Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
No sähän naurat helposti ääneen. Omalla osuudella tarkoitan sitä, että oon valmis testaamaan et päästäänkö tästä paskasta eroon jos suurin osa rokotetaan. Skeptinen olen, mut kuten sanottu, tosta rokotteesta tuskin on mulle mitään haittaa joten why not. Näyttää olevan sulle isompi asia ku mulle.

Kyllä se alkaa olemaan iso asia minullekin, kun aletaan väkisin tunkemaan piikkejä tai muuten
Normaalissa influenssapiikki tilanteessa ilman maskeja tai muutakaan rajoituksia ja korona psykoosia minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä sinä tai muut itseensä tunkee kuten aiemminkin. Nyt olemme vaan nykyajassa.

Ihan mielenkiinnosta, montako k-piikkiä voisit ottaa matkustelun vuoksi?

On meinaa lähes varmaa, että homma tulee menemään kutakuinkin seuraavasti:
1. Syksyllä sairaalat alkaa jälleen täyttyä (kuten normaalisti influenssakaudenkin aikaan). Tästä syytetään rokottamattomia ties millä epätieteellisellä verukkeella.
2. Keväällä ilmaantuu taas uusi variantti, johon edes ne kaksi piikkiä ei auta. Tarvitaan kolmas ja ehkä neljäskin, jotka määrätään myös pakolliseksi matkustamista ym. varten.
3. Nyt ei enää syyllistetä pelkästään rokottamattomia, vaan myös "vain" kaksi piikkiä ottaneita, sillä täysi suojaus tulee vasta 3. tai 4. piikin jälkeen, ja kaikki muut ihmiset ovat "levittäjiä".
4. Kuvio toistuu vuoden 2022 syksyllä.

En osaa arvata, monennenko piikin kohdalla vihdoin todetaan, että hommassa ei ole mitään järkeä, mutta veikkaan että 3. ja 4. piikki menee läpi vielä isolle osalle aika helposti. 5. piikki voi saada osan jo mietteliäiksi. :unsure:

Vaikee sanoa. Riippuu nyt vähän miten tää homma edistyy. Jos rokotukset todetaan toimimattomaksi esim. rajoitusten sun muiden ongelmien suhteen niin ei ole syytä ottaa. Nyt oon valmis tsekkaamaan et miten käy. Veikkaan itse, että homma saattaa mennää tulevaisuudessa siihen että maahan x ei pääse, ellei ole x kuukauden sisään otettu rokotetta. Jos sinne haluan matkustaa niin tottakai otan, ennenki ottanu rokotetta reissun takia.

Kyllä se alkaa olemaan iso asia minullekin, kun aletaan väkisin tunkemaan piikkejä tai muuten
Normaalissa influenssapiikki tilanteessa ilman maskeja tai muutakaan rajoituksia ja korona psykoosia minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä sinä tai muut itseensä tunkee kuten aiemminkin. Nyt olemme vaan nykyajassa.
Ymmärrän vitutuksen. Älä sit vaan ota piikkiä ja koita nauttia kesästäs. Ei se vitutus ainakaan täällä parane.

Veikkaan että rahalla koitetaan pakottaa loputkin ottaan piikkejä eli joutuu itse maksamaan testauksia jos haluaa tehdä jotain erikoisempaa kuten matkustaa tai jopa mennä ravintolaan, leffateatteriin jne. Ne testit maksoi vissiin toistasataa pitkälti omatoimisesti eli tarjotaan sitten rokote mikä voimassa ajan X vs maksat 3pv "puhtaista papereista" aina 200e

Voikohan ne pakottaa itse myös maksamaan rokotukset? Jotain tällaisia pelotteita varmaan aletaan viljelemään...

mietin skenaarioita...

Veikkaan että rahalla koitetaan pakottaa loputkin ottaan piikkejä eli joutuu itse maksamaan testauksia jos haluaa tehdä jotain erikoisempaa kuten matkustaa tai jopa mennä ravintolaan, leffateatteriin jne. Ne testit maksoi vissiin toistasataa pitkälti omatoimisesti eli tarjotaan sitten rokote mikä voimassa ajan X vs maksat 3pv "puhtaista papereista" aina 200e

Voikohan ne pakottaa itse myös maksamaan rokotukset? Jotain tällaisia pelotteita varmaan aletaan viljelemään...

mietin skenaarioita...
Näin voi hyvinkin käydä. Siks pääsen helpolla ku otan vaa rokotteen, jonka vuoksi myös kutsuin itseäni lampaaksi.

20210721_214532.webp

Soverin Independent, vanha irkkulainen salaliittoteorioihin keskittyvä lehti, joka irrottanut tuon Gatesin lauseen ilmeisesti tästä kontekstista: https://www.forbes.com/sites/matthe...-second-coming-of-bill-gates/?sh=2328363513fd

Ei siis kannata uskoa joka vitun läppää joka netissä ja somessa tulee vastaan.

Mä oon lammas ja pitkän harkinnan jälkeen otan rokotteen, koska rakastan matkustelua ja haluan jatkossakin harrastaa mm. sitäkin normaalisti kun kerran taskussa on tyyliin maailman paras passi matkusteluun. En pelkää koronaa, sen verran epätodennäköistä että sen saan tai saatikka joudun sairaalan tai delaan sen takia, mutta myös todella epätodennäköistä että saan rokotteesta mitään sivuoireita saatikka mitään sen vakavampaa joten piikkiä vaan käteen ja oma osuus hoidettu.

Ei helvetti miksi miksi?? Kyllä olet ämpäri kansan lammas, sylettää tuollainen porukka jotka ottaa rokotteen /rätti pysyy naamalla, teidän takia tästä pikku viruksesta on noussut/ on vieläkin iso haloo mediassa ja ihmiset paniikissa.

Just kuulin et yks tutun tuttu oli saanu aivoinfarktin ekan piikin jälkeen. Lääkäri oli sanonu et sä et toista piikkiä ota...

Jotenki tuntuu et nää ei enää olekkaan niin kovin harvinaisia ku mun pienestä lähipiiristä kuullu jo et kolme saanu. Kahella avoihin ja yhellä veritulppa jalkaan.

Näistä ei vaan nää meidän mediat puhu.....

Lähinnä huolestuneisuus yleisesti. Kulutan täällä aikaani kyllä koska tästä asiasta ei voi istua hiljaa.

Vähän samat fiilikset itsellä. Kirjoitin ekan viestin tähän ketjuun tänään. Muuten olen ollut asiasta melko hiljaa tuttavapiirissä, mutta viime päivien uutisoinnit siitä, että ei se normaali vieläkään palaa (vaikka hetki sitten niin luvattiin), saa kyllä mielen matalaksi.

Olen alusta asti pitänyt tätä keissiä massiivisena ylireagointina, mutta olen ajatellut sen johtuvan vain yleisestä sekoilusta päättäjien/tutkijoiden taholta. Toisaalta enää ei oikein voi täysin uskoa viattomaan sekoiluun, vaan alkaa vaikuttaa siltä, että tässä on jotain korruptiota taustalla. Vähintäänkin massiivinen power trip/vallasta juopuminen joillakin tahoilla käynnissä.

Yleensä kuulee skeptikkoja haukuttavan epätieteellisiksi tai huonosti koulutetuiksi. En tiedä sitten...itsellä on kaksi maisterin tutkintoa (molemmat ns. kovilta tieteenaloilta). Skeptisistä tuttavista osa on myös korkeasti koulutettuja, löytyy ihan tohtoritason ihmisiä. Hysteerikot taas vaikuttaa olevan niitä, joista on aina voinut sanoa, että ei ns. hissi mene ihan ylös asti.

Vähän samat fiilikset itsellä. Kirjoitin ekan viestin tähän ketjuun tänään. Muuten olen ollut asiasta melko hiljaa tuttavapiirissä, mutta viime päivien uutisoinnit siitä, että ei se normaali vieläkään palaa (vaikka hetki sitten niin luvattiin), saa kyllä mielen matalaksi.

Olen alusta asti pitänyt tätä keissiä massiivisena ylireagointina, mutta olen ajatellut sen johtuvan vain yleisestä sekoilusta päättäjien/tutkijoiden taholta. Toisaalta enää ei oikein voi täysin uskoa viattomaan sekoiluun, vaan alkaa vaikuttaa siltä, että tässä on jotain korruptiota taustalla. Vähintäänkin massiivinen power trip/vallasta juopuminen joillakin tahoilla käynnissä.

Yleensä kuulee skeptikkoja haukuttavan epätieteellisiksi tai huonosti koulutetuiksi. En tiedä sitten...itsellä on kaksi maisterin tutkintoa (molemmat ns. kovilta tieteenaloilta). Skeptisistä tuttavista osa on myös korkeasti koulutettuja, löytyy ihan tohtoritason ihmisiä. Hysteerikot taas vaikuttaa olevan niitä, joista on aina voinut sanoa, että ei ns. hissi mene ihan ylös asti.

Ei tämä tosiaan sekoilua ole tai virheitä vaan ihan tietoista toimea mitä tehdään täällä ja muualla maailmalla. Korruptio on tälle oikea termi.
Toki virheiksi nämä voidaan joskus todeta jonkun muun toimesta kuin nyt vallassa olevien, koska virheiden tekeminen menee läpi toisinkuin sanottaisiin suoraan että nyt vedetään teille luuta kurkkuun.

Veritulpat ja aivoverenkiertohäiriöt/infarktit ovat yleisiä. Näitä potilaita on päivittäin ensiavussa. Syy-yhteyden osoittaminen koronarokotteeseen ei ehkä ole mahdollista. Tai senkään todistaminen, että syynä ei ole rokotus. Joskus laboratorio- ja kuvantamistutkimuksissa löytyy selkeä fyysinen selitys esim verisuonen ahtautuma, joka voidaan operoida, tai verisuonten kovettumatauti tai sydämen toiminnassa on vikaa ja veritulppa on lähtöisin sieltä. Aina selitystä ei kuitenkaan löydy. Niin vain tapahtuu.

Itselläni oli TIA eli ohimenevä aivoverenkiertohäiriökohtaus. Olin kaksi vuorokautta neurologian osastolla tutkittavana. Varmaa syytä TIAan ei löydetty. Koronarokotteen ensimmäisen piikin olen saanut, toinen elokuussa.

Tapahtumien ajallinen yhteys ei ole yksistään riittävä näyttö mihinkään suuntaan. Jos toisenkin rokotteen jälkeen saisin TIAn, asia olisi jo merkittävämpi kohdallani.

En tiedä, onko veritulppien esiintyvyyden ja rokotteen saamisen välillä tilastollisesti merkittävää poikkeamaa verrattuna ei-rokotettuun ja muuttujilta vakioituun verrokkiryhmään.

Perusterve päälle 60v mies, molemmat rokotteet saatu. Tasapaino lähti, sekavuutta ja kun pääsi sairaalaan lähti taju. Viikon päästä oli kuollut tulematta tajuihinsa. Mitkään testit tai verikokeet eivät paljastaneet mitään ja meni oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen. Saas nähdä löytyykö siellä sitten kuolinsyy.

Veritulpat ja aivoverenkiertohäiriöt/infarktit ovat yleisiä. Näitä potilaita on päivittäin ensiavussa. Syy-yhteyden osoittaminen koronarokotteeseen ei ehkä ole mahdollista. Tai senkään todistaminen, että syynä ei ole rokotus. Joskus laboratorio- ja kuvantamistutkimuksissa löytyy selkeä fyysinen selitys esim verisuonen ahtautuma, joka voidaan operoida, tai verisuonten kovettumatauti tai sydämen toiminnassa on vikaa ja veritulppa on lähtöisin sieltä. Aina selitystä ei kuitenkaan löydy. Niin vain tapahtuu.

Itselläni oli TIA eli ohimenevä aivoverenkiertohäiriökohtaus. Olin kaksi vuorokautta neurologian osastolla tutkittavana. Varmaa syytä TIAan ei löydetty. Koronarokotteen ensimmäisen piikin olen saanut, toinen elokuussa.

Tapahtumien ajallinen yhteys ei ole yksistään riittävä näyttö mihinkään suuntaan. Jos toisenkin rokotteen jälkeen saisin TIAn, asia olisi jo merkittävämpi kohdallani.

En tiedä, onko veritulppien esiintyvyyden ja rokotteen saamisen välillä tilastollisesti merkittävää poikkeamaa verrattuna ei-rokotettuun ja muuttujilta vakioituun verrokkiryhmään.
En tiiä mut kyl se nyt rupee vähän haiskahtaa siltä et toi rokote niitä aiheuttaa... Koko elämä ei mitään ja sit heti korona rokotteen jälkeen. Iha sattumaa joo 😂
Ainahan sitä voi itellensä niin uskotella jos tulee turvallisempi olo.
Linkitin tänne aikasemmin sen videon missä lääkäri oli kuvannu potilaan verta joka oli ottanu rokotteen oli aika puuron näköstä.

Tälle kuka oli saanu sen aivoinfarktin lääkäri oli oikeen erikseen sanonut et sä et toista piikkiä ota.

Back
Ylös Bottom