Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Voin.
Ei kaikki ole käyny testeissä. Muistaakseni about Helmi-heinäkuu välinen aika oli kun testejä ei ollut kuin harvoille. Ei testattu kauhian montaa. Jos vertaat sairaalahoidon/tehohoidon tarvetta maalis-toukokuu 2020 vaikka joulun tietämillä 2020 ja helmi-toukokuu 21 niin saadaa tarkempi kuva tapausten määristä. Tapaukset korrelloi aikaa ennen rokotuksia mielestäni erittäin hyvin sairaalahoito/tehohoidon tarpeeseen. Pcr on hyvä, ei täydellinen. Siinäkin on vikansa.

edit. ja toki vääriä negoja on myös tullu ja ollut lähteestä riippuen joitakin prosentteja aina pariin kymmeneen pinnaa. 20% saattaa olla liiottelua tosin.
Ethän sä tiedä mistä sä puhut. Sä oletat asioita ja toivot sitten ihmisten tekevän tyhmästi näiden perusteella.

Voin.
Ei kaikki ole käyny testeissä. Muistaakseni about Helmi-heinäkuu välinen aika oli kun testejä ei ollut kuin harvoille. Ei testattu kauhian montaa. Jos vertaat sairaalahoidon/tehohoidon tarvetta maalis-toukokuu 2020 vaikka joulun tietämillä 2020 ja helmi-toukokuu 21 niin saadaa tarkempi kuva tapausten määristä. Tapaukset korrelloi aikaa ennen rokotuksia mielestäni erittäin hyvin sairaalahoito/tehohoidon tarpeeseen. Pcr on hyvä, ei täydellinen. Siinäkin on vikansa.

edit. ja toki vääriä negoja on myös tullu ja ollut lähteestä riippuen joitakin prosentteja aina pariin kymmeneen pinnaa. 20% saattaa olla liiottelua tosin.
Vaikuttaa aika utopistiselta ajatukselta et kaikki ei ole käynyt testeissä ku niitä testejä ollaan tehty se 100 tuhatta viikko tahdilla. Omast mielstä vois olla jopa et niitä on aika paljon turhaan tehty oireettomillekkin.

Miksi et kommentoi tuota house juttuasi vai ymmärsitkö kuinka vituillaan se oli? Meni kirjaimellisesti uskottavuutesi järjen tyyppinä.
Kävin pikaisesti läpi kaikki ketjun viestit ja kyllä, näyttää tosiaan siltä että Mikasa90 on ensimmäinen, joka on hylännyt neutraliuden, tasapuolisuuden ja ylipäätään hyvän somekäytöksen kirjoittamattomat säännöt.

Mikasa90, häpeä.

Kävin pikaisesti läpi kaikki ketjun viestit ja kyllä, näyttää tosiaan siltä että Mikasa90 on ensimmäinen, joka on hylännyt neutraliuden, tasapuolisuuden ja ylipäätään hyvän somekäytöksen kirjoittamattomat säännöt.

Mikasa90, häpeä.
Ei vaan logiikan hylännyt. Tuo anti-vaxx leimaus on sama kuin maahanmuutto kriittistä koitetaan leimata rasistiksi. Se on halpamaista millä koitetaan vain luoda virheellinen kuva toisesta keskustelijasta eli ikäänkuin hullu-kortin heitto jne.

On selvää ettei hän ole neutraali tässä asiassa vaikka niin monesti on väittänyt. Oli vain väärä kuva tuosta tyypistä. Hän on täysin samaa porukkaa muiden koronafanbasen kanssa täällä. Kunhan koittaa esittää jotain tietävämpää tahoa.

Vaikuttaa aika utopistiselta ajatukselta et kaikki ei ole käynyt testeissä ku niitä testejä ollaan tehty se 100 tuhatta viikko tahdilla. Omast mielstä vois olla jopa et niitä on aika paljon turhaan tehty oireettomillekkin.
2020 helmi-heinäkuussa ei päässy testiin herkästi. Sen jälkeen se rupes helpottaa. Ettekö nää oikeesti muista kun oli aika isotkin kirjotukset aiheesta kun testiin ei pääse? Siinä epidemian alussa.

''Ruotsalainen kertoo, että Husin testauskapasiteettia on nostettu koko epidemian ajan. Näytteitä voitaisiin tällä hetkellä ottaa enemmän kuin mitä potilaita on.

– Tällä hetkellä voidaan ottaa 2 500 näytettä päivässä. Alkusyksyyn mennessä testauskapasiteetti tulee olemaan 3 000–4 000 näytettä päivässä, Ruotsalainen kertoo.''

ELi kapasiteetti oli tuota luokkaa talvi-kevät 2020. Nykyäänhän se on noin 30k.

Ei vaan logiikan hylännyt. Tuo anti-vaxx leimaus on sama kuin maahanmuutto kriittistä koitetaan leimata rasistiksi. Se on halpamaista millä koitetaan vain luoda virheellinen kuva toisesta keskustelijasta eli ikäänkuin hullu-kortin heitto jne.

On selvää ettei hän ole neutraali tässä asiassa vaikka niin monesti on väittänyt. Oli vain väärä kuva tuosta tyypistä. Hän on täysin samaa porukkaa muiden koronafanbasen kanssa täällä. Kunhan koittaa esittää jotain tietävämpää tahoa.
Mihin mä oon jättäny vastaamatta kun noin loukkaantunut? Kysy uudestaan, katotaan uudestaan.

Mitä sä sönkötät? Se house pätkä missä leimaat porukan jotka ei lähde tähän koronaflunssa piikkin anti-vaxxx porukaksi.
''Mä olen lapsenvahtina, voinu mennä ohi. Linkkaa nyt se kysymys/kommentti uudestaan. Koita itte pysyä 2vuotiaan perässä.:ROFLMAO:''

Kenet mä oon leimannu? Linkkasin omasta mielestäni hauskan videon. En mä edes kommentoinu siihen mitään. En viitannu että ''@Roopeli jättää typeryydessään rokotteet antamatta lapsille''.

Ei siitä kannata tehdä pitkälle mentäviä johtopäätöksiä. Anna anteeks.:love:

Enkä mä ole kertaakaan sanonut että se on pakko ottaa. Päinvastoin, useasti maininnu ne ottaa ketkä ottaa. Mä olen menny tieteen pohjalta.(ainakin pyrkiny) Tällä hetkellä näyttää että +45vuotiaat (oon saattanut mainita +30v astmaatikko) on perusteet ottaa rokote. Mielipide erot on mielipide eroja.

Ja vielä loppuun- ei yhestä videosta kannata noin pitkälle mentäviä johtopäätöksiä tehdä. Yritin olla hauska. Epäonnistuin pahasti. :(

''Mä olen lapsenvahtina, voinu mennä ohi. Linkkaa nyt se kysymys/kommentti uudestaan. Koita itte pysyä 2vuotiaan perässä.:ROFLMAO:''

Kenet mä oon leimannu? Linkkasin omasta mielestäni hauskan videon. En mä edes kommentoinu siihen mitään. En viitannu että ''@Roopeli jättää typeryydessään rokotteet antamatta lapsille''.

Ei siitä kannata tehdä pitkälle mentäviä johtopäätöksiä. Anna anteeks.:love:

Enkä mä ole kertaakaan sanonut että se on pakko ottaa. Päinvastoin, useasti maininnu ne ottaa ketkä ottaa. Mä olen menny tieteen pohjalta.(ainakin pyrkiny) Tällä hetkellä näyttää että +45vuotiaat (oon saattanut mainita +30v astmaatikko) on perusteet ottaa rokote. Mielipide erot on mielipide eroja.

Ja vielä loppuun- ei yhestä videosta kannata noin pitkälle mentäviä johtopäätöksiä tehdä. Yritin olla hauska. Epäonnistuin pahasti. :(

Onpa surkeaa räpiköintiä. Tuo video on täysin sitä mitä sanoin ja sinä kyllä tiedät mitä linkkasit ja mihin liittyen.
Oli vain vähän yllätys miten tuohon halpamaiseen leimaamisen junaan lähtee porukka täälläkin. Flunssapiikin vastustaminen ei tarkoita rokotevastaisuutta. Tiedettä ei suljeta pois kun ei haluta poliittista paskapiikkiä tai olla mukana tässä absurdissa näytelmässä. Päinvastoin pro logiikka ja tiede on se juttu miksi emme lähde tuohon.

Sun "maski" vaan tippui nyt vähän liian näkyvästi

Voin.

Tarkistin ni aika tasasesti niitä testejä ollaan tehty viimesyyskuusta lähtien se n 100 tuhatta viikko. Pahinpana aikana 150 tuhatta. Aika lussu tauti jos kyllä jos tapauksia ollut yli yli 200 tuhatta ja kuolleita n 1000 kpl.

PCR testikin nyt antaa jo vai 20% vääriä negoja ?? jaa ettei vaan antais vääriä positiivisia...

3. The number of amplification cycles (less than 35; preferably 25-30 cycles);

In case of virus detection, >35 cycles only detects signals which do not correlate with infectious virus as determined by isolation in cell culture [reviewed in 2]; if someone is tested by PCR as positive when a threshold of 35 cycles or higher is used (as is the case in most laboratories in Europe & the US), the probability that said person is actually infected is less than 3%, the probability that said result is a false positive is 97% [reviewed in 3]

Ottamatta kantaa Mikasa90:n linkkaamaan videoon tai sen motiiveihin, voidaanko sanoa että koronarokotekriittisen leimaaminen ylipäätään rokotekriittiseksi tai maahanmuuttokriittisen leimaaminen oikopäätä rasistiksi on typeryydessään ja epäloogisuudessaan samalla tasolla kuin jokaisen omasta mielipiteestä poikkeavan näkemyksen esittäjän leimaaminen koronan ihailijaksi/koronafaniksi/koronafanbase-edustajaksi tai maskin käyttäjää vaippanaamaksi? Koska ketjun vähä-älyisimmellekin keskustelijoille lienee selvää että ei kukaan oikeasti ihaile koronavirusta ja että hengitysmaski on eri asia kuin vauvan vaippa, niin olisiko tässä jälkimmäisessäkin tapauksessa kyse halpamaisesta tavasta luoda toisesta keskustelijasta virheellinen ja naurettava kuva?

Tarkistin ni aika tasasesti niitä testejä ollaan tehty viimesyyskuusta lähtien se n 100 tuhatta viikko. Pahinpana aikana 150 tuhatta. Aika lussu tauti jos kyllä jos tapauksia ollut yli yli 200 tuhatta ja kuolleita n 1000 kpl.

PCR testikin nyt antaa jo vai 20% vääriä negoja ?? jaa ettei vaan antais vääriä positiivisia...

3. The number of amplification cycles (less than 35; preferably 25-30 cycles);

In case of virus detection, >35 cycles only detects signals which do not correlate with infectious virus as determined by isolation in cell culture [reviewed in 2]; if someone is tested by PCR as positive when a threshold of 35 cycles or higher is used (as is the case in most laboratories in Europe & the US), the probability that said person is actually infected is less than 3%, the probability that said result is a false positive is 97% [reviewed in 3]

Toi on vedetty pois tuo tutkimus/katsaus tekijöiden toimesta. Annettiin muistaakseni 6 vko aikaa vastata virheisiin mitä tuossa katsauksessa oli. EIvät korjanneet. Ehkä ne palaa asiaan myöhemmin.

Edit. joo, kesän jälkeen parani merkittävästi testauskapasiteetti. Talvi-kevät-alkukesä oli aika niukkaa testaaminen. Siis suhteessa kun verrataan näihin päiviin.

Back
Ylös Bottom