Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Mikä käytöstapa? Suositella maskia päähän mistä ei ole hyötyä? Eihän tuo liity käytöstapoihin vaan on suositus, mistä moni tehnyt jopa pakkoja omassa päässään.

Eli sä toimit täysin yleisen kaavan mukaan kuten lemmings pelin sopulit toisen sanelemana jne.... Kaikki on sinulle selvää kun se on yleinen meno oli se sitten mitä vain? Menikö se näin joskus aikoinaan tuolla saksassakin, kun tiettyjä tahoja tungettiin uuneihin? Ihan fine kun tää on hyväksi todettu toimintatapa nyt... kärjistetty mutta sama logiikka säilyy mitä vaaroja tuollaisessa tavassa ajatella löytyy.
Väännetään rautalangasta - kun naapuri morjestaa, niin on hyvien tapojen mukaista morjestaa takaisin. Eikä siinäkään taustalla ole mitään muuta kuin sosiaalinen koodi, ryhmäpaine tai se "lammasmainen käytös", joiden mukaan sivistyneessä yhteiskunnassa vain odotetaan toimittavan. Siten on ihan sama, jos annetaan yleinen suositus käyttää maskia, niin on myöskin fiksua käytöstä käyttää sitä tilanteissa, joissa sitä odotetaan. Ei ketään kiinnosta jonkun yksilön mielipide, että "vitut siitä mitään hyötyä ole."
Ainahan voi alkaa kinaamaan, että hittojako sitä tarvii kenellekään morjestella tai oviakaan muita varten availla, kun ei siitäkään mitään hyötyä ole - ja aivan oikein, ei tarvitsekaan, mutta silloin ei myöskään ole mitään syytä ihmetellä, kun joutuu muiden silmätikuksi tai muuten vain pidetään mulkkuna. Ihan hölmöä painia vastaan, kun ei tälläisissä asioissa voi koskaan voittaa.

Väännetään rautalangasta - kun naapuri morjestaa, niin on hyvien tapojen mukaista morjestaa takaisin. Eikä siinäkään taustalla ole mitään muuta kuin sosiaalinen koodi, ryhmäpaine tai se "lammasmainen käytös", joiden mukaan sivistyneessä yhteiskunnassa vain odotetaan toimittavan. Siten on ihan sama, jos annetaan yleinen suositus käyttää maskia, niin on myöskin fiksua käytöstä käyttää sitä tilanteissa, joissa sitä odotetaan. Ei ketään kiinnosta jonkun yksilön mielipide, että "vitut siitä mitään hyötyä ole."
Ainahan voi alkaa kinaamaan, että hittojako sitä tarvii kenellekään morjestella tai oviakaan muita varten availla, kun ei siitäkään mitään hyötyä ole - ja aivan oikein, ei tarvitsekaan, mutta silloin ei myöskään ole mitään syytä ihmetellä, kun joutuu muiden silmätikuksi tai muuten vain pidetään mulkkuna. Ihan hölmöä painia vastaan, kun ei tälläisissä asioissa voi koskaan voittaa.

Ei tämä maskitouhu ja koronavauhkonta liity mitenkään käytöstapoihin.

On uskomatonta jos et erota näitä käsitteitä.

Ei tämä maskitouhu ja koronavauhkonta liity mitenkään käytöstapoihin.

On uskomatonta jos et erota näitä käsitteitä.
Yleisten suositusten tahallinen noudattamatta jättäminen kuuluu hyviin käytöstapoihin? Omituinen näkökulma.

Edit: Ja juu ei tietenkään maskipakkoa mistään kultaisen käytöksen käsikirjasta löydy, mutta sosiaalisena konstruktiona kyseessä on aivan vastaava asia.

Viimeksi muokattu:
Yleisten suositusten tahallinen noudattamatta jättäminen kuuluu hyviin käytöstapoihin? Omituinen näkökulma.

Onko korona ja nämä suositukset sinulle käytöstapoja päässäsi?
Tämä on kyllä absurdia, mutta selittää miksi moni niin aivottomana sopulina tekeekin kaikkea, koska ilmeisesti monella näihin yksi motiivi on käytöstapa.exe
Mites se siellä saksassa sitten meni kun juutalaisten ja muiden pieni kiusaaminen olikin ihan hyvää käytöstapaa ja yleisellä tasolla oikein hyväksyttyä sekä kiitettävää touhua. Etkö näe ristiriitoja ajettelussasi? Minä kyllä näen ne.

Niin. Työmaalle mentäessä on pakotettu käyttämään hanskoja. Olenko lammas jos laitan hanskat käteen, koska kaikki muutkin laittaa? Hyötyä niistä ei ole, koska en mitään fyysistä tee, mutta kattelemassa käyn.

Onko korona ja nämä suositukset sinulle käytöstapoja päässäsi?
Tämä on kyllä absurdia, mutta selittää miksi moni niin aivottomana sopulina tekeekin kaikkea, koska ilmeisesti monella näihin yksi motiivi on käytöstapa.exe
Mites se siellä saksassa sitten meni kun juutalaisten ja muiden pieni kiusaaminen olikin ihan hyvää käytöstapaa ja yleisellä tasolla oikein hyväksyttyä sekä kiitettävää touhua. Etkö näe ristiriitoja ajettelussasi? Minä kyllä näen ne.
Kerroin vain näkemykseni miten erilaiset stigmat yhteiskunnassa muodostuvat. Kerro toki mikä siinä on niin ristiriitaista tai väärin? Ilman natsikortteja kiitos.

Edit: Ja juu ei tietenkään maskipakkoa mistään kultaisen käytöksen käsikirjasta löydy, mutta sosiaalisena konstruktiona kyseessä on aivan vastaava asia.

Jos alusta asti katselijat olisivat sanoneet vitut hanskojen käytölle, niin tuotakaan sääntöä ei olisi. Sama pätee maskipelleilyyn.

Kerroin vain näkemykseni miten erilaiset stigmat yhteiskunnassa muodostuvat. Kerro toki mikä siinä on niin ristiriitaista tai väärin? Ilman natsikortteja kiitos.
Mitä et ymmärtänyt tästä mitä tarjoat? Sinä puhut kuinka pitää toimia aivottomasti, koska muutkin toimii ja kuinka se on sillä hetkellä "yleinen hyve" sekä "hyviä käytöstapoja".
Tuo vertaus on suoraan historiasta vaikka onkin se ääripää.
Silti sama meno on varhaisvaiheessa nytkin esillä ja huolestuttavaa kuinka moni vain toimii koska muutkin. Kuten sinä. Tuollainen sopulilauma voidaan ajan kanssa ajaa vaikka mihin.

''Viime päivien uusi lenkki loputtomassa hevonpaskan ketjussa ja jatkuvassa maalitolppien siirtelyssä on artikkeli, missä rokotetutkija Byram Bridle kertoo että rokotteiden suunnittelu koronaviruksen piikkiproteiinin pohjalta oli "valtava virhe" tjsp. Pelottelutarkoituksessa muistetaan aina korostaa sitä, että nyt äänessä on ihan oikea rokotetutkija. Tätä ei tietenkään tehdä kun se rokotetutkijoiden ylivoimainen enemmistö ottaa kantaa rokotteiden suhteellisen turvallisuuden puolesta.

Viimeisin pelonlietsonta on kohdistunut rokotteen piikkiproteiinia kohtaan. Keskeisiä perusteluja on nähdäkseni n. 4kpl:

1. "Salattu" japanilainen "biodistribuutiotutkimus" missä väitetysti nähdään että kun rokotetta pistetään lihakseen, se kulkeutuu hallitsemattomasti ympäri kehoa. Unohdetaan kuitenkin mainita että kyse on kuukausia julkisena olleesta dokumentista joka on ihan normaalia farmakokineettistä tutkimusta. Siinä annetaan rotille annos, joka vastaa useaa kymmentä yhtäaikaista piikkiä ihmiselle. Tutkimuksessa EI anneta mRNA:ta, vaan pelkkiä leimattuja rasvakuplia, ja tuon massiivisen annoksen jälkeen niitä löydetään herkillä instrumenteilla myös maksasta ja muista elimistä. Tutkimuksessa ei nähdä mitään toksisia vaikutuksia mega-annoksesta huolimatta, eikä tällaista tulosta voida sellaisenaan ekstrapoloida ihmisiin.

2. Tutkimus, missä muutamilta koehenkilöiltä on mitattu viruksen piikkiproteiinia verenkierrosta rokotteen jälkeen. Unohdetaan kuitenkin mainita että aluksi nähdään vain piikkiproteiinin osia, jotka todennäköisesti johtuvat siitä että rokote toimii ja lihassolut tuottavat pinnalleen piikkiä. Kehon omat entsyymit pilkkovat tuon piikin osana normaalia pintaproteiinien kierrätystä, ja tutkimuksessa havaittiin ensisijaisesti näitä pilkottuja jämäpaloja. Myöhemmin havaittiin myös äärimmäisen pieni konsentraatio kokonaista pintaproteiinia mutta tutkijat ITSE arvelevat niiden olevan peräisin siitä että muutaman päivän kuluessa kehon immuunipuolustus tappaa osan niistä lihassoluista jotka piikkiproteiinia tuottaa, ja tästä vapautuu verenkiertoon monenlaisia jämiä. Tämäkin on normaalia, ja kiertolaiset poistetaan ja kierrätetään aivan kuten kaikki muutkin proteiinit kehossa.

3. Väitetään että piikkiproteiini ylittää veri-aivoesteen. Viitteenä tutkimus, missä näin todella käy... hiirillä. Mutta kun samassa tutkimuksessa tarkasteltiin geneettisesti muunneltuja hiiriä, joilla on ihmisen kaltainen veri-aivoeste, piikkiproteiini EI ylittänyt veri-aivoestettä. Piikki annosteltiin suurena annoksena suoraa infuusiona laskimoverenkiertoon.

4. Yleinen uskomus siitä että piikkiproteiinit voivat kiertää hallitsemattomasti ympäri kehoa ja aiheuttaa haittaa. Viitteenä on eräs tutkimus, missä rakennettiin piikkiproteiinia kantavia viruksen kaltaisia partikkeleita ilman viruksen muita komponentteja, ja näytettiin näiden aiheuttavan verisuonivahinkoja. Kyseisen tutkimuksen tekijät ovat ITSE mm. Twitterissä jyrkästi kiistäneet heidän tuloksensa viittaavan millään tavalla rokotteen haittoihin. Rokotteessa piikkiproteiinin ohje on nimenomaan suunniteltu siten että siinä on "ankkuri" joka kiinnittää sen solukalvoon. Ohjeessa on myös lisätty muutama aminohappo, jotka "lukitsevat" piikkiproteiinin sellaiseen muotoon ettei se sitoudu kunnolla ihmisen ACE-reseptoreihin, toisin kun viruksen oma piikki, ja mitä pidetään juuri keskeisenä reittinä soluun pääsemiselle JA lisäksi verisuonihaittojen lähteenä.

Kaiken koluamisen jälkeen en siis ole itse löytänyt mitään syytä huolestua rokotteesta - päinvastoin! Haitat näyttävät olevan hyvin harvinaisia, ja rokote todella tuntuu tepsivän jopa suureen osaan varianteista. Olen itse edelleen hyvin luottavainen sen suhteen että kunhan pidetään tahti yllä, suotuisa kehitys sen kun porskuttaa eteenpäin. Sain ottaa huoletta rokotteen ja osallistua siten paitsi itseni, myös muiden suojaamiseen 😊👍🏻'' pauliohukainen.

Tästä kyse: https://frjohnpeck.com/vaccine-researcher-admits-big-mistake-says-spike-protein-is-dangerous-toxin/

Mitä et ymmärtänyt tästä mitä tarjoat? Sinä puhut kuinka pitää toimia aivottomasti, koska muutkin toimii ja kuinka se on sillä hetkellä "yleinen hyve" sekä "hyviä käytöstapoja".
Tuo vertaus on suoraan historiasta vaikka onkin se ääripää.
Silti sama meno on varhaisvaiheessa nytkin esillä ja huolestuttavaa kuinka moni vain toimii koska muutkin. Kuten sinä. Tuollainen sopulilauma voidaan ajan kanssa ajaa vaikka mihin.
Mistäs sinä tiedät miten minä arkielämässä toimin? Tai miten innokas maskin käyttäjä olen, saati miten altis olen ryhmäpaineelle?
Tämän kaiken päättelit ilmeisesti ihan vain sen pohjalta, että yritän osoittaa olevani kykeneväinen ymmärtämään milloin oma käytökseni voidaan jonkin toimesta tulkita kusipäisyydeksi tai välinpitämättömyydeksi yleisiä normeja kohtaan? En kuitenkaan sanonut missään kohdin, että tämä on hyvä näin ja minkään ei tarvitsisi muuttua.

Mistäs sinä tiedät miten minä arkielämässä toimin? Tai miten innokas maskin käyttäjä olen, saati miten altis olen ryhmäpaineelle?
Tämän kaiken päättelit ilmeisesti ihan vain sen pohjalta, että yritän osoittaa olevani kykeneväinen ymmärtämään milloin oma käytökseni voidaan jonkin toimesta tulkita kusipäisyydeksi tai välinpitämättömyydeksi yleisiä normeja kohtaan? En kuitenkaan sanonut missään kohdin, että tämä on hyvä näin ja minkään ei tarvitsisi muuttua.
Eli sä et nyt puheidesi mukaan toimikaan vaikka kovasti kerrot miten asiat kuitenkin ovat?
Oletpa "ymmärtäväinen" tosiaan... vaikka ristiriitoja jälleen reippaasi. Itse veikkaan että toimit kyllä kuten sanotkin ja miten itse arvostit nämä asiat.
Hyvä että näit selvästi kuitenkin epäkohtia mallissasi.

Työhanska/kypärä vertaus maskiin on ihan älyvapaa. Naamarin laitto esim kaupassa on ihan sama kuin pitäisi vaikka intiaanisulkaa päässä. Silti kansa kulkee ne prkl rätit päässä vieläkin.
Intiaanisulka olisi parempi kun ei haittaa hengitystä eikä luo tukalaa oloa varsinkin näillä keleillä.

Niin, no oletin, että kuvauskeikasta sulle maksetaan.
Niin, mulle maksettiin kuvauksesta, ei maskin pitämisestä. Kuten olen sanonut, jos on pakko laittaa, niin laitan maskin, muuten en. Hyvin kuvasti tätä järjettömyyttä se, että täysin tyhjässä jäähallissa piti olla maski naamalla.

Työhanska/kypärä vertaus maskiin on ihan älyvapaa. Naamarin laitto esim kaupassa on ihan sama kuin pitäisi vaikka intiaanisulkaa päässä. Silti kansa kulkee ne prkl rätit päässä vieläkin.

Ei tarkoitus ollutkaan verrata hanskoja maskiin. Pohdin vaan tuota lammas termiä. Onko se ollut aina, vai lanseerattu varta vasten maskia varten. Ja jos on, niin päteekö vain siihen. Maskitta ei lokeroidu lampaaksi, mutta pitääkö olla oman tien kulkija asiassa kuin asiassa? Itseä ei ainakaan haittaa olla osa massaa, eli ei väkinäistä tarvetta erottua.

Mitä maskiin tulee niin en käytä.

edit. Jos joku minulle tarpeellinen palvelu jäisi samatta maskin takia, niin laittaisin maskin. Esim kauppakassia jos ei antais ilman maskia niin pakkohan tuo olis laittaa. En voi kotiin ilman ruokia mennä. Toistaiseks ei kyl oo haitannu.

Eli sä et nyt puheidesi mukaan toimikaan vaikka kovasti kerrot miten asiat kuitenkin ovat?
Oletpa "ymmärtäväinen" tosiaan... vaikka ristiriitoja jälleen reippaasi. Itse veikkaan että toimit kyllä kuten sanotkin ja miten itse arvostit nämä asiat.
Hyvä että näit selvästi kuitenkin epäkohtia mallissasi.
Mun maailmassa asian ymmärtäminen ja asian hyväksyminen ovat kaksi erillistä asiaa. Ilmeisesti sä et tällaista eroa käsitteiden välillä tee, koska olet näkevinäsi jonkin ristiriidan?

Mun maailmassa asian ymmärtäminen ja asian hyväksyminen ovat kaksi erillistä asiaa. Ilmeisesti sä et tällaista eroa käsitteiden välillä tee, koska olet näkevinäsi jonkin ristiriidan?
Sulla on kyl vähän outo mun mielestä. Puhut toista ja teet sitten toista väitetysti. ok

Back
Ylös Bottom