Oon monesta asiasta tässä ketjussa sun kanssa täysin samaa mieltä, mutta tästä hieman eri mieltä. Nuo kommenttiosiot on aina täynnä ääripäitä - ei tavalliset, normaalielämää elävät juurikaan kommentoi noihin (varsinkaan, kun nykyään vaaditaan tunnuksetkin).
Kuten kaikissa muissakin yhteiskunnan ilmiöissä, tätä hysteriaa esiintyy isolta osin somessa ja mediassa. Kun taas juttelee ihmisten kanssa arjessa, niin 90% on ihan kypsiä tähän tilanteeseen. Kaikki on vaan, että "tulis jo se normaali takaisin".
Ongelma erikseen on sitten se, että iso osa on valmis tekemään mitä tahansa temppuja, että se normaali palaisi. Kuten vaikkapa hyväksymään tuon passin. Mutta passin kannatuksestakin oli juuri julkaistu gallup-tulos, jossa hieman yli 60 prosenttia oli kannattanut sitä. No, tämäkin on vähän miten sen ottaa, sillä valtaosa noista kannattajista on mummoja, joilta on puhelinhaastattelussa kysytty: "Kannatatko passia?" - "Mikä se on?" - "Se on sellainen rokotetodistus, jotta päästään normaaliin." - "Jaa, no kyllä minä sellaista kannatan, minulla on sellainen jo".
Eli kuten aina, tuskin iso osa ihmisistä tässäkään edes tietää, mitä ovat kannattamassa.