Mikähän juttu siinäkin on, että liikenteessä jotkut viestivät heillä olevan enemmän kiire kuin sinulla ajamalla todella lähelle. Ns. perseeseen kiinni.
Tässä kun on työmatkaa vähäsen, ja kotiin menevällä tiellä hyry mycket rekkoja, mutta myös kahta kaistaa suunta. Kun läksin töistä, yleensä rekan perään, johon jätän kyllä reilun turvavälin koska paskovat aina jotain santaa autoon. Monesti tulee takaa joku auto aivan perseeseen kiinni, varsinkin juuri ennen kakskaistasen alkua. Joku jopa vilkuttaa valmina takana, että on siirtymässä ohituskaistalle välittömästä ja mieluusti ennen minua. Itse toki siirryn rekan takaa välittömästi ohituskaistalle niin, ettei takana tuleva auto mahdu. Sitten ajan mittarin mukaan tasan sen 100kmh ja rekka ajaa sen 95kmh. Pikkuhiljaa kyllä pääsee ohi. N. 2 rekkaa ehtii ohittaa ennen ohituskaistan loppua. Nämä takana tulevat yleensä ajaa koko ohituskaista-matkan aivan perseessä kiinni, vilkuttavat joskus valoja ja heittelehtivät puolelta toiselle. Sitä vaan en ymmärrä, että miten näillä on enemmän kiire kuin minulla? Kiire mullakin on perheen pariin. Sitten ohituskaistan loputtua jättävät hieman turvaväliä ja lopulta kaahaavat ohi jossain keltasilla viivoilla tai muuten älyttömässä paikassa.
Niin, että mikä pointti on ajaa siitä perseessä kiinni? Ihankuin minua kiinnostaisi takana tulevan kiireet? Lähtisivät aikasemmin kohteesta.