Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikäli haluat kilpailla virallisissa kisoissa kannattaa tsekata lajiliiton sivuilta, mitkä varusteet ovat hyväksyttyjä.Olen aloittanut voimanoston noin 4kk sitten ja penkkipunnerrukseen tarvitsisi rannesiteitä. Olen katsonut SBD:n rannesiteitä, onko kenelläkään kokemusta niistä? Mitä rannesiteitä suosittelette?
Suosittelen silti penkkaamaan ilman rannesiteitä.
Mikäli tämä on tilanne heti harrastuksen alussa (aloittajalla 4 kk), lienee perusteltua antautua syvällisempiin pohdintoihin kuin rättikaupoille.Jos on tarve ja ranteet ei kestä niin sitten ilman muuta.
Tarvitsetko, vai ostatko siksi kun luulet, että ne pitää ostaa? Kuormat on sulla vielä varmasti semmoisia, ettet tartte mitään tukia mihinkään vielä vuosiin.Olen aloittanut voimanoston noin 4kk sitten ja penkkipunnerrukseen tarvitsisi rannesiteitä. Olen katsonut SBD:n rannesiteitä, onko kenelläkään kokemusta niistä? Mitä rannesiteitä suosittelette?
Mikäli tämä on tilanne heti harrastuksen alussa (aloittajalla 4 kk), lienee perusteltua antautua syvällisempiin pohdintoihin kuin rättikaupoille.
Kyse ei ole välttämättä tarpeesta vaan ainakin itse käytän että ranteet olisi ehjät vielä 10, 20 ja 30v päästäkin. Ainakin teoriassa. Jos niille on tarve ettei ilman kykene punnertamaan niin sitten on jo myöhäistä. Vähän tyylistä riippuen myös kyykätessä ihan hyvä käyttää. Jos oikeasti tukea haluaa niin ei mitään ohuita 8e hikipantoja vaan maksimileveet 60-80cm siteet. Makuasia että minkälaiset on parhaat. Ja pitää tietysti osata käyttääkin, ihan liikaa näkee että se rätti on nivelen alapuolella eikä ympärillä, tangosta ei osata pidellä ja ranne taipuu taakse niin paljon kun nivel sallii.
Paha sanoa kun on vaikea tieteellisesti tutkia mutta tuskin ainakaan haittaa. Ei siinä kuitenkaan ranteet mihinkään heikkene niin kuin ei vyötä käyttäessä keskikroppakaan heikkene. Tai en minä ainakaan rennolla räpylällä tangosta pitele ja anna siteiten ottaa kuorma vastaan.En ole ihan vakuuttunut että se toimii noin että ne ehkäisisi mitään kulumaa tms. haittaa. Ilman siteitä vahvistuu ranteet kestämään kuormaa.
Kyllähän ne ranteet vahvistuu, vaikka siteitä käyttäisi. Olen aina käyttänyt rannesiteitä. mutta jos ne jostain syystä on jäänyt kotiin niin olen treenannut ilman, ja hyvin on ranteet kestänyt. Itse ajattelen Neron tapaan, että ne säästävät ranteita pitkällä aikavälillä. Vyötä en itse käytä juuri koskaan, mutta se johtuu pelkästään siitä, etten tykkää vyöstä. Vetoremmejä käytän, koska liian lyhyet sormet sormilukkoon ja ristiote tuntuu riskialttiilta, kun on kärsinyt selkävaivoista. Grippiä voi treenata muillakin tavoin, samoin ranteita, jos pelkää niiden jäävän kehittymättä rannesiteiden käytön myötä.
Nykyään 15v treeniuran jälkeen hentoluustoisena olisi täysin mahdoton ajatus treenata ilman lämmittimiä tai rannesiteitä. Joo kyllä voi ottaa, mutta sitten on helvetilliset kiputilat pari viikkoa. Onneksi nuorena sentään tajusin oman rajallisuuden ja panostin nivelten hyvinvointiin perusteellisen lämmön ja siteiden suhteen, todennäköisesti muuten ei enää yhtään isompia romuja kärsisi nostella. Nimenomaan ennaltaehkäisevänä niitä tulisi käyttää, mutta ekoina treenivuosina tietenkin turhia suurelle osalle, kun kuormat eivät ole yleensä sellaisia mitä ei keskivertojampan kroppa kestäisi ilman lämmittimiä tai siteitä. Joskus periaattteesta tein niin, että penkkipunnerruksissa vedin siteet vasta yli 180kg painoihin (työsarjoihin) , mutta huomasin että ihan turhaa, koska alkoi nivelkivut rajoittaa treenifrekvenssiä. Nytkin on ranteet jatkuvasti kipeät niin ihan lämmittelypainoista asti vedän siteet edes löysälle. Muuten hot-linimenttiä hieron kipeisiin niveliin ennen treeniä. Ja panadolia tarvittaessa. Joskus 23-vuotiaana ei vielä olisi sinänsä välttämättä siteitä tarvinnut kuin ennaltaehkäisevänä. Nykyään tarvitsee sen takia että voi säännöllisesti ja pitkäjänteisesti edes punnertaa isommilla kuormilla.Kyse ei ole välttämättä tarpeesta vaan ainakin itse käytän että ranteet olisi ehjät vielä 10, 20 ja 30v päästäkin. Ainakin teoriassa. Jos niille on tarve ettei ilman kykene punnertamaan niin sitten on jo myöhäistä. Vähän tyylistä riippuen myös kyykätessä ihan hyvä käyttää. Jos oikeasti tukea haluaa niin ei mitään ohuita 8e hikipantoja vaan maksimileveet 60-80cm siteet. Makuasia että minkälaiset on parhaat. Ja pitää tietysti osata käyttääkin, ihan liikaa näkee että se rätti on nivelen alapuolella eikä ympärillä, tangosta ei osata pidellä ja ranne taipuu taakse niin paljon kun nivel sallii.
Sbd maksat rannesiteissä ylihintaa hieman, Titanit on parempia, tarrat kestävämmät ja ei oo lenkeissä kätisyyksiä ts. käy kumpaan vaan käteen. Titan max rpm suosittelen ekoiksi (ja vaikka vikoiksi). Sit kun tulee joskus oikein kovaksi kaveriksi niin Titan THP. Mut eipä oo vielä 140 kg penkillä pakolliset.Olen aloittanut voimanoston noin 4kk sitten ja penkkipunnerrukseen tarvitsisi rannesiteitä. Olen katsonut SBD:n rannesiteitä, onko kenelläkään kokemusta niistä? Mitä rannesiteitä suosittelette?
Kyllä on harvinaisen paskoja siteitä nuo SBD:t, jos Titanit on laadukkaammat. Niissä Titaneissa on luokattoman lyhyet ja nopeasti kuluvat tarrat ja MAX RPM saattaa olla hyvä side aloittelijoille ja keskitason voimailijoille, mutta aivan liian elastiset, mikäli kunnon tukea tarvitsee. Halvat KLA-4000 pro-siteet hakkaa esim. Titanin siteet jäykkyydessä ja kestävyydessä mennen tullen. Itse vaihdattelin aina Titaneihin pidemmät tarrat, niin kestivät jatkuvassa käytössä sitten vuosia.Sbd maksat rannesiteissä ylihintaa hieman, Titanit on parempia, tarrat kestävämmät ja ei oo lenkeissä kätisyyksiä ts. käy kumpaan vaan käteen. Titan max rpm suosittelen ekoiksi (ja vaikka vikoiksi). Sit kun tulee joskus oikein kovaksi kaveriksi niin Titan THP. Mut eipä oo vielä 140 kg penkillä pakolliset.
Noh, SBD joustavat tai Titan Max rpm.
Kyse ei ole välttämättä tarpeesta vaan ainakin itse käytän että ranteet olisi ehjät vielä 10, 20 ja 30v päästäkin. Ainakin teoriassa.
Minä en usko, että ranne hajoaa ilman siteitä. Olen kyllä nähnyt videoita, joissa ranne menee poikki sen sitten vierestä.Ranteen oikee asento on se tärkein, mutta ei ne rätit nyt mitään tuhojakaan tee.
Ei se ranne siis automaattisesti rappeudu ilman siteitä, mutta uskoisin että riski ainakin pienenee. Eestaas oon mennyt normaalin ja apinaotteen välillä mutta eipä tuolla paljoa merkitystä mahda olla, neutraaliin ja terveemmän tuntuiseen asentoon kumminkin pääsen apinaotteella. Joka tapauksessa tangon pitää olla tukevasti ranteen jatkona eikä siteitä tarvii edes maksimeihin vääntää kovin tiukalle, eri asia varmaan sitten jos paidan kanssa alkaa olla isojen poikien romuja käsillä. Mutta näkeehän sitäkin että tarkoituksella annetaan ranteen taipua taakse niin saadaan vielä se sentti viilattua liikerataa.Minä en usko, että ranne hajoaa ilman siteitä. Olen kyllä nähnyt videoita, joissa ranne menee poikki sen sitten vierestä.
Mikäli haetaan äärimmäistä maksimia, ranteen asennolla lienee merkitys, ja siinä side voi auttaa.
Muistanko oikein, että Rennelo oli apinaotemiehiä? Siinä siteellä lienee pienempi merkitys asennon tai ranteen rikkoutumisen kannalta.