Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tosiaan ekaa kertaa ikinä näin punkin ihmisessä kiinni kun 1v tyttärellä oli päässä. Koirasta noita nyppii, ei siinä mittään, mutta kyllä hirvitti ja kieli aivan saatanan keskellä suuta kun pyöritti sitä vittueläintä irti. Ja vaimo piti skidiä päästä kiinni ettei liiku jotta piikki ei jäis sisälle.

Joka vuosi on muutama nypitty koirista jotka on käyny vaan omalla takapihalla, missä nurtsikin ajettu lyhyeksi. Mutta tänä vuonna tyttären lisäks jo kolme nypitty koirista. Ihan hullulta vaikuttaa. Poltan kohta nurtsit tontin ympäriltä.

Koirat onneks erittäin lyhytkarvaisia ja totuttu tutkimaan päivittäin niin yleensä löydetään nopeesti.

Nyt sä puhut taas omasta päästä. Tämä on harvoja paikkoja MISSÄ KOKO AIHEESTA VOI KESKUSTELLA.
Sehän suakin harmittaa.
Me käsitämme sanan keskustella varmaan eri tavoilla.

No, sellaista se on. Onneksi tätä ketjua ei ole pakko lukea, kunhan vain havainnoin, kun tänne vahingossa painoin.

Oli ihan pakko rekisteröityä vain tämän aiheen takia, koska tuntuu ettei netistä löydy enää järkeviä paikkoja missä tätä sekoilua käsitellään sen mukaisesti mitä se on.

...
En muista omiani. Turha väittää moista. Lue itse, mitä olet kirjoittanut.

Tästä päästään hienosti tapaasi käsitellä asioita. Joku sanoo jotain, vastaat ei ole näin, nyt näytin viestisi ja vastaat varmaan jotain aivan muuta ja homma jatkuu.

Mutta juu. Ei muuta.

Tosiaan ekaa kertaa ikinä näin punkin ihmisessä kiinni kun 1v tyttärellä oli päässä. Koirasta noita nyppii, ei siinä mittään, mutta kyllä hirvitti ja kieli aivan saatanan keskellä suuta kun pyöritti sitä vittueläintä irti. Ja vaimo piti skidiä päästä kiinni ettei liiku jotta piikki ei jäis sisälle.

Joka vuosi on muutama nypitty koirista jotka on käyny vaan omalla takapihalla, missä nurtsikin ajettu lyhyeksi. Mutta tänä vuonna tyttären lisäks jo kolme nypitty koirista. Ihan hullulta vaikuttaa. Poltan kohta nurtsit tontin ympäriltä.

Koirat onneks erittäin lyhytkarvaisia ja totuttu tutkimaan päivittäin niin yleensä löydetään nopeesti.
Missä päin noin paha tilanne? Kyllä liekinheitintä kaipaisi jo.

Juuri tuli yleltä satakunnan uutisis juttu että toisellakin rauman lukon pelaajalla covid ja hän kierrellyt juhlahumussa kouluja (vanhempien mukaan ilman maskia yhteiskuvia oppilaiden kanssa ym). Eilisten tapausten päälle löytynyt 7 uutta tapausta. Saa nähdä lyödäänkö koko satakunta jälleen kerran rauman takia kiinni kuten taannoin rauman telakan takia kävi.

hehe... ei kovin helppoa. On kanssa musta villakoira ja toinen ruskea. Pidetty kesällä melko lyhyessä karvassa niin helpottaa. Yleensä huomannut kun rapsuttaa että jotain "ei tänne kuuluvaa" nyt sormissa. Kyllä noita paskoja vaan on enemmän nykyään valitettavasti.
Ja joka kerta kun rapsutat ja tunnet jonkun patin, niin kelaa että nyt tuli sitten pyyhkästyä punkki irti ja sen saatanan pillit vai mitkä on koiran sisällä ja tulehtuu.

Ei se ole mutu vaan virallinen tieto. Miksi et usko tietoja minkä mukaan olet piikillekin menossa?
Olen varsin tietoinen, että rokote ei anna täyttä suojaa. Mulle kuitenkin riittää vallan mainiosti, että todennäköisyydet sairastua itse, sairastua vakavasti tai levittää muihin pienenevät entisestään. Olen näet siinä mielessä huono sairastelija, että saatan painella kylillä menemään 39 asteen kuumeessa huomaamatta sitä itse ollenkaan.

Ja joka kerta kun rapsutat ja tunnet jonkun patin, niin kelaa että nyt tuli sitten pyyhkästyä punkki irti ja sen saatanan pillit vai mitkä on koiran sisällä ja tulehtuu.

Kyllä ne sen verran kovaa kiinni on ettei pelota paitsi kun alat niitä pihdeillä ottamaan ja koittaa varoa ettei alienin pää jää sinne.

Eilen julkastu.

Masks are thought to protect people in two ways: source control reducing the emission and spread of respiratory viruses through airborne droplets and aerosols, and wearer protection reducing the inhalation of airborne respiratory viruses.

The effectiveness of masks, however, is still under debate. Compared to N95/FFP2 respirators which have very low particle penetration rates (around ~5%), surgical and similar masks exhibit higher and more variable penetration rates (around ~30-70%)

Huppista. Oonks mä joskus maininnnu luvut 30-70%? :unsure: En kai vaan...

1621585469055.webp

Viimeksi muokattu:
Näyttää olevan Roopelille vaikea ymmärtää et mikään rokote ei anna samantien suojaa vaan se vaatii useamman viikon ennenkuin kunnollinem suoja on saavutettu eikä myöskään mikään rokote anna 100% suojaa.
Jos sulla on parempaa tietoa siitä ettei rokote suojaa ollenkaan senkään jälkeen kun oletettu suoja on saavutettu niin pistähän tilastoja pöytään. Niin vertaillaan niitä vaikka yhdessä siihen mitä rokotuksilla on saatu aikaan vaikka Israelissa, siellähän rokoteohjelma on kattava koko väestö mukaanlukien.

Näyttää olevan Roopelille vaikea ymmärtää et mikään rokote ei anna samantien suojaa vaan se vaatii useamman viikon ennenkuin kunnollinem suoja on saavutettu eikä myöskään mikään rokote anna 100% suojaa.
Jos sulla on parempaa tietoa siitä ettei rokote suojaa ollenkaan senkään jälkeen kun oletettu suoja on saavutettu niin pistähän tilastoja pöytään. Niin vertaillaan niitä vaikka yhdessä siihen mitä rokotuksilla on saatu aikaan vaikka Israelissa, siellähän rokoteohjelma on kattava koko väestö mukaanlukien.
Just linkitin kokemuksia maaliskuulta. Älä ole noin pihalla.

Suomes käytetään mun mielestä aika fiksua tapaa ''rohkasta'' jotka on tulossa piikille ja vastaavat kysymykseen ''minkä piikin mä sain?'' niin vastaus on ''samaa ku presidentti niinistö.''

Back
Ylös Bottom