Kädenvääntö - Ranteet rullalle

Meta title: 💥 KÄDENVÄÄNNÖN RAIVOKETJU 💥

Meta description: Ranteet rullalle ja kyynärpäät tulille, täällä puhutaan vain todellisesta puristusvoiman sodasta ilman selittelyjä.

Ennen tota Salmisen ja Kurtin matsia rankingi päivitetty, mutta joo kyllä kaikki tietää että Kurtti ykkös ukko testaamattomassa sarjassa 💪

Skvl haluu ajaa puhdasta urheilua doping testauksineen ja rankingi testattujen kisojen perusteella 👌
Ahaa no tämä selittääkin, aattelin että saattaa olla tuo taustalla mutta en viitsinyt alkaa "syyttelemään" :/
Eli noilla Haastematseilla ei ole mitään sidonnaisuutta Skvl:n kanssa?

Aiemmin olit voimanostaja? Itellä tavotteena saada toi 730 kans puhki tässä kuussa kisassa. Kattelin vähän noita gripperin asettelufilmejä ja sainkin helpompia sulkuja kakkosella. Nyt viikko taukoo ja kunnon yritys kaks ja puolikkaasta. Negatiiviset kolmosella veti forkut tosi jumiin. Varmaan ottaa hetken palautua kun on käden heikot pikkulihakset ihmeissään. Uutuuden kireet vielä.
Jep. Voimanostossa ja vahvinmieskisoissa kisannut. Huittisissa vein kovia päänahkoja näin nopeasti mainitakseni.

Yritin salilla 10x200kg penkkisarjaa niin rinta meni 2 kappaleeksi ja lähti irti jänne humeruksesta. 10x190kg oli jo alle otettu niin ei testopäissään silloin tajunnut että lihakset aivan piukeina ja loppu olikin historiaa. 200kg oon ottanut nyt lattiapunnerruksessa operoidulla tissillä. 10x160kg normi penkissä. Ei enää uskalla nousta koviin ykkösiin. Meni liki 2 vuotta päästä kuntoon loukkaantumisen jälkeen. Toisaalta nyt on 3v natu tauon jälkeen eväspuoli koneessa todellakin kunnossa ja mikään ei paina mitään niin voihan sitä come back olla mahdollinen. :puntti:

Paa tulee 😁
Tässäpä nopealla googlen käytöllä kaivelin aluksi yhden käden pinch lajin. King Kong kisoista paljon täälläkin ollut puhetta. Tämä ollut siinä aina.. yhden käden europinch oli siellä lajina vuosia ja se muuttui flask nostoksi viime vuosina. Lajit on niin samat joten laitat samaan listaan. Ero on että europinchissä voi leveyden säätää itselle mieleiseksi kun flaskilla jossa leyveys on vakio 56mm.
Kisa tuloksista kerättyä listaa. toki voi joku virhe olla ja jonkun kova tulos puuttua..
TOP15 ja yli 44kg nostaneet suomalaiset.
Jesse Pynnönen 55,10kg
Arto Joronen 52,60kg
Harri Tolonen 51,35kg
Jesse Thomasfolk 51,10kg
Jouni Mähönen 51,05kg
Timo Tuukkanen 50,??kg
Juha Harju 49,98kg
Henri Sonninen 47,58kg
Timo Lauttamus 47,50kg
Tomi Tuomi 48,8kg
Jaakko Nikkilä 46,30kg
Matti Harju 45,50kg
Fenne Muhonen 45,26kg
Teemu Alanen 44,41kg
Pasi Mehtälä 44,35kg

pitäpä joku toinen laji kaivella joku hetki jos porukkaa kiinnostaa..

Tässäpä nopealla googlen käytöllä kaivelin aluksi yhden käden pinch lajin. King Kong kisoista paljon täälläkin ollut puhetta. Tämä ollut siinä aina.. yhden käden europinch oli siellä lajina vuosia ja se muuttui flask nostoksi viime vuosina. Lajit on niin samat joten laitat samaan listaan. Ero on että europinchissä voi leveyden säätää itselle mieleiseksi kun flaskilla jossa leyveys on vakio 56mm.
Kisa tuloksista kerättyä listaa. toki voi joku virhe olla ja jonkun kova tulos puuttua..
Jesse Pynnönen 55,10kg
Arto Joronen 52,60kg
Harri Tolonen 51,35kg
Jesse Thomasfolk 51,10kg
Jouni Mähönen 51,05kg
Timo Tuukkanen 50,??kg
Juha Harju 49,98kg
Henri Sonninen 47,58kg
Timo Lauttamus 47,50kg
Tomi Tuomi 48,8kg
Jaakko Nikkilä 46,30kg
Matti Harju 45,50kg
Fenne Muhonen 45,26kg
Teemu Alanen 44,41kg
Pasi Mehtälä 44,35kg

Ota vaikka seuraavaksi listaksi one hand adjustable thick bar mistä sanoit että vittuillessasi viet mun enkan siinä.

Tai 1 käden AA DO nosto jne. Jos ei listat riitä niin voin laittaa Gripboardilta vähän jytympää kamaa tulemaan. Mash Monster lista myös mielenkiintoinen. Siellä ei Suomi taiturit heilu yhtä lukuunottamatta.

Rautakoura akselit oli niitä lajeja missä paskamaha Harju ei kuulemma pärjää. Sen voit kans laittaa ja vilastaan vähän sitä. Ja kunnon akselit eikä mitään 2kg paskapunnuksia.

FBBC​
(3.71)​
Juha Harju​
Kirkkonummi​
20.06.09​
Oikea 1​

Ota vaikka seuraavaksi listaksi one hand adjustable thick bar mistä sanoit että vittuillessasi viet mun enkan siinä.
Sekin on hyvä laji. Jääny Suomessa ja maailmalla vähän kisa lajina Taustalle.
Aikapitonakin hyvä laji.
Otetaan siitä listaa jossakin kohtaa.
Mennään ensin king kong lajit sekä ironmind kun ne on tätä päivää kaupallisesti hankittavia välineitä.

Jesse Pynnönen 55,10kg
Arto Joronen 52,60kg
Harri Tolonen 51,35kg
Jesse Thomasfolk 51,10kg
Jouni Mähönen 51,05kg
Timo Tuukkanen 50,??kg
Juha Harju 49,98kg
Henri Sonninen 47,58kg
Timo Lauttamus 47,50kg
Tomi Tuomi 48,8kg
Jaakko Nikkilä 46,30kg
Matti Harju 45,50kg
Fenne Muhonen 45,26kg
Teemu Alanen 44,41kg
Pasi Mehtälä 44,35kg

Jesse Pynnönen 55,10kg
Arto Joronen 52,60kg
Harri Tolonen 51,35kg
Jesse Thomasfolk 51,10kg
Jouni Mähönen 51,05kg
Timo Tuukkanen 50,??kg
Juha Harju 49,98kg
Henri Sonninen 47,58kg
Timo Lauttamus 47,50kg
Tomi Tuomi 48,8kg
Jaakko Nikkilä 46,30kg
Matti Harju 45,50kg
Fenne Muhonen 45,26kg
Teemu Alanen 44,41kg
Pasi Mehtälä 44,35kg

Tässä nähdään että kun kansainvälinen laji ja kisailua on niin on kovia ukkoja Suomessa paljon.

Ahaa no tämä selittääkin, aattelin että saattaa olla tuo taustalla mutta en viitsinyt alkaa "syyttelemään" :/
Eli noilla Haastematseilla ei ole mitään sidonnaisuutta Skvl:n kanssa?
En oo ihan varma miten noi rankingit nykyjään muodostetaan, kun en oo enää siinä työryhmässä mukana, mutta ymmärtänyt että painoarvo SM kisoilla, sekä joka keväisellä Häjy Powerilla.

Haastematseissa sitten erikseen mainittu ottelun merkitys rankingeihin, jos vaikkapa ykköspaikka kyseessä.

Kädenväännössä muutenkin vaikee luoda yleispätevää yhtä rankingia, kun vääntäjät on niin eri hyviä kaavio ja haastematseissa. Tämähän on esim syy miksi Larratt ei käy enää kaavioturnauksissa, missä on lähelläkään sen levelin ukkoja mukana.

Tosta suomen rankingista vaikka samaa settiä, niin mun edellä overallissa vasemmalla kädellä Jussi Nieminen. Ihan kaamee karpaasi. Jos se on sua edes promillen vahvempi otteen haussa, ni lyö sut nanosekunnissa niin syvälle patjaan että ranteet on kuukauden kipeenä. Kaaviossa esimerkiksi mun lähes mahoton voittaa se ukko, kun itte oon taas ehkä suomen vähiten räjähtävä kädenvääntäjä, ja kaikki mun matsit on hulluja sotia. Ne kaverit kelle Jussi vaan nauraa ja lyö tyynyyn ku ei mitään, ni mää joudun menemään remmeille ja hinkkaamaan otetta että kaveri pehmenee, että lopulta voitan kolmannessa startissa kaameiden ja moninaisten vaiheiden jälkeen. Sit kun meillä molemmilla on 25 tyypin kaavio missä kohataan finaalissa, jos mä sinne ees pääsen, ni mä en voi tehä sille yhtään mitään.

Supermatsissa taas missä otetaan vaikka 5 ottelua putkeen, toi kaikki on mulle plussaa. Haen otetta pitkään ja kikkailen remmeillä, verta pumppautuu räjähtävämmän ja isolihaksisemman ukon hanskoihin ja viimestään tokassa matsissa karpaasi on täysin mun kontrollissa ja teen mitä haluun.

Ni miten helvetissä sä voit sanoa vaikka meistä kahesta kumpi on parempi kädenvääntäjä? Siksi pitäs olla eri rankingit kaavioturnauksiin ja supermatseihin

Sekin on hyvä laji. Jääny Suomessa ja maailmalla vähän kisa lajina Taustalle.
Aikapitonakin hyvä laji.
Otetaan siitä listaa jossakin kohtaa.
Mennään ensin king kong lajit sekä ironmind kun ne on tätä päivää kaupallisesti hankittavia välineitä.
Pistä sieltä IM #3 sertijät lämmittelyksi.

Skipatkaa ketä ei nappaa. 😎

Käden hermotuksen valmistelu seuraavaan coc#4 treeniin speed strength suluilla + yhdistettynä tekniikka harjoittelu. Jos tämän jättää väliin niin voi huomata että suunnitellusta #4 treenistä ei tule mitään vaan käsi on löysää kuin mummon pullataikina. En jaksa alkaa perustella miksi näin koska kaikki tosissaan treenaavat sen tietävät ja voimanostajat tekevät saman kaavan mukaan (kukin modifioi ohjelmaa itselleen sopivaksi ennen seuraavaa 1rm päivää.) Itse käytän paljon sarjoja ja matalaa kuormaa, alle 50% from 1rm. Toimii mulla.

View: https://youtu.be/o_XR_JsWor8

Skipatkaa ketä ei nappaa. 😎

Käden hermotuksen valmistelu seuraavaan coc#4 treeniin speed strength suluilla + yhdistettynä tekniikka harjoittelu. Jos tämän jättää väliin niin voi huomata että suunnitellusta #4 treenistä ei tule mitään vaan käsi on löysää kuin mummon pullataikina. En jaksa alkaa perustella miksi näin koska kaikki tosissaan treenaavat sen tietävät ja voimanostajat tekevät saman kaavan mukaan (kukin modifioi ohjelmaa itselleen sopivaksi ennen seuraavaa 1rm päivää.) Itse käytän paljon sarjoja ja matalaa kuormaa, alle 50% from 1rm. Toimii mulla.

View: https://youtu.be/o_XR_JsWor8

Tuommoisestahan käsi menee kuukaudeksi jumiin. :LOL:

En oo ihan varma miten noi rankingit nykyjään muodostetaan, kun en oo enää siinä työryhmässä mukana, mutta ymmärtänyt että painoarvo SM kisoilla, sekä joka keväisellä Häjy Powerilla.

Haastematseissa sitten erikseen mainittu ottelun merkitys rankingeihin, jos vaikkapa ykköspaikka kyseessä.

Kädenväännössä muutenkin vaikee luoda yleispätevää yhtä rankingia, kun vääntäjät on niin eri hyviä kaavio ja haastematseissa. Tämähän on esim syy miksi Larratt ei käy enää kaavioturnauksissa, missä on lähelläkään sen levelin ukkoja mukana.

Tosta suomen rankingista vaikka samaa settiä, niin mun edellä overallissa vasemmalla kädellä Jussi Nieminen. Ihan kaamee karpaasi. Jos se on sua edes promillen vahvempi otteen haussa, ni lyö sut nanosekunnissa niin syvälle patjaan että ranteet on kuukauden kipeenä. Kaaviossa esimerkiksi mun lähes mahoton voittaa se ukko, kun itte oon taas ehkä suomen vähiten räjähtävä kädenvääntäjä, ja kaikki mun matsit on hulluja sotia. Ne kaverit kelle Jussi vaan nauraa ja lyö tyynyyn ku ei mitään, ni mää joudun menemään remmeille ja hinkkaamaan otetta että kaveri pehmenee, että lopulta voitan kolmannessa startissa kaameiden ja moninaisten vaiheiden jälkeen. Sit kun meillä molemmilla on 25 tyypin kaavio missä kohataan finaalissa, jos mä sinne ees pääsen, ni mä en voi tehä sille yhtään mitään.

Supermatsissa taas missä otetaan vaikka 5 ottelua putkeen, toi kaikki on mulle plussaa. Haen otetta pitkään ja kikkailen remmeillä, verta pumppautuu räjähtävämmän ja isolihaksisemman ukon hanskoihin ja viimestään tokassa matsissa karpaasi on täysin mun kontrollissa ja teen mitä haluun.

Ni miten helvetissä sä voit sanoa vaikka meistä kahesta kumpi on parempi kädenvääntäjä? Siksi pitäs olla eri rankingit kaavioturnauksiin ja supermatseihin
Hyviä pointteja, rankingit muutenkin mielestäni lähinnä suuntaa antavia ja varsinkin lajissa jossa on kaksi erityyppistä kilpailumuotoa, muutenkin maailmanrankingia katsoo niin miten esim. vasurilla parhaina voi olla sellaisia jotka ei ole kisoissa vääntäneet vuosiin vasemmalla kädellä :D
Ja tuntuu hölmöltä ottaa Wal-matseja mukaan vertailuihin kun siellä katsotaan virheitä läpi sormien ja muutenkin eletään ihan omissa maailmoissa.

Back
Ylös Bottom