Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kiva nähdä jäsenten YouTube-kanavia! Omassa ikäluokassa moni vierastaa ko. alustaa ja jopa häpeilee sitä, pöh! Ei sitä(kään) tarvitse selitellä kenellekään.
YouTube on itsellä prokkislistalla, kunhan saa pari hommaa pyörimään ensin niin sitten tuota.

Voisi riipaista saunan pian tuleen.
V:sta tulee sometähti ja julkkis

taidan myös pistää palamaan

ydinkeskustassa olisi kyllä valotapahtuma, mutta koska: sataa
taidan ottaa riskin ja jättää menemättä ja katson kotona vain babylon bärliiniä

kertaan sitten taas huomenna aamulla yhden uuden mahdollisuuden jonka olen jättänyt käyttämättä

mahdollisuuden jonka olen jättänyt käyttämättä

josta tulikin miele:n, tai tuli murskaimesta jo ajjemmin, @Kiukku

onkohan jätkällä ollut sutinaa, kun ei ole meidän kanssa täälä keriinny yhtään keskustella, asiallisesti

@Kyrde et sää kyllä varmaan kolmeen ja puoleen kiloon mitään full range -kajariparia osta. Tokko rakennatkaan, ainakaan laadukasta sellaista. Noi aikaisemmat Seasin elementit ovat käsittääkseni kyllä kovia, mutta myös sit hinnoissaan.

Minä kun en nikkaroi, kun siitä ei seurais kuin pirun monta vittusaatanaa, niin ostaisin varmaan vaikka sit jotkut fiksut käytetyt Dalit ja niille sopivan subin. Siinä ois sit full range -setti. Vois jäädä vähän rahaa laittaa vaikka vähän vaimennustakin kuunteluhuoneeseen, niin on paremmat mahikset, että kuulostaa hyvältä.

@Kyrde tai jos riittää, että kajari menee jonnekin 30-40 hz nurkille, niin sit on runsaammin valinnanvaraa kaupallisissa kuin todnäk rakentelussakin. Ne kunnolla 20hz saakka menevät lattiakajarit on vaan aika harvassa.

@Kyrde et sää kyllä varmaan kolmeen ja puoleen kiloon mitään full range -kajariparia osta. Tokko rakennatkaan, ainakaan laadukasta sellaista. Noi aikaisemmat Seasin elementit ovat käsittääkseni kyllä kovia, mutta myös sit hinnoissaan.

Minä kun en nikkaroi, kun siitä ei seurais kuin pirun monta vittusaatanaa, niin ostaisin varmaan vaikka sit jotkut fiksut käytetyt Dalit ja niille sopivan subin. Siinä ois sit full range -setti. Vois jäädä vähän rahaa laittaa vaikka vähän vaimennustakin kuunteluhuoneeseen, niin on paremmat mahikset, että kuulostaa hyvältä.

@Kyrde ite on tullut aikanaan takennettua pari 2-tie ja 1 3-tie pari. Jälkimmäisen parinakin oli tosin leffakäytössä itse tehty 18" subi. Monoliitti sen sitten korvasi myöhemmin ja sittemmin eri huoneet ja vermeet musalle ja leffoille. Yhtään oma tekemää ei tosin enää ole.

Itse tekeminen on hauskaa ja kun jaksaa kyttäillä tarjouksia, saa laatua melko edullisesti. Ulkoinen viimeistely on (ainakin itselle) se hankalin osa, ainakin jos sisustukselle antaa arvoa.

Itse pidän enemmän x.y-järjestelmistä kuin torneista, mutta makuasioita. Tietämättä käyttötarkoitusta, huonetta yms. on hankala suositella mitään, mutta heitän silti 😀 Kaverilla on näiden isoveljet ja kovia kehuja ovat saaneet ja mitä vähän olen kuunnellut, ovat isossa tilassa varsin uskottavat.

Ja tasan sen 3k pari (isoveikat tonni lisää) https://mareks.fi/valmistajat/polk-audio/polk-audio-lsim705-lattiakaiutinpari

Back
Ylös Bottom