Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jahas, täällä on juteltu sähköautoista, kun minä tietämättömänä meditoin ulkona LFD:n Chiseliton kanssa. Se oli ok, ei huikea.

Sähköautoista en tykkää, mutta ei haittaa jos muut tykkää. Ensinnäkin puuttuu se tärkein: luonne ja fiilis. Mutta kai ne muutenkin menee "1.1 rivinelos" - ihmisille. Ajatuksenahan se on ihan ok, kuten kommunismikin, mutta laajassa mittakaavassa eri juttu. Sitten kun sähköautossa on itsenäinen voimala (polttokenno, ydinvoimala tai whatever) järkevällä hintaa, alkaa kuulostaa järkevältä.

Moniko ostaisi edes akkukäyttöstä ajettavaa ruohonleikkuria, moottoripyörää tai vastaavaa pienempää kojetta?

Mutta tää mun mielipidehän on taas vaan kuin se kuuluisa persereikä, eikä sillä tässä persereikien meressä ole juuri merkitystä 😁

Olipahan perkeleen homma, mutta nyt on panoneule valmis

20201124_202213.webp

Pirkanmaa menossa kovaa vauhtia samaan suuntaan.

Täähän on nyt ihan älytöntä pelleilyä. Lentoja tulee Pariisista, Lontoosta, Amsterdamista ja ties mistä Timbuktusta joka päivä ja tulijoilla ei ole mitään valvottua (pakollista) karanteenia. Ei taida testikään olla pakollinen?
Miks noita ihan salettiin tällä hetkellä tappiollisia reittejä pidetään väkisin auki, että saadaan uutta koronaa?
Pistäisivät nuo nyt sulki, niin korona lähtis heti laskuun ja selvittäis ilman mitään muita kieltämisiä ja sulkemisia.

Tullu jotain Viatris osakkeita "ilmaiseksi" arvo-osuustilille, kun on Pfizeria. Nordea ei näyttänyt mitään keskihintaa ja jotenkin se grafiikka häiritsee, niin laitoin sinne 0,01 hankintahinnaksi. Nyt ne Viatrikset on +141 000 prosenttia. Olisko sijoittamisen tähtihetki tässä ja myis kaikki osakkeet kun vielä jotain saa?

Minä lähden liikkeelle siitä, että unta tulee minimissään tuo.

Nyt tuli kyllä reilusti vähemmän, mutta yhdet lyhyemmät vielä menee.

Minä lähden liikkeelle siitä, että unta tulee minimissään tuo.

Nyt tuli kyllä reilusti vähemmän, mutta yhdet lyhyemmät vielä menee.
Onnea. Unen lahjat on parhaimman laatuista lahjakkuutta, tullut selväksi varsinkin kun on vierestä seurannut vuosien univaikeuksia jotka syö ihmistä rotan lailla.

Minäkin pyrin nukkumaan 8 h joka yö. Tosin nyt on tullut nukuttua huonosti pitkiä aikoja kun tuo selkä herättää aamuyöstä, mutta ehkä siihenkin saa pian parempia droppeja.

Ylikunto teki sen että unet katosi kokonaan ja on ollut iso työ saada hermosto rauhoittumaan että saa nukuttua. Mun mielestä jokaisen jolla on unettomuutta, pitäisi perehtyä hermoston rauhoittamiseen.

Kirjoitin jo aikaisemminkin mutta kyllä alkoi uni muuttumaan laadukkaamaksi kun sain CPAP laitteen. Ainoa negatiivinen juttu ollut, että kuola ei imeydy enää tyynyyn vaan kokomaskin kuppiin ja mulla on oikeasti älytön syljeneritys josta saanut hammaslääkäreiltä kehuja pienestä pitäen mutta ei se oikeasti kivaa ole 🤤

Mun mielestä jokaisen jolla on unettomuutta, pitäisi perehtyä hermoston rauhoittamiseen.
Varmaan ihan kivaa yleistietoa, mutta voi mennä ihan metsäänkin riippuen siitä, mistä kenenkin unettomuus johtuu. Rupeat lukemaan ja stressaamaan hermoston rauhoittamisesta (lähtökohtaisesti jo nurinkurista) ja tekemään pää märkänä jotain rentoutumisharjoitteita, niin lopputulos voi olla ihan yhtä tyhjän kanssa, jos perimmäinen syy on jossain muualla.

Ei unettomuuden korjaamiseen oikein poppakonsteja ole, että ainoa "kaikkien kannattaa tehdä" -ohje, jonka minä keksin, on käydä juttelemassa jonkun hyvän ammattilaisen kanssa, että tulisi selvyyttä siihen, mistä unettomuus pohjimmiltaan johtuu. Voisin luulla, että hyvin suurella osalla unettomuudessa on vielä kyse useamman asian summasta.

Täällä puhutaan unettomuudesta nykyään lähes yhtä usein ku munkeista. :confused: ei sillä, sellainen neljä-viisi tuntia levotonta ja katkonaista täälläkin takana! Onneksi ei tarvi huolehtia ku itsestään.

Back
Ylös Bottom