Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tämähän toimii myös että hakee tietentahtoen nuhan. Rokote ei tosiaan ole must.
Tuokin on vaihtoehto. Tosin kanta on sama kun Möykyllä jokunen sivu sitten et en mä nyt tietentahtoen itseäni mee sairastuttamaan millään.

Epäselvää on myöskin se kauan toi kestää jossain passissa. Eikös jossain päin ollut 6kk ja sitten piikille tjsp?

Paljonkos ajattelit että mun piikittäminen nopeuttaa pelleilyn loppumista? Mun perstuntuma-analysaattori sanoo et ehkä pari nanosekuntia. Tai sitten ei ollenkaan.

Sitähän tässä haetaan ettei enää tulis rajoituksia. Ja rokotuksilla tätä haetaan, et ei tarttis rajoittaa vaikka korona leviäiskin. Eksakt sekuntimääriä paha sanoa, mutta rakkaan hallituksemme on helpompi olla rajoittamatta, mitä enempi rokotettuja on. ja eihän tässä tyhjiössä olla, meillä tehdään samaa mitä tehdään muualla Euroopassa ja Euroopassa mitä mualla. It is what it is...

Sitähän tässä haetaan ettei enää tulis rajoituksia. Ja rokotuksilla tätä haetaan, et ei tarttis rajoittaa vaikka korona leviäiskin. Eksakt sekuntimääriä paha sanoa, mutta rakkaan hallituksemme on helpompi olla rajoittamatta, mitä enempi rokotettuja on. ja eihän tässä tyhjiössä olla, meillä tehdään samaa mitä tehdään muualla Euroopassa ja Euroopassa mitä mualla. It is what it is...
Näinko sanottiin natsisaksassakin kun porukkaa kärrättiin junan vaunuihin...
"tällästa se on kato muuallakin euroopassa"
"it is what it is"
"Hans kaasua!"

Näinko sanottiin natsisaksassakin kun porukkaa kärrättiin junan vaunuihin...
"tällästa se on kato muuallakin euroopassa"
"it is what it is"
"Hans kaasua!"

Kyllä mä ennemminkin sanoisin että jossain uskonlahkossa lapset delas, kun ei saanu rokottaa eikä lääkitä jne. ja joku poppamies virpo ja varpo oikeesti sairaita ilman pahaa lääketiedettä terveiksi.

Et järki käteen riskiarviointien kanssa.

Faktahan on se muuten, et koronapassi on susi jo syntyessä. Siel on jo nyt vaikeuksia saada tuloksia nopeesti kun 108k testiä oli muistaakseni analysoimatta. Mites kun pitää olla parturiin negatesti? Kun niitä rokottamattomia kumminkin on se 2-2,5miljoonaa. Kaaos.

It is what it is tosiaan, mutta ei se sitä tarkoita ettäkö mitä tahansa pitäisi lähteä tekemään. Mulla tulee liian vahvat fibat dystooppisista tieteisleffoista ja historiasta tästä koko touhusta ja täten en ole vapaaehtoisesti tähän touhuun lähdössä mukaan, vaikka tää mun venkulointi pitkittäisikin koko settiä(tuskin). Vielä selventääkseni, en usko rokotteesta sen kummemmin välttämättä haittaa olevan(hyötyä mahdollisesti, joo), mutta tää hiillostaminen onkin se mikä tästä tosissaan tekee selkäpiitä karmivaa varsinkin nyt kun aletaan passeista puhumaan.

Onneks toi negatiivinen todistus on helppo väärentää
Eikö sitä ole kaavailtu OmaKanta -järjestelmään? Silloin sen väärentäminen ei taida noin vain onnistua, kun OmaKantaan on pääsy vain tetveydenhuoltohenkilöstöllä.

Mitä sitten tapahtuu, jos jostakin KoronaPassi-tilaisuudesta alkaakin iso tartuntaketju?😳

En kyllä ymmärrä, miksi jollekin teatterin lippukassan myyjälle pitää näyttää omia terveystietojaan. Ne ovat kuitenkin vahvasti salassapidettäviä. Joku lakimuutos täytyy runnoa läpi pikavauhtia, jos koronapassi tulee käyttöön ☹

Kyllä mä ennemminkin sanoisin että jossain uskonlahkossa lapset delas, kun ei saanu rokottaa eikä lääkitä jne. ja joku poppamies virpo ja varpo oikeesti sairaita ilman pahaa lääketiedettä terveiksi.

Et järki käteen riskiarviointien kanssa.
Nyt se uskonlahko on koronahullut kuten sinä. Mikä oikea pandemia muuten vaatii ihmisten kiristämistä ja oikeuksien murentamista?

Hyvä mielipide koronapassista ja kirjoittajina erikoislääkäreitä.

Eikö sitä ole kaavailtu OmaKanta -järjestelmään? Silloin sen väärentäminen ei taida noin vain onnistua, kun OmaKantaan on pääsy vain tetveydenhuoltohenkilöstöllä.

En kyllä ymmärrä, miksi jollekin teatterin lippukassan myyjälle pitää näyttää omia terveystietojaan. Ne ovat kuitenkin vahvasti salassapidettäviä. Joku lakimuutos täytyy runnoa läpi pikavauhtia, jos koronapassi tulee käyttöön ☹
Tai pokelle baarin ovella.

Toi on mielestäni lähes mahdotonta väärentää. Ainakin näin äkkiseltään kun miettii.

It is what it is tosiaan, mutta ei se sitä tarkoita ettäkö mitä tahansa pitäisi lähteä tekemään. Mulla tulee liian vahvat fibat dystooppisista tieteisleffoista ja historiasta tästä koko touhusta ja täten en ole vapaaehtoisesti tähän touhuun lähdössä mukaan, vaikka tää mun venkulointi pitkittäisikin koko settiä(tuskin). Vielä selventääkseni, en usko rokotteesta sen kummemmin välttämättä haittaa olevan(hyötyä mahdollisesti, joo), mutta tää hiillostaminen onkin se mikä tästä tosissaan tekee selkäpiitä karmivaa varsinkin nyt kun aletaan passeista puhumaan.

Kyllä mä ton hyvin ymmärrän, mut mikä se ratkaisu on, jos ei rokotteet? Rokote paljon kivuttomampi ratkaisu kuin rajoitteet.
Tietty nyt jo sen verran hyvin rokotettu vanhusväestö ja riskiryhmät et ehkäpä voitaisiin mennä ilman mitäänkin. Mut pahoin pelkään että isojen kaupunkien isoista sairaaloista alkais taas ukaasit, että täyttä on ja jotain tehtävä ja sit kuitenkin iskis paniikki ja rajoitukset ja sykli taas.

Mitä sitten tapahtuu, jos jostakin KoronaPassi-tilaisuudesta alkaakin iso tartuntaketju?😳

Sirukortille tuo ilmeisesti on tulossa, ainakin bisnes finland (hallituksen toimeksiannosta) varmisti tuon laillisuuden jo alkukesästä. Tuohan käsittääkseni sitten vain ilmoittaa onko rokotukset ajantasalla vai ei.

Kyllä mä ton hyvin ymmärrän, mut mikä se ratkaisu on, jos ei rokotteet? Rokote paljon kivuttomampi ratkaisu kuin rajoitteet.
Tietty nyt jo sen verran hyvin rokotettu vanhusväestö ja riskiryhmät et ehkäpä voitaisiin mennä ilman mitäänkin. Mut pahoin pelkään että isojen kaupunkien isoista sairaaloista alkais taas ukaasit, että täyttä on ja jotain tehtävä ja sit kuitenkin iskis paniikki ja rajoitukset ja sykli taas.
Ja sit tulee seuraava; yritys x ei vaadi koronapassin näyttämistä. ''BOIKOTOIDAAN TUOTA TAPPAJA YRITYSTÄ''- keissit.

Popparit esille.

edit. mitä enemmän skenaarioita miettii, sitä isompi sirkus tulee.

Faktahan on se muuten, et koronapassi on susi jo syntyessä. Siel on jo nyt vaikeuksia saada tuloksia nopeesti kun 108k testiä oli muistaakseni analysoimatta. Mites kun pitää olla parturiin negatesti? Kun niitä rokottamattomia kumminkin on se 2-2,5miljoonaa. Kaaos.

Ei toi testihomma toimi ja kuka hullu ottaa testin jonkun baarireissun tai keikan takia?
Joko rokote tai sairastanu taudin. Unohdetaan testi.
Testit sopii matkailuun.
E: sitäpaitti rokotetuilla voi olla koronaa ja eihän altistuneetkaan päässy töihin vaikka testi negat, koska ei välttämäti näy. En ymmärrä miks noi testit tähän sotketaan.

Ei ne rajoitukset pysy. On kyllä ihme kun toivot semmosta.

Millon ne loppuu?Mä kuulin tänään radiosta että 3,7 milj suomalaista on ottanut rokotuksen.Sitten tuli tietoa rokote passista ja siitä minkälaiset ihmiset vastustaa sitä.Kuulemma vastustajat on sellasia lumihiutaleita jotka haluaa aina olla erilaisia yms.Ei mainintaakaan niistä useista jotka ovat jo kuolleet tohon piikkiin.Sillä radio novan? juontajalla on pakostikin kaikkeen poliittisesti korrekti mielipide kaikkeen tai se on entinen juontaja.

Ei toi testihomma toimi ja kuka hullu ottaa testin jonkun baarireissun tai keikan takia?
Joko rokote tai sairastanu taudin. Unohdetaan testi.
Testit sopii matkailuun.
E: sitäpaitti rokotetuilla voi olla koronaa ja eihän altistuneetkaan päässy töihin vaikka testi negat, koska ei välttämäti näy. En ymmärrä miks noi testit tähän sotketaan.
Siinä saa koronafanit vetää testiä ennen baaria ja sitten baarin jälkeen seuraavana päivänä toisenlaista testiä, kun tuli lähdettyä pilkun jälkeen jonkun monsterin matkaan ja kumeja ei ollut mukana.

Veitsenterällä eloa ja testaamista ja piikkiä ja sitten testataan taas

Mulla tulee liian vahvat fibat dystooppisista tieteisleffoista ja historiasta tästä koko touhusta ja täten en ole vapaaehtoisesti tähän touhuun lähdössä mukaan....

Ehkä kannattais kattoo välillä vaikka jonkun muun kategorian shaibaa töllöstä, niin ei pääsis ahistaa niin pahasti.

Joo ja sit aiheeseen: En kyllä ole taas uutisointia seurannut missä muodossa toi passi on suunnitteilla? Nythän pitää omakannasta tulostella ns. passi, jossa on siis qr koodi - jota näyttämällä pitäs päästä takas suomeen esim. norjasta. yms. tms. Eli miten toi passi sit ois eri? Näytät korttia (esim. pankki) tai kännykkää ja siitä luetaan jollain kännykällä sitten se koodi?

Jännä nähä mitä käy.

Back
Ylös Bottom