Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ei voi.

Koska täytyy olla vastuullinen 😇😇😇

Mielummin koitan elää tässä tilanteessa niin normaalisti kuin se vaan on mahdollista. Tullut jo liikaa vastaan näitä juttuja, että on noudatettu turvavälejä, turparätit naamalla kaupassa ja hyvässä lykyssä tilattu safkat kotiin. Silti se korona tuli jostain kylään, vaikka on noudattanut ties mitä ohjeistuksia ja määräyksiä.

Mielummin elän normaalisti ja jos se omalle kohdalle tulee niin se on tullakseen. Enemmän se vituttaa, että on koittanut oikein varomalla varoa ja sit se napsahtaa!

Asiasta kukkaruukkuun, mistä voi tietää, että onko sairastunut koronan jos se osalla on oireeton?

Totta kai se kuulostaa, koska normaalisti se on idioottien sanavalinta mutta muutkin sitä saavat käyttää.
Se toiminta mistä kerrot ei ole vastuullista. Täten vastuullista sanan käyttö on idiotismia. Itse sanan käyttö ei tee suoraan idioottia kenestäkään mutta esim. sen jatkuva käyttö tekee siitä idioottimaista siitä viestettelystä.

Se toiminta mistä kerrot ei ole vastuullista. Täten vastuullista sanan käyttö on idiotismia. Itse sanan käyttö ei tee suoraan idioottia kenestäkään mutta esim. sen jatkuva käyttö tekee siitä idioottimaista siitä viestettelystä.
Testeissä käymisen lopettaminen on tässä tilanteessa vastuullisin mahdollinen helposti toteutettava teko.

Kuuluuko sun normaaliin influenssasta tappelu Pakkotoistolla? Tuon lisäksi mulla on ainakin jäänyt muutama ulkomaanmatka, bändikeikka ja baarireissu tekemättä. Siihen päälle pakkomaskittuminen tietyissä paikoissa ja vielä pieni yleisvitutus koko hommasta, niin ei tämä ihan normaalilta tunnu
Heh. No kieltämättä on jäänyt ulkomaan matkailu pois. Mutta en laske sinänsä normaaliin muutenkaan lomailua, koska se on itselle ainakin aina jotain uutta. Samalla tavalla ne suunnitelmat on välillä menny puihin työn tai sairastelun takia. Joten mielestäni on ihan normaali tilanne. Jos saivartelemaan lähdetään, niin tossa ois yks ilta voinu vielä pari kaljaa ottaa kun vetäsisivät ovet kiinni baareista. Mutta menikö siinä mitään pilalle? Tuskin.

Nyt on alkanut kuulla puhetta työnantajapuolelta kolmannesta rokotteesta. Niin se vaan tulee, vaikken alkuvuodesta olisi uskonut.

Mediassa rummutetaan rokotepassia jo siihen malliin, että eiköhän sekin ole valmisteilla.

Päästäänkö tästä ikinä?

Vieläkö joku täällä jankkaa kuinka elää normaalisti tämän pandemian keskellä? :)

No ei ainakaan itseä ole juurikaan koskenut. Saa nähdä miten jatkossa. Se olisi perseestä jos kuntosalille joutuisi jonku passin hommaan. En vieläkään älyä tuon ideaa. Eli rokotetut saavat levittää virusta keskenään kun on passi, mutta ilman passia et saa tulla levittämään sitä vaikka otat itse riskin? Eikö halukkaat ole jo rokotettu niin mihin tarvii passia? Sairaalat ei kuitenkaan enää kuormitus niin mikähän tässä nyt on se ongelma? Eikö riitä ovelle kyltti missä varoitetaan mahdollisuudesta saada tartunta tai vaikka vakava tartunta, ellei ole rokotetta? Siinä voi silloin jokainen miettiä meneekö sisään ja ottaa riskin. Eiköhän oikeasti riskiryhmään kuuluvat sen verran älyä että eivät mene ilman rokotetta.
Eri asia sitten jos ulkomaille matkustaa ja siellä vaaditaan todistus. Sama voisi olla Suomen rajoilla että joku todistus vaaditaan, mutta Suomen sisällä en ymmärrä ideaa.

Eiköhän siellä joku Kiuru mieti että millä helvetillä ne hyväkuntoiset kusipää nuoret saadaan piikille. Hoksaa sitten että kuntosaleille ja harrastus paikkohin vaaditaan se passi. Siinä saa sitten nuoret miettiä lopettaako urheilun vai meneekö piikille.

Testeissä käymisen lopettaminen on tässä tilanteessa vastuullisin mahdollinen helposti toteutettava teko.
No eihän ole. Koska sinä et päätä, enkä minä mikä on vastuullista. Vastullisinta tässä vaiheessa olisi olla ottamatta kantaa koko koronaan.
Sekään ei ole vastuullista käydä kaupassa ilman maskia. Mutta ei se siitä vastuutontakaan tee.

Tänään sekä 1, 2, 3 ja 4 viikkoa sitten
sairaalahoidossa  57 55 41 44 38
heistä tehohoidossa  6 10 8 7 7
menehtyneitä viikossa raportointipäivän mukaan  2 2 2 3 0

Oisko ollu noin 60-90 sairastumista ollu vanhain/palvelutalossa.

edit. mä olen varma et eilen uutisissa luin ton vanhustentalo homman. Miks mä en löydä uutista? Oonko mä nähny unta?!

Päivän tärkein numero on 765. Ollaan jo ihan talven ennätyksien tuntumassa. Kyllä siellä neuvostossa alkaa paniikki varmaan olemaan jo niin iso että puskee kohta heikoimmasta kohdasta ulos.

Miks vitus siel testeis pitää juosta ? Jos oot kipee niin jää himaan sairastaa pois niinku 2019
No jos on työkykyinen, mutta vähän jotain flunssaa niin työnantaja voi vaatia että käy testissä. Ehkä siinä tietysti voisi itse sanoa että ei kykene töihin kun niin pahat oireet ja odotella vaan kotona saikulla että milloin kehtaa mennä töihin. Moni ei varmaan vaan kehtaa jäädä kotiin jos tietää että pystyy tekeen työt aivan hyvin.

Tänään sekä 1, 2, 3 ja 4 viikkoa sitten
sairaalahoidossa  57 55 41 44 38
heistä tehohoidossa  6 10 8 7 7
menehtyneitä viikossa raportointipäivän mukaan  2 2 2 3 0

Oisko ollu noin 60-90 sairastumista ollu vanhain/palvelutalossa.

edit. mä olen varma et eilen uutisissa luin ton vanhustentalo homman. Miks mä en löydä uutista? Oonko mä nähny unta?!
Tämähän viittaa siihen, että tilanne alkaa helpottamaan ja rokotekin toimii.

Että sinänsähän testeissä käynti ja sitäkautta tartuntojen määrä on hyvä mittari, kun siitä voi nyt vähän ottaa osviittaa että vakavien komplikaatioiden määrä prosentuaalisesti laskee mitä korkeampi on rokotusaste ja täten mitä korkeammalle päästään rokotusaseessa niin sitä lähempänä ollaan rajoitusten poistamista. Vai liekö menee näin helposti.

Mielummin koitan elää tässä tilanteessa niin normaalisti kuin se vaan on mahdollista. Tullut jo liikaa vastaan näitä juttuja, että on noudatettu turvavälejä, turparätit naamalla kaupassa ja hyvässä lykyssä tilattu safkat kotiin. Silti se korona tuli jostain kylään, vaikka on noudattanut ties mitä ohjeistuksia ja määräyksiä.

Mielummin elän normaalisti ja jos se omalle kohdalle tulee niin se on tullakseen. Enemmän se vituttaa, että on koittanut oikein varomalla varoa ja sit se napsahtaa!

Asiasta kukkaruukkuun, mistä voi tietää, että onko sairastunut koronan jos se osalla on oireeton?

Jostain syystä minua ei yllätä nämä, että suojaudutaan helvetin hyvin, lotrataan käsidesillä ja pelätään niin älyttömänä ja sitten saadaankin tauti. Eikös tuollainen toimita ole just omiaan laskemaan vastustuskykyä? Paras varmasti vaan ottaa rennosti, urheilla ja jopa hieman altistaa itseään kaikenlaisille pöpöille. Ei tietenkään tahalleen kannata yrittää tautia hommata tai mennä yskivän tyypin naaman eteen nuuhkimaan.

Tämähän viittaa siihen, että tilanne alkaa helpottamaan ja rokotekin toimii.

Että sinänsähän testeissä käynti ja sitäkautta tartuntojen määrä on hyvä mittari, kun siitä voi nyt vähän ottaa osviittaa että vakavien komplikaatioiden määrä prosentuaalisesti laskee mitä korkeampi on rokotusaste ja täten mitä korkeammalle päästään rokotusaseessa niin sitä lähempänä ollaan rajoitusten poistamista. Vai liekö menee näin helposti.
Ja vakavien komplikaatioiden määrä prosentuaalisesti laskee mitä suurempi on testausmäärä. Siksi en oikein ymmärrä miksi jotkut vaatii testeissä käynnin lopettamista. Se auttaa, mutta vain hetkeksi, kunnes irti on sellainen helvetti rajoitusten kanssa ettei ole ennen nähty.

Ja vakavien komplikaatioiden määrä prosentuaalisesti laskee mitä suurempi on testausmäärä. Siksi en oikein ymmärrä miksi jotkut vaatii testeissä käynnin lopettamista. Se auttaa, mutta vain hetkeksi, kunnes irti on sellainen helvetti rajoitusten kanssa ettei ole ennen nähty.
Tämä on juurikin se pointti, miksi lopettaa testeissä käyminen. Kun ei saada dataa siitä, ollaanko perus/kiihtymis/leviämisvaiheessa niin rajoituksia ei voida tehdä. Itse tautihan on tällä hetkellä käytännössä jo vaaraton eli sairaalassa olevien määrä ei kasva ja kuolemat on nollassa. Tällä tavalla tehtäisiin hallituksesta aseeton yrittäjien häirintää vastaan. Tavallaan tehtäsiin siis myös hallituksesta vaaraton yrittäjille, jos sosialismia ei lasketa.

Back
Ylös Bottom