strict curl ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gabber92
  • Aloitettu Aloitettu
Onko ammattina kilpahauiskääntö vai miksi juuri hauiskääntöön on tarve saada lisää kiloja?

Koko kroppaa fiksusti treenaamalla ja hauisliikkeiden sisällyttäminen treeniohjelmaan tuo kyllä lisää kiloja hauiskääntöön ajan myötä siinä missä muihinkin liikkeisiin.

viime voimamies kisoissa loppui paukut conan-pyörässä ja lastauksessa nimenomaan hauiksista. elokuussa seuraavat koitan saada siihen mennessä ainakin 70kg nostettua ilman heijaamista, nyt menee 50kgx3. ja jos rupee hauiskääntö olee joskus kovalla tasolla niin miksei osallistuisi kisoihinkin!! :)

Ihan normaaliprogressioilla se menee. Ei hauis eroa treenien osalta muista.

No en pysty "suosittelemaan", ku en susta mitään tiedä. Toi mun 3*4-->6*6 on oikein hyvä peruskauden progressioajatus mihin tahansa liikkeeseen. FG on grippikamaa eikä niinkää hauikselle. Voipi jopa provosoida mediaaliepikondyliitin. Muuten toki ok.

Tai cheatti curlin sijaan jos voimat riittää niin leukoja niskantaa(siis takaraivo osuu tangon reunaan).
Tai jos haukat on prioriteettina niin tekee niitä tuon progression ajan 2x viikossa:
Toisella kertaa strictin ohjelmasta ja hammerit 3-5x5-8? 2-5x6-15? jotenkin. Toisessa sitten cheatticurlia varmaan jotain muutamia sarjoja 3-6 toistoilla? Ja 3-5x max leuat niskantaa(5x10 tai 15 kohdalla voi normaalisti laittaa painoja vaikka vyölle)
Jos progressiot menis kohdilleen suorilta eli 3,4,5,6x4/1kk 3,4,5,6x5/2kk 3,4,5,6x6/3kk + kevyet viikot kuka mitenki pitää. Kerkiäisit vielä pari kk keskittyä puhtaammin lajeihin kesällä.

no khyyl. lajeihin tosiaan pitää keskittyä paljon enempi kuin viimeksi. porukoiden farmilla pitäis rupee keväällä treenaa kunhan vaan saa aikaiseksi tehdä sinne treenivälineet. kisat tarvasjoella. lajitkin pitäis tietää ajoissa. olin viime kisoissa viimeinen mutta olikin vasta ekat kisat en aio lannistua!!!:)

No jos aiot punteilla hauistella niin aloita tosiaan jo maanantaina varmaan 45-47,5kg tai minkäkokosilla korotuksilla sä meet(meillä 1,25 x2 on "minit").
Kerkeäsit tekemään tuon ennen kesäkuun loppua, samalla tietty kaikkia lajeja, vatsaa kyykkyä, mavea, punnerrusta. Loppua kohti puhtaammin lajeja varmaankin, kuten
kaikissa hommissa missä puntti on tukena. Ymmärrän teoriatasolla vaateet, mutta en paljoa keulis vahvalajeista kun en oo kokeillut kuin farmaria ja kivenkantoa.

Jos aioit parantaa conan pyörää ja lastausta, unohda hauis treeni ohjelmat. Lajit paranee lajeja tekemällä ja tekniikkaa parantamalla. Hauiskääntö levytangolla ei siirry millään tapaa kyseisiin lajeihin. Todennäköisesti conanissa on ollut tekniikka virhe, koska hauisten voimasta ei homma ole kiinni. Kuormaa ei kannatella hauiksilla, vaan lantio pitää saada aisan alle. Sekä jalat saatava nopeammiksi joka on paras keino parantaa lajia. Meidän porukassa 70 kg mimmit ovat kantaneet conania 300 kilolla. Ja hyvin on hauikset riittäneet. Myös säkin nosto on erittäin tekninen laji. Eipä siinä hauiskäännöt merkkaa. Itse olen saanut 122kg säkin lastattua ja hauiskääntö painot alle 50 kilossa. Kannattaa keskittyä puntilla vetoon, etukyykkyyn ja pystypunnerrukseen sekä paljon keskivartalo treeniä. Ja lajitreeniä paljon. Hauikset rasittuvat monessa lajissa niin turha niitä enää puntilla vetää tukkoon. Meidän seurasta aika harva treenaa hauiksia ollenkaan ja menestystä on tullut mm kisoja myöten.

Tuntematta voimamieshommaa niin myöskin: nyrkkeilyssä ja voimanostossa kummassakaan ei paljoa haukkoja tullut tehtyä, tosiharvoin viikon viimeisessä treenissä jos selkää piti lepuutella ehkä. Bruce Lee sanoi aikanaan että hauiksia tarvitsee vain lyönnin palautuksiin, ja siihen ei varsinaisesti voimaa tarvitse. Hän treenaa siis vain Amerikan televisiota varten myös hauista :)
Vastasin vaan kysymyksen pohjalta aluneperin, suoraansanottuna tekisin itse jopa 3-5x5-8 n. 7 max painolla, mutta se on mun henk. koht. kammo hauiksilla alle 5sarjoja kohtaan...
Ja noilla tuloksilla ei oo väärin jos nyt vetäset hauiskäännöt casualisisti sinne "isoille levyille" 50+kg niin ei tarvii niistä stressata ensvuonna :)
Onks sulla kuin selkeä kokonais ohjelma, kehtaatko heittää näkyville ihan huvikseen ?

itellä varmaan sit ollu tekniikka pielessä mikä ei sinänsä ihme koska en ollu aikaisemmin tehnyt conania kertaakaan. samoin lastaus. mun tänhetkinen ohjelma on aika frankenstein eli sieltä sun täältä kaikkee. oli itellä kamppailulajien takia puntti tauko taas vaihteeksi. toukokuussa salikisat vielä thaikussa ja sitten ylläpidolle 1kerta boksailua viikossa. treeniohjelma vaihteeks t-nationilta dan john 40day. takaketjuliikkeen sijasta erilaisia kyykkyjä ja rive riipunnasta penkki ja alatalja https://www.t-nation.com/training/40-day-program ohjelma tuossa

Hauisten osuus on nivelen terveydessä paljon enemmän kuin ratkaisevassa osassa vahvamieskisailun tai voimanoston liikkeitä. Ei niillä ees leuanvedoissa ehdottoman kriittistä osaa ole. Kannattaa toki tehdä, jos hauiskääntökisaa on tulossa, mutta muuten sen verran pieni lihas, ettei sitä voi pääosaan asettaa. Predatoria kompaten, tekniikka kuntoon ekana ehdottomasti.

oisko jollain hyvä vinkki millä sais tehtyä halvalla conan-pyörän? mites välittyy zercher-pito conan-pyörään jos ei saa conania vähään aikaan tehtyä?

Muoviputki tangon ympärille on yks ilkee mahdollisuus. Kävellähän sillä pitäs, joten se Zercher ei niin lajitreeniä oo.

Tuntematta voimamieshommaa niin myöskin: nyrkkeilyssä ja voimanostossa kummassakaan ei paljoa haukkoja tullut tehtyä, tosiharvoin viikon viimeisessä treenissä jos selkää piti lepuutella ehkä. Bruce Lee sanoi aikanaan että hauiksia tarvitsee vain lyönnin palautuksiin, ja siihen ei varsinaisesti voimaa tarvitse. Hän treenaa siis vain Amerikan televisiota varten myös hauista :)
Vastasin vaan kysymyksen pohjalta aluneperin, suoraansanottuna tekisin itse jopa 3-5x5-8 n. 7 max painolla, mutta se on mun henk. koht. kammo hauiksilla alle 5sarjoja kohtaan...
Ja noilla tuloksilla ei oo väärin jos nyt vetäset hauiskäännöt casualisisti sinne "isoille levyille" 50+kg niin ei tarvii niistä stressata ensvuonna :)
Onks sulla kuin selkeä kokonais ohjelma, kehtaatko heittää näkyville ihan huvikseen ?
Ei meidänkään nyrkkeilyseuran porukka treenaa hauiksia. Kädet vain jäykistyy. Toki niitä voi vähän tehdä peruskuntokaudella muun treenin lomassa, mutta aika turha lihas nyrkkeilyyn.

Back
Ylös Bottom