Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Sinäkin voisit joskus keskittyä johonkin muuhunkin, kuin toisiin keskustelijoihin.
Eikös näihin provoihin olekin mukavan helppo tarttua kiinni, sen sijaan, että vaivautuisi itsekin käymään keskustelua? Esimerkiksi aina kun sun linkkaamiisi juttuihin on esittänyt kritiikkiä, niin vastauksena on aina ollut heinäsirkkojen seinää tai "en mä nyt sulle jaksa tässä selittää."
Hyvä, että kuitenkin edes johonkin reagoit.

205468638_812421172996659_518235710713980263_n.jpg
Henkilö jolla ei ole virusta elimistössä, testi simsalabim saa sen sinne. Ja käärmeet puhuu ja vedet muuttuu viiniks. Selitätkö fiksumpana, KUINKA SE SEN TEKEE? Lupaan uskoa kun selität sen fiksusti. Haluan oppia, olen innokas oppimaan uutta.

Eikös näihin provoihin olekin mukavan helppo tarttua kiinni, sen sijaan, että vaivautuisi itsekin käymään keskustelua? Esimerkiksi aina kun sun linkkaamiisi juttuihin on esittänyt kritiikkiä, niin vastauksena on aina ollut heinäsirkkojen seinää tai "en mä nyt sulle jaksa tässä selittää."
Hyvä, että kuitenkin edes johonkin reagoit.

Et sinä harrasta keskustelua, vaan turhanpäiväistä väittelyä, joka useimmin on merkityksetön itse käsiteltävän asian kanssa, vaan sillä (väittelyllä) siirretään painopiste pois oikeasta asiasta. Eli usein yrität vain jollain merkityksettömällä seikalla-pilkkuvirheellä disabloida koko käsiteltävän asian. Minä en jaksa semmoiseen paskaan lähteä mukaan, on parempaakin tekemistä, kuin väittely henkilön kanssa, jolle (turhanpäiväinen) väittely on elämänsuola ja edellytys. Enkä lähde tästäkään väittelemään......

Eipä tarvii ymmärtää ku pystyy tyhmempiki ihmninen jo ihan maalaisjärjellä päättelemään mitä on meneillään. Perus flussa minkä varjolla saatu miljardeilla myytyä rokotteita ja hiastapaska testejä. Ihmisten kontrollointia lisättyä. Seki oli salaliittoteroia teidän mielestä et tulee rokotepassi.
No se "perusflunssa" on kuitenkin paikoitellen aiheuttanut poikkeuksellisen paljon ennenaikaisia kuolemia - sitä on hupsua lähteä kiistämään väittämällä sitä vain perusflunssaksi. Olen kyllä samaa mieltä siinä mielessä, että käytetyt keinot pöpön torjumisessa ovat paikoitellen lyöty pahasti yli. En kuitenkaan näe, että kaiken tämän taustalla olisi oltava jokin "pahoin aikein liikkeellä oleva taho", kun yksinkertaisempiakin selityksiä nykytilanteeseen on.

Henkilö jolla ei ole virusta elimistössä, testi simsalabim saa sen sinne. Ja käärmeet puhuu ja vedet muuttuu viiniks.

Olen tännekin jo kauan sitten laittanut sen labrakokeen, jossa testattiin PCR-laitetta 60 kierroksella, sillä saatiin 100% positiivinen tulos jokaisesta näytteestä.

Kyseessä on äärettömän tarkka-herkkä laite, joka juuri sen takia edes keksijänsä mukaan ei sovellu diagnosointiin.
Toki sinä varmasti tiedät laitteen ominaisuudet paremmin, kuin esim laitteen keksijä, kun eihän hän nyt ole sitä varmaan testaillut, toisin kuin sinä.

Olen tännekin jo kauan sitten laittanut sen labrakokeen, jossa testattiin PCR-laitetta 60 kierroksella, sillä saatiin 100% positiivinen tulos jokaisesta näytteestä.

Kyseessä on äärettömän tarkka-herkkä laite, joka juuri sen takia edes keksijänsä mukaan ei sovellu diagnosointiin.
Toki sinä varmasti tiedät laitteen ominaisuudet paremmin, kuin esim laitteen keksijä, kun eihän hän nyt ole sitä varmaan testaillut, toisin kuin sinä.
Mutta suomessahan ja kaikkialla se on rajotettu.

Mutta miten?

Jotenkin ei mene mun tajuntaan, että kun mitä vaan saa pcr testillä kun vaan pyöritellään tarpeeks. Virusproteiini muotoa viruksesta, jota ei elimistössä pitäis olla jotenkin niin mun järjenvastanen ettei tosikaan. Varsinkin konteksti oli HIV mitä kary mullis tarkotti.

''
However, the quote is actually from an article written by John Lauritsen in December 1996 about HIV and AIDS, not COVID-19 (here).

The context around the quote shows Lauritsen is not saying PCR tests do not work. Instead, he is clarifying that PCR identifies substances qualitatively not quantitatively, detecting the genetic sequences of viruses, but not the viruses themselves: “PCR is intended to identify substances qualitatively, but by its very nature is unsuited for estimating numbers. Although there is a common misimpression that the viral load tests actually count the number of viruses in the blood, these tests cannot detect free, infectious viruses at all; they can only detect proteins that are believed, in some cases wrongly, to be unique to HIV. The tests can detect genetic sequences of viruses, but not viruses themselves.”

JOten siinä mielessä ihan oikeessa ovat, ei virusta havaitse vaan proteiineja siitä.

Tuostahan tuo on lähteny omaa elämää viriämään.

View: https://www.facebook.com/ProgressiveTruthSeekers/photos/a.325627377817371/1172730303107070/?type=3&theater

Toisekseen kary mullis kuoli ennen ku korona alko, joten ajatus siitä että on sanonu ettei sovi koronan havaitsemiseen... on vähintäänkin outo. 7.8.2019 kuollu. Edes kiinassa ei ollu viel elokuussa meininkiä.

Et sinä harrasta keskustelua, vaan turhanpäiväistä väittelyä, joka useimmin on merkityksetön itse käsiteltävän asian kanssa, vaan sillä (väittelyllä) siirretään painopiste pois oikeasta asiasta. Eli usein yrität vain jollain merkityksettömällä seikalla-pilkkuvirheellä disabloida koko käsiteltävän asian. Minä en jaksa semmoiseen paskaan lähteä mukaan, on parempaakin tekemistä, kuin väittely henkilön kanssa, jolle (turhanpäiväinen) väittely on elämänsuola ja edellytys. Enkä lähde tästäkään väittelemään......
Usein ne "pilkkuvirheet" ovat vain sitä suuruusluokkaa, että ne ovat vesittäneet koko esitettävän argumentin.

Henkilö jolla ei ole virusta elimistössä, testi simsalabim saa sen sinne. Ja käärmeet puhuu ja vedet muuttuu viiniks. Selitätkö fiksumpana, KUINKA SE SEN TEKEE? Lupaan uskoa kun selität sen fiksusti. Haluan oppia, olen innokas oppimaan uutta.

Ja kylläpä nyt yrität oikein rimanalitusta, kun Kary kuoli ENNEN koronaa, mutta kyse onkin siitä, että ON sanonut (useassakin haastattelussa) että PCR-laite ei sovellu diagnosointiin.

Mulla nousee nykyään perskarvatkin pystyyn, kun joku rupeaa lainailemaan jotain"faktantarkistajia" Tuossa yksi esimerkki "faktantarkistajista" Ei jaksa moisia paljoa noteerata.

Mutta suomessahan ja kaikkialla se on rajotettu.
Suomessa THL:n mukaan käytetään 40 kierrosta, mutta ainakin TYKS käyttää 45 kierrosta. Vähän lähteestä riippuen luotettavana tuloksen ylärajana yleisesti pidetään 25-30 kierrosta, 35 kierroksen jälkeen virheprosentti lähti todella jyrkkään nousuun.

Ja kylläpä nyt yrität oikein rimanalitusta, kun Kary kuoli ENNEN koronaa, mutta kyse onkin siitä, että ON sanonut (useassakin haastattelussa) että PCR-laite ei sovellu diagnosointiin.

Mulla nousee nykyään perskarvatkin pystyyn, kun joku rupeaa lainailemaan jotain"faktantarkistajia" Tuossa yksi esimerkki "faktantarkistajista" Ei jaksa moisia paljoa noteerata.

Avoin media on vähintäänkin kyseenalainen. Eihän sitä päänsääntösesti ainoana käytetäkkään.

''
Koronatesteissä käytetään erityistä SARS-CoV2-PCR-testiä, joka tunnistaa tarkasti juuri SARS-CoV2-viruksen. Testi on hyvin spesifinen eli se tunnistaa vain SARS-CoV2-viruksen näytteestä.

Suomessa käytössä olevat PCR-testit tunnistavat myös viruksen muunnokset eli niin sanotut variantit koronatapauksiksi. Muunnoksen tarkempi geneettinen määrittely eli tietyn variantin tunnistaminen vaatii lisäksi sekvensointia eli viruksen emäsjärjestyksen määrittämistä. Osa Suomessa todetuista positiivisista näytteistä on PCR-testin lisäksi myös sekvensoitu.

PCR-testiin liittyy kaksi eri lukuarvoa. Viruksen perintöaineksen monistuskierros tarkoittaa monistussyklien määrää. Se siis kertoo, kuinka monta kierrosta eli sykliä PCR-reaktiota on ajettu. Ct-arvo puolestaan tarkoittaa sitä monistuskierrosta, jolla näyte on havaittu positiiviseksi. ''

mikäli oikein ymmärsin, mikäli posi, se varmistetaan vielä. ELi se on ilmeisesti 2 vaiheinen joka lisää sen varmuutta.

Siitä me ollaan samaa mieltä, että mikään testi ei ole sataprosenttinen, mutta ajatus että jotakin jota ei ole elimistössä testiin päätyy on vähintäänkin kyseenalainen.

''
PCR-testi on luotettavin menetelmä todeta koronavirustartunta. Suomessa käytetään koronaviruksen tunnistamiseen Cormanin kehittämää PCR-testiä, jota myös WHO suosittelee. Testi havaitsee 95 prosenttia tartunnoista, ja se on useassa suomalaisessa laboratoriossa todettu teknisesti erittäin hyväksi.

Tämän PCR-testin lisäksi suomalaisissa laboratorioissa käytetään useita kaupallisia eri valmistajien sovelluksia PCR-testistä. Laboratoriot arvioivat näiden testien soveltuvuuden ja suorituskyvyn ennen käyttöönottoa. Lisäksi laboratoriot validoivat testit Cormanin kehittämää PCR-testiä vastaan. Myös nämä testit havaitsevat vähintään 95 prosenttia tartunnoista. ''

Kaikki käytössä olevat PCR-testit ovat erittäin spesifisiä eli ne pystyvät erottamaan esimerkiksi uuden koronaviruksen kausikoronaviruksesta.''

Ja mikäli epäselvyyttä on, labra pyytää uusintatestiin. Inhimillisiä kontaminaatioita varmasti tapahtuu kuten monen muunkin testin aikana, mutta harvassa taitavat olla.

Tos on suomessa käytettävään cormanin pcr:testiin pätevä lappu;

edit. ja siellä on nmäköjään rajaarvotkin jotka pitää ylittää jotta tulee posi.

Vielä tutkittu näköjään näyttääkö se väärin muiden yleisimpien flunssa virusten kanssa ristiin: (vastaus ei)

Sen lisäks testi hakee juuri tietyn näytteestä olevan geneettisen koodin, eli covid19. Se ei edes eti mikäli ei haluta muita viruksia(tai sen proteiinin osia)

Näyttökuva (127).png

Mutta oot siinä oikeessa että aina positiivinen ei ole oikea posi. Esim henkilö joka on sairastanu esim 3kk sitten ja vielä nenänielussa kuollutta virusta.

''That aside, a high Ct positive test doesn’t always mean that the person the swab was taken from isn’t infectious, or about to become infectious.

The exact relationship (between Ct value and infectivity) is still being researched, and interpreting these results depends on the clinical context.

Public Health England says although a positive test at the higher cycle thresholds does normally represent someone with a lower concentration of virus at the time that the test was done, there are other factors to consider, all of which depend on the “ clinical history and context”.

It is important to remember that these tests are a snapshot in time. Therefore, a positive result with high Ct value could represent somebody with lower amounts of virus, and lower infectivity (for example, somebody who has recently recovered from infection). It could also indicate somebody who may have been tested shortly before infection, when viral levels are low, but which may develop “[...] into symptomatic infection with high viral load and infectivity.”

There are other factors which could also give a high Ct positive result even for someone who is infectious and has a high viral load, for example, if test samples are poorly collected or stored, or people who develop severe lower respiratory tract Covid-19 infection (but are swabbed from an upper respiratory tract site). ''

Eipä tarvii ymmärtää ku pystyy tyhmempiki ihmninen jo ihan maalaisjärjellä päättelemään mitä on meneillään. Perus flussa minkä varjolla saatu miljardeilla myytyä rokotteita ja hiastapaska testejä. Ihmisten kontrollointia lisättyä. Seki oli salaliittoteroia teidän mielestä et tulee rokotepassi.
Ai perusflunssa. Asuinkaupungissani tuo perusflunssa on kuluvan kalenterivuoden puolella tappanut väkeä tahdilla, joka Suomen väkiluvulla vastaisi 18 tuhatta kuollutta. Tänä aikana tehotoitopaikat ja tehohoitoa edeltävät "jonotuspaikat" ovat olleet koko ajan ylitäytettyjä. Puolet kuolleista on työikäisiä. Flunssan perusoireita...

Paljon on tullut ketjuun laitettua juttua ja linkkejä tuosta PCR-tetin epäluotettavuudesta, en nyt jaksa tuhlata iltaani enempää sen kanssa, mutta tuolla nyt pääsee jo vähän alkuun:

PS: ja tiedän että on myös valtavasti PCR-testausta puoltavia tahoja, mutta ehkä vähän kannattaa katsoa näiden tahojen taustoja, ja kytköksiä. Kun edes testin keksijä, joka kyllä laitetta testasi valtavasti vuosia, ei pitänyt sitä soveltuvana diagnosointiin, ja myöskään WHO ei pidä sitä riittävänä (ainoana) testinä koronan toteamiseen, johon sitä suomessa käytetään, ja sen perusteella tehdään todella valtavia yhteiskunnallisia päätöksiä.

"PCR-testi ei testaa onko näytteessä virusta, vaan se testaa RNA:n sekvenssiä. Tätä RNA:n sekvenssiä voi löytyä viruksesta, mutta sitä voi löytyä myös muualta. Eli PCR-testi ei testaakaan virusta, vaan geneettistä materiaalia, jota löytyy meiltä kaikilta ihmisiltä."

Minä en itse asiasta tiedä yhtään, mutta tuo voisi asian selittää...

Se on hyvä niille jotka haluaa tarkistaa mikä mielipide mistäkin saa olla.Että jos haluaa varmistaa että on varmasti pc niin tsekkaa tuolta niin ei muut lampaat ympärillä rupee määkimään.

"PCR-testi ei testaa onko näytteessä virusta, vaan se testaa RNA:n sekvenssiä. Tätä RNA:n sekvenssiä voi löytyä viruksesta, mutta sitä voi löytyä myös muualta. Eli PCR-testi ei testaakaan virusta, vaan geneettistä materiaalia, jota löytyy meiltä kaikilta ihmisiltä."
Mutta se on spesifi tuohon koronan suhteen. Nimenomaan sen koronan. Ja vielä varmistetaan ilmeisesti toisella metodilla(en tiedä millä). Koronalla on dna koodinsa. Sen oon laittanut aikasemmin. Suomessa pääsääntösesti- eri asia esim jossain työmaalla on oireisia jotka menee testiin. Toki nega testi vaaditaan jossain rajoilla. Mutta lääketieteelliseen diagnoosiin kun oireisena

Ja jos sitä kaikilta löytyy niin miks suuri osa oikeista positiivista testaa negan? Se on suurempi ongelma kuin väärä posi.

Ja sitten tulee kuvaan nimenomaan vasta-aineet koronan suhteen, mutta se on eri keskustelu se joka viimestään kyllä naulaa että oikee posi on ollut kun on tutkittu koronaposiitivisia. Ja ne on ainakin spesifejä. Tätä kautta voidaan todentaa pcr testin luotettavuus viimestään.

Mutta se on spesifi tuohon koronan suhteen. Nimenomaan sen koronan. Ja vielä varmistetaan ilmeisesti toisella metodilla(en tiedä millä). Koronalla on dna koodinsa. Sen oon laittanut aikasemmin. Suomessa pääsääntösesti- eri asia esim jossain työmaalla on oireisia jotka menee testiin. Toki nega testi vaaditaan jossain rajoilla. Mutta lääketieteelliseen diagnoosiin kun oireisena

Ja jos sitä kaikilta löytyy niin miks suuri osa oikeista positiivista testaa negan? Se on suurempi ongelma kuin väärä posi.

Ja sitten tulee kuvaan nimenomaan vasta-aineet koronan suhteen, mutta se on eri keskustelu se joka viimestään kyllä naulaa että oikee posi on ollut kun on tutkittu koronaposiitivisia. Ja ne on ainakin spesifejä. Tätä kautta voidaan todentaa pcr testin luotettavuus viimestään.

Negaa
Posaa
Liirum laarum

"Killing joke" tässä eli isoja sanoja sekä isoja juttuja tehdään jostain vitun flunssasta mitä on ollut ja tulee olemaan.
Näistä voi vääntää vaikka kuinka paljon sekä kuinka pitkään.

Silti niin kauan kuin näistä mitättömistä jutuista väännetään ei ihmiset pääse normaalinsa, jos sellaista edes enää on olemassa.
Jotenkin ärsyttää miten ihmiset täälläkin on niin pihalla etteivät näe millä tiellä painavat ja mitä tietä kannustavat. Ei haittaisi jos tuo olisi vain teidän juttuja, mutta paska roiskuu muidenkin päälle... tässä tapauksessa oikean vähemmistön päälle.

Back
Ylös Bottom