Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ehkä jopa olisi hyvä sitoa virveliin siiman päähän. Komean kaaren saisi, kun heittäisi magneetin veteen.

Tietenkin, siiman pitäisi olla hämähäkkimiehen seittiä ominaisuuksiltaan, mutta kai sitä puuilosta saa.
Vaatinee melko jäykän vavan että semmosen möykyn saa heitettyä. Tommonen perus virvelöintivapa mänöö poikki.

Pittee ottaa vaan vähän jäykempi tikku.

Taitaa ne merellä heitellä sadan vai kahden sadan punttia, että saavat kauas rannasta.
Mitenkähän ne magneettionginnan tuotot pitäisi jakaa. Otetaanko ensin polttoainekulut päältä ja loput fifty-sixty.

Olette perinteinen mulkku liikenteessä.
Tuolla tavalla varmistaa ettei muut ehdi ohituskaistalla ohi, sinänsä noinhan se pitäisi oikeasti tehdä ei siinä mitään.

Minua harmittaa eniten he henkilöautoilijat jotka ajavat tasan tai ehkä jopa vähän alle nopeutta ja kun ohituskaista alkaa niin sitten selvää ylinopeutta että jos ohi haluaisi päästä olisi ajettava törkeää ylinopeutta
ja taas kun ohituskaista loppuu tipahtaa nopeus alinopeuteen

tuota ajokäytöstä en ole ikinä ymmärtänyt

mitä tälläiset kuljettajat ajatelevat? vai ajattelevatko he mitään

ainoa selitys mitä olen arvuutellu, että he pelkäävät kapealla tiellä ja kun on leveämpi kohta niin uskaltavat painaa menemään

Henk koht havaintojen mukaan suurin osa henkilöautolla liikkuvista ajattelee a) omaa napaansa tahi yleisimmin 2) ei mitään. e: vahvoja viitteitä myös siihen että suuri osa henkilöautoilijoista eivät ole kykeneviä ajatteluun

Viimeksi muokattu:
Itse olen syvällä skenessä, työstän omia ajatuksiani varmasti enemmän kuin keskiverroin muut liikenteessä.

Viimeksi mm. Prof. Esa Saarisen filosofia ja systeemiajattelu pyöri taustalla. Ei siinä muita ehditä miettimään, kun itsensä kanssakin on jo tekemistä, pitää ajatella, mitä ajattelee. Ei ole helppoa.

Olette perinteinen mulkku liikenteessä.
Tuolla tavalla varmistaa ettei muut ehdi ohituskaistalla ohi, sinänsä noinhan se pitäisi oikeasti tehdä ei siinä mitään.

Ehkä liikenne ei kuitenkaan oikea paikka tahalliseen vittuiluun, koska: vaaratilanteet.
Tosin aika kieli poskessa heitetyltä tämä juttu kuulosti. =D

Eijei olette ymmärtäneet väärin. Ei mitään tahallista eikä vittuilua vaan omaan tahtiin menemistä ja ihan rajoitusten mukaan, eli ei alinopeutta. Toki rekan jälkeen heti omalle kaistalle ja baana on vapaa.

Pointti oli siinä, että muuttaisinko omaa tahtiani syystä että joku roikkuu autolla puossa kiinni. En tietenkään.

Eijei olette ymmärtäneet väärin. Ei mitään tahallista eikä vittuilua vaan omaan tahtiin menemistä ja ihan rajoitusten mukaan, eli ei alinopeutta. Toki rekan jälkeen heti omalle kaistalle ja baana on vapaa.

Pointti oli siinä, että muuttaisinko omaa tahtiani syystä että joku roikkuu autolla puossa kiinni. En tietenkään.
Toisaalta sulle ei ole kyl mitään käytännön merkitys ajallisesti, että ajatko siellä rekan perässä 95km/h perille asti vai siinä rekan edessä 100km/h, paitsi tietysti jos se työmatka sattuu olemaan Hangosta Inariin. Tuossa mielessä säästäisit kaikkien aikaa, hermoja ja mielipahaa, jos jättäisit ohittamatta.

Minua harmittaa eniten he henkilöautoilijat jotka ajavat tasan tai ehkä jopa vähän alle nopeutta ja kun ohituskaista alkaa niin sitten selvää ylinopeutta että jos ohi haluaisi päästä olisi ajettava törkeää ylinopeutta
ja taas kun ohituskaista loppuu tipahtaa nopeus alinopeuteen

tuota ajokäytöstä en ole ikinä ymmärtänyt

ainoa selitys mitä olen arvuutellu, että he pelkäävät kapealla tiellä ja kun on leveämpi kohta niin uskaltavat painaa menemään
Ei kukaan muukaan ymmärrä.

Motarilla kun ajelee ja vakkari on laitettu 125-130km/h niin mulla on aivan sama kuka siellä roikkuu ja kuinka lähellä, ajelen toisen ohi ja palaan omalle kaistalla. En tosin tee sellaisia ohituksia noin kun jollain on 2km/h hitaampi vauhti, pikkaisen painan kaasua niin liikenne sujuu.
Mutta itse joskus ollut sen tasan nopeusrajoitusta ajavan takana ohituskaistalla, se syö miestä mutta ei siinä saa ajaa sen kovempaa ja sekin pitäisi muistaa.
Mun uusi huvitus on rampilta tulijoiden väistämättä jättäminen/nopeuden muutos, jumankauta kun ne meinaa tulle kylkeen joka siunatun päivä.

Se voisi olla hyvä. Juhlan kunniaksi sitten makkaraperunat grilliltä. Janojuomaksi iso maitu.
Pro-kalastajilla on mukana erillinen nostoköysi jonka päässä metallikoukku.

Jos tarttuu makneettiin jotain isompaa, se vedetään vain pinnan tuntumaan ja sitten ujutetaan koukku kiinni.

Siitähän kertyy karmeat hillot jos tullaan takas lava täynnä vanhoja Jopoja.

Back
Ylös Bottom