokotteen ottaminen ei saa olla painostusta eikä pakollista nyt on kuitenkin kyse sinun terveydestä ja sinun pitää itse miettiä mikä on juuri sinulle paras vaihtoehto eikä todellakaan elää minkään median ja yleisen kuvitelman mukaan. Eli oma ajattelu on sallittua näissä asioissa, asioita ei tehdä yleisen mielipiteen mukaan vaan sen mukaan minkä itse kokee omalla kohdalla parhaaksi.

Nythän media paukuttaa et sota on syttynyt ja vaikka mitä iskeviä lauseita käytetään juuri sen takia et jengi alkaa pelkäämään ja epäröimään omia ajatuksia. Kohta varmaan jo uutisoidaan koronaydinpommilla voin kuvitella kuinka moni hyppii pitkin kattoja noiden uutisotsikoiden takia.

Tuo lasten rokottamien on minun mielestä täysin mielipuolista hommaa, en edes ymmärrä kuka vitun pässi tollaseen antaa edes lupaa et oman lapsensa saa rokottaa korona rokotteella, miksi kun lasten oireet on olemattomat ja on jo todettu et rokotettu voi edelleen tartuttaa muita.
Näinpä. 30-35-vuotias olen. Nimenomaan ihmettelen, että miksi tällainen hysteria kun tämä ei tosiaankaan ole mikään supervaarallinen tappajatauti.
Iltapäivälehtien shokkiuutisiin liittyen huolettaa se kuinka moni niitä lukee kuin uskovainen raamattua. Missä lehdistön vastuu ja etiikka, olkoonkin klikkihuorausta? Moni nimenomaan ottaa rokotteen painostuksesta, joko median tai sitten muiden ihmisten, vaikkei näin saisi missään nimessä olla.

Piti ihan koestaa auttaako ignore tuohon ongelmaan, mutta ei. Aika huono ignore tällä forumilla kun on pakko nähdä notifikaatit kaikkien "reaktioista", oli mikä apina tahansa ja oli ignoorattu tai ei. Ei muuta kuin 😘 vain turbolle 😁
Ihan vähän vaan menny ihon alle 😂

Kokemus on opettanut, että ei teidän älyllisesti vajavaisten kanssa kannata alkaa väittelemään. Vedätte vaan keskustelun omalle lasten tasollenne ja voitatte kokemuksella.

Ahhh, ei tulekaan notifikaattia ignoren jälkeen 🤩

Kiitos paljon vastauksesta!

En ole samalla tavalla lukenut ja miettinyt esim. aiempia influenssia. Vaikka olisinkin niin se olisi ollut kerralla selvä, koska niissä ei ollut mitään sen ihmeempää. "Rokote saatavilla, ota jos haluat" ja "muista pestä käsiä".
Vrt. Koronan rokotemainokset radioissa ja tämä "12 v osaa jo päättää itse rokotteestaan. Älä anna rokotevastaisen äidin tai iskän vaikuttaa. :) "

Uskon että johtuu ainakin siitä että on niin paljon ristiriitoja ja vastaavaa. Esim. maskit ennen: "ei auta, älkää turhaan pitäkö". Maskit nyt: "MUISTA MASKI, KOTONA MASKI, AUTOSSA MASKI!". Rokotepakotus on tällä hetkellä suurin mietinnän aihe.
Vielä se että ihmiset seuraa näitä "ohjeita" ilman mitään kyseenalaistamista.

MISSÄÄN muussa asiassa en ole kokenut näin paljon epäkohtia ja ristiriitoja.
Jos osaisi olla välittämättä niin hienoa olisi.

Paras olisi olla seuraamatta ja katsomatta tätä ollenkaan. Valitettavasti tämä kusetus on rakennettu niin että se tuodaan vaikka väkisin ihmisten verkkokalvoille.
Sekä onhan tuo huolestuttavaa miten isoja asioita ollaan muuttamassa tämän takia sekä väkisin ihmisiä ajetaan toisia vastaan.

Et ole ainoa joka kokee ahdistusta tästä koko touhusta ja tiedän kontaktini kautta että mt-puolella on porukkaa paljon erinäisten ahdistusten takia ja monilla tämä pitkittynyt koronatouhu lisää sitä vahvasti. Eivätkö ole edes "rokotekammoisia" vaan kaiken tekeviä, mutta silti mikään ei muutu ja pelotellaan entistä pahemmin. Osa heistä oikeasti pelkää tautia ja osa ei uskalla liikkua kun voi tulla joku vastaan rappukäytävässä jne.

Alkoi taas vituttamaan ku kirjoitin tätä ja kun tietää näitä asioita niin oma kantani ja asenteeni tätä vitun paskaa kohtaan on hyvin selvä. Toivotaan että hulluus loppuu, koska tämä flunssa on kohta tällä menolla pieni ongelma kansakunnissa.

Mutta tsemppiä ja kuntoilua sekä koittaa seurata minimaalisesti näitä juttuja ja säästä päätä jos tuntuu liikaa nupissa nämä mikä on jokaisella kestettävänä...

Onko kohtalotovereita? Jouduin ekaa kertaa elämässäni turvautumaan psykologin apuun.

Olen huhtikuusta asti lähes yötäpäivää mietiskellyt kaikkia näitä koronajuttuja ja varsinkin niiden ristiriitoja ja älyttömyyksiä, esim. maskit ja rokotepakotus, jonka ehkä ymmärtäisin jos tämä olisi oikeasti kuolemanvakava tauti.
Someen ja Iltalehden kommentteihinkin olen eksynyt, virhe, tiedän.
Ja nyt uusimpana asiana tuntuu olevan täysin hyväksyttävää ajatella että rokottamattomilta pitäisi evätä yhteiskunnalliset palvelut, mokomia tappajia kun ovat!

Yllä vain muutama esimerkki päässä pyörivistä asioista, tämä mietityttää 24/7 enkä saa mielenrauhaa.

Psykologin kanssa tosiaan juttelin. Sanoi että olen ongelmanratkaisijatyyppiä ja tämä on sellainen asia johon ei lukemalla tai mietiskelemällä ratkaisua tule.
Oikeassa kyllä oli siinä, että jos minua joku asia kiinostaa tai on ongelma ratkaistavana, niin selvitän sitä kunnes olen saanut riittävästi tietoa tai asia on kunnossa.

Vähän kyllä huvitti kun kehotti miettimään ja lukemaan tästä asiasta vähemmän. Sanoin että vähän niinkuin sen takia yhteyttä otin. :D

Kertoi myös etten ole ensimmäinen "korona-asiakas" mutta onko Pakkiksella lisäkseni muita?
Lähipiirissä on toista sairautta pelkäävä ihminen. Olen huomaavinani pari yhteistä nimittäjää:
1) Epävarmuuden sietokyvyn puute.
2) Vain sairastava itse voi muuttaa ajattelu-/toimintatapansa.

Tsemppiä taisteluun!

Turpo laittanu mullekin noita naurunaamoja melkeen kaikkiin viesteihin täällä pari päivää. Hienoa kun on fani, harmi vaan että saatanan tyhmä ku saapas, mutta kuitenkin. =D

Näinpä. 30-35-vuotias olen. Nimenomaan ihmettelen, että miksi tällainen hysteria kun tämä ei tosiaankaan ole mikään supervaarallinen tappajatauti.
Iltapäivälehtien shokkiuutisiin liittyen huolettaa se kuinka moni niitä lukee kuin uskovainen raamattua. Missä lehdistön vastuu ja etiikka, olkoonkin klikkihuorausta? Moni nimenomaan ottaa rokotteen painostuksesta, joko median tai sitten muiden ihmisten, vaikkei näin saisi missään nimessä olla.
Sulla ei ole mitään mitä pitäisi pelätä koronan takia enkä sinuna seuraisi mitenkään uutisotsikoita, tosin vaikeaa se on kun sitä suolletaan päivästä toiseen joka tuutista. Mitä tulee maskeihin niin heitä ne maskit vittuun etsä niitä tarvi, ainoa missä voit maskia käyttää on jos käyt lääkärissä tai vastaavissa paikoissa missä maski on enemmän kuin suositeltu olla naamalla. Maskin käyttö jossain ruokakaupoissa on täysin turhaa, se hetki kun olet kaupassa niin on järettömän pieni mahdollisuus et saat sielä koronan.

Ehkä hauskin ja samalla erikoisin maskikokemus mulla on se kun salilla oli samaan aikaan joku nuorehko 20-25 vuotias jannu treenaamassa, kaveri laski maskin joka kerta salin lattialle kun meni eri laitteisiin, eli ei maskia päällä laitteissa mutta sitten kun aina nousi laitteesta pois niin maski lattialta takaisin naamalle, oli aika erikoisen näköistä, en tiedä mitä kaveri tuolla halusi suojata mutta itseään ei ainakaan suojannu.

edit. kävin itse tässä mennä viikolla hakemassa emännän kun oli lekurissa käymässä niin menin lekuriin sisään ilman maskia ja hoitaja kopista juoksi perään et sun pitää ilmoittautua vastasin et olen hakemassa, haluatko maskin oli seuraava kysymys, vastasin en tarvi sitä niin ei puhunut mitään vaan meni takaisin koppiin.

Sulla ei ole mitään mitä pitäisi pelätä koronan takia enkä sinuna seuraisi mitenkään uutisotsikoita, tosin vaikeaa se on kun sitä suolletaan päivästä toiseen joka tuutista. Mitä tulee maskeihin niin heitä ne maskit vittuun etsä niitä tarvi, ainoa missä voit maskia käyttää on jos käyt lääkärissä tai vastaavissa paikoissa missä maski on enemmän kuin suositeltu olla naamalla. Maskin käyttö jossain ruokakaupoissa on täysin turhaa, se hetki kun olet kaupassa niin on järettömän pieni mahdollisuus et saat sielä koronan.
En siis millään tavalla pelkää tautia tai saavani sitä. Maskia en ole pitänyt moneen kuukauteen.

Ehkä hauskin ja samalla erikoisin maskikokemus mulla on se kun salilla oli samaan aikaan joku nuorehko 20-25 vuotias jannu treenaamassa, kaveri laski maskin joka kerta salin lattialle kun meni eri laitteisiin, eli ei maskia päällä laitteissa mutta sitten kun aina nousi laitteesta pois niin maski lattialta takaisin naamalle, oli aika erikoisen näköistä, en tiedä mitä kaveri tuolla halusi suojata mutta itseään ei ainakaan suojannu.
:ROFLMAO: Itse nähnyt yhden maskitreenaajan.

Onko kohtalotovereita? Jouduin ekaa kertaa elämässäni turvautumaan psykologin apuun.

Olen huhtikuusta asti lähes yötäpäivää mietiskellyt kaikkia näitä koronajuttuja ja varsinkin niiden ristiriitoja ja älyttömyyksiä, esim. maskit ja rokotepakotus, jonka ehkä ymmärtäisin jos tämä olisi oikeasti kuolemanvakava tauti.
Someen ja Iltalehden kommentteihinkin olen eksynyt, virhe, tiedän.
Ja nyt uusimpana asiana tuntuu olevan täysin hyväksyttävää ajatella että rokottamattomilta pitäisi evätä yhteiskunnalliset palvelut, mokomia tappajia kun ovat!

Yllä vain muutama esimerkki päässä pyörivistä asioista, tämä mietityttää 24/7 enkä saa mielenrauhaa.

Psykologin kanssa tosiaan juttelin. Sanoi että olen ongelmanratkaisijatyyppiä ja tämä on sellainen asia johon ei lukemalla tai mietiskelemällä ratkaisua tule.
Oikeassa kyllä oli siinä, että jos minua joku asia kiinostaa tai on ongelma ratkaistavana, niin selvitän sitä kunnes olen saanut riittävästi tietoa tai asia on kunnossa.

Vähän kyllä huvitti kun kehotti miettimään ja lukemaan tästä asiasta vähemmän. Sanoin että vähän niinkuin sen takia yhteyttä otin. :D

Kertoi myös etten ole ensimmäinen "korona-asiakas" mutta onko Pakkiksella lisäkseni muita?

Täällä tulee välillä samanlaisia fiiliksiä. Ongelmanratkaisijatyypiksi tunnistan itsenikin. Tulee sellainen voimaton olo, kun tuntuu, että tajuaa mikä on ongelma ja miten sitä pitäisi lähteä ratkaisemaan, mutta ei voi tehdä asialle mitään. Ei nyt kuitenkaan uniin tule, eikä ole tarvinnut ammattiapua hakea. Onneksi on tolkun ihmisiä kavereina, jotka ovat havainneet samat ongelmat ja epäloogisuudet näissä koronajutuissa ja joiden kanssa näistä on voinut keskustella ihan livenäkin. Uutisten kommenttiosiot, twitter jne. saaneet kyllä monesti sykkeet nousemaan, kun ihmiset suoltavat sinne ihan mitä sattuu vailla logiikan häivääkään. Yksi juttu mikä on itsellä auttanut on kaikesta sellaisesta turhasta vihaamisesta irtipäästäminen. Aiemmin kun luki jotain typerää netistä tai kuuli jotain naurettavaa poliitikon suusta niin ajatteli juuri, että ei helvetti mikä idiootti, miten tuollainen on voinut päästä päättävään asemaan jne. ja sitten sitä jäi pitkäksi aikaa vatvomaan. Nykyään suhtaudun näihin enemmänkin sellaisina uhreina, eräänlaisina mielenterveyspotilaina. Yritän ymmärtää, mikä on saanut heidät ajattelemaan niin ja löytää edes jotain kuvitteellista logiikkaa sieltä taustalta, koska täytyyhän näiden ihmisten kai itse kuvitella olevansa oikeassa ja loogisia.

Tuossa ei huomioitu ollenkaan ikäryhmiä. Alle 50-vuotialle korona on vähemmän vaarallinen kuin normi influenssa. Yli 70 vuotiaille korona on vaarallisempi. Tosin Nohynekkikin on todennut ettei influenssaa ole testattu eikä laittettu kuolinsyyksi tässä mittakaavassa kuin koronaa. Joten voi olla että samoihin menee vaarallisuus. Tosin tämä Delta on jo ihan kesänuha tasoa.

Lähteitä?

Onks kukaa muu muuten huomannu, että salit on nyt ollu ihan normaalisti auki jo yli 3kk ilman mitää rajoituksia, eikä saleilta (tiettävästi) kuiteskaan ole lähtenyt liikkeelle mitään tartuntaketjuja? Samalla kun muuten Suomessa tartuntamäärät alkaa olee jo kovempia ku keväällä.. eikä saleilla edes vedetä vaipat naamalla

Vielä keväällä idiootit huuteli miten salit on "korkean tartuntatiskin tiloja" ja vaativat kaikki salit heti kiinni (ja saivathan ne huhtikuussa salit kiinni pariksi viikoksi) :ROFLMAO::ROFLMAO:

Rokotteiden suhteellinen teho 96%(?)
-> 0,9% * 0,96% = 0,864%

Haluaako joku korjata laskelmaa?
Ei toimi noin. Siis 0,9% kuolee ja näistä kuolemista rokote ehkäisee 96%. Tarkoittaa, että 4% kuolee niistä, jotka olisivat kuolleet ilman rokotetta => 0,009 * 0,04 = 0,036%

Jos siis tartunnan saa 100 000 rokotettua niin 36 kuolee rokotuksista huolimatta.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/7a512870-81c1-44a2-ae6c-4164900885e3

Aikamoista kyllä tää kun lapsille ihan tosissaan tyrkytetään rokotetta ”otamme sen heti kun tulee vuoro” sairasta. Ihan helvetin sairasta.
Täysin selvää suunnitelmallista ja räikeän läpinäkyvää propagandaa. Enää ei nähtävästi tarvitse edes yrittää muotoilla noita juttuja näyttämään jotenkin päällisin puolin neutraaleilta, kun aiempi aivopesu on tehnyt tehtävänsä. Kunnon P-Koreaa.

Hallitukselle ja medialla on taas lähetetty tietopakettia, pari pikku pätkää siitä:

Lasten rokottaminen
On aivan käsittämätöntä että lasten rokotuksia ajetaan näin aggressiivisesti. THL:n tilastot näyttävät että lapsille korona ei ole tappava ja niin sanottu long-covid on erittäin harvinainen lasten keskuudessa. Rokotus otetaan itsensä suojaamiseksi. Rokote ei estä taudin kantamista, ei sairastamista eikä edes tilastojen valossa kuolemaakaan. Taudissa joka käytännössä tappaa vain iäkkäitä monisairaita. Lapsien suojaaminen koronaan vastaan ei ole perusteltu millään perusteella.
Nyt on myös tullut outo keksintö että lasten pitäisi pystyä päättämään itsensä rokottamisesta. Lapsi ei voi olla vastuussa potentiaalisesti tappavasta tai loppuelämäksi vahingoittavasta lääkehoidon ottamisesta. Etenkin kun suora propaganda kohdistetaan heihin.
Tutkimuspaperien analyysia siitä mitä haittavaikutuksia ja kuinka usein lapset niitä saa.
https://twitter.com/ROHIRRIM…/status/1422208131036327938
Lääkärit nousevat lasten suojaksi niin kuin me monet muutkin.
https://pelastetaanlapset.fi/yli-20-laakaria-vaatii…/

Ennen vuotta 2020 ei tunnettu MIS- syndroomaa. Nyt sitä esiintyy lisääntyvästi.
MIS on alle 12- vuotiailla esiintyvä monitulehdus, joka iskee aivoihin, munuaisiin, pernaan, ruoansulatuskanavaan, silmiin ja ihoon.
Korona on lapsille pääsääntöisesti hyvin vaaraton, mutta tätä hyvin harvinaista syndroomaa aiheuttaa erittäin harvinaisissa tapauksissa k- viruksen piikkiproteiini. Nyt kuitenkin CDC:lle (Amerikan tautivirasto) on raportoitu 2020 toukokuun jälkeen jo yli 4000 tapausta, kiihtyvällä tahdilla ja tämä näyttäisi selkeästi liittyvän lasten piikityksiin Amerikassa. Lähes 40 lasta on kuollut.
Lähde
https://www.cdc.gov/mis/index.html

Hallitukselle ja medialla on taas lähetetty tietopakettia, pari pikku pätkää siitä:

Lasten rokottaminen
On aivan käsittämätöntä että lasten rokotuksia ajetaan näin aggressiivisesti. THL:n tilastot näyttävät että lapsille korona ei ole tappava ja niin sanottu long-covid on erittäin harvinainen lasten keskuudessa. Rokotus otetaan itsensä suojaamiseksi. Rokote ei estä taudin kantamista, ei sairastamista eikä edes tilastojen valossa kuolemaakaan. Taudissa joka käytännössä tappaa vain iäkkäitä monisairaita. Lapsien suojaaminen koronaan vastaan ei ole perusteltu millään perusteella.
Nyt on myös tullut outo keksintö että lasten pitäisi pystyä päättämään itsensä rokottamisesta. Lapsi ei voi olla vastuussa potentiaalisesti tappavasta tai loppuelämäksi vahingoittavasta lääkehoidon ottamisesta. Etenkin kun suora propaganda kohdistetaan heihin.
Tutkimuspaperien analyysia siitä mitä haittavaikutuksia ja kuinka usein lapset niitä saa.

MIS on alle 12- vuotiailla esiintyvä monitulehdus, joka iskee aivoihin, munuaisiin, pernaan, ruoansulatuskanavaan, silmiin ja ihoon.
Korona on lapsille pääsääntöisesti hyvin vaaraton, mutta tätä hyvin harvinaista syndroomaa aiheuttaa erittäin harvinaisissa tapauksissa k- viruksen piikkiproteiini. Nyt kuitenkin CDC:lle (Amerikan tautivirasto) on raportoitu 2020 toukokuun jälkeen jo yli 4000 tapausta, kiihtyvällä tahdilla ja tämä näyttäisi selkeästi liittyvän lasten piikityksiin Amerikassa. Lähes 40 lasta on kuollut.
Lähde
Aika huvittavaa, kun juuri tuossa yllä IL:ltä ostettu propaganda kertoo juuri päinvastaista viestiä ja muille kannoille ei ole annettu edes yhtä virkettä jutusta.

Täällä tulee välillä samanlaisia fiiliksiä. Ongelmanratkaisijatyypiksi tunnistan itsenikin. Tulee sellainen voimaton olo, kun tuntuu, että tajuaa mikä on ongelma ja miten sitä pitäisi lähteä ratkaisemaan, mutta ei voi tehdä asialle mitään. Ei nyt kuitenkaan uniin tule, eikä ole tarvinnut ammattiapua hakea. Onneksi on tolkun ihmisiä kavereina, jotka ovat havainneet samat ongelmat ja epäloogisuudet näissä koronajutuissa ja joiden kanssa näistä on voinut keskustella ihan livenäkin. Uutisten kommenttiosiot, twitter jne. saaneet kyllä monesti sykkeet nousemaan, kun ihmiset suoltavat sinne ihan mitä sattuu vailla logiikan häivääkään. Yksi juttu mikä on itsellä auttanut on kaikesta sellaisesta turhasta vihaamisesta irtipäästäminen. Aiemmin kun luki jotain typerää netistä tai kuuli jotain naurettavaa poliitikon suusta niin ajatteli juuri, että ei helvetti mikä idiootti, miten tuollainen on voinut päästä päättävään asemaan jne. ja sitten sitä jäi pitkäksi aikaa vatvomaan. Nykyään suhtaudun näihin enemmänkin sellaisina uhreina, eräänlaisina mielenterveyspotilaina. Yritän ymmärtää, mikä on saanut heidät ajattelemaan niin ja löytää edes jotain kuvitteellista logiikkaa sieltä taustalta, koska täytyyhän näiden ihmisten kai itse kuvitella olevansa oikeassa ja loogisia.
Itse olen ajatellut sen sillä tavalla että tämä sokea auktoriteettiuskovaisuus on lukemattomien sukupolvien aikana jalostunut geneettinen ominaisuus. Kautta historian auktoriteettien kyseenalaistajat on tapettu milloin milläkin verukkeella (noitia ym) joten sellainen ominaisuus ei ole periytynyt niin vahvasti kuin auktoriteettiusko. Tällä ominaisuudella on sekä hyviä että huonoja puolia sivilisaation luonnin kannalta. Tarvitaan jokin yhteinen päämäärä/usko jolla ihmiset tulevat yhteen ja työskentelevät yhteisen päämäärän eteen luoden uuden sivilisaation. Varjopuolena tässä on se että osalta ihmisistä puuttuu tyystin se aivojen osa joka kykenisi kyseenalaistamaan auktoriteetteja. Se ei ole älykkyydestä kiinni vaan geneettinen ominaisuus jossa ikäänkuin se aivojen osa puuttuu joka kykenisi kyseenalaistamaan yhtään mitään mitä auktoriteetit käskyttää. Valtaapitäville tämä nöyrä alistumisen ominaisuus on varmasti hyvin tiedossa, he tietävät että osa ihmisistä keksii vaikka tavan hengittää peräreiän kautta mikäli heille sellaista ohjeistetaan oman turvallisuutensa tähden.
Nämä geneettiset ominaisuudet, auktoriteettiuskovaisuus ja -uskomattomuus sisältävät myös avaimen sivilisaatioiden itsetuhoon minkä aikaa taidamme juuri elää. Jok'ikisellä sivilisaatiolla on oma elinkaarensa, nyt vain elämme tämän läntisen sivilisaation tuhon aikaa jonka raunioista kasvaa taas jotain uutta. Ikuinen sykli toistuu. Kun meno menee tarpeeksi hulluksi, osa auktoriteettiuskovaisista myös menettänee luottamuksensa valtaapitäviin jolloin sivilisaatiolle tulee lopullinen niitti. Nyt ei auta kuin syödä popcornia ja seurata vierestä tätä viihdyttävää esitystä, kun asioiden kululle ei kuitenkaan mitään mahda.

Tämä vahvaa bro-mutuilua ilman mitään lähteitä tai tieteellistä pohjaa :)

Lasten rokottaminen

Lähde

Jotain ihan käsittämätöntä meneillään... Ei tota riskiryhmään kuulumattomien rokotuksia voi millään järjellä perustella.

Sit vielä pienille lapsille. Ihan oikeesti mitä Vittua ?!!?

Back
Ylös Bottom