🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

nyt tuntuu kyllä jo parempivointiselta, toista oli aamulla vielä
pois ketolta -> takaisin ketolle liian kovaa, ei sujuvasti -> yritys, erehdys < -> uudestaan takaisin, ei niin kovaa, sujuvammin eikä ainakaan väkisin -> great success :david:

Tosin keton olisi parempi olla lifestyle kuin "diet" dieettimielessä.
Joillekin(kuten minulle) on helpompi siirtyä johonkin täysin erilaiseen ääriruokavalioon jolloin sen noudattaminen on tavallaan mielenkiintoisempaa ja tarpeeksi erilaista. Jos vaan vähennän kaloreita normaalista keskiverto sekaruokavaliosta niin se kynnys lipsua on hyvin pieni, vs. kun hiilareita ei ole ollenkaan. Vähän sama ku sokerin kanssa, joko sitä syö joka päivä tai ei ollenkaan. Motivaatiokysymyshän mikä tahansa tavoite ja sen takia kärsiminen lopulta on, mutta tuollaisella psykologisellakin seikalla voi vähän hämätä itseään jotta ajatuksissa pyörii muutakin kuin nälkä jos ei muuten riitä itsekuri.

Eli kuten otsikossa seisoo, onko kellään kokemusta kuurittelusta ketoosin aikana?
Kovasti itse yrittänyt googlailla aihetta, mutta en ole löytänyt mitään dataa aiheesta.

Ei sun lihakset voi kasvaa ketoosissa, niitten energiavarastot muutetaan hyvin nopeasti glukoosiksi, samoin maksan varasto jossa noin 200g hätätilanteen varalle muutetaan glukoosiksi ettei aivot kuole. Aivosolut ei voi oikeen käyttää muuta energiaa.

Tämän takia sun lihakset pienentyy radikaalisti, ja lihaskasvua eniten lisäävä asia eli lihaksen turpoaminen suuremmaksi ei näin ole mahdollista. Eikä myöskään lihassolujen aktivointi toimi halutulla tahalla kun energia loppu.

Kuitenkin ketoosin aikana kaikki solut jakautuu/uusiutuu kuten ne tekee jatkuvasti eli hyvällä tsägällä saat uuden lihassolun ketoosin aikana, mut se ei tee lihaksesta isompaa. Näin mutuna varmaan pienentää lihasta kun vuosikymmeniä treenatun valtavan paksun elinikänsä päähän tulleen solun tilalle kasvaa uusi ja pieni.

Onko tämä nyt vahvaa mutua vai kokemukseen perustuvaa? Sillä nykyinen käsitys ketoosista on se, että itse ketonit on hypertrofiaa edistäviä jo itsessään naturaalilla kehonrakentajalla (tämä on siis tutkittua tietoa).
Itse olen tietoa vailla siittä, että miten ketoosi käyttäytyy yhdessä anabolisten steroidien kanssa.

Itse olen tietoa vailla siittä, että miten ketoosi käyttäytyy yhdessä anabolisten steroidien kanssa.
No ei ainakaan optimaalisesti. Luulen että ketoosi-bulkkaus olis aika laajalle levinnyt trendi, jos se olis hyvä. Tietty eri juttu jos on jokin erityinen/terveydellinen syy tämmöseen järjestelyyn. Yleinen konsensus taitaa kumminkin olla se, että parhaiten kasvaa ne tyypit joiden kroppa sitä hiilaria hyvin käsittelee (tietenkin vaan yksi tekijä muiden joukossa). Ainakin mun oma ympäristö tukee vahvasti tätä väitettä. . Tää vaan oma perse tuntemus, joka ei pohjaa mihinkään faktoihin.. kunhan höpisen. Mielenkiintosta olis joo kuulla ihan käytännön kokemuksia joltakulta!

Mielenkiintoinen aihe kyllä. Kun esim. 75% energiasta tulee rasvasta niin miten hyvin kulutuksen yli menevä energia menee lihaskasvuun kun hormonaalinen tila on hyvin anabolinen...

Esim.100 kg ukko ja 4000 kcal jos vaatii että paino nousee
-300g prot = 1200 kcal
-20g hh = 80 kcal
~300g rasva = 2720 kcal

lisätään vielä, että suolisto/mikrobit ei tykkää trenistä eikä ketoosista.

paljon huonoja puolia, eikä millään tavalla parempi kuin korkeet hiilarit. en suosittele.

Just se hyvän, tasapainoisen ja ylläpidettävän ruokavalion merkki, ku sortuu porsaileen ja kärsii siitä päivä tolkulla kun yrittää päästä ruotuun.
Ei ollut hyökkäys sinua kohtaan vaan homman järkevyyttä
? Vedät huumeita, on vaikea lopettaa ja kärsit viekkareista ja muuttaessasi elämää sorrut matkalla joskus... Ei maksa vaivaa vierottaa :)?
Tiesitkö että sokerista tulee sokerittomalle pahemmat olot&darrat kuin vaikkapa toisesta valkoisesta verrokkipulveristamme pervitiivistä...
(ei ole hyökkäys tietämystäsi kohtaan, mutta veikkauksenani on että kuulostaa huuhaalta sun korvaan?)

? Vedät huumeita, on vaikea lopettaa ja kärsit viekkareista ja muuttaessasi elämää sorrut matkalla joskus... Ei maksa vaivaa vierottaa :)?
Tiesitkö että sokerista tulee sokerittomalle pahemmat olot&darrat kuin vaikkapa toisesta valkoisesta verrokkipulveristamme pervitiivistä...
(ei ole hyökkäys tietämystäsi kohtaan, mutta veikkauksenani on että kuulostaa huuhaalta sun korvaan?)
En ole pervitiniä kokeillut, mutta näin omalla kokemuksellabi sanoisin, ettei tule pahemmat.

Addiktionsa toki kullakin omansa.

Eli kuten otsikossa seisoo, onko kellään kokemusta kuurittelusta ketoosin aikana?
Kovasti itse yrittänyt googlailla aihetta, mutta en ole löytänyt mitään dataa aiheesta.
Siis kyllähän kasvaa voi ketoosillakin. Herää enemmän kysymys että miksi sen toteuttaa tavalla jossa pitäisi pystyä parempiin suorituksiin koko ajan jos kehitystä mielii. Sitten se toinen komponentti että AAS pistää rasvat maksa arvot muutenkin jo vituilleen (tai sinne päin) niin antaa keholle sitten vielä mahdollisuus saada ne vielä huonommiksi kun sitä kolesterolia sieltä lihoista ja rasvoista kuitenkin tulee ei mahda minkään.

Nyt hei oikeesti loppuu noi huumereferenssit. Joo, tekeehän sitä mieli jos on ilman(Heh heh), mutta joku roti.

Olen itsekin ketoillut mutta ei ole sen väärti, mieluummin opettelee sekasyömään kohtuudella ja terveellisesti, ei tarvitse kärsiä retkahduksista ja "vieroitusoireista"

Siis kyllähän kasvaa voi ketoosillakin. Herää enemmän kysymys että miksi sen toteuttaa tavalla jossa pitäisi pystyä parempiin suorituksiin koko ajan jos kehitystä mielii. Sitten se toinen komponentti että AAS pistää rasvat maksa arvot muutenkin jo vituilleen (tai sinne päin) niin antaa keholle sitten vielä mahdollisuus saada ne vielä huonommiksi kun sitä kolesterolia sieltä lihoista ja rasvoista kuitenkin tulee ei mahda minkään.
Olikohan 1-2% suomalaisista joilla syöty kolesteroli vaikuttaa olennaisesti kolesteroli arvoihin. Mulla eikä monella muulla vaikuta steroidit mitenkään maksa-arvoihin. Ei kaikkien iskät hakkaa vaikka oma lyö.

Olikohan 1-2% suomalaisista joilla syöty kolesteroli vaikuttaa olennaisesti kolesteroli arvoihin. Mulla eikä monella muulla vaikuta steroidit mitenkään maksa-arvoihin. Ei kaikkien iskät hakkaa vaikka oma lyö.
Niin aika paljon riippuu minkä aikaa mitäkin tekee. Ja se on varmasti lähtökohtana parempi että voi tulla kun että ei minulla ainakaan tule = ei tule muillekkaan. 👍🏼
Pieni on prosentti kun aika monelta ne statiinit siellä lääkelistoilla on. Kaikkien isät hakkaa kaikki ei vaan tajuu että ne tekee sitä. 👌🏼

Niin aika paljon riippuu minkä aikaa mitäkin tekee. Ja se on varmasti lähtökohtana parempi että voi tulla kun että ei minulla ainakaan tule = ei tule muillekkaan. 👍🏼
Pieni on prosentti kun aika monelta ne statiinit siellä lääkelistoilla on. Kaikkien isät hakkaa kaikki ei vaan tajuu että ne tekee sitä. 👌🏼
Monella on, muttei vieläkään sen syödyn kolesterolin takia. Syy niihin paskoihin arvoihin löytyy valtaosalla väestöstä ihan jostain muualta, kuin noista 90-luvun uskomuksista. Rautalankaa on netti pullollaan:
"Ravinnon kolesterolin ajateltiin nostavan veren kolesterolipitoisuuksia ja sitä kautta myös lisäävän sydänoireita, mutta tutkimustiedon lisääntyessä vaikutus on osoittautunut korkeintaan vähäiseksi."

Back
Ylös Bottom