Pidän kyllä vähän ihmeellisenä tällaista näkökulmaa, että jos siihen ei voi kuolla, niin turha ottaa rokotetta. Siihen oireettoman ja kuoleman väliin mahtuu iso liuta vittumaisiakin oireita mitä kukaan tuskin ehdoin tahdoin haluaa. Jos niiden todennäköisyyttä voi pienentää, niin se on mun mielestä ihan hyvä diili. Sitä kun kukaan meistä ei voi oikeasti tietää miten kovaa se iskee. Joillakin se on tosiaan pelkkä nuha ja ehkä vähän kuumetta. Yhdellä kaverillani ei ollut juuri päänsärkyä kummempia oireita, kun taas toinen kolmen- ja neljänkympin välissä oleva todella fitti mieshenkilö sai koronan ja sen seurauksena keuhkokuumeen ja paranteli itseään kolme kuukautta. Tilastot tavallaan vähän valehtelee jos katsotaan vain sairaalahoitoon joutuvia. Jotkut voi potea vittumaista ja pitkää tautia näkymättä ikinä missään tilastossa. En mä mielestäni koronaa pelkää eikä kuoleman todennäköisyys käy edes mielessä, mutta kyllä nyt totuuden nimissä yksi rokotuksen ottamisen motivaattori on se, että se pienentää pahojen oireiden todennäköisyyttä.
Voin vaikuttaa vähän kahtiajakoiselta tapaukselta, koska olen rokotusmyönteinen, mutta koronahössötysvastainen. En minä mitään maskia tuolla kaupoissa pyöriessä käytä enkä muutenkaan stressaa tilanteesta. Jos saisin päättää, niin rajoitukset pois ja maskit helvettiin. Ei tätä enää jaksa. Toisaalta ymmärrän kyllä senkin, että sellainen päätös voisi potkaista omaan nilkkaan myöhemmin. Esimerkiksi sellainen ajatus, että jos kukaan ei kävisi testeissä, niin meillä ei olisi enää koronaa, voi kuulostaa ihan mukavalta ja loogiselta, mutta kun ajatusta vie vähän pidemmälle, niin havaitsee, että siitä voikin seurata vielä suuremmat ongelmat. Silloinhan tietysti rajoitukset puretaan kun tautia ei ole, mutta koska tauti ei oikeasti ole hävinnyt mihinkään, niin sairaalahoitoon joutuvien määrä kasvaa. Se taas näkyy tilastoissa siten, että kasvava määrä sairastuneista joutuu sairaalaan ja taas on helvetti irti. Miettikää mikä soppa siitä syntyisi, jos tilasto valehtelee, että 100 % sairastuneista joutuu sairaalahoitoon.