Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Mä mietin itse asiassa tätä samaa kun puhuit siitä rokotuspassin väärentämisestä. Mietin, että mahtaako niillä olla joku oikein virallisen oloinen järjestelmä mistä ne sen näkee ja silloinhan väärentäminen ei ole edes vaihtoehto. Mutta en tosiaan tiedä miten se toimii.
En usko. Olen koko taman pelleilyn ajan kulkenut maasta toiseen duunin takia ja luulen etta monessa maassa vaaditaan rokotusten lisaksi negatiivinen pcr testi leimoilla ja pdf/paperi muodossa lisaksi/kylkeen. QR koodilla tulee vaan onko rokotus tai ei ja ainakin viela siella lukee etta "this is not travel document".

"Korona on kuulemma "kiihtymisvaiheessa". No mä kävin taas katsomassa faktat ja tilastot. Ne ei nykyään tosin meinaa enää mitään, mutta silti mielenkiintoista.
Suomessa kuolee 0.18 monisairasta vanhusta MILJOONASTA koronaan tällä hetkellä. Samaa luokkaa varmaan kuin kuolemat salamaniskuihin. Eli sellainen on tää "kiihtymisvaihe", millä perustellaan taas seuraavia rajoituksia ja rokotepasseja ja koulujen sulkemisia. Siis miten tällainen voi mennä läpi ihmisille, onko jengi ihan vitun vajaaälyisiä?"

Kysymys oli mitä ilmeisemmin retorinen.....

225335973_10226613944720378_2487553514943784570_n.jpg

Noita kuvia stadin puistoissa ku kattelee ni väistämättä tulee yksi asia mieleen, sen lisäksi että nurtsit on ulosteiden ja oksennuksen kyllästämät. Kuhan joudetaan ni hoksataan että punkkien levittämät taudit riehuvat nuorison keskuudessa, tossahan on jo muutama vuosi kerrottu että stadin puistot kuhisee verenhimoisia punkkeja.

Mukava lääkärin ihmetellä mystisiä oireita ja mietiskellä mikähän tauti tälläkin tyypillä on.

Viimeksi muokattu:
No mitäs ihmisten pitäisi asialle tehdä?
Päinvastoin mitä meille pakotetaan.

Ei maskeja
Ei rokotteita
Ei huolta turvaväleistä
Kaikki kiristystoimet torpataan eikä noudateta
Koko korona ohitetaan eikä mikään firma tai taho vaadi mitään koronakiristystoimia

Pandemia olisi siinä.

No mitäs ihmisten pitäisi asialle tehdä?
Jos meinaat että miten tämmöisen vajaaälyisen enemmistön saisi kuuntelemaan järkipuhetta, niin ei mitenkään, ainakaan niin kauan kuin "asiantuntijat" hallitus ja media suoltavat tätä pelkopanikkia, ja pseudotiedettä. Valtaosalle ei auta enää yhtään vaikka heille kuinka tarjoilisi tutkimuksia, seurantadataa yms... Ikävä tosiasia on, että pelko voittaa järjen.

Olemme hävinneet tämän taistelun, olemme vääjämättömästi matkalla kohti uutta maailmaa (neuvostoliitto 2.0) Jossa ihmisoikeudet ovat käytännössä poistettu, jossa valtaa pitävät hallitukset ja globaalit suuryritykset, PK-sektori on tuhottu yms.

Tosiaan pointtina ei välttämättä ole se, että tekee rokotetun elämästä helpompaa, vaan että mestat saa olla auki ja talous pyörii kuin ennenkin ja asiat pysyy ennustettavina talouden suhteen.
Eihän tää mikään hyvä systeemi ole tai mitenkään optimaalinen, mutta se on joku systeemi sen varalle että tilanne pahenee. Ilman mitään systeemiä menee sitten paikat kiinni. Tietysti kun suojaavuus uusia variantteja vastaan on suht heikko, niin riskinä enempi vakava sairastuminen kuin tartuttaminen. Pitäiskö sulkea paikkoja yli viiskymppisiltä samalla perusteella? Rokote kuitenkin tasavertaisempi, kaikki voi ottaa, kaikille ilmainen ja suojaa kaikkia. Valvonnan toteutus on kyllä hankala ja ollaan siellä perusoikeuksien maastossa. Mutta tosiaan jos jotain poikkeustilaa pistetään päälle, niin kahden rokotuksen ihmiset vois jatkaa normielämää ja sitä myöden myös yritykset.
Mutta saas nähdä, voi olla että tämä jää vaan markkinointikampanjaksi rokotteelle.
Matkustamisessa tämä systeemi jo, eikä siinä mitään "passia" tarvita, sieltä se tietokannasta löytyy onko piikit saatu ja that's it. Mun mielestä vähän outoa että asiaa markkinoidaan tämän passi-sanan kautta.

Jos sulla on 2 rokotetta ja silti voit saada taudin ja tartuttaa niin miks pitäis olla joku etuoikeus päästä ravintolaan? Taloushan pyörii teollisuuden aloilla todella hyvin mikä on aika jännää.. Mites kun yrittäjänä en ota rokotetta, laitanko firman kiinni sitte ja 15 henkeä potkin pihalle?

Jos sulla on 2 rokotetta ja silti voit saada taudin ja tartuttaa niin miks pitäis olla joku etuoikeus päästä ravintolaan?
Voisi ainakin veikata, että vaikka rokotetut voivatkin etenkin deltavariantin saada, on a) todennäköistä että saavat sen harvemmin kuin rokottamattomat, b) levittävät virusta vähemmän ja lyhyempiä aikoja kuin rokottamattomat keskimäärin. En tiedä löytyykö b:stä vielä tutkimustietoa.

Ei sillai että näkisin itsekään passin käytössä tällä hetkellä hirveästi pointtia. Mutta mielestäni olisi jees jos yksityiset ravintoloitsijat, kuntosaliyrittäjät, tapahtumanjärjestäjät jne voisivat halutessaan passia edellyttää. Asiakkaat sitten voisivat äänestää jaloillaan jos passin vaatiminen ärsyttää.

Jos meinaat että miten tämmöisen vajaaälyisen enemmistön saisi kuuntelemaan järkipuhetta, niin ei mitenkään, ainakaan niin kauan kuin "asiantuntijat" hallitus ja media suoltavat tätä pelkopanikkia, ja pseudotiedettä. Valtaosalle ei auta enää yhtään vaikka heille kuinka tarjoilisi tutkimuksia, seurantadataa yms... Ikävä tosiasia on, että pelko voittaa järjen.

Olemme hävinneet tämän taistelun, olemme vääjämättömästi matkalla kohti uutta maailmaa (neuvostoliitto 2.0) Jossa ihmisoikeudet ovat käytännössä poistettu, jossa valtaa pitävät hallitukset ja globaalit suuryritykset, PK-sektori on tuhottu yms.
Ei kun meinaan sitä, että syytät tästä kovasti "ihmisiä", mutta kuulut ihan samaan joukkoon itsekin. Mitään konkreettista et ole varmaan tehnyt tämän huulluuden loppumisen edistämiseksi, mutta silti tämä on kaikkien muiden vika. Vai odotatko että joku muu saa tehdä asialle jotain ja ne jotka ei tee on idiootteja joille menee kaikki läpi? Silloin siihen idioottien joukkoon kuuluu lähes koko Suomi tämän ketjun pahimpia huutajia myöden.

Ihan oikeasti tämä ei tosiaan mene kaikille läpi eikä kaikki ole idiootteja, mutta omat vaikutusmahdollisuudet nähdään rajallisiksi. Mussa on myös se puoli joka haluaa huutaa, että tää on ihan hirveää paskaa ja ihmiset on idiootteja kun tämän hyväksyvät, mutta sit tajuan että olen itse ihan yhtä idiootti koska hiljaisesti tämän hyväksyn. Se on suurin syy miksi pidän tällaista puolivälin linjaa. On paljon mukavampi olla kun ei ole koko ajan niin helvetin ärsyyntynyt asiasta mille ei itse mitään voi.

Päinvastoin mitä meille pakotetaan.

Ei maskeja
Ei rokotteita
Ei huolta turvaväleistä
Kaikki kiristystoimet torpataan eikä noudateta
Koko korona ohitetaan eikä mikään firma tai taho vaadi mitään koronakiristystoimia

Pandemia olisi siinä.
Tai jos jokaisen saisi tekemään edes yhden pienen vastuullisen teon eli lopettamaan testeissä käymisen niin sekin riittäisi. Tavalla tai toisella testimäärät pitäisi saada pienenemään enintään sadasosaan nykyisestä. Tämän jälkeen taruntaluvut näyttäisivät päivätasolla 1-2:ta, ja pandemia olisi ohitse.

Nyt siis tapahtuu juuri päinvastoin. Alkuviikosta oli juttua, että nyt testeihin tullaan todella paljon. Olikohan jopa 20000/päivä. Miettikää kuinka vastuutonta käytöstä ihmisiltä. Aivan kuin he eivät edes haluaisi pandemian loppuvan.

Ei kun meinaan sitä, että syytät tästä kovasti "ihmisiä", mutta kuulut ihan samaan joukkoon itsekin. Mitään konkreettista et ole varmaan tehnyt tämän huulluuden loppumisen edistämiseksi, mutta silti tämä on kaikkien muiden vika. Vai odotatko että joku muu saa tehdä asialle jotain ja ne jotka ei tee on idiootteja joille menee kaikki läpi? Silloin siihen idioottien joukkoon kuuluu lähes koko Suomi tämän ketjun pahimpia huutajia myöden.

Ihan oikeasti tämä ei tosiaan mene kaikille läpi eikä kaikki ole idiootteja, mutta omat vaikutusmahdollisuudet nähdään rajallisiksi. Mussa on myös se puoli joka haluaa huutaa, että tää on ihan hirveää paskaa ja ihmiset on idiootteja kun tämän hyväksyvät, mutta sit tajuan että olen itse ihan yhtä idiootti koska hiljaisesti tämän hyväksyn. Se on suurin syy miksi pidän tällaista puolivälin linjaa. On paljon mukavampi olla kun ei ole koko ajan niin helvetin ärsyyntynyt asiasta mille ei itse mitään voi.
Mistä sinä tiedät mitä olen tehnyt, ja mitä en, et mistään! Täällä kirjoitan (räävin suutani) nimimerkin takaa, joten se mitä teen omalla nimelläni, ja naamallani en voi niitä tänne yhdistää, eli kyllä minä teen myös muuta, kuin vain kiukuttelen netissä, vaikka olenkin jo ymmärtänyt asian hyödyttömyyden, siitä myös kumpuaa tällä hetkellä tuntemani syvä pettymys, jopa halveksunta ihmisiä kohtaan.

Mistä sinä tiedät mitä olen tehnyt, ja mitä en, et mistään! Täällä kirjoitan (räävin suutani) nimimerkin takaa, joten se mitä teen omalla nimelläni, ja naamallani en voi niitä tänne yhdistää, eli kyllä minä teen myös muuta, kuin vain kiukuttelen netissä, vaikka olenkin jo ymmärtänyt asian hyödyttömyyden, siitä myös kumpuaa tällä hetkellä tuntemani syvä pettymys, jopa halveksunta ihmisiä kohtaan.
Kunhan arvailen, koska suurin osa ei tosiaan tee yhtään mitään, sen kun soittaa suutaan. Tuollainen arvailu on siinä mielessä turvallista, että sen osumatarkkuus on lähes sata. Ollaan hirveän vihaisia kaikille muille vaikka itse ollaan ihan samanlaisia.

Ja sit taas toisaalta voiko tästä tosiaan syyttää "ihmisiä"? Voidaanko olettaa, että jokainen joka ei tee mitään, on idiootti joka hiljaisesti hyväksyy kaiken? No ei voida.

Tai jos jokaisen saisi tekemään edes yhden pienen vastuullisen teon eli lopettamaan testeissä käymisen niin sekin riittäisi. Tavalla tai toisella testimäärät pitäisi saada pienenemään enintään sadasosaan nykyisestä. Tämän jälkeen taruntaluvut näyttäisivät päivätasolla 1-2:ta, ja pandemia olisi ohitse.

Nyt siis tapahtuu juuri päinvastoin. Alkuviikosta oli juttua, että nyt testeihin tullaan todella paljon. Olikohan jopa 20000/päivä. Miettikää kuinka vastuutonta käytöstä ihmisiltä. Aivan kuin he eivät edes haluaisi pandemian loppuvan.
Testeissä käydään näemmä kuin viimeistä päivää:
1627546870369.webp

Tämä! En kyllä ymmärrä minkä takia siellä testeissä hypätään jatkuvasti. Porukka varmaan oikein toivoo että löytyis koronaa

Back
Ylös Bottom