Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tuota ei ole tarkoitettu irroittaa tuota lausetta asiakokonaisuudesta. Mutta siinä olet aivan oikeassa, että noita suosituksia ei ole tarkoitettu noudatettavaksi kirjaimellisesti.

Ja tuskin kaikki suosituksetkaan on ihan tätä päivää, varsinkaan jos niitä kirjaimellisesti meinaa noudattaa.

No jokatapauksessa koulussa on rasvatonta maitojuomaa ja margariiniä. Suositusten mukaisesti

Onkohan muuten syksyllä enää mitään mahdollisuutta päästä yhdellekään kuntosalille ilman rokotetta (tai tikkutestiä ennen jokaista treenikertaa)?

Hommahan tulee kai menemään niin, että tilanteen ollessa "kriittinen", kuntosaleja vaaditaan pistämään ovensa kiinni, elleivät ota passijärjestelmää käyttöön. Kaikki saliyrittäjät on siten pakotettu ottamaan passit käyttöön, tai joutuvat pitämään salin suljettuna.

Entäs ne saliyrittäjät, ravintoloitsijat ym. jotka eivät ole ottaneet rokotetta. Eivät varmaan saa oleskella oman yrityksensä tiloissa?

Varmaan yksinään tietysti saisivat, mutta ei saa pitää auki asiakkaille. Lähtökohta lienee sama kuin keväällä eli sali suljetaan, mutta sitten sanotaan, että "oma valinta" - saat ottaa passijärjestelmän käyttöön niin sali pysyy auki.

En usko että se on millään tapaa vaarallinen tauti verrattuna influenssaan. Muuten meillä olis ruumiita enemmän, mutta se on tappanut vähemmän mitä influenssat. En usko, se on pelkkä vitun tuhnu verrattuna tappavasti tehokkaampaan normaaliin lentsuun johon joka vuosi kuolee 500-2000.

Se nyt ei varsinaisesti olen uskon asia vaan asiaa on ihan tutkittukin. Tuo juttu on jo viime vuodelta, mutta eipä tuo lukema ole juuri muuttunut. Itsekin näkisin, että pikkuhiljaa tulisi palata normaalin mutta en minä silti
viitsisi näitä juttuja ihan omasta päästäni keksiä.

Vääntäkääs mulle nyt rautalangasta että kuka tuosta koronapassista hyötyy ja millä tavalla?
Enkä tarkoita että pääsisi eri paikkoihin ja matkustamaan vaan miten niiden käyttäjät siitä hyötyy?

Vääntäkääs mulle nyt rautalangasta että kuka tuosta koronapassista hyötyy ja millä tavalla?
Enkä tarkoita että pääsisi eri paikkoihin ja matkustamaan vaan miten niiden käyttäjät siitä hyötyy?
Terveyteen perustuvia hyötyjä ei tietenkään ole vaan kyseessä on poliittinen passi. Hieman niin kuin oikean värinen puoluekirja joissain valtioissa. Se tekee elämästä helpompaa.

Terveisiä Israelista:

More recently, they ran another analysis. This time, they looked at cases between June 20 and July 17. In that period, they estimated, the vaccine’s effectiveness was even lower: just 39 percent against infection.

Still, they estimated that the vaccine’s effectiveness against serious disease remained high, at 91.4 percent.

Terveisiä Israelista:

More recently, they ran another analysis. This time, they looked at cases between June 20 and July 17. In that period, they estimated, the vaccine’s effectiveness was even lower: just 39 percent against infection.

Still, they estimated that the vaccine’s effectiveness against serious disease remained high, at 91.4 percent.

Ihan täyttä hepreaa nuo israelilaisten horinat.

Terveyteen perustuvia hyötyjä ei tietenkään ole vaan kyseessä on poliittinen passi. Hieman niin kuin oikean värinen puoluekirja joissain valtioissa. Se tekee elämästä helpompaa.
Se on just näin. Joku voi kannattaa sitä sen takia, jos sen avulla saataisiin rajoituksia purettua ja talous rullaamaan. Kaikki paikat saa olla auki niin kuin ennenkin, mutta sisään vain rokotetut. Se tosiaan tekee elämästä helpompaa ihan jokaiselle jolla se on, vaikka järkeen se ei perustukaan.

Joku toinen voi ajatella, että passi käyttöön perkele heti, koska minä olen oman osuuteni tehnyt rokottautumalla eikä ole oikein, että siipeilevä porukka saa samat oikeudet.

Joku voi ajatella, että vittu ihan sama, ei kaivele mun persettä, koska olen rokotteen ottanut.

Sit on tietysti niitä jotka panikoi taudista, mutta se nyt ei kuulu näihin poliittisiin syihin.

Se on just näin. Joku voi kannattaa sitä sen takia, jos sen avulla saataisiin rajoituksia purettua ja talous rullaamaan. Kaikki paikat saa olla auki niin kuin ennenkin, mutta sisään vain rokotetut. Se tosiaan tekee elämästä helpompaa ihan jokaiselle jolla se on, vaikka järkeen se ei perustukaan.

Tosiaan pointtina ei välttämättä ole se, että tekee rokotetun elämästä helpompaa, vaan että mestat saa olla auki ja talous pyörii kuin ennenkin ja asiat pysyy ennustettavina talouden suhteen.
Eihän tää mikään hyvä systeemi ole tai mitenkään optimaalinen, mutta se on joku systeemi sen varalle että tilanne pahenee. Ilman mitään systeemiä menee sitten paikat kiinni. Tietysti kun suojaavuus uusia variantteja vastaan on suht heikko, niin riskinä enempi vakava sairastuminen kuin tartuttaminen. Pitäiskö sulkea paikkoja yli viiskymppisiltä samalla perusteella? Rokote kuitenkin tasavertaisempi, kaikki voi ottaa, kaikille ilmainen ja suojaa kaikkia. Valvonnan toteutus on kyllä hankala ja ollaan siellä perusoikeuksien maastossa. Mutta tosiaan jos jotain poikkeustilaa pistetään päälle, niin kahden rokotuksen ihmiset vois jatkaa normielämää ja sitä myöden myös yritykset.
Mutta saas nähdä, voi olla että tämä jää vaan markkinointikampanjaksi rokotteelle.
Matkustamisessa tämä systeemi jo, eikä siinä mitään "passia" tarvita, sieltä se tietokannasta löytyy onko piikit saatu ja that's it. Mun mielestä vähän outoa että asiaa markkinoidaan tämän passi-sanan kautta.

Tosiaan pointtina ei välttämättä ole se, että tekee rokotetun elämästä helpompaa, vaan että mestat saa olla auki ja talous pyörii kuin ennenkin ja asiat pysyy ennustettavina talouden suhteen.
Eihän tää mikään hyvä systeemi ole tai mitenkään optimaalinen, mutta se on joku systeemi sen varalle että tilanne pahenee. Ilman mitään systeemiä menee sitten paikat kiinni. Tietysti kun suojaavuus uusia variantteja vastaan on suht heikko, niin riskinä enempi vakava sairastuminen kuin tartuttaminen. Pitäiskö sulkea paikkoja yli viiskymppisiltä samalla perusteella? Rokote kuitenkin tasavertaisempi, kaikki voi ottaa, kaikille ilmainen ja suojaa kaikkia. Valvonnan toteutus on kyllä hankala ja ollaan siellä perusoikeuksien maastossa. Mutta tosiaan jos jotain poikkeustilaa pistetään päälle, niin kahden rokotuksen ihmiset vois jatkaa normielämää ja sitä myöden myös yritykset.
Mutta saas nähdä, voi olla että tämä jää vaan markkinointikampanjaksi rokotteelle.
Matkustamisessa tämä systeemi jo, eikä siinä mitään "passia" tarvita, sieltä se tietokannasta löytyy onko piikit saatu ja that's it. Mun mielestä vähän outoa että asiaa markkinoidaan tämän passi-sanan kautta.
Mutta ei kait ulkomaiden viranomaiset pääse käsiksi suomalaisten dataan vai tarkoitatko, että kunti voi näyttää passintarkastuksessa x maahan saapuessaan noita tietojaan puhelimesta?

Lisää rajoituksia
20210729_091025.webp

Mutta ei kait ulkomaiden viranomaiset pääse käsiksi suomalaisten dataan vai tarkoitatko, että kunti voi näyttää passintarkastuksessa x maahan saapuessaan noita tietojaan puhelimesta?
Mä mietin itse asiassa tätä samaa kun puhuit siitä rokotuspassin väärentämisestä. Mietin, että mahtaako niillä olla joku oikein virallisen oloinen järjestelmä mistä ne sen näkee ja silloinhan väärentäminen ei ole edes vaihtoehto. Mutta en tosiaan tiedä miten se toimii.

Back
Ylös Bottom