Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mä tossa just mietin, että onneksi olen laittanut kaikki lomani talvelta ja keväältä säästöön. Nyt kun tilanne on tämä niin olisi surkeaa lomailla yksin.

Mä tossa just mietin, että onneksi olen laittanut kaikki lomani talvelta ja keväältä säästöön. Nyt kun tilanne on tämä niin olisi surkeaa lomailla yksin.
Kerkeää varmaan kertyä ylitöitä vielä ennen lomaa, joten tavoitteena saada ylityöt nollattua ja tarvittaessa käyttää jonkun lomapäivän, jos ylityöt ei riitä. Näköjää iha jees pitää parin kk välein hengähdystauko, jaksaa paremmin.

Iltalehteen näköjään tullut kirjautumispakko jos haluaa edes nähdä lukijoiden kommentit.
Hyvä, ei tarvitse lukea sitä paskaa enää koskaan, verenpaine nousee kun jostain syystä joskus jumittuu lukemaan niitä kommentteja.
No niin, nythän siellä kommentit näkyy taas ihan normaalisti.
Oliskohan tuossa ollut joku testihommeli tai sitten vain tulenarat aiheet ovat tuon kirjautumisen takana...

Runsas aamupala nautittu. Tykkään syödä. Nyt saanut oikein hyvin nukuttuakin.
Muutama viikko lomaan :giggle:

Mitenhän sitä oppisikin syömään aamulla?
Vaatii 2-3 tuntia hereilläoloa ennen kun kykenee mitään syömään, tulee melkein oksennusrefleksiä jos alkaa heti herättyä jotain syömään. Eli aamupala onkin sitten käytännössä jo melkein lounas.
Syytän tästä kehittymättömyyttäni voimailun ja lihastenkasvatuksen saralla kun jää ns. yksi ateria välistä joka päivä.

Mitenhän sitä oppisikin syömään aamulla?
Vaatii 2-3 tuntia hereilläoloa ennen kun kykenee mitään syömään, tulee melkein oksennusrefleksiä jos alkaa heti herättyä jotain syömään. Eli aamupala onkin sitten käytännössä jo melkein lounas.
Syytän tästä kehittymättömyyttäni voimailun ja lihastenkasvatuksen saralla kun jää ns. yksi ateria välistä joka päivä.
Jos käyt unissas jääkaapilla eikä nälkä sen takia? Juu leikki leikkinä, itsellä ei koskaan tuollaista ongelmaa ole ollut ettei aamupala maistuisi ja hyvin. Tuo kuulostaa niin erikoiselta ettei aamulla olisi kaamea nälkä

Minua ei sitä v-sanaa ollenkaan, aharistaa onely

siitä päästäänkin mielenkiintoiseen arvoitukseen: miten voi elämä aharistaa jos/kun elämää ei ole

Jos käyt unissas jääkaapilla eikä nälkä sen takia? Juu leikki leikkinä, itsellä ei koskaan tuollaista ongelmaa ole ollut ettei aamupala maistuisi ja hyvin. Tuo kuulostaa niin erikoiselta ettei aamulla olisi kaamea nälkä

Mulla on sama ongelma kuin @Sam79 lla. Mutta ihan vain kohottaakseni verensokereita pyrin herättyäni syömään banaanin tms.

Monesti jos on iltavuoro mulla on enemmän aikaa syödä ja voi syödäkin vähän myöhäisemmän aamupalan. Aamuvuoroissa järjestys on herätys syöminen muut aamutoimet ja töihin.

Sen verran pitäisi petrata että täytyisi hieman säännöllistää ateria rytmejä.

Ennen vanhaanhan oli suuri synti syödä klo 18:00 jälkeen ja aamupala oli ihmisen tärkein ateria. Vain hunsvotit ja ressin runtelemat eivät syöneet kunnon aamupalaa. Sitten keksittiin intermittent fasting ja edistykselliset modernit ihmiset eivät enää syöneet aamupalaa, koska terveys ja tiede ja edistys.
Että tiijä näitä.
Ihmettelen tätä kellottamista kun sekä ruokailut että jopa paskalla käynti pitää kellosta katsoa. Syön kun on nälkä ja varsinkin paskon vain silloin kun on paskahätä. Sitähän voi katketa verisuoni päästä jos yrittää väkisin vääntää kello x kun kalenterissa niin seisoo eikä ole hätä.
Selvähän se että jos syö tukevasti 21:00 ja vielä Ben&Jerrysiä päälle myöhemmin, niin eihän sitä aamulla heti nälkä ole eikä kuulukaan olla. Toisaalta jos syö illalla aiemmin/kevyemmin ja varsinkin jos vielä nukkuu suht pitkään, niin saattaa hyvinkin nopeasti maistua iso aamiainen.

Minua ei sitä v-sanaa ollenkaan, aharistaa onely

siitä päästäänkin mielenkiintoiseen arvoitukseen: miten voi elämä aharistaa jos/kun elämää ei ole

Juu. Miten yksilöä voi aharistaa ja ketuttaa? Ei yksilöllä ole mitään merkitystä eikä tarkoitusta. Yksilö mitätön paska.

Mistä tahansa yksilö poistuukin niin korvataan toisella tai jatketaan ilman.

Minnuu ei vituta, eikä pahemmin aharista, koska päätin niin.
Ehkä 75% eletystä elämästäni on vituttanu tai aharistanu, mutta nyt kokeilen ajatuksen voimaa ja pyrkimystä ajattelemaan positiivisesti.
Jotkut ihmiset tekee siitä vaan välillä hemmetin hankalaa..

Ihmeen vähän vituttanut viimeaikoina.
Toisaalta oon jo pitkään ollut sitä mieltä että ne asiat mitkä aiheuttaa sellaista pitää tavalla tai toiselle ohittaa.
E: Hieman V-käyrää tällä hetkellä nostaa kun piti lähteä iltapäivällä testaa yksi rafla niin toisesta ei kuulu mittää, meen kohta mäkkäriin ja toinen menee mihin menee niin problem solved :)

Viimeksi muokattu:
Se on niin paskaa, etten ihan heti ole valmis lähtemään sellaiseen takaisin. Melkein 10 vuotta miesvaltaisella alalla miesvaltaisessa työyhteisössä niin ei voi kuin olla onnellinen omasta tilanteesta, kun joskus kuulee niitä juttuja mitä arki voi muualla olla. Toisaalta, kuulemani mukaan joissain työyhteisöissä osaavat myös miehet olla aikamoisia ämmiä.

Olen jo miettinyt, että kun YT-mustapekka joskus napsahtaa käteen, maksan mieluimmin vaikka koirahierojakoulun ja alan puuhastella sitä - Puuhastella, koska siis eihän sillä elä. Kuitenkin omissa kirjoissa parempi vaihtoehto kuin hakeutuminen mihinkään paikkakunnan naisvaltaisista työpaikoista. Onneksi on henk.koht. tilanne sellainen, ettei muuutamaan vuoteen tulisikaan pakottavaa tarvetta lisäeuroille, vaikka ansiosidonnaiselle sanoinkin heiheit kun perustin sivuhommia varten Oyn. Viime vuosien itsenäisen tekemisen jälkeen on ylipäätään enää vaikea kuvitella, että hakisin töihin kenellekään - saati naisvaltaiseen työyhteisöön. Ellei sitten ihan samaa kuin nyt, samoin vastuun ja vapauksin.

Tiedostan ja ymmärrän, että miksi näin ei saisi sanoa, mutta ihan oikeasti on kyllä niin paljon helpompaa työskennellä, kun lähimmät kollegat on kaikki miehiä. Ts. ei saisi sanoa, koska tällähän minä nyt itse taas vahvistan sitä leimaa naistekijöistä ja yritän itseäni vissiin laittaa sinne hyvä jätkä-lokeroon, mutta... No okei, ei nämä kaikki ukotkaan aivan yksioikoisia ole, ja varsinkin yksi on aivan liian stereotyyppisesti sitä mitä ammatin perusteella olettaa, mutta silti.

Kun nyt asioita ei oteta henkilökohtaisesti. Mun esimies täräyttää asioita aika suoraan, mutta ei niitä oteta henk.koht. tai vatvota piilomerkityksiä, kun asioista puhutaan paljon suoremmin kuin aiemmissa paikoissani, joissa esimerkiksi huonoja uutisia kierretään kuin kissa kuumaa puuroa, kukaan ei halua ottaa vastuuta mistään eikä uskalla sanoa mitään.

Edellisessä paikassani yksi kollega veti jotain paljon vesimelonia isompaa nenäänsä siitä, että menin palaverissa sanomaan, että "se on Excelin makroilla niin helposti toteutettavissa oleva ratkaisu, että jopa minä osaan sen tehdä". Hänen tulkintansa mukaan tarkoitin siis sanoa, että hän ei osaa mitään ja on muutenkin aivan paska ihminen, kun minä tarkoitin vain ja ainoastaan sitä, että tiedän taitojeni rajallisuuden, mutta että siinä tilanteessa en ehdottanut mitään sellaista ratkaisua, jota en itse pystyisi tekemään. Ja siis tämä johti siihen, että ihminen jäi pois järjestämistäni palavereista, lopetti kaiken yhteistyön eikä kertonut enää asioista mitään, "unohti" minut sähköpostijakeluista, minua ei kutsuta tiimin kahvitauoille ja ties mitä. Sitten vielä kertoo silmät pyöreänä esimiehelle, että eihän tässä hänen osaltaan ole mitään ongelmaa, että olen varmaan ymmärtänyt väärin. :kakka: Sitten kun sattuu siinä kohtaa olemaan se hieman liian kiltti ja pehmeä pomo, niin ei tule sitä riittävän napakkaa ohjetta, että yrittäkää nyt ämmät käyttäytyä. Näin parhaaksi vaihtaa maisemaa, kun minun keinoni loppuivat kesken. Yritin siis pariin kertaan tätä hänen kanssaan tuloksetta selvittää. Ovat toivottavasti nyt tyytyväisiä, kun voivat tehdä edelleen käsin niitä tositteita siellä sitten eikä kenellekään tule paha mieli.

Se on kummallista, miten vanhemmat naiset tuntuvat kokevan nuoremman naisen uhkana. Siis että tismalleen sama kysymys miescontrollerin esittämänä on ihan ok ja siihen saa nopean, fiksun ja ystävällisen vastauksen, kun taas aivan samoin muotoiltuna sama asia naiscontrollerilta ollaan niin loukkaantuneita ja koetaan, että heitä uhataan tässä jotenkin. Niinkin henkilökohtaista kuin että "onko kirjanpitoon avattu uusi tili, kun siirto konserniin tökkää?".

:hyper: Eikä edes aloiteta siitä, että sain yhdestä paikasta viimeiseltä kierrokselta "ei kiitos", koska epäilivät, että nämä vanhemmat naiskollegat eivät tule minua hyväksymään ylemmäs organisaatioon, eli eivät välttämättä oikein toimi yhteistyössä. Noin ei IKINÄ olisi sanottu nuorelle miehelle, ei niin ikinä.

...Jos sitten sinne oikeisiin töihin taas tältä päivää....

Mulla on tapana joka kerta kun yöllä käyn kusella heitän huiviin n.10g prode jauhoo ja vähän vettä päälle, näin käyn 2-5 krt yössä
Onkohan tuokaan ihan nyt järkevää, pohtii hän.
Toisaalta, ei tässä ole näyttää mitään todisteita mihinkään suuntaan.

Mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna, uskoisin että etes se yön mittainen paasto olisi ihan terve vaihtoehto.
Ja saisi kai paremmin nukuttuakin kun ei juo 2-5 kertaa yössä vettä ja hyppää kusella eestaas.

Söin juuri aamupalan.

Niin kauan pärjää ilman ruokaa kunnes ekan evään syö, sitten on nälkä kokoajan. Ja sitten on myös #lihavaolo. Ainut tapa hillitä geenien ruuanhimoa on välttää aamupalaa. Jos haluaisin, voisin vetää joka aamu paahtoleivät, pekonit, croissantit ja täytekakun.

Äkkiä sitä oppii. Mun eka työ oli pipo, sitten villasukat ja kolmantena miehelle jussipaita. Mulla ei tahdo kärsivällisyys riittää villasukkiin, kun jaksan tehdä sen yhden ja sitten kyllästyn. Sama paidan hihoissa, se toinen on ihan tuskaa.
Kanssani asuva käsityöohjus on kertonut, että niitä sukkia pitää tehdä molempia samaa tahtia yhtäaikaa, muuten käy noin 😁

Kanssani asuva käsityöohjus on kertonut, että niitä sukkia pitää tehdä molempia samaa tahtia yhtäaikaa, muuten käy noin 😁
Näin ne väittää 😊
Joskus kokeillu looppaamista, mutta ei oikein istu omaan zeniin. Jatkuvasti langat sekasin, saati puhumattakaan jos teki kirjoneuletta 🙄

Söin juuri aamupalan.

Niin kauan pärjää ilman ruokaa kunnes ekan evään syö, sitten on nälkä kokoajan. Ja sitten on myös #lihavaolo. Ainut tapa hillitä geenien ruuanhimoa on välttää aamupalaa. Jos haluaisin, voisin vetää joka aamu paahtoleivät, pekonit, croissantit ja täytekakun.
Kokeileppa joskus tuota ja laita tänne sitten raporttia onnistuiko.

Back
Ylös Bottom