(Finnish strength) Mathias Karjalainen

Varmasti löytyy malttamattomia tyyppejä joita mainitsit. Mutta ei yleistetä että kaikki ovat sellaisia. Itse ja omassa kaveri piirissäni on useita jamppoja joilla on natu treenitaustaa 20-25 vuotta takana. Kehitys luonnollisesti loppunut/erittäin hidasta. Onko se joltain pois jos ihminen haluaa kokea "vanhoilla" päivillään extra boostin tehon? En myöskään asettaisi kilomääriä mitkä pitää ylittää että "saa" alkaa doupata. 140kg penkki nousee lahjakkaalle puolen vuoden treenillä. Lahjaton ei saa sitä edes 60 vuoden treenillä. Kilorajat ja voimatasot ovat henkilökohtaiset. Kaikki eivät ole pakkikselle videoita jakavia He-maneja jotka penkkaavat sarjaa meidän lahjattomien mave maximeilla. Aloittelijat saavat ihan väärän kuvan tavisten voimatasoista kun lukevat tätä palstaa.

Siis mun puolesta ihmiset saavat tehdä lähestulkoon mitä haluavat. En vain ymmärrä miksi lahjaton riskeeraisi terveytensä kun hän ei kuitenkaan tule saavuttamaan mitään erityisen suurta. Mutta kuten itsekin totesit, ei se ole multa pois.

edit: Jotta en suoltaisi pelkkää turhaa paskaa tähän ketjuun niin toivotan Mathiakselle tsempit! Hieno homma, että voimalajeja harjoitellaan Suomessa. Toivottavasti kehitys jatkuu nousujohteisena ja kaveri saavuttaa tavoitteensa.

Siis mun puolesta ihmiset saavat tehdä lähestulkoon mitä haluavat. En vain ymmärrä miksi lahjaton riskeeraisi terveytensä kun hän ei kuitenkaan tule saavuttamaan mitään erityisen suurta. Mutta kuten itsekin totesit, ei se ole multa pois.

edit: Jotta en suoltaisi pelkkää turhaa paskaa tähän ketjuun niin toivotan Mathiakselle tsempit! Hieno homma, että voimalajeja harjoitellaan Suomessa. Toivottavasti kehitys jatkuu nousujohteisena ja kaveri saavuttaa tavoitteensa.
Vielä lyhyt kommentti. Lahjattomalle omat enkat ovat ihan yhtä kova asia kuin geeni friikille maailman ennätykset. Ei se niin mene että vain lahjakkaan kannattaa doupata ja muut ovat heinäseipäitä loppu elämänsä. Kun itse sain massan horkalla 76 kilosta 97 kiloon, voin vannoa että se oli itselle yhtä arvokas asia kuin Eddie Halille maven maailman enkka.

Netistä löytyy ainakin muutamista keskusteluketjuista joissa linkitettynä chattikeskustelu kun joku kyseli mitä kierrossa niin yhdessä vastasi että "testoa ja ryssänvitosia" ja toisessa vastas että "testoa ja roinaa". Aiheesta varmasti turha keskutella enempää kun jokainen hiemankin asioista perillä oleva tajuaa ettei noin huimat tulosten nousut natuna muutamissa kuukausissa ole mahdollista.
Tämä ihan faktaa. Mies on itse kertonut käyttävänsä. Ei siis ole kateellisten panettelua. Mutta ei sen enempää tästä. Katsotaan kuinka vahvaksi Mathias tulee. Hyvältä näyttää.

.En vain ymmärrä miksi lahjaton riskeeraisi terveytensä kun hän ei kuitenkaan tule saavuttamaan mitään erityisen suurta.
Ihmiset tekee kuule vielä järjettömämpiä asioita. Esim vetävät viinaa joka viikonloppu saavuttamatta mitään muuta kuin negatiivista, mutta se on vain hyväksytty asia.

Ihmiset tekee kuule vielä järjettömämpiä asioita. Esim vetävät viinaa joka viikonloppu saavuttamatta mitään muuta kuin negatiivista, mutta se on vain hyväksytty asia.
Pitää paikkansa, kommentoin asiaa pintapuolisesti lainaamaasi kommenttiani edeltäneessä kommentissani.

Ei vittu mitä touhua. Yksin salilla tuollaisia liikkeitä maksimipainoilla ilman varmistajia tai turvarautoja tai mitään. Yksi virhe niin se on henki pois, kun ei ole edes ketään hälyttämässä apua. Penkissäkin sellaisella pommilla rintaan, että tuossa kun olisi kylkiluu katkennut tms., niin olisi tullut tanko kaulalle. Vahva poika, mutta vitun tyhmä.

Mikä IHME on ettei penkatessa voi käyttää turvarautoja??! Joku "mä olen tosi mies"-juttuko? Ja lukot kiinni. Idiotismia huipussaan.

Tämä ihan faktaa. Mies on itse kertonut käyttävänsä. Ei siis ole kateellisten panettelua. Mutta ei sen enempää tästä. Katsotaan kuinka vahvaksi Mathias tulee. Hyvältä näyttää.
Häh? Sanoi justiinsa toisessa langassa doping-asiasta muuta toista.
mathias.webp
.

Onpa kamalan näköistä nostamista :eek: Pelkästään Pakkiksella seurannan pohjalta pystyisi äkkiä nimeämään kymmenen vastaavaa nuorta hurjaa about 20v jotka tulleet tietoisuuteen kovalla ryminällä ja isoilla painoilla. Elävästä elämästä monta muutakin. Eikä sitten aikaakaan, kun ei enää kuulu kavereista mitään, kun yhdellä katkesi kyynärvarsi, toisella repesi rinta, kolmannella hajosi selkä jne.

Joskus sitä edelleen jaksaa toivoa, että joku oppisi muistakin kuin omista virheistään ja alettaisiin ajattelemaan edes hieman pitkänäköisemmin eikä vasta jälkikäteen, kun kivaa oli sen koko 5 vuotta, mitä kroppa kesti. Se on huono yhdistelmä, kun raudat kasvaa, mutta tekniikka pysyy yhtä paskana kuin niillä pienemmilläkin kuormilla.

Mutta minkäs teet. Nuori sälli, lahjakkuutta lajiin ja varsinkin jos kovat koneessa, niin voimaa tulee ovista ja ikkunoista. Siinä on silloin niin kuolematon olo, että eipä tuollaisia mieti ennen kuin on liian myöhäistä. Harmillisen usein lopputulos vaan on, että pontetiaalia oli, mutta käyttämättä jäi.

Vahva veikkaus on että olkapää pettää kerralla, se ei tartte edes kilometrejä, vaan se tarttee tollaisen egoilun ja yhden virheen väärään suuntaan. Ja damage tulee olemaan maksimaalinen kun yksin pelleilee eikä ole ketään jeesaamassa kun paikat kosahtaa.

Ihan hyvä että laittaa videoita ja on erittäin pätevä malliesimerkki miten ei pidä missään nimessä tehdä. Se tosin pitää sanoa, että pystypunnerrus on hienosti tehty. Ego ei vain anna periksi penkissä pitää samaa nostoasennetta.

Kyllä se menee ihan silkan tyhmyyden piikkiin jos täälläkin kokeneet nimimerkit neuvoo ja puuttuu tekniikoihin tai niiden puutteisiin, mutta ei mies itse reagoi asiaan millään tavalla. Varmasti ketjua lukee, on neuvottu ja opastettu. Se on sitten eriasia, jos ei kiinnosta kuunnella kokeneempien neuvoja.

Tulee kyllä inhorealistinen esimerkki kaverista. Ton penkin olen katsonut nyt monta kertaa ja tossa menee kerralla rinta sekä kiertäjät ja pahimmassa tapauksessa yliojennus kyynärnivelestä. Suunnan muutos aivan ylipainoilla, joihin ei ole alkuunkaan voimia kontroloida, nopeat hätäiset nousut tekniikan kustannuksella, niin siellä ei ole vahvistunut:

A: Jänteet ja nivelet
B: Lihakset
C: Tekniikka
D: Rutiini

Maltti ei nyt ole valttina kyllä. Mutta elämä opettaa.

Mikä IHME on ettei penkatessa voi käyttää turvarautoja??! Joku "mä olen tosi mies"-juttuko? Ja lukot kiinni. Idiotismia huipussaan.
Kyllä. Ilman lukkoja tuosta olisi vielä mahdollista pelastautua painot kippaamalla. Nyt jää kuin kala kuivalle maalle sätkimään jos pahin tapahtuu.

Hienot lähtökohdat kaikelle! 200 penaa, 150 pystyä, 300 maasta, 20v! Tsemppiä treeneihin ja tulevaisuuteen.
Turvaraudat vois olla tosi jees, ne ei ensinäkään petä ja toisekseen ei tarvi hirveetä jengiä salille jonku noston takia.

Tuolla yksityisemmissä keskustelu foorumeilla on kertonut settinsä mitä käyttää. Ymmärrettävästi täällä näkyvämmällä palstalla ei voi kertoa totuutta.
Jos näin on, niin voisi täällä sanoa että no comments. En arvosta, että suoraan valehdellaan.

Jos näin on, niin voisi täällä sanoa että no comments. En arvosta, että suoraan valehdellaan.
Eikös tuo "no comments" -vastaus nyt ole automaattisesti "myönnän kyllä mutta en sano suoraan"? Miksi joku natikka sanoisi noin? Tuskin sanoisi, ja se sulkee sen vaihtoehdon käytännössä pois käytettävistä, mikäli tyyppi haluaa pitää asian omana tietonaan eikä myöntää käyttöä, joka on nähdäkseni muutenkin yksityisasia. Tällöin ainoaksi vaihtoehdoksi jää suora kielto.

Back
Ylös Bottom