Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Onko muuten Jyväskylä millainen kaupunki asua? Tai lähiseutu?

Joka kerta kun nyt kesällä olen ohittanut sen niin tullut vaan mieleen, että tämä vois olla se the kaupunki. Siis kun esim vertaa Riihimäkeä missä nyt asun. Lahti oli kiva, saan Jyväskylästä inan Lahti fiboja.

Nimi on sikäli kyllä osuva, koska kankitielle kannattaa suunnata jos on työstöä vailla.
Melkein kyllä uskaltaisin väittää, että niillä Kankitien kavereilla ei seiso edes lääkkeillä. Sen sijaan silloin on maailmanloppu lähellä, jos sieltä ei juomaseuraa saa.

Mitähän Jyväskylästä osaa sanoa.. Asumiskuluthan täällä on suht kovat ei pääkaupunkiseuduksi (vuokrat, asuntojen hinnat, vesi, sähkö), mutta ei kai kaupungissa ole varsinaisesti mitään vikaa. Minusta tää on ihan hyvä kompromissi vähän isompaa kaupunkia, josta löytyy suht hyvin kaikki tarpeellinen, mutta ei ole vielä a) tuskaisen kallista asua, b) hirveä matka joka paikkaan ja c) suurimpien kaupunkien ongelmia kaiken maailman veijareiden kanssa.

Keskusta on melko kompakti, ts. kaikki raflat on tuossa muutaman korttelin alueella. Raflojen lisäksi keskustassa ei oikein muuta olekaan parin kaupan, vaate- ja koruliikkeen lisäksi. Liikkeet ovat siirtyneet suureksi osaksi vähän syrjemmälle kauppakeskuksiin. Hyviä opiskelijaperseitä keskustassa kyllä näkee.

Jos vesillä viihtyy, niin kuin Kiukku näyttää, niin tuossahan on ihan kupeessa Palokkajärvi, Jyväsjärvi ja Päijänne. Keiteleelle kohtuu nopsa pinkaista. Punttisaleja joka paikassa (myös Vatanen) ja muutakin harrastustoimintaa pitäs olla tarjolla suht mukavasti.

Livemusan puolesta Lutakossa suht mukavasti vähän nimekkäämpääkin orkesteria, vaikkei pääkaupunkiseudun tai todnäk Tampereenkaan tarjonnalle pärjääkään.

Kuopioon verrattuna ihmiset normaaleja.

Eiks Lahti oo vähän niinku paska kompromissi Tampereen ja pääkaupunkiseudun välillä? 😆 Ite en keksi yhtään hyvää syytä muuttaa Lahteen, ellei pitäs jossain toisessa elämässä pyrstön tai töiden perässä mennä :D

muoks. ja jos ei muuten käynyt ilmi, niin viesti kieli poskessa kirjoitettu, ettei kukaan Lahtelainen oikeasti loukkaannu.

Itse olen asunut molemmissa muutaman vuoden ja vaikka enemmän Lahti on sellainen ns. Kotipaikka minulle kun siitä läheltä olen, niin silti tykkäsin Jyväskylästä kaupunkina enemmän ja edelleen täällä keski-suomessa tulee vaikutettua vaikkei aivan Jyväskylässä tällä hetkellä, mutta ajatuksissa on muuttaa takaisin Jyväskylän kupeeseen vielä lähitulevaisuudessa luultavasti. Molemmissa kuitenkin opintojen takia tullut asuttua ja molemmat siinä mielessä ihan kelpo mestoja. Ehkä 60/40 pinnat JKL.

Meikäläiselle ois tällä hetkellä varmaan Tampere ainoa, jonne tuntuis hyvältä ajatukselta muuttaa. Oman alan duuneja löytäis todennäköisesti helposti ja vielä helpommin, jos vaihtais vaan firman sisällä toiselle paikkakunnalle. Paljon kavereita ja sukua. Nätti kaupunki ympäristöineen jne.

Back
Ylös Bottom