Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ei tarkoitus ollutkaan verrata hanskoja maskiin. Pohdin vaan tuota lammas termiä. Onko se ollut aina, vai lanseerattu varta vasten maskia varten. Ja jos on, niin päteekö vain siihen. Maskitta ei lokeroidu lampaaksi, mutta pitääkö olla oman tien kulkija asiassa kuin asiassa? Itseä ei ainakaan haittaa olla osa massaa, eli ei väkinäistä tarvetta erottua.

Mitä maskiin tulee niin en käytä.

edit. Jos joku minulle tarpeellinen palvelu jäisi samatta maskin takia, niin laittaisin maskin. Esim kauppakassia jos ei antais ilman maskia niin pakkohan tuo olis laittaa. En voi kotiin ilman ruokia mennä. Toistaiseks ei kyl oo haitannu.
Kyllä minäkin laitan pyydettäessä maskin päälle. Esim lapsen hammaslääkärireissulla toimenpidehuoneessa. Tai työpaikalla kun ohje on. Vapaa-ajalla käytän sitten omaa harkintaa enkä tietenkään laita missään, poislukien noi erikoistapaukset missä joku kohteliaasti pyytää.

Niin, mulle maksettiin kuvauksesta, ei maskin pitämisestä. Kuten olen sanonut, jos on pakko laittaa, niin laitan maskin, muuten en. Hyvin kuvasti tätä järjettömyyttä se, että täysin tyhjässä jäähallissa piti olla maski naamalla.
Järjettömyydestä ollaan varmasti samaa mieltä. Ihmettelen vaan, että mikä pakkomielle sulla on täällä haukkua kaikki lampaaksi ja tyhmäksi vaikka itsekin pidät maskia tarvittaessa.
Kuitenkin yli 90 prosenttia väestöstä suhtautuu näihin rajoituksiin ja väliaikaisiin suosituksiin varsin neutraalisti. Tietty nämä yksin autossa maskipäässäistujat on eri asia, mut en minä nyt niitäkään noin agressiivisesti rupea haukkumaan.

Järjettömyydestä ollaan varmasti samaa mieltä. Ihmettelen vaan, että mikä pakkomielle sulla on täällä haukkua kaikki lampaaksi ja tyhmäksi vaikka itsekin pidät maskia tarvittaessa.
Kuitenkin yli 90 prosenttia väestöstä suhtautuu näihin rajoituksiin ja väliaikaisiin suosituksiin varsin neutraalisti. Tietty nämä yksin autossa maskipäässäistujat on eri asia, mut en minä nyt niitäkään noin agressiivisesti rupea haukkumaan.
En tarvittaessa, vaan kun on pakko. En mä nyt ala sitä ulkona, kotona, kaupassa jne pitämään. Iso ero.

Sulla on kyl vähän outo mun mielestä. Puhut toista ja teet sitten toista väitetysti. ok
Kyllä moni voi puhua toista ja tehdä toista. Asioiden ja muiden ihmisten mielen liikkeiden ymmärtäminen oman kuplan ulkopuolelta on eräänlaista älykkyyttä sekin. Mäkin kyllä löydän sen ajatuskulun minkä mukaan maskin pitämistä voidaan pitää hyvien tapojen mukaisena, vaikka henkilökohtaisesti pidänkin maskeja typeryyden huippuna ja joka ikinen kerta kaupassa maskinaamat jollain tavalla ärsyttää mua.

Kyllä moni voi puhua toista ja tehdä toista. Asioiden ja muiden ihmisten mielen liikkeiden ymmärtäminen oman kuplan ulkopuolelta on eräänlaista älykkyyttä sekin. Mäkin kyllä löydän sen ajatuskulun minkä mukaan maskin pitämistä voidaan pitää hyvien tapojen mukaisena, vaikka henkilökohtaisesti pidänkin maskeja typeryyden huippuna ja joka ikinen kerta kaupassa maskinaamat jollain tavalla ärsyttää mua.

Päinvastoin sehän on hyvien tapojen vastaista vaatia ihmisiä pitämään niitä maskeja päässä. Missä vaiheessa se onkin huonotapainen joka osaa ajatella itse asioita ja sitä mikä on järkevää?

Aika heppoisasti typerätkin toiminnat saadaan siis pakotettua käyttöön näinkin löyhillä vipuvarsilla kuin "käytöstavat"
Eli valtaväestön toiminta tässä aikajanassa onkin nyt käytöstapa? Persekarvan ohut juttu

Mielenkiintosta. Erittäin.

vintoloiden koronarajoitusten keventämisestä Uudellamaalla on tarkoitus päättää huomenna, kertoo sosiaali- ja terveysministeriö (STM).

STM:n mukaan tavoitteena on, että kevennykset tulisivat voimaan jo huomenna perjantaina. Asia on esillä ylimääräisessä valtioneuvoston istunnossa aamupäivällä.

Rajoituksia kevennetään Uudenmaan siirryttyä koronaepidemian leviämisvaiheesta kiihtymisvaiheeseen.

Kiihtymisvaiheessa ravintolat saavat anniskella kello 22 asti ja olla avoinna tunnin tätä pidempään.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

MAINOS PÄÄTTYY

Kokoontumisrajoituksia lievennetään Uudellamaalla ensi viikolla​

Uudellamaalla voi ensi viikon tiistaista lähtien järjestää kokoontumisia ilman henkilömäärärajoituksia sisätiloissa ja rajatuissa ulkotiloissa.

Etelä-Suomen aluehallintovirasto (avi) valmistelee päätöstä rajoitusten keventämisestä parhaillaan.

Yli kymmenen hengen tapahtumissa sisätiloissa täytyy edelleen olla mahdollisuus säilyttää turvavälit. Yli 50 hengen ulkotilaisuuksissa ei vaadita tietyn mittaisia turvavälejä, mutta osallistujien on voitava pitää fyysistä etäisyyttä toisiinsa.

Deltavariantti on päivän sana, kuunnelkaapa vain.
Enää ei tarvitse antaa yksittäistä maata johon kohdistaa kun aletaan käymään kreikkalaiset aakkoset läpi :)

Tähän oli ihan pätevät syyt.

Ois kiva tutkijoiden löytää suomesta joku muunnos, joka vaikka lähtenyt ruotsista. Se olisi vanhan käytännön mukaan nimetty Suomi-variantiksi, koska on vaan löydetty täällä.

Mikään maa tuskimpa haluaa moista leimaa otsaan.

Jahs maskiraivoa junassa. Saas nähdä mikä on huomenna tilanne onnikassa kun pitäs mennä isolle kirkolle terassireissulle. En ajatellut edelleenkään naamioitua:

Menet vaan. Jos joku reppana alkaa piipittämään niin tuijota sitä tovi niin kattelee kohta muualle.

Ihme että joku vielä tässä vaiheessa jaksaa leikki maskipoliisia. Katsomatta tuo tapahtui varmaan hesessä

Menet vaan. Jos joku reppana alkaa piipittämään niin tuijota sitä tovi niin kattelee kohta muualle.
Tai jos antaa sille reppanalle ämpärin nii ehkä ei ole enää nii äkäinen eikä vahtaa, pitkälti samaa porukkaa nämä ilmaista ämpäriä jahtaajat ja maskilampaat

Ano se ei ainakaa hiljene vaikka lampaat vierellä yrittää vaijentaa, ehkä sana lampaat on väärä, sanotaan Torakat eduskunnassa.

https://*******.net/2021/06/10/turt...ja-myrkkyja-saattaa-syyllistya-kansanmurhaan/

Back
Ylös Bottom