Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pimennyverhoja voisi hän katsomaan mennä.
Toisaalta sellaiset seksikkäät unilaput? Mikä niiden nimi onkaan mitkä tulee silmille? Voisi olla aika söpöt, etenkin jos olisi pitsireunalla.
Sehän on unimaski. Päivällä koronamaski naamalla ja yöllä unimaski silmillä🤭

Sehän on unimaski. Päivällä koronamaski naamalla ja yöllä unimaski silmillä🤭
Joku jos viittii mulle valittaa etten käytä maskia niin haistatan vitut, yöt ylipaine ja päivällä hengityssuojain niin alkaa olemaan kiintiö täynnä.
Toi unimaski silmillä toki kruunaisi vielä kaiken :)
En nyt tiedä mikä on nettohyöty tuosta uniapnealaitteesta jos yöunet puolittuu vaikka itse uni olisi sitten kuinka laadukasta?
Nukahtamisen kanssa ei ole mitään ongelmaa mutta kun herää 02-04 niin ei meinaa saada enää unta, nyt alan heittämään sen naamarin suosiolla veke. Siinä on vain se että ellei sitä käytä tiettyä määrää niin lähtee C ja E ajokortista veke, en ole siihen henkisesti valmis.

20210610_070840.webp
Toi on varmaan se hölmölänmäki?
Jossa niitä veronkorotuksia sorvataan.
Vai onko se valtionvarainministeriö.

En nyt tiedä mikä on nettohyöty tuosta uniapnealaitteesta jos yöunet puolittuu vaikka itse uni olisi sitten kuinka laadukasta?
Nukahtamisen kanssa ei ole mitään ongelmaa mutta kun herää 02-04 niin ei meinaa saada enää unta, nyt alan heittämään sen naamarin suosiolla veke. Siinä on vain se että ellei sitä käytä tiettyä määrää niin lähtee C ja E ajokortista veke, en ole siihen henkisesti valmis.
Ottaa varmasti aikaa, että siihen tottuu. Eikös 4 h yössä ole suositeltava minimi määrä.

Mutta pidemmällä aikavälillä hyödyt varmaan korostuvat. Olikos maskeista erilaisia malleja?

Joku jos viittii mulle valittaa etten käytä maskia niin haistatan vitut, yöt ylipaine ja päivällä hengityssuojain niin alkaa olemaan kiintiö täynnä.
Eikai siinä mitään jos vähemmillä unilla olet pirteä ja pärjäät. Tympeähän se tietty sängyssä pyöriä

Mun mielestä Sonylla on vähemmän kuvanparannus ja kontrastin maksimoimistouhua. Jonkun verran kattelin telkkareita aivan järkyttävän ylikontrasti Panasonic pettymyksen jälkeen ja erityisesti kattelin highlight toistoa missä olis paras. Sony näytti aina parhaalta. Eli sävyt tallella ja liukuu kirkkaissakin valoissa vielä. Aika paljon telkkareita myydään sellasella underexposed + overexposed = mahtava kontrasti meiningillä. Ja sitten vielä jotain keinotekoista terävöitystä.
Kamerapuolella Sony ainakin kehittänyt kennoja juurikin tuohon todellisen laadun suuntaan, sävydynamiikkaa siis ja nousseet perinteisten merkkien ohi kakkoseksi Canonin rinnalle.
Mut joo ei mulla oikeesti kovinkaan suurta kokemusta muista merkeistä ole, mutta Sony ollu aina hyvä.
Panasonic taitaa myös olla poikkeus siinä, että tekevät ite paneelinsa.

Mut joo, semmonenhan se kannattaa ostaa, mikä omaa silmää miellyttää ja kattoa perään, että säädöt on kuosissa.

Mua kiinnostaa itteeni ehkä 10 pinnaa siitä, mitä pahimmat telkkarihifistelijät hifistelee kuvansa kanssa :D

Luultavasti ostan seuraavankin samsuggin, koska: olen tottunut tuotteen sielunelämään

lg:tä ja sony:ä käyttäneenä a) moitin hidasta käynnistymistä b)valikot on hyvin sekavat

alle kuusvitosta en osta & kattohinta 800€

Ottaa varmasti aikaa, että siihen tottuu. Eikös 4 h yössä ole suositeltava minimi määrä.

Mutta pidemmällä aikavälillä hyödyt varmaan korostuvat. Olikos maskeista erilaisia malleja?
On niitä jotain eri malleja, pointti nyt taitaa ylipäätään olla kun on jotain ylimääräistä naamalla.
Eikai siinä mitään jos vähemmillä unilla olet pirteä ja pärjäät. Tympeähän se tietty sängyssä pyöriä
Ei ne unet ennenkään ole ollut kuin 6-8 tuntia ja aina aamuisin pirteänä herää, kyllä on nyt tässä ollut väsyneempi joten hyöty siinä mielessä miinuksella.

Sitä on helppo täältä sivusta huudella, mutta huutelen silti.
Itsellä ei siis tuota laitetta ole, mutta vaimolla on, joten aika hyvä käsitys on tuon käyttöönotosta ja siihen totuttelusta ja muusta sellaisesta.
Ensinnäkin, niitä maskeja on erilaisia. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, jotta löytyy se itselle sopiva. Suurimalle osalle se ns. koko maski tuntuu olevan aika paska. Eli nenä-/nenänalusmaskit yleensä parempia.
Ja toinen juttu, aikaa se tottuminen ottaa vaikka olisi mikä maski, mutta kun siihen tottuu niin alkaa mennä koko yö maskin kanssa ihan ok, eli kyllä se siitä.

lg:tä ja sony:ä käyttäneenä a) moitin hidasta käynnistymistä b)valikot on hyvin sekavat
Noissa vanhemmissa LG:n oledeissa on ilm. vähän heikosti prossutehoa ja esim. guide käynnistyy viikon mullakin. Uudemmissa pitäs olla korjattu. Ei-oled malleista ei kyllä kokemusta. Niihin joutunee tuolla budjetilla kallistumaan joka tapauksessa.

Sitä on helppo täältä sivusta huudella, mutta huutelen silti.
Itsellä ei siis tuota laitetta ole, mutta vaimolla on, joten aika hyvä käsitys on tuon käyttöönotosta ja siihen totuttelusta ja muusta sellaisesta.
Ensinnäkin, niitä maskeja on erilaisia. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, jotta löytyy se itselle sopiva. Suurimalle osalle se ns. koko maski tuntuu olevan aika paska. Eli nenä-/nenänalusmaskit yleensä parempia.
Ja toinen juttu, aikaa se tottuminen ottaa vaikka olisi mikä maski, mutta kun siihen tottuu niin alkaa mennä koko yö maskin kanssa ihan ok, eli kyllä se siitä.
Just kanssa ite aattelin että pitänee koittaa toista ja tottuminen se on se suurin asia varmaan.
Minä kun en kehtaa moisella asialla julkista terveydenhuoltoa vaivata niin pitää tilata sieltä valmistajalta.

Just kanssa ite aattelin että pitänee koittaa toista ja tottuminen se on se suurin asia varmaan.
Minä kun en kehtaa moisella asialla julkista terveydenhuoltoa vaivata niin pitää tilata sieltä valmistajalta.
Ei, kun ehdottomasti vaivaat niitä. Sieltä saa ilmaiseksi eri vaihtoehtoja testattavaksi. Se on sen unihoitajan homma auttaa sua löytämään sopiva vaihtoehto.
Eli älä lähde tuhlaamaan rahaa ja ostelemaan maskeja, joilla et välttämättä tee mitään.

Vaimolla paras on ollut sellainen nenämaski, sitä ei kuulemma juurikaan edes huomaa yön aikana. Hänellä käytössä siinä cpapin perässä myös se kostutin, joka estää, että ei limakalvot kuivu, kun puskee sitä ilmaa pitkin yötä.

Ei, kun ehdottomasti vaivaat niitä. Sieltä saa ilmaiseksi eri vaihtoehtoja testattavaksi. Se on sen unihoitajan homma auttaa sua löytämään sopiva vaihtoehto.
Eli älä lähde tuhlaamaan rahaa ja ostelemaan maskeja, joilla et välttämättä tee mitään.

Vaimolla paras on ollut sellainen nenämaski, sitä ei kuulemma juurikaan edes huomaa yön aikana. Hänellä käytössä siinä cpapin perässä myös se kostutin, joka estää, että ei limakalvot kuivu, kun puskee sitä ilmaa pitkin yötä.
No siellähän ei nyt sattuneesta syystä testailla mitään ja ois pitänyt olla koko toimituksen ajan naamari päässä niin alkoi sellainen infernaalinen vitutus nousemaan päähän.

No siellähän ei nyt sattuneesta syystä testailla mitään ja ois pitänyt olla koko toimituksen ajan naamari päässä niin alkoi sellainen infernaalinen vitutus nousemaan päähän.
Joo, ei siellä pääsekään testaamaan, muuta kuin lähinnä, että mikä on se oikea koko.
Mutta saat sieltä siis muita maskivaihtoehtoja kotiin, että löytyy se sopiva.
Vaimollakin taitaa olla neljä tai viisi eri vaihtoehtoa täällä ja niistä yksi on hänelle hyvä ja yksi ok, muut paskoja.
Ja kun nuo on yksilökohtaisia juttuja, niin kannattaa oikeasti kokeilla.
Soittelet sinne ja valitat, että et saa tuon nykyisen kanssa nukuttua, että voisivatko suositella toista maskimallia. Ja kun näin tekevät, niin käyt hakemassa maskin/maskit sieltä.

Mun mielestä Sonylla on vähemmän kuvanparannus ja kontrastin maksimoimistouhua. Jonkun verran kattelin telkkareita aivan järkyttävän ylikontrasti Panasonic pettymyksen jälkeen ja erityisesti kattelin highlight toistoa missä olis paras. Sony näytti aina parhaalta. Eli sävyt tallella ja liukuu kirkkaissakin valoissa vielä. Aika paljon telkkareita myydään sellasella underexposed + overexposed = mahtava kontrasti meiningillä. Ja sitten vielä jotain keinotekoista terävöitystä.
Kamerapuolella Sony ainakin kehittänyt kennoja juurikin tuohon todellisen laadun suuntaan, sävydynamiikkaa siis ja nousseet perinteisten merkkien ohi kakkoseksi Canonin rinnalle.
Mut joo ei mulla oikeesti kovinkaan suurta kokemusta muista merkeistä ole, mutta Sony ollu aina hyvä.
Kyllä jokaisen töllöttimen kuvan saa säädettyä päin puuta. Hyvä töllön kuvan voi saada jopa säädettyä oikein hyväksi.

Uusin TM: 65 tuumiaset Oled ja Qled -töllöttimet: Viiden tähden valiojoukko. LG, Panasonic, Samsung.

Myöskin Panasonicin GZ2000 -sarjan Oledit ovat ympäri maailmaa niittäneet mainetta ja kunnia. Liikkeissä esillä olevista kappaleista ei voi mitään yhtään minkäänlaisia johtopäätöksiä. Kaikki säädetty päin persettä.

Kyllä jokaisen töllöttimen kuvan saa säädettyä päin puuta. Hyvä töllön kuvan voi saada jopa säädettyä oikein hyväksi.

Uusin TM: 65 tuumiaset Oled ja Qled -töllöttimet: Viiden tähden valiojoukko. LG, Panasonic, Samsung.

Myöskin Panasonicin GZ2000 -sarjan Oledit ovat ympäri maailmaa niittäneet mainetta ja kunnia. Liikkeissä esillä olevista kappaleista ei voi mitään yhtään minkäänlaisia johtopäätöksiä. Kaikki säädetty päin persettä.

Satuin vaan ostamaan niin huonon telkkarin kuin olla ja saattaa, vaikka ei se mikään halpis ollut. Säätämällä ei mitenkään saanut kontrastia kuriin järkevällä tavalla ja lisäksi "kuvanparannus"jutskat tekivät kuvaan nykimistä kun nopiasti tapahtui asioita. Itse asiassa nyt en ole ihan varma oliko tämä Pana vai Samsung, saattoi olla Samsung sittenkin.
Ne liikkeiden showroom säädöt ovat juurikin överit, kirkkaaseen tilaan tarvitaan enempi kirkkautta ja kontrastia ja yli menee.
Mutta kyllä niistä jotain voi päätellä vähän isommalla otannalla.
Ite katselin kuvaa niin kuin katselisin valokuvaa, jos highlightit on puhki, kuva on pilalla. Siis jos jatkuvasti esim näyttelijän hiukset tai otsa "palaa puhki". Vaikea säätää kohdilleen, jos tuo on lähtökohta, sellanen oli tuo mun horror kokemus telkkari. Ei sellaisia tapauksia enää tullut vastaan, mut Sony näytti luonnollisimmalta noin keskimäärin. Eli ei mulla sen suurempaa kokemusta ole näistä uusimmista töllöistä.
Baitövei 13 vuotta sitten ostin 40" Sonyn, 999 euroa maksoi ja oli melko lailla halpis. Tuuman hinta halventunut aika huomattavasti noista ajoista.

On niitä jotain eri malleja, pointti nyt taitaa ylipäätään olla kun on jotain ylimääräistä naamalla.

Ei ne unet ennenkään ole ollut kuin 6-8 tuntia ja aina aamuisin pirteänä herää, kyllä on nyt tässä ollut väsyneempi joten hyöty siinä mielessä miinuksella.
Tuohan on nyt vähän hankala homma jos et siitä koe hyötyä saavan, mut pakko käyttää ettei lähde kortista kirjaimet🤔 Jospa löytyis sopiva maski ja pystyis pitämään koko yön. Itekkin miettinyt niissä testeissä käyntiä. Rouvan mukaan hengityskatkoksia ja kuorsausta ei oo, mutta aika huonoo uni .meinaa olla ja aamuisin väsyttää

Sonyä tässä vähän katselen sillä silmällä. Ja pysyn >100 tuumaisessa kuvassa.

Back
Ylös Bottom