Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En ole mutta voisi ehkä olla kokeilemisen arvoinen asia kyllä. Syy miksi en ole mennyt on ennen kaikkea se, että ensin tyrkytetään vastaukseksi aina stressiä.
Mutta kun esim. nyt ei ole stressiä mistään - en ainakaan tunnista. Tuskin oli paljon silloinkaan, kun jo lapsena kiukkusin sängyssä että "antakaa minun nukkua!" on kun muu perhe alkoi heräillä ja pitää ääntä - kun minä vihdoin nukuin.
Tosin luulisi, että ammattilaisilla on kokemusta niistäkin ihmisistä, jotka ensimmäisenä ilmoittavat että stressipuolella kaikki kunnossa?
Todennäköisesti jos on ollut todella pitkäaikaista unettomuutta ja pois suljettu stressi tms. pois niin varmasti saa lähetteen unipolygrafiaan etenkin näin ainakin taitaa olla uniapneaa epäiltäessä.

Unihäiriöitä noin yleisesti taitaa olla noin 80. Jos pystyt itse määrittämään työaikasi niin voitko tehdä esim. "iltavuoroa" tai muuten syklittää vuorokausi rytmiäisi niin että ei tarvitse 5.00 pompata ylös sängystä kun on juuri päässyt uneen.

Hankalia asioita kyllä.

Mulla on ajoittain ongelma yöllä 01.00-03.00 herääminen ja silloin tulee usein tunti tai jopa pari hilluttua, tämä jos tapahtuu siinä 03 aikaan niin melkein jäänkin hereille.
On hieman mystinen kun ajoittaista eikä varsinaista syytä mutta kun ajoittaista niin ei mene hermo, jatkuvana olisi raastavaa.
Johtunee varmaan lyhyistä maks. 2 viikon jaksoista niin en tunne itseäni väsyneeksi päivisin/iltaisin, toki kun kello soi niin silloin väsyttää mutta menee nopsaan ohi.
Eilen illalla pätkätorkuin johonkin 01 asti jolloin oli pakko mennä ottamaan käden takia särkylääkettä ja kello soimassa 5.40 niin kyllähän se vitutti ja väsytti.

Mulla on ajoittain ongelma yöllä 01.00-03.00 herääminen ja silloin tulee usein tunti tai jopa pari hilluttua, tämä jos tapahtuu siinä 03 aikaan niin melkein jäänkin hereille.
On hieman mystinen kun ajoittaista eikä varsinaista syytä mutta kun ajoittaista niin ei mene hermo, jatkuvana olisi raastavaa.
Johtunee varmaan lyhyistä maks. 2 viikon jaksoista niin en tunne itseäni väsyneeksi päivisin/iltaisin, toki kun kello soi niin silloin väsyttää mutta menee nopsaan ohi.
Eilen illalla pätkätorkuin johonkin 01 asti jolloin oli pakko mennä ottamaan käden takia särkylääkettä ja kello soimassa 5.40 niin kyllähän se vitutti ja väsytti.

Mä heräilen joka yö yleensä siinä 3-4 maissa. Jos ei kissa herätä niin sitten tuo armas suolisto tai stressi. Ennen kissaa ja leikkausta se herättäjä oli stressi jostain.

Tosin viime yönä kyllä nyt ihan omaehtoisesti valvoin vahingossa neljään, kun aloin sitä Outlanderia katsomaan. Ja voi herrijee, se Sam Heughan tosiaan on 😍. Kannatti siis valvoa.

En ole mutta voisi ehkä olla kokeilemisen arvoinen asia kyllä. Syy miksi en ole mennyt on ennen kaikkea se, että ensin tyrkytetään vastaukseksi aina stressiä.
Mutta kun esim. nyt ei ole stressiä mistään - en ainakaan tunnista. Tuskin oli paljon silloinkaan, kun jo lapsena kiukkusin sängyssä että "antakaa minun nukkua!" on kun muu perhe alkoi heräillä ja pitää ääntä - kun minä vihdoin nukuin.
Tosin luulisi, että ammattilaisilla on kokemusta niistäkin ihmisistä, jotka ensimmäisenä ilmoittavat että stressipuolella kaikki kunnossa?
Minä kyllä suosittelen testaamaan. En varsinaisesti ihmettelisi, jos asiaan liittyisi jotain sellaista, jota voi olla itse vähän vaikea tunnistaa - on se sitten stressi tai jotakin muuta :) Nopsaan huomannee, onko mitään iloa. Haasteena vaan löytää tyyppi, kenen kanssa keskustelu sujuu ja tuntuu hyvältä.

Vähän semmoista pidemmän linjan hommaahan nuo sitten on, kun se mitä noissa tapahtuu, jos on tapahtuakseen, on että saadaan vähän muokattua ihmisen suhtautumista ongelmallisiin asioihin, käsiteltyä fiiliksiä, mitä ongelmallisiin asioihin liittyy jne jne. Ihan vaikka sillä mekanismilla, että tietyt ajatukset eivät laukaisekaan enää esim. tosi ahdistavaa fiilistä ja niin pois päin. Ja sit voi esim. nukahtaminen olla helpompaa, kun ei ahdistu vaikka siitä, että pitäs nukahtaa, saada kunnon yö tai mitä ne jutut kelläkin on.

Pumppu hakkaa ja pelko pienestä jarruraidasta, joku mummo meinasi ajaa päälle parkkihallissa. Oli joku hansikaslokeron kokoinen ranskis niin varmaan se olisi kärsinyt pahemmat vauriot vaikka jalankulkija olinkin.

Olen elmäni kunnossa ja vehkeet pelaa!

jannu, kyllä se siitä suruksi muuttuu

jos -84 syntymävuotenne niin sanotaanko että 3v ja alkaa melkolailla havaittavissa oleva alamäki, kaikessa
näin hlökohtaisella kokemuksella arvioituna

e. eiku laskin väärin, en osaa laskea oiken, suomeksi: 37v oli meikäläisellä se havaittavissa oleva käännekohta
nyt 42v, ei ole enää minkäänlaisia toivonrippeitäkään jäljellä

edit. ping @gonzaless Nää on jo ns. kunnon kuulokkeet :D

Hö. En epäile hetkeäkään etteikö nämä olis kunnolliset kuulokkeet. Aivan varmasti pesee lähes joka mittapuulla ostamani napit. Ei voi puhua edes samassa lauseessa. Ainoat missä ei pärjää mun napeille on koko ja hinta.

Mutta ylilaatua. Töissä kirstunvartijana joudun saarnaamaan että älkää vittu tehkö ylilaatua vaan semmosta mikä just ja just kestää speksin.

entäs: redbullit
Kusta.

Jos tulis kauppaan redbulli mikä maksais 1000e tölkki, kai maistaisin ja toteisin että samaa kusta, olinpa tyhmä kun laitoin tonnin tölkkiin, mutta toisaalta on hölmönpiinkin kohteisiin touhutonttu heitetty ja jatkaisin sillä 2e kusella.

edit.
Noihin saa vielä mikrofonillisen johdon, niin pitää tilata sellainen erikseen, niin voi vetää palsutkin nuo möhkäleet päässä :D
Älä nyt saatana!
Esim tämmönen? https://www.soundtools.fi/verkkokauppa/mikrofonit/stereomikrofonit/audio-technica-bp4027-info

Hö. En epäile hetkeäkään etteikö nämä olis kunnolliset kuulokkeet. Aivan varmasti pesee lähes joka mittapuulla ostamani napit. Ei voi puhua edes samassa lauseessa. Ainoat missä ei pärjää mun napeille on koko ja hinta.

Mutta ylilaatua. Töissä kirstunvartijana joudun saarnaamaan että älkää vittu tehkö ylilaatua vaan semmosta mikä just ja just kestää speksin.
No tummennettu on ainakin takuuvarmasti totta :D

Ja toinen kappalekin varmasti totta. Hifihommissahan se on vähän niinku ideakin, että niin paljon ylilaatua ku perse vaan kestää :D

Haha. Sama pätee kaikkiin viskeihin samppanjoihin konjakeihin ja oluisiin. Samaa vähän erimakuista kusta.
En ole noista kuin samppanjoita edes vähän kalliimpana juonu. Sanotaanko että ero 20e samppanjalla ja edes 200e vintagesamppanjalla on ns. aikamoinen. Ihan erilaisia juomia, kun toinen on hapokasta kissankusta ja toinen semmosta rusinan makusta siirappia. No, toki voi olla myös 200e vintagepullo hapokasta kissankusta, mutta on niissä oikeasti aika erilaisia juomia eritilanteisiin.

tarkoitinkin: jos ostat redbullia ja tarjoilija tuo kin lasin johon kaadettu batteria, niin huomaatko eron

en osaa antaa parempia esimerkkejä kun en tuotteita ole käyttänyt niin en niistä mitään tiiä

NAISolennolla yläkerrassa on joku tsuuumipalaveri käynnissä...kuuluukohan piereskely alakerrasta kovin paljoa mikkiin? :unsure:

En ole noista kuin samppanjoita edes vähän kalliimpana juonu. Sanotaanko että ero 20e samppanjalla ja edes 200e vintagesamppanjalla on ns. aikamoinen. Ihan erilaisia juomia, kun toinen on hapokasta kissankusta ja toinen semmosta rusinan makusta siirappia. No, toki voi olla myös 200e vintagepullo hapokasta kissankusta, mutta on niissä oikeasti aika erilaisia juomia eritilanteisiin.

Löytyykös alkosta jotain rusinan makuista siirappi tsamppanjaa mitä herr dokter voisi suositella? Edes sinnepäin maussa?

Back
Ylös Bottom