Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei yhtään pirteä olo.
Huomenna olisi ollut vapaa, mutta käyn kyselemässä tyhmiä ja tekemässä rästihommia. Mietin, että menisin autolla huomenna töihin, mutta joutuu jättämään parkkiin (en halua maksaa) johonki kilometrin päähän, joten taitaa olla järkevintä mennä kuitenkin pyörällä.

Pirteä olo: Redbull.

Sain kuunneltua: Esko Valtaoja, Avaruudesta. Aivan paska kirja. Älkää tuhlatko aikaa. Kaikista ei vaan oo kynäilijöiksi.

Nykyään on työmatkaa niin aloin kuunnella äänikirjoja. Kuunneltua pari hyvinvointikirjaa, pari pääkoppakirjaa ja pari tieteiskirjaa. Bill Brysonin historia lähes kaikesta oli loistava. Ehkä se benchmarkkas valtaojan paskimpiin opuksiin mihin koskenut. Aloitin vielä yhden tieteiskirjan: Bill bryson, Keho, opas asukkaalle. Nämä on niin helvetin mielenkiintoisia.

Tämän jälkeen siirryn talouspuolelle sijoittamisen ja johtamisen kirjoihin.

Ei yhtään pirteä olo.
Huomenna olisi ollut vapaa, mutta käyn kyselemässä tyhmiä ja tekemässä rästihommia. Mietin, että menisin autolla huomenna töihin, mutta joutuu jättämään parkkiin (en halua maksaa) johonki kilometrin päähän, joten taitaa olla järkevintä mennä kuitenkin pyörällä.
Wut?

Eikö vieläkään työsuhdeautoa ja omaa parkkiruutua?

Toinen muki ja sen jälkeen 8 bar.

Eka muki AeroPressillä, toinen Moccamasterilla. On tämä jälkimmäinen kyllä pahemman makuista verrattuna AeroPressillä tehtyyn.

Jos mulla on musiikkitiedosto mp3 muodossa niin miten saan sen helpoiten sellaiseen muotoon että Facebook julkaisu huolii sen?

AeroPress on kyllä hyvä! Mulla ei oo muuta kahvilaitetta kotona. Se vaan on siinä huono että jos tulee vieraita ja pressaat niille kahvia niin siinä kestää jonkin aikaa pressata useampi kuppi.

Jos mulla on musiikkitiedosto mp3 muodossa niin miten saan sen helpoiten sellaiseen muotoon että Facebook julkaisu huolii sen?
En jaksanut ruveta googlaamaan, huoliiko Facebook ylipäätään MP3:sia vai torppaako siellä nyt joku mekanismi sun filun tekijänoikeuksien vuoksi, mutta jos uppaat sen tiedoston esim. Soundcloudiin ja jaat sen linkin, niin varmaan onnistuu.

Toisaalta jos se on jonkun toisen biisi, niin eikö siitä löydy jo valmiiksi joku kuunneltava versio internetistä, johon voi vaan jakaa linkin?

En jaksanut ruveta googlaamaan, huoliiko Facebook ylipäätään MP3:sia vai torppaako siellä nyt joku mekanismi sun filun tekijänoikeuksien vuoksi, mutta jos uppaat sen tiedoston esim. Soundcloudiin ja jaat sen linkin, niin varmaan onnistuu.

Toisaalta jos se on jonkun toisen biisi, niin eikö siitä löydy jo valmiiksi joku kuunneltava versio internetistä, johon voi vaan jakaa linkin?
Sattuipa silleen hassusti että on mulle rahalla tilauksesta tehty biisi :)
Mutta ei tunnut huolivan toi face tota mp3 muotoa, yksi vaihtoehto voisi olla jakaa drive linkki mutta mua epäilyttää että sieltä kaikki näkee sitten kaikki mun jutut :X3:

Mutta ei tunnut huolivan toi face tota mp3 muotoa, yksi vaihtoehto voisi olla jakaa drive linkki mutta mua epäilyttää että sieltä kaikki näkee sitten kaikki mun jutut :X3:
Aivan, tuossa tapauksessa tuo Soundcloud ois varmaan ihan hyvä paikka. Sille on minusta joku oma plugarikin Facebookissa, jos en väärin muista, ts. linkit saa nappaistua soimaan suoraan siirtymättä erikseen ko. palveluun.

Toi on pirun kuumottavaa jakaa jotain yksittäistä kuvaa tms kun on se pelko perseessä että koko oma kuva-arkisto on sitten interwebsissä vapaasti jakelussa :D

Kyllä google drivesta pystyy jakamaan vain yhden tiedoston tai kansion vain linkin saaneille. Monet esim. jakavat CV:tä tai työnäytteitä näin.

Hiiren oikealla tiedoston päällä kun tiedosto valittuna -->luo jaettava linkki -->valitse kuka voi nähdä sisällön --> kopioi linkki

Varmuuden vuoksi voi laittaa vielä ihan omaan kansioonsa tämän jaettavan tiedoston. Näin koko kansio ei ole jaossa vaan vaan ko. tiedosto.

edit. Tai, voi jakaa esim. kokonaisia kansioita. Keskimmäinen on privaatti, kaksi muutta jaettuja;
96yNs3m.png

Toi on pirun kuumottavaa jakaa jotain yksittäistä kuvaa tms kun on se pelko perseessä että koko oma kuva-arkisto on sitten interwebsissä vapaasti jakelussa :D
Ja ei ole mun tietoja mutta GBDR säännöt kaikessa viisaudessa on aiheuttanut sen että esim. palkkatodistukset voi tilitoimisto laittaa idriven kautta mutta ei suoraan sähköpostin. 😬

Kyllä google drivesta pystyy jakamaan vain yhden tiedoston tai kansion vain linkin saaneille. Monet esim. jakavat CV:tä tai työnäytteitä näin.

Hiiren oikealla tiedoston päällä kun tiedosto valittuna -->luo jaettava linkki -->valitse kuka voi nähdä sisällön --> kopioi linkki

Varmuuden vuoksi voi laittaa vielä ihan omaan kansioonsa tämän jaettavan tiedoston.
Olen jotain jakanutkin omalla sivulla mutta jos se pitäisi laittaa aivan yleiseen jakoon faceen isoihin ryhmiin niin kuumottaa aivan pirusti.

Olen jotain jakanutkin omalla sivulla mutta jos se pitäisi laittaa aivan yleiseen jakoon faceen isoihin ryhmiin niin kuumottaa aivan pirusti.
Jos Drive on helpoin, mikset vain luo anonyymia gmail-tiliä? Niitä voi olla kuinka monta haluaa. Jostain syystä minulle on kertynyt 6. Ainakin. 🙃

Back
Ylös Bottom