BB PRO John Meadows

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munakas
  • Aloitettu Aloitettu

Tässähän oli paljon asiaa roinaus vs ei-roinaustreenaaminen.

Sinänsä ei yllätys, että natuna yhdessä treenissä kehoa ei kannata vetää niin volyymitilttiin kuin roinatessa. Sen sijaan yksi failuresarja per liike tavoiteltava ja mielellään kroppa läpi 2 Krt viikko, koska pitää anabolista tilaa paremmin yllä (roinatessa anabolia päällä jossain määrin itsestäänkin). Meadows toki tuo esille, että yksilöllistä variaatiota paljon.

Mun kokemuksen mukaan just joku Fortitude Training (Scott Stevenson) tyyppinen ohjelma olisi lähellä natuoptimia.

Ehkä mikä tuosta puuttuu on maininta, että deload/cruise viikot välttämättömiä toki myös

Tässähän oli paljon asiaa roinaus vs ei-roinaustreenaaminen.

Sinänsä ei yllätys, että natuna yhdessä treenissä kehoa ei kannata vetää niin volyymitilttiin kuin roinatessa. Sen sijaan yksi failuresarja per liike tavoiteltava ja mielellään kroppa läpi 2 Krt viikko, koska pitää anabolista tilaa paremmin yllä (roinatessa anabolia päällä jossain määrin itsestäänkin). Meadows toki tuo esille, että yksilöllistä variaatiota paljon.

Mun kokemuksen mukaan just joku Fortitude Training (Scott Stevenson) tyyppinen ohjelma olisi lähellä natuoptimia.

Ehkä mikä tuosta puuttuu on maininta, että deload/cruise viikot välttämättömiä toki myös

Mielenkiintoinen puheenaihe tietysti ja saa lääkkeisiin koskemattomat varmasti fantasioimaan kaikenlaista, mutta pitää muistaa, että nuo on kaikki pelkkiä mielipiteitä.

Itse nyt 4 vuotta putkeen roinanneena voin kertoa, että sama treenifilosia ja aikalailla rutiinikin minkä viilasin kuntoon jo natuna, niin toimii mulla myös kemiat päällä. Sama vartalo, samat lihakset ja täten samat pelisäännöt olen huomannut, että näin omalla kohdalla toimii.

Eli jokainen kyllä löytää ne itsellään toimivat systeemit jos vain jaksaa nähdä vaivaa sen eteen. Ja niin pitkään kun ei itse roinaa, niin on ihan turha runkkailla, että sitten se olisi sillä ja tällä tavalla erilaista, koska niin pitkään kuin et käytännössä jotain tee, niin et tiedä miten se menee juuri omalla kohdallasi.

Pidin itseänikin natuna jonkinlaisena kovana harjoittelijana ja tuloksetkin oli sen puolesta ihan hyvällä tasolla, mutta kemian tullessa piti viedä niitä sessioita vielä entistä pidemmälle. Se niistä helpoista gainsseista.

Viimeksi muokattu:
Siis kun otit kemian mukaan niin mitään ei tapahtunut, ennen kuin kovensit treenejä?

Kyllähän kaikilla tulee alkuun ne ilmaiset kosmeettiset kilot, kun typpi- ja nesteretentio nousee sekä lihakset varastoi glykogeenia enemmän. Sitten suonet pullistuu sekä rasvajakauma menee periaatteessa uusiksi, niin onhan siinä äkkiä melkolailla erinäköinen ukko.

Back
Ylös Bottom