Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
En oo heinäkuun aikana tätä ketjua seurannu. Enkä gyl taantuvasti lue. Onkohan konsensus jo löytynyt?

Se vitsailusta. Periferian kenttätutkimusta taas: maskien käyttö lisääntynyt mielestäni versus kesäkuun loppu. Jännä ku rokotekattavuus pitäis olla ekan piikin kohdalla jo 60 pinnaa tai yli.

Ei noilla tartunta- ja testimäärillö enää ole niin suurta painoarvoa, mutta huolestuttavaa on sairaalahoidossa olevien määrä. Jos se tuosta kuukausittain tuplaantuu, ollaan pian keltaisessa liemessä.
Se tuplaantuu jos porukkaa keinotekoisesti tungetaan sairaalahoitoon. Aina voidaan myös tehdä isot otsikot kun ne muutama teho-osastopaikka on täynnä ja sitten isot otsikot HOITOPAIKAT EI RIITÄ ENÄÄ KORONARUTOSSA
Vaikka siellä makoilee kourallinen porukkaa.

Mutta katoppa tämä: JOpa suurinosa perussuomalaisten äänestäjistä haluaa rajotuksia lisää:

''TALOUSTUTKIMUKSEN tutkimusjohtaja Juho Rahkosen mukaan kysely kielii siitä, että suomalaiset eivät halua ottaa riskiä siitä, että tartuntatilanne pääsisi edelleen heikkenemään merkittävästi. Suurin osa on siis terveysturvallisella Krista Kiurun (sd) linjalla, Rahkonen lohkaisee.

– Tautia pelätään edelleen ja pelätään myös sitä koronan uudelleenpuhkeamista. Halutaan ottaa todella varman päälle, Rahkonen sanoo.

Kiuru kertoi viimeksi perjantaina Ylellä, että kiihtymisvaiheen alueille ollaan asettamassa uusia ravintolarajoituksia torstaina.'' IS

katso liitettä 229761
On tyhmiä ihmisiä ja sitten aivan vitusti tyhmempiä.

"Mika Salminen MTV:lle: Suomessa on alkanut neljäs korona-aalto – ravintolarajoitukset kiristyvät​

Valtioneuvosto päättää IL:n tietojen mukaan torstaina ravintolarajoitusten käyttöönotosta uusille alueille."

Jiihuuuuu ja taas mennään 🤣

"Mika Salminen MTV:lle: Suomessa on alkanut neljäs korona-aalto – ravintolarajoitukset kiristyvät​

Valtioneuvosto päättää IL:n tietojen mukaan torstaina ravintolarajoitusten käyttöönotosta uusille alueille."

Ja paljon aikaisemmin lähti eskaloitumaan, kuin ainakin itse ennakoin. On nuo saatanan perkeleet kyllä täysin sekaisin. Olisivat edes keskenään sekaisin mutta kun samalla pitää taas tuhota yrittäjien elinkeinoja.

Kohta lähtee myös takuulla naamioituminen lisääntymään, myös ulkona.

PS. Onko kyseessä tosiaan vasta neljäs aalto? Kuvittelin, että nyt olisi tulossa viides tai kuudes?

Juuri tuli tänään uutisissa telkassa, että ravintola-alalla kova pula työntekijöistä. No onko ihme kun päättäjät kusevat heidän elinkeinon ja porukka lähtee muihin hommiin.

Ja paljon aikaisemmin lähti eskaloitumaan, kuin ainakin itse ennakoin. On nuo saatanan perkeleet kyllä täysin sekaisin. Olisivat edes keskenään sekaisin mutta kun samalla pitää taas tuhota yrittäjien elinkeinoja.

Kohta lähtee myös takuulla naamioituminen lisääntymään, myös ulkona.

PS. Onko kyseessä tosiaan vasta neljäs aalto? Kuvittelin, että nyt olisi tulossa viides tai kuudes?
Aika vaikea kyllä lisätä naamiointia ellei porukka ala kotonakin pitämään.

Joku ulkonaliikkumiskieltohan sieltä tulee tällä menolla. En tule noudattamaan ja voivat juosta perässäni metsässä, mutta jossain kaupungissa voi alkaa käydä ahdistavaksi. Tää räjähtää kun syksyn flunssat lähtee taas ja siksi nuo pohjustaa jo nyt näin voimakkaasti tätä. Ihmiset ajetaan tähän moodiin valmiiksi.

Aika vaikea kyllä lisätä naamiointia ellei porukka ala kotonakin pitämään.

Joku ulkonaliikkumiskieltohan sieltä tulee tällä menolla. En tule noudattamaan ja voivat juosta perässäni metsässä, mutta jossain kaupungissa voi alkaa käydä ahdistavaksi. Tää räjähtää kun syksyn flunssat lähtee taas ja siksi nuo pohjustaa jo nyt näin voimakkaasti tätä. Ihmiset ajetaan tähän moodiin valmiiksi.
Kyllä, tämä on vasta preludi syksyn influenssakauteen. Silloin tapahtuu räjähdys.

Tuossa aamupäivällä olin jr:n palaverissa ja tämäkin firma on taas kerran hysteroitumassa entistä pahemmin. HR:n johtajakin kauhuissaan selitti, kuinka oli nähnyt kaksi työntekijää kävelemässä käytävällä naamiot väärin puettuna nenän jäädessä näkyviin. Pitää kuulemma järjestää tiedotustilaisuuksia ja kertausharjoituksia koronaturvallisuudesta. Tuokin akka on saatana sekaisin kuin seinäkello.

Kyllä, tämä on vasta preludi syksyn influenssakauteen. Silloin tapahtuu räjähdys.

Tuossa aamupäivällä olin jr:n palaverissa ja tämäkin firma on taas kerran hysteroitumassa entistä pahemmin. HR:n johtajakin kauhuissaan selitti, kuinka oli nähnyt kaksi työntekijää kävelemässä käytävällä naamiot väärin puettuna nenän jäädessä näkyviin. Pitää kuulemma järjestää tiedotustilaisuuksia ja kertausharjoituksia koronaturvallisuudesta. Tuokin akka on saatana sekaisin kuin seinäkello.
HR on kyllä kirosana. Suututin aikoinaan jonkun kanan meidän HR:ssä kun uhkasin laittaa koko osoitteen roskapostiin. Laittoivat jotain helvetin mainospaskaa silloin työmailiin ja totesin että se loppuu nyt tai...
Saatanan loiset syö firman rahoja ja keksivät ajankuluksi sitten jotain roskaa.

Ravintola-alalla pulaa työntekijöistä jo ennen koronaakin. Eikä ihme. Epäkiitollista paskaa ja paska palkka. 15 vuotta sitten olin jonkun aikaa baarimikko/tarjoilija/blokkari/tiskari. Sillonkin oli pula väestä.
Ei taida mitään 38h/viikko soppareita olla tuolla alalla...

Koomisinta ja hämmentävintä on se ku meet vaikka salille ni siellä on meno niin kuin ennenkin. Ainut mitä sinne ilmestyi kun korona alkoi niin desipullot ja paperit, mitkä on ihan ok ja ehkä hyvä olla normaalistikin ni helpompi putsata jotain jos tarvii. Yhtäkään maskipäätä en ole salilla nähnyt.

Sit meet kauppaan ja eikä väliä onko iso vai pieni kauppa ni suurinosa maskit päässä ja meno on ku joku maailmanloppu ois tulossa.

:woot:

Koomisinta ja hämmentävintä on se ku meet vaikka salille ni siellä on meno niin kuin ennenkin. Ainut mitä sinne ilmestyi kun korona alkoi niin desipullot ja paperit, mitkä on ihan ok ja ehkä hyvä olla normaalistikin ni helpompi putsata jotain jos tarvii. Yhtäkään maskipäätä en ole salilla nähnyt.

Sit meet kauppaan ja eikä väliä onko iso vai pieni kauppa ni suurinosa maskit päässä ja meno on ku joku maailmanloppu ois tulossa.

:woot:
Joo harrastehommissa ei kyllä juuri näy mutta sitten nämä samat kyllä laittaa sinne kauppaan maskeja. Syynä tuo "kun kaikki muutkin käyttää".
Olen varmaan "hankala ihminen", mutta en ole koskaan käsittänyt tuollaista mentaliteettia tehdä asioita.... kun kaikki muutkin niin minä kanssa teen vaikka täysin typerää.

Ei vaan mene päähän. Itse olen päivä päivältä "kriittisempi" tähän paskaan. Puoli vuotta sitten olin varma ettei nuo jaksa tätä markkinaa enää kauaa ja kesä vie taas normaaliin.
Veikkaan että monen lampaan psyyke romahtaa tulevissa variantti episodeissa mitä syksy ja talvi tuo mukanaan. "Valveutuneesta" median vetämästä koronahysteriasta tuleekin se iso ongelma mistä media ei toki kirjoita yhtään mitään.

On tää kyl työmaa
1626782273709.webp

Tässä Turun lähistöllä matkaillessani perheen kanssa pari huomiota mitä nyt sattunut silmään.

- Salossa näyttää naamioitumisaste jonkin verran satasia pienemmältä ja jengi on vähän huolettomampaa kun stadissa. Tosin piti sielläkin paikallisessa Kotipizzassa jonkun äijän tulla vaan noutamaan pizza FFP2-nokan kanssa, vaikka oltiin ainoat asiakkaat koko mestassa.
- Zoolandia, Lieto: Vain yksittäisiä hassuja naamioitujia sisätiloissa, meno näyttää jopa ihan normaalilta. Tietenkin vaan piti se yksi helvetin hullu perhe tännekin sattua. Vanhemmat koko ajan, myös ulkona naamioituneena, samoin lapset poislukien vaunuissa oleva vauva. Mikä helvetin idea tunkea noita 6v poikia lampeen polkuveneisiin naamarit naamalla?

Ehkä tässä jotain toivoa vielä on. Toistaiseksi.

Just sain sähköpostia, että pitäisi osallistua johonkin duunin etäkoronapalaveriin (ihan varmaan näin tapahtuukin, että minä lomastani sekuntiakaan uhraisin joillekin hysteerikoille), taas on sielläkin lyöty hysterianupit kaakkoon, voi perkele tätä touhua! Ens kuussa on jo täys hulluus päällä.....ja urpoja taas viedään!

Just sain sähköpostia, että pitäisi osallistua johonkin duunin etäkoronapalaveriin (ihan varmaan näin tapahtuukin, että minä lomastani sekuntiakaan uhraisin joillekin hysteerikoille), taas on sielläkin lyöty hysterianupit kaakkoon, voi perkele tätä touhua! Ens kuussa on jo täys hulluus päällä.....ja urpoja taas viedään!
Ainahan leijona voi ärjäistä EI, vai oletko sinäkin urpo lammas?

Back
Ylös Bottom