Moikka! Minua on alkanut voimanosto kiinnostamaan lajina ja harkitsen kisaamista, kunhan tässä vielä vähän kehityn. Näin lajissa uutena liittojen suuri määrä laittaa pään pyörälle. Ilmeisesti näihin liittyy aika vahvojakin erimielisyyksiä, kun ei yhden liiton alle mahduta? Meinaan, että muissa lajeissa on yleensä vain yksi kattojärjestö.
No, itse asiaan. Kumman liiton otsikossa mainituista valitisisin? Erityisesti ihmetyttää se, että WPC ja kumppanit on "ammattilaisliitto" ja SVNL "harrastelijaliitto" (tai näin olen ainakin lukenut), vaikka SVNL:ssä on tarkemmat säännöt ja doping-testaus. Arkijärjellä juuri luulisi, että ammattilaisilla homma on tarkkaa ja harrastelijoilla vähän sinne päin.
Tässä vähän omia plussia ja miinuksia eri liitoista. Onko korjauksia tai lisäyksiä? Kokemuksia jommasta kummasta tai jopa molemmista?
WPC:
+ Halpaa, koska ei tarvitse seuran jäsenmaksua ja lisenssimaksuja yms. (olen köyhä opiskelija)
+ Samoin varusteissa pääsee halvemmalla, kun ei tarvi olla listalta tietyt ja kalliit
+ 24 h-punnitus vähentää stressiä, vaikka toki se lisää painon kanssa kikkailua, mitä en pidä kauhean terveenä asiana
+ Sattuis tälle vuodelle lähelle kotia kisoja
- Monet douppaa, mistä en pidä. Toisaalta ei vaikuta minuun, koska ainakin alkuun kisaan itseäni vastaan. Enkä siis koe itse testejä tarvitsevani aloittelijana.
- Ilmeisesti näihin kisoihin osallistuminen vaikeuttaa "urheilu-uraani", jos joskus haluankin siirtyä SVNL:n alle ja ehkä jopa edetä siellä...
- Leimataanko mut persuksi ja Anon kannattajaksi, jos menen tänne? :D
SVNL:
+ Tunnustettu urheiluliitto
+ Mahdollisuus edetä maajoukkueeseen
+ Yhdenvertaisempi tuomarilinja – ainakin kyykyissä
+ Käsittääkseni poliittisesti vähemmän "sitoutunut"
+ Yritetään kitkeä dopingia
- Suurin osa kisoista vähän kaukana
- 2 h-punnitus stressaavampi
- Kallista, sekä osallistuminen että vausteet
- Mielestäni on todella idioottimaista, että pitää olla tietyn merkkiset varusteet ja ei katsota hyvällä muissa liitoissa kisaamista!
No, itse asiaan. Kumman liiton otsikossa mainituista valitisisin? Erityisesti ihmetyttää se, että WPC ja kumppanit on "ammattilaisliitto" ja SVNL "harrastelijaliitto" (tai näin olen ainakin lukenut), vaikka SVNL:ssä on tarkemmat säännöt ja doping-testaus. Arkijärjellä juuri luulisi, että ammattilaisilla homma on tarkkaa ja harrastelijoilla vähän sinne päin.
Tässä vähän omia plussia ja miinuksia eri liitoista. Onko korjauksia tai lisäyksiä? Kokemuksia jommasta kummasta tai jopa molemmista?

WPC:
+ Halpaa, koska ei tarvitse seuran jäsenmaksua ja lisenssimaksuja yms. (olen köyhä opiskelija)
+ Samoin varusteissa pääsee halvemmalla, kun ei tarvi olla listalta tietyt ja kalliit
+ 24 h-punnitus vähentää stressiä, vaikka toki se lisää painon kanssa kikkailua, mitä en pidä kauhean terveenä asiana
+ Sattuis tälle vuodelle lähelle kotia kisoja
- Monet douppaa, mistä en pidä. Toisaalta ei vaikuta minuun, koska ainakin alkuun kisaan itseäni vastaan. Enkä siis koe itse testejä tarvitsevani aloittelijana.
- Ilmeisesti näihin kisoihin osallistuminen vaikeuttaa "urheilu-uraani", jos joskus haluankin siirtyä SVNL:n alle ja ehkä jopa edetä siellä...
- Leimataanko mut persuksi ja Anon kannattajaksi, jos menen tänne? :D
SVNL:
+ Tunnustettu urheiluliitto
+ Mahdollisuus edetä maajoukkueeseen
+ Yhdenvertaisempi tuomarilinja – ainakin kyykyissä
+ Käsittääkseni poliittisesti vähemmän "sitoutunut"
+ Yritetään kitkeä dopingia
- Suurin osa kisoista vähän kaukana
- 2 h-punnitus stressaavampi
- Kallista, sekä osallistuminen että vausteet
- Mielestäni on todella idioottimaista, että pitää olla tietyn merkkiset varusteet ja ei katsota hyvällä muissa liitoissa kisaamista!