Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Siinä voi olla jotain tällaista pelkoa, että jos rajoitukset poistetaan nyt jo ja tartuntamäärät lähteekin nopeaan nousuun, niin silloin viimeistään kesä on peruttu kun rajoitukset on pakko lyödä uudestaan päälle. Vähän aikaa kun odottelevat, niin ihmiset saa viettää kesälomansa vapaammin ja ehkä jopa festareita voidaan järjestää ilman rajoituksia. Otetaan se seuraava tartuntapiikki mieluummin syksylle kuin keskelle kesää.
Ihan hyvä pointti tuo.

Hyvä esimerkki cancel-kulttuurista. Koitetaan epätoivoisasti kerätä lynkkausjoukkoa muista mielensäpahoittajista ja sitten "me ei leikitä sun kans eikä kukaa muukaan" splittausta... :D
Oma kuplasi on kovin herkkä näemmä.
Missä sä olitkaan töissä? Sä olet hyvä esimerkki siitä miksi jos itse olisin yrittäjä, niin miettisin tarkat raamit alaisteni etätyöskentelylle. Sun kohdalla se ei selvästikään toimi. Ei kukaan pysty oikeutetusti perustelemaan kuukausipalkkaansa viettämällä noin paljon aikaa päivästä toiseen tässä ketjussa.

Mitä ajatuksia matkustamisen suhteen? Tuleeko vaikuttamaan mahdollisuuksiin reissata, jos on / ei ole ottanut rokotuksen? Ainakin tällä hetkellä edelleen lähes kaikki maat vaatii silti negatiivisen koronatodistuksen, vaikka olisikin rokotettu.

Missä sä olitkaan töissä? Sä olet hyvä esimerkki siitä miksi jos itse olisin yrittäjä, niin miettisin tarkat raamit alaisteni etätyöskentelylle. Sun kohdalla se ei selvästikään toimi. Ei kukaan pysty oikeutetusti perustelemaan kuukausipalkkaansa viettämällä noin paljon aikaa päivästä toiseen tässä ketjussa.

Ei se kuulu sinulle pätkääkään missä olen töissä eikä se edes liity mihinkään täällä.
Jännä miten koitat hyökätä minua vastaan henkilökohtaisesti, kun itse ketjun aihe aiheuttaa sinulle ristiriitoja selvästi sekä se ettei osa porukasta vain aivottomasti seuraa mukana mitä sopulilauma seuraavaksi määrätään tekemään.

Arvaan että olet juuri sitä porukkaa joka koittaisi ottaa yhteyttä työnantajaani ja hommata minulle potkut, kun et pitänyt mielipiteistä eräällä foorumilla.
Kuka teitä arvostaa? Ei kukaan. Juuri tämä cancel-kulttuuri on maailman yksi isoimmista syövistä tällä hetkellä.

ps. teen muuten työni 100% joten älä huoli siitä
Jännä myös miten käsität sen mitä mieltä olen tai miten kirjoitan tänne liittyy siihen miten teen työni tai paljon teen sitä... ehei herra cancelkulttuuri.

Viimeksi muokattu:
Ei se kuulu sinulle pätkääkään missä olen töissä eikä se edes liity mihinkään täällä.
Jännä miten koitat hyökätä minua vastaan henkilökohtaisesti, kun itse ketjun aihe aiheuttaa sinulle ristiriitoja selvästi sekä se ettei osa porukasta vain aivottomasti seuraa mukana mitä sopulilauma seuraavaksi määrätään tekemään.

Arvaan että olet juuri sitä porukkaa joka koittaisi ottaa yhteyttä työnantajaani ja hommata minulle potkut, kun et pitänyt mielipiteistä eräällä foorumilla.
Kuka teitä arvostaa? Ei kukaan. Juuri tämä cancel-kulttuuri on maailman yksi isoimmista syövistä tällä hetkellä.

Jännä, että otit mun viestin noin henkilökohtaisesti. Totesin vain, että oot hyvä esimerkki siitä miksi etätyöskentely ei aina tuota parasta tulosta. Tai ainakin siltä se vaikuttaa kohdallasi.

Ja mitä tulee sun mielipiteisiin, niin en oikein edes tiedä mikä on sun mielipide mihinkin asiaan. Sen verran sekavia viestejä yksi toisensa perään, etten ole oikeasti edes ihan varma että mitä agendaa sä koitat täällä ajaa.

Jännä, että otit mun viestin noin henkilökohtaisesti. Totesin vain, että oot hyvä esimerkki siitä miksi etätyöskentely ei aina tuota parasta tulosta. Tai ainakin siltä se vaikuttaa kohdallasi.

Ja mitä tulee sun mielipiteisiin, niin en oikein edes tiedä mikä on sun mielipide mihinkin asiaan. Sen verran sekavia viestejä yksi toisensa perään, etten ole oikeasti edes ihan varma että mitä agendaa sä koitat täällä ajaa.

Sä valehtelet ja väität ettei tuota parasta tulosta? Miten? Voitko selittää miten työni ei täyty?

Onko terve järki nykyään agendaa? Vau.
Mutta hienoa jos olen mielessäsi noin paljon. Silti en käännä poskea, jos joku persekipeä alkaa latomaan valheita.

Jännä myös miten käsität se mitä mieltä olen tai miten kirjoitan tänne liittyy siihen miten teen työni tai paljon teen sitä... ehei herra cancelkulttuuri.
Jonkinverran voisi lyödä vetoa, ettet sinä ole pahemmin koulun penkkejä kuluttanut.
Ja ei kukaan yritä sulle mitään potkuja hankkia, ei näin merkityksettömän asian kuin pakkiksen koronaketjun takia. Viihdettä tämä vain on meille muille 😁

Jonkinverran voisi lyödä vetoa, ettet sinä ole pahemmin koulun penkkejä kuluttanut.
Ja ei kukaan yritä sulle mitään potkuja hankkia, ei näin merkityksettömän asian kuin pakkiksen koronaketjun takia. Viihdettä tämä vain on meille muille 😁
Ai teitä on joku oma porukka? Oma kerho. No hyvä jos maistuu.

Sä valehtelet ja väität ettei tuota parasta tulosta? Miten? Voitko selittää miten työni ei täyty?

Onko terve järki nykyään agendaa? Vau.
Mutta hienoa jos olen mielessäsi noin paljon. Silti en käännä poskea, jos joku persekipeä alkaa latomaan valheita.
Muistelen joitain viikkoja sitten sinun sanoneen, että olit paraikaa töissä etänä kotona. Tämä vaan jäi mieleeni, kun jo silloin ihmettelin että miten kaveri voi tehdä töitä jos viettää useita tunteja päivässä (virka-aikana) tässä ketjussa. En siitä silloin maininnut mitään, mutta nyt kun vielä viikkojenkin päästä olet edelleen täällä.. vieläkin enemmän äänessä kuin silloin, niin otin asian puheeksi.

Sun reaktiosta viestiini kyllä huomaa, ettet sä ihan puhtaalla omalla tunnolla ole niitä töitäsi tehnyt, koska et muuten nostaisi tuommoista asiaa esille kuin "En kerro missä oon töissä ettet soita mun työnantajalle".. edes vitsillä. Noh, mutta ei tästä tämän enempää. Vastauksesi kertoi kaiken olennaisen.

Mitä se sun terve järki muuten siis sanoo? Mikä on sun ajatus tähän ketjun aiheeseen liittyen?

Näinpä :( kyllähän kaverilla olisi keskustelupuolella hieman petraamista, mutta hyvällä asialla mies kuitenkin. Lambit eivät ymmärrä omaa parastaan.

Niin. Tämän pojan nimeltä Roopeli äänensävy on itsellään aika vittuilevan oloista. Eli kai sitä saa mitä tilaa. Ja kukaan ei ole tämän kaverin kimpussa, vaan hän on koko ajan kaikkien muiden kimpussa. Hän on siis se, joka on kirjoittanut yli 800 viestiä kahdessa kuukaudessa. Enkä mä taida olla edes hirveesti eri mieltä hänen kanssaan (Tai luulisin niin? Vähän vaikea hahmottaa, että mitä hän edes on mieltä koko aiheesta. Yritin kysyä, mutta sain vastauksesi että hän "käyttää tervettä järkeä". Epäselväksi jäi, että minkä kanssa).

@Roopeli voisit selkeyden vuoksi vastata tähän kysymykseen: Mitä olet mieltä koronaviruksesta? Eli tämän ketjun aiheesta. Koita vastata mahdollisimman perustellusti, niin voidaan saada ehkä edes jollain tavalla järkevää keskustelua aikaiseksi. Onko tämä kaikki pelkkää salaliittoa? Koronaa ei ole olemassa? Ja jos on, ni onko täysin verrattavissa kausi-influenssaan?

Saat maks. kahden lauseen vastauksen joka ei liity edes kysymykseesi. Toinen lause sisältää jo sinun haukkumista.

Tämä vain veikkaus.

Eiköhän se nyt ole käynyt ilmi, että mies ei kykene perustelemaan yhtään mielipiteitään. Helpoin haukkua kaikki, kun ei muuhun pysty.

Mutta siis oikeasti voiko joku kertoa miksi rajoituksia vielä pidetään yllä näin paljon. Terveydenhuollon kantokyky on turvattu, samoin riskiryhmäläiset. Mikä tässä nyt mättää, ettei voida alkaa siirtymään takaisin normaaliin?

Tuntuu, että koko ajan keksitään uusia asioita minkä johdosta rajoituksia pidetään yllä...
Tulevat kuntavaalit ovat varmasti yksi syy sille, että rajoituksia pidetään yllä, vaikka niille ei ole mitään tarvetta. Marin, Kiuru & co ei uskalla ottaa nyt mitään riskiä, että media pääsisi riepottelemaan heitä (enää enempää) just ennen vaaleja. Villinä veikkauksena, että jo ens viikolla alkaa rajoitusten purku.

Kuvittelen olevani roopeli, koska mennyt taas tovi et on tullut kommentoitua.

Pakko myöntää, et vaikka se lyhyt vastaus olisi, että melkoista paskaa koko korona, niin menis hetki arpoa, että mistä päästä alkaisi läjää purkamaan.

Kohtuu tarttuva tapaus virukseksi, mutta toisaalta myös lopulta tuhnu, kuten kaikki muutkin helposti leviävät virukset, varsinkin meille jotka käy vuodessa läpi vähintään yhden flunssakauden. Toki koronalla muihin flunssiin nähden voittava arpa se, että on nopeasti sopeutuva ja pystyy leviämään ilmastoissa ja alueilla, jossa harvoin flunssat jyllää ja joissa ei ole vastustuskykyä vastaavia viruskantoja vastaan. Numeroiden valossa mikään ei muuttunut normaaliin tilanteeseen, kun mittarina globaali väestönmäärä. Toki tässäkin tapauksessa, kuten aina tilastojen kanssa, on seassa niitä poikkeamia kuoleisuudessa, mutta kokonaiskuvassa pandemiaa koronasta ei saa, muualla kuin taloudessa.

Koronan varjolla on kuitenkin saatu aikaiseksi mittavia muutoksia ihmisten käyttäytymisessä, taloudessa ja ihmisoikeuksissa. Kokonaiskuvaa on hankala vielä muodostaa, mutta eiköhän ne taustat lopulta paljastu, miksi tähän tautiin globaalisti tällä kertaa reagoitiin näin voimakkaasti.

Muistelen joitain viikkoja sitten sinun sanoneen, että olit paraikaa töissä etänä kotona. Tämä vaan jäi mieleeni, kun jo silloin ihmettelin että miten kaveri voi tehdä töitä jos viettää useita tunteja päivässä (virka-aikana) tässä ketjussa. En siitä silloin maininnut mitään, mutta nyt kun vielä viikkojenkin päästä olet edelleen täällä.. vieläkin enemmän äänessä kuin silloin, niin otin asian puheeksi.

Sun reaktiosta viestiini kyllä huomaa, ettet sä ihan puhtaalla omalla tunnolla ole niitä töitäsi tehnyt, koska et muuten nostaisi tuommoista asiaa esille kuin "En kerro missä oon töissä ettet soita mun työnantajalle".. edes vitsillä. Noh, mutta ei tästä tämän enempää. Vastauksesi kertoi kaiken olennaisen.

Mitä se sun terve järki muuten siis sanoo? Mikä on sun ajatus tähän ketjun aiheeseen liittyen?

"Sun reaktiosta viestiini kyllä huomaa, ettet sä ihan puhtaalla omalla tunnolla ole niitä töitäsi tehnyt"
Päinvastoin. Minulla oli pari viikkoa sitten kehityskeskustelu missä hyvä palaute jatkuu ja varsinkin jousto kiiretilanteissa sai kiitosta. Joten mitä vittua sinä tiedät minun työtilanteesta tai siitä miten teen työni, jos keskustelen tässä ketjussa korona "pandemiasta". Se pistää vituttamaan että alat vetämään keskustelijoiden työnantajia tähän, kun sinä vitun mikkihiiri et pidä siitä mitä toiset kertovat asiasta. Tämä asia todellakin osuu minuun, mutta ei sillätavoin mitä kuvittelet.

Minä en voi sietää cancel-kulttuuria missä kaltaisesi alkaa vetämään henkilöön ja vetämään työnantajia sekä implikoimaan ettei kaveri tee työtään, koska hän on "väärää mieltä" asioista tai kirjoittaa usein aiheesta. Kuinka vitun paljon aikaa sä kuvittelet jonkun postauksen tänne vievän ajasta? Kuinka iso ponnistus on tänne kirjoittaa, kun nostat sen noin korokkeelle ettei ihminen suorastaan muuta enää ehdi tekemään? Kertoo enemmän sinusta. Ehei. Sinä heitit sen ilmoille minkä jo paljastin.

En muuten usko ylläpitäjänkään paljon arvostavan tahoja täällä, jotka lähtee vetämään työnantajia näihin keskusteluihin vain koska "en pidä tästä henkilöstä ja siitä mitä se puhuu". En periaatteesta siedä kaltaisiasi käärmeitä.
Alhaista paskaa. Häviäjän taktiikoita.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom