Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ei toki päätösvaltaa pitäisikään antaa, mutta varmasti monelle muulle kuin minullekin on tullut tänä keväänä vastaan tilanne, että vanhempi tai isovanhempi kysyy että mitähän tässä nyt pitäis rokotteen suhteen tehdä.
Se kysyit selvästi että päätösvalta olisi minulla. Ihmeellinen esimerkki mikä ei ole edes todellinen... vähän kuten koko pandemia. Keksit jotain ihme tilanteita.

Perusflunssasta jauhaminen on kyllä erinomainen "kuljen laput silmillä" -osoitus ja levy on jäänyt päälle pahasti. Joku vaan jaksaa pysyä uskossaan lujana ja hokea mantraansa.

Ihan kiva, että henkilöt x, y ja z ovat sairastaneet sen oireettomana/vähäoireisena. Kuten enemmistö onneksi tekee. Mutta eikö yhtään mietitytä, että miksi sitten a menehtyi, b joutui tehohoitoon ja c:llä on keuhkokudos kuin reikäjuustoa? Tätä ei tapahdu perusflunssassa.

Perusflunssasta jauhaminen on kyllä erinomainen "kuljen laput silmillä" -osoitus ja levy on jäänyt päälle pahasti. Joku vaan jaksaa pysyä uskossaan lujana ja hokea mantraansa.

Ihan kiva, että henkilöt x, y ja z ovat sairastaneet sen oireettomana/vähäoireisena. Kuten enemmistö onneksi tekee. Mutta eikö yhtään mietitytä, että miksi sitten a menehtyi, b joutui tehohoitoon ja c:llä on keuhkokudos kuin reikäjuustoa? Tätä ei tapahdu perusflunssassa.
Niin kuten aikaisemminkin flunsissa osalla menee rajummin ja isolla osalla ei.
Miksi et aikaisemmin ole ollut huolissasi heistä? Aloitit vasta kun iltalehti kirjoitti niin kassan päässä.

Entä ne +5000 ylipainoista mitkä kuolevat vuosittain suomessakin sekä kuinka moni makaa tällä hetkellä sairaalassa? Hiljaista on

Ei tähän usko liity. Et sinä panikoinut aikaisemminkaan influenssista joten miksi teet sitä nyt?

Elämässä voi tulla sairauksia tai ei tule sairauksia. Näihinkin voit vaikuttaa itse aika paljonkin edellämainituilla kunto+ravinto. Jos flunssa tulee niin sitten podetaan sitä muutama päivä.
Ei tämä eroa aikaisemmista flunssista mitenkään. Data suorastaan osoittaa sen että koko pandemia on täysin keinotekoinen ilmiö. Jännä kun tiedän tosiaan 85v mummon joka sairasti tämän ennen mitään piikkejä (tai no koronatesti näytti positiiivsta) ja ei ollut kummoinen kuulemma. Perus flunssa.

Joten usko ei liity mitenkään siihen, että koko paska on roskaa.
Yksinkertaistan ja tarkennan kysymystä, kumpi on oikea vaihtoehto:
a) Minä Roopeli uskon, luulen tai tiedän, että koronarokote pienentää riskiryhmäläisen todennäköisyyttä sairastua taudin vakavaan muotoon
b) Minä Roopeli uskon, luulen tai tiedän, että koronarokote ei pienennä riskiryhmäläisen todennäköisyyttä sairastua taudin vakavaan muotoon

a) Minä Roopeli uskon, luulen tai tiedän, että koronarokote pienentää riskiryhmäläisen todennäköisyyttä sairastua taudin vakavaan muotoon
b) Minä Roopeli uskon, luulen tai tiedän, että koronarokote ei pienennä riskiryhmäläisen todennäköisyyttä sairastua taudin vakavaan muotoon
Turha rokote. Se varmasti selvisi jo kirjoituksestani ja sen vääntäminen on ajanhukkaa.

Sulta puuttuu tuosta kokonaiskuva. Pari olennaista pointtia:
  • Rokote voi hyvin pienentää riskiryhmäläisen todennäköisyyttä sairastua vakavaan tautiin sitä seuraavan 6 kk aikana, jonka jälkeen teho saattaa heikentyä ja tarvitaan uusi annos.
  • Rokote voi hyvin pienentää riskiryhmäläisen todennäköisyyttä sairastua vakavaan tautiin, mutta siitä voi seurata pitkällä aikavälillä sivuvaikutuksia, jotka saattavat olla pahempia kuin itse tauti
Huom. Tämä ei ole saivartelua, vaan erittäin olennaista pohdiskelua/riskianalyysia.

• Rokote voi hyvin pienentää riskiryhmäläisen todennäköisyyttä sairastua vakavaan tautiin sitä seuraavan 6 kk aikana, jonka jälkeen teho lakkaa ja tarvitaan uusi annos.
  • Rokote voi hyvin pienentää riskiryhmäläisen todennäköisyyttä sairastua vakavaan tautiin, mutta siitä voi seurata pitkällä aikavälillä sivuvaikutuksia, jotka saattavat olla pahempia kuin itse tauti
Huom. Tämä ei ole saivartelua, vaan erittäin olennaista pohdiskelua/riskianalyysia.
Tuo on hyvä tarkennus. Tämänhetkisen datan mukaan piikki on pelastanut ikäihmisiä, kuten aiemmatkin influpiikit, mutta kuinka usein jatkossa pitää piikittää ja tuleeko pidemmän ajan päästä sivareita. Näistähän ei ole vielä kunnon dataa.

• Rokote voi hyvin pienentää riskiryhmäläisen todennäköisyyttä sairastua vakavaan tautiin sitä seuraavan 6 kk aikana, jonka jälkeen teho saattaa heikentyä ja tarvitaan uusi annos.
Joo ihan oleellisia pointteja nämä on ilmanmuuta.

Hyvä kirjoitus rokotteista ja passeista:

Koska meillä Sanna lausuu näin:

In Israel, the language used to describe the unvaccinated is depressingly divisive. 'Those who refuse vaccines are endangering their health, those around them and the freedom of every Israeli citizen,' said prime minister Naftali Bennett. 'Those who refuse vaccines hurt us all because if all of us were vaccinated we would all be able to maintain daily life.' The unvaccinated are to be barred from much of public life, from cinemas to synagogues, unless they get tested.

Hyvä kirjoitus rokotteista ja passeista:

Koska meillä Sanna lausuu näin:

In Israel, the language used to describe the unvaccinated is depressingly divisive. 'Those who refuse vaccines are endangering their health, those around them and the freedom of every Israeli citizen,' said prime minister Naftali Bennett. 'Those who refuse vaccines hurt us all because if all of us were vaccinated we would all be able to maintain daily life.' The unvaccinated are to be barred from much of public life, from cinemas to synagogues, unless they get tested.
Tulee mieleen joku ehdollistaminen.
Ei tässä terveyttä ajeta vaan ihmisten kontrollointia ja alistamista.

Back
Ylös Bottom