Deleted member 43228
Onko neliveto?jatke
Sillä vain, että jäikö nelivedon miellyttävyys mieleen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko neliveto?jatke
Ommeinaa.Onko neliveto?
Sillä vain, että jäikö nelivedon miellyttävyys mieleen.
Hyvä!Ommeinaa.
Ilmeisesti ei muita tuoda ees.
Mulla oli esimerkiksi yksi koira joka pimahti sen jälkeen kun lenkillä kolmen koiran kanssa irtokoira tuli iholle. Sen jälkeen tämä yksi meni johonkin pelkopurijamoodiin jos oli lenkillä mukana toinen oma koira, se puri vieraan koiran nähdessään ihan kaikkea mitä hampaiden eteen tuli, mun käsiä, jalkoja ja kerran iski jopa mahaan. Yksin lenkkeillessä ei ruvennut puremaan ja annoinkin sen tuttavaperheeseen ainoaksi koiraksi ja eli onnellisena pitkän elämän.Koirista kun puhe, niin toki, aina pitäisi kouluttaa koosta riippumatta.
Mutta kyllä sillä ison koiran ottajalla on aika paljon suurempi vastuu ihan tosissaan kouluttaa koiransa.
Pieni räksy ei vain ole kovinkaan vaarallinen, vaikka ärsyttävä voikin olla. Iso koira taas...No, se voi irti päästessään tappaa vaikka aikuisen ihmisen.
Oma koira ei räksytä, menee hiljaa ohi, tai haluaisi leikkiä jos tuttu koira.
Mutta vastaan tulee liikaa niitä taluttajia jotka paniikissa lähtee pöpelikköön karkuun hihnan päässä pimahtanut iso koira. En käsitä semmosia, miksi piti ottaa se koira, kun on noin vaikeeta![]()
Mitä oon näitä keskusteluja lukenut niin tuo ratkaisu tuntuu olevan lääke moneen ongelmaan.Minun ratkaisu ongelmaan on: muutto metsän keskelle.
(Pahoittelut asenteellisesta vastauksesta, mutta ihmiskuutiossa asuminen masentaa aivosolujani jatkuvasti, enkä ymmärrä miten imminen voi tyytyä tähän vapaaehtoisesti.)
Sama juttu täällä, meidän koira kyllä "koulutettu" juuri niin, että ei todellakaan ala rähisemään kenenkään kanssa vaikka iso olisikin tulossa vastaan eli tottakai ne pikkurakitkin pitää kouluttaa mutta juuri tuo, että mennään ottamaan sellainen koira jota ei pystytä pitämään hallinnassa ääritilanteissa niin se ei ole yhtään hyvä juttu. Sitten vielä pelkät valjaat jollain ja niillä onkin sitten hyvä vetää perässä sellaista heiveröistä ulkoiluttajaa. Joo ja on kokemusta myös isoista kun Tanskan Doggi aikoinaan oli ja se pysyi ihan hyvin hanskassa juuri kuten Poppis kertoikin = kiristyspanta ihan ylös kurkunpään kohtaa joka tuli opittua kun joskus sen kanssa näyttelyissä tuli käytyä vaik ei kyllä itsekään meinaa enää uskoa et tuli aikoinaan jossain kehässä juostua koiran kanssaKoirista kun puhe, niin toki, aina pitäisi kouluttaa koosta riippumatta.
Mutta kyllä sillä ison koiran ottajalla on aika paljon suurempi vastuu ihan tosissaan kouluttaa koiransa.
Pieni räksy ei vain ole kovinkaan vaarallinen, vaikka ärsyttävä voikin olla. Iso koira taas...No, se voi irti päästessään tappaa vaikka aikuisen ihmisen.
Oma koira ei räksytä, menee hiljaa ohi, tai haluaisi leikkiä jos tuttu koira.
Mutta vastaan tulee liikaa niitä taluttajia jotka paniikissa lähtee pöpelikköön karkuun hihnan päässä pimahtanut iso koira. En käsitä semmosia, miksi piti ottaa se koira, kun on noin vaikeeta![]()
Minua kyllä niiiiin kyllästyttää tuo, että isomman koiran omistajalla on suurempi vastuu kouluttaa koiransa - koska se johtaa juuri siihen, että pieni on vaaraton eikä sille tarvitse opettaa muuta kuin söpösti kerjääminen. Ja näin ajattelevien pienten koirien omistajat tekevät siitä ison koiran kouluttamisesta vaikeampaa kuin sen tarvitsisi olla, koska antavat koirien käyttäytyä miten sattuu. Ja silti AINA pitää ison koiran käyttäytyä.Koirista kun puhe, niin toki, aina pitäisi kouluttaa koosta riippumatta.
Juuri näin. Siksi hirvittääkin tämä kasvattajilta kuulemani "koronabuumi" = paljon koiria tulee päätymään ihan vääriin paikkoihin. Vaikea paikka se on kasvattajillakin, kun pennun ostajat valehtelevat suut ja silmät täyteen omasta kokemuksesta ja harrastussuunnitelmista ym.juuri tuo, että mennään ottamaan sellainen koira jota ei pystytä pitämään hallinnassa ääritilanteissa niin se ei ole yhtään hyvä juttu.
Kyllä. Ehdottomasti.Mitä oon näitä keskusteluja lukenut niin tuo ratkaisu tuntuu olevan lääke moneen ongelmaan.
Ei, vaan ihmiset eivät ole opettaneet niille räksyille yhtään mitään. Koska ei tarvitse. Ja omistajalta puuttuu aivan täysin oman koiran lukutaito ja ymmärrys niistä ylipäätään; miksi koira reagoi niin kuin reagoi, provosoiko se toista jotenkin, olisinko itse voinut vaikuttaa tilanteeseen jo paljon aiemmin, millaista käyttäytymistä olen vahvistanut, jne.
Valtaosalla ison koiran omistajista on juurikin noita kokemuksia räksyjen omistajista.
Tarkoitin nyt siis sitä, että se suurempi koira voi tilanteessa kuin tilanteessa olla vaarallinen huonosti koulutettuna. Ei siis vain toista koiraa kohdatessa.Minua kyllä niiiiin kyllästyttää tuo, että isomman koiran omistajalla on suurempi vastuu kouluttaa koiransa
Mä olen miettinyt jos tekis talon styroxista, itseasiassa yksi Suomalainen tyyppi on tehnyt mökin 600mm paksuilla seinillä niin se lämpee kovillakin pakkasilla leivänpaahtimella ja ihmisten omalla lämmöllä. (riippuu toki ilmanvaihdon määrästä)Kyllä. Ehdottomasti.
Sain eilen päissäni ajatuksen, jos alkaisi jo suunnitella hirsitaloa. Olisi sitten ns. valmis paketti kun tilanne tulee ja paikka on varma.
Ja sillä lähtöajatuksella, että tontille ei vedetä kuparikaapelia. Joten sähkö pitää tehdä itse ja miettiä ratkaisut niin, että sen kulutus on minimaalista.
Teet vaan siitä elementistä, mitä se nyt onkaan nimeltään, jossa on pelti pinnassa. Tosin en tiedä kuinka paksuna sitä saa.Mä olen miettinyt jos tekis talon styroxista, itseasiassa yksi Suomalainen tyyppi on tehnyt mökin 600mm paksuilla seinillä niin se lämpee kovillakin pakkasilla leivänpaahtimella ja ihmisten omalla lämmöllä. (riippuu toki ilmanvaihdon määrästä)
Jos ilmastonmuutos oikeasti iskee niin senkun kelluu hittoo, kunhan tekee alapohjasta tarpeeksi paksun kuten vaikka metrin verran.
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, ei siinä mitään väiteltävää olekaan. Ja kyllä, iso koira voi olla vaarallisempi massan ja voiman vuoksi, oli tilanne mikä tahansa. Silti ärsyttää, että juuri se on se syy, miksi kaikki eivät kouluta pieniä koiriaan. "Koska eihän se voi tehdä kenellekään mitään." - Ja juuri se on se syy, että AINA vika on ison koiran, vaikka pieni olisi sitä miten provosoinut. Koska se on isompi. Ja vaarallisempi.Tarkoitin nyt siis sitä, että se suurempi koira voi tilanteessa kuin tilanteessa olla vaarallinen huonosti koulutettuna. Ei siis vain toista koiraa kohdatessa.
Pieni koira korkeintaan puree kipeästi ja tekee haavan, iso koira pahimmillaan tappaa. Ei kai tästä tarvitse väitellä...?