Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Lehdistönvapaus iranissa taitaa olla 170 huonoin, kun vertailumaana on 180 valtiota. Eli hieman voi ehkä hallitus puhua puppua.

Tästä kun joku ketjun ei-nörde ottaa enemmän kuin puolet oikein, niin tarjoan tuopin:

http://computers-are-fast.github.io/

muoks. Tai no.. jos ei ymmärrä, mitä noi esimerkit käytännössä tarkoittaa, niin en tiedä, onko tossa visassa mitään järkeä... mutta saa toki koittaa, kuka haluaa :D
5/18

Täysin arvalla. Tiedän mitä haetaan, koska hieman harrasteisiin liittyen asiaa koittanut harjoitella. Mutta en sitten tasan tarkkaan tajunnut oikeaa vastausta, sillä ihan siihen ei osaaminen riitä.

Tästä kun joku ketjun ei-nörde ottaa enemmän kuin puolet oikein, niin tarjoan tuopin:

http://computers-are-fast.github.io/

muoks. Tai no.. jos ei ymmärrä, mitä noi esimerkit käytännössä tarkoittaa, niin en tiedä, onko tossa visassa mitään järkeä... mutta saa toki koittaa, kuka haluaa :D

missä ne kysymykset oli, #hehe

4/18 , lukematta(etes kysymyksiä)

Täysin arvalla. Tiedän mitä haetaan, koska hieman harrasteisiin liittyen asiaa koittanut harjoitella. Mutta en sitten tasan tarkkaan tajunnut oikeaa vastausta, sillä ihan siihen ei osaaminen riitä.
Ei tuo kovin häävisti menny itelläkään, mutta kun suljin äsken jo ikkunan, niin en näköjään muista enää tarkalleen paljon sain. Alle 10 kuitenkin, kun sudin tuon läpi kanssa sen enempää miettimättä.

Perusperiaatteiden pitäs olla itellä aika hyvin tiedossa, tyyliin siis, että muistiin kirjoittaminen on nopeampaa kuin levylle, indeksointi vaikuttaa kannoista lukemiseen pirusti ja niin edelleen, mutta nuo suuruusluokat oli useampaan kertaan melkoisen hakusssa.

missä ne kysymykset oli
Ei nuo taida oikein aueta, jos ei ole kiinnostunut kyseisistä hommista :)

Noissa on kyllä taustalla useampia ihan mielenkiintoisia juttuja tietokoneen toiminnasta, siis tyyliin vaikka miksi järjestetyn taulukon käsitteleminen on nopeampaa kuin ei-järjestetyn jne., mutta ei näillä tavallinen jamppa varmaan paljoa tee, jos ei ole jotain perversioita tälle alueelle :D

Nyt kun muistaisi, että minkä elokuvan ajattelin eilen illalla katsoa, niin käyttäisin samaa aietta joka ilta nukkumaan mennessä.

Pudotin cociksen makuisen C-vitamiiniporetabletin vesilasiin, kävin hakemassa tv-tasolta kaukosäätimen,
hörppäsin sitä C-vitamiinia ja asetuin mukavasti sohvalle ja heräsin klo 7:34.

cat-lying-on-sofa.jpg

Kaukosäädin vieressä sohvalla. TV ei ollut ehtinyt käynnistyä.
C-vitamiinia lähes täysi lasillinen jäljellä.

En muista koska viimeksi olisin nukkunut näin hyvin. En ole herännyt kertaakaan koko yönä.

🥳

Kuvailusta päätellen olit katsomassa titanicia? Taisin itse nukahtaa viimeksi titanicia katsoessa suhteellisen nopeasti.

Kuvailusta päätellen olit katsomassa titanicia? Taisin itse nukahtaa viimeksi titanicia katsoessa suhteellisen nopeasti.

Se voi olla, että ennen kuin sormi ehti kaukosäätimen käynnistysnapille, niin ehdin ajatella jotain Pirates of the Caribbean -leffaa.
Minä jopa tykkään niistä, mutta silti en millään meinaa pysyä hereillä.
Purjelaivat Karibialla merimiehineen ja rommeineen ovat ilmeisesti rentouttavaa katsottavaa. 😁

Hyvä vinkki.
Ensi yönä ajattelen laivan keinahtelua ja mahongin ja hamppuköysien rutinaa... Aallot jylläävät ja lyövät laivan kylkiin, tuulen riuhtoessa purjeita...

Ensi yönä ajattelen laivan keinahtelua ja mahongin ja hamppuköysien rutinaa... Aallot jylläävät ja lyövät laivan kylkiin, tuulen riuhtoessa purjeita...
Mä haluisin joskus just tohon tyyliin Karibialla risteilyn vanhassa puulaivassa.
En ole koskaan ollut merellä kunnon puulaivassa, järvellä toki puuveneessä paljonkin mutta onhan se eri asia.
Lisäyksenä sen verran että yritin päästä 16-17 vuotiaana laivalle oppisopimukseen laivakokiksi mutta en päässyt, ei kiinnostanut mikään merenkulkuoppilaitos tms.

Viimeksi muokattu:
Mä haluisin joskus just tohon tyyliin Karibialla risteilyn vanhassa puulaivassa.
En ole koskaan ollut merellä kunnon puulaivassa, järvellä toki puuveneessä paljonkin mutta onhan se eri asia.

Juu, olisi kyllä magee tuollainen Karibian risteily.
Kyllä noissa on tunnelmaa. Ne vanhanajan tyyliset laivat millä olen käynyt miniristeilyllä, on olleet turistikäyttöön tehtyjä replikoita ja kyllähän sellaisen haluaisi itsellekin.
Eihän sitä purkkia millään jaksaisi huoltaa eikä sellaisen omistamiselle muutenkaan olisi mitään järjellistä syytä, ellei ole matkailuyrittäjä, mutta olisi se mahtava silti. 😄

Ja modernillakin veneellä vesillä olo on ihan mukavaa, vaikka ei varsinainen merikarhu olisikaan.

Vihdoinkin sai korjailtua saunan maalausvirheitä. Kuinkahan kauan siitä on kun alunperin sudin? Varmaan viisi vuotta.

Vain kerran astuin maalipurkin kannen päälle.

Itsellä joskus auttaa se, että ajattelen meneväni sinne ja tekeväni täysi niitä liikkeitä kun huvittaa välittäen mitään mistään ohjelmista tai tavoitteista.

Minulla ollut käytössä tuo tekniikka niin kauan kun muistan, joskus viihdyn sielä 25min, joskus 55, yleensä tuoltaväliltä, mutta: teen sielä, toimitteluun/istuskeluun ei mene aikaa

#mukavuusalueella,onely

olen muuten tehnyt semmoisen havainnon, että jos käy 3 tai 4 kertaa viikossa voimistelemassa niin mukavuusalueella oleilu on paljon helpompaa kun 2 kertaa viikossa piipahtamalla

Back
Ylös Bottom